STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Lukske de Lange »

Henri is de man schreef: 21 feb 2022, 12:23 Mooi debuut van Dony.
Nu rustig laten groeien !

Ik snap hier wel de kritiek op de aankoop van Cacace niet...
STVV haalt hem in 2020 voor 1.3M en verkoopt hem wellicht in 2022 voor 3M.
Probleem ?
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
Zeer waar, zonder Cacace had Koita ook niet in alle rust kunnen groeien dit seizoen ;)
Deze spelers (Cacace, Durkin) zijn noodzakelijk om eigen jeugd de tijd te geven én om (financieel) te kunnen groeien als club.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door KNRI »

Leuk débuut van onze nieuwe 'Maradony'! :D
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door miel »

Mooie overwinning van Stvv ,
Maar het verschil in perceptie tussen winst en verlies is bijzonder groot , veel te groot
Afgezien van de wind , was de match tegen Charleroi enig sinds vergelijkbaar , beide teams namen elk een helft voor hun rekening
Wat nu mee zit zat toen tegen , voor diegenen die stellen , dat we bij aanvang vandaag aanvallender hebben gespeeld , dat is juist , maar dat kon op deze manier enkel met het wind voordeel , De eerste helft waren er tekenen van een 4/4/2 soms zelfs een 4/3/3 , de tweede helft werden we mede met de tegenwind gedwongen tot verdedigen , wat wij trouwens zeer goed doen in blok .
In elk geval waren het geen wedstrijd omstandigheden .
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

Eerste helft was Leuven nergens.
STVV speelde aanvallend en verdiende met een voorsprong de rust in te gaan.
Tweede helft is STVV dan redelijk vroeg beginnen terugplooien in een laag blok (na de blessure van Dony, heel sterk debuut btw).
Door dat inzakken lieten we OHL terug in de match komen en het volgende half uur konden ze behoorlijk wat druk ontwikkelen.
Vooral Kaba mist eigenlijk compleet onbegrijpelijk een heel dikke kans op 1-1.
De laatste 10 minuten draait het dan weer beter bij ons en op het einde maakt Haysahi (mooie bekroning van zijn match) er 2-0 van.

Ik vond moeilijk te zien of die kaart voor Malinov terecht was, kon moeilijk een oordeel vellen adhv de beelden.De ref stond er wel heel kort bij, maar als het verliep zoals de commentator zei (bal te ver van de voet laten springen en dan met gestrekt been en de studs op enkel tegenstander), dan is rood wel logisch gevolg.
Afgekeurde goal van Dewaest was buitenspel.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Jan Bulder »

Henri is de man schreef: 21 feb 2022, 12:23 Mooi debuut van Dony.
Nu rustig laten groeien !

Ik snap hier wel de kritiek op de aankoop van Cacace niet...
STVV haalt hem in 2020 voor 1.3M en verkoopt hem wellicht in 2022 voor 3M.
Probleem ?
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
Als ge verder wilt evolueren naar het soort van voetbalbedrijf dat er de voorbije jaren mee voor gezorgd heeft dat een paar duizend man hebben afgehaakt, ja.

Als financieel gewin primeert op sportief resultaat, zijt ge verkeerd bezig. En ondertussen is toch wel duidelijk dat een Koita op die positie veel meer rendement brengt en dat zelfs Dony op 60min meer potentieel liet zien. Als we in de toekomst dus gaan kiezen om spelers aan te trekken en in de basis te droppen, puur omdat ze een bepaalde commerciële waarde kunnen hebben, haal je automatisch het sportieve niveau naar beneden.

Dat is dan kiezen tussen de vreugde die een Dony bracht bij de fans, of kijken naar de wekelijkse platte processie van Echternach die Cacace opvoerde om dan uiteindelijk 1,5 miljoen winst te maken.

Dat er clubs zijn die voor zo een speler 3 miljoen willen neertellen, vind ik onbegrijpelijk. En wonder boven wonder, stapelt hij ondertussen bij Empoli ook al de plaatsjes op de bank op. Goeie investering.

Tuurlijk moet je investeren om op termijn winst te maken, maar trek de juiste profielen aan. En natuurlijk kan een transfer ook gewoon tegenvallen. Maar aub, laat de Durkins en Cacaces waar ze zijn, want ze zijn gewoon niet goed genoeg om STVV naar de linkerkolom te brengen. En ik word ook niet blij als beide heren aan de bal komen/kwamen.

Met 11 Durkins en/of Cacaces zakt ge regelrecht naar 1B.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door zipke373 »

Jan Bulder schreef: 21 feb 2022, 14:30
Henri is de man schreef: 21 feb 2022, 12:23 Mooi debuut van Dony.
Nu rustig laten groeien !

Ik snap hier wel de kritiek op de aankoop van Cacace niet...
STVV haalt hem in 2020 voor 1.3M en verkoopt hem wellicht in 2022 voor 3M.
Probleem ?
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
Als ge verder wilt evolueren naar het soort van voetbalbedrijf dat er de voorbije jaren mee voor gezorgd heeft dat een paar duizend man hebben afgehaakt, ja.

Als financieel gewin primeert op sportief resultaat, zijt ge verkeerd bezig. En ondertussen is toch wel duidelijk dat een Koita op die positie veel meer rendement brengt en dat zelfs Dony op 60min meer potentieel liet zien. Als we in de toekomst dus gaan kiezen om spelers aan te trekken en in de basis te droppen, puur omdat ze een bepaalde commerciële waarde kunnen hebben, haal je automatisch het sportieve niveau naar beneden.

Dat is dan kiezen tussen de vreugde die een Dony bracht bij de fans, of kijken naar de wekelijkse platte processie van Echternach die Cacace opvoerde om dan uiteindelijk 1,5 miljoen winst te maken.

Dat er clubs zijn die voor zo een speler 3 miljoen willen neertellen, vind ik onbegrijpelijk. En wonder boven wonder, stapelt hij ondertussen bij Empoli ook al de plaatsjes op de bank op.

Tuurlijk moet je investeren om op termijn winst te maken, maar trek de juiste profielen aan. En natuurlijk kan een transfer ook gewoon tegenvallen. Maar aub, laat de Durkins en Cacaces waar ze zijn, want ze zijn gewoon niet goed genoeg om STVV naar de linkerkolom te brengen. En ik word ook niet blij als beide heren aan de bal komen/kwamen.

Met 11 Durkins en/of Cacaces zakt ge regelrecht naar 1B.
En...misschien binnen 4-5 jaar een Donny verkopen voor 3M zou nog veel leuker zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Jacques »

Mij lijkt het niet dat Durkin of Cacace louter voor het financiële gehaald zijn. Beiden zijn jonge, beloftevolle spelers die in hun thuisland al wat hadden laten zien, toen we ze aantrokken. Voor een club als STVV zijn dat zowel sportief als financieel interessante profielen, geen spreekwoordelijke Vietnamessi's. Dat het er (nog) niet uitgekomen is, doet daar geen afbreuk aan. Dat Cacace na zijn overstap midden in het seizoen na drie matchen nog geen onbetwist titularis is bij Empoli evenmin. Ik heb er op zich geen probleem mee dat er in de toekomst nog zulke profielen gehaald worden. Dat het helaas niet altijd voltreffers zijn, hoort er nu eenmaal bij.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 21 feb 2022, 15:22 Mij lijkt het niet dat Durkin of Cacace louter voor het financiële gehaald zijn. Beiden zijn jonge, beloftevolle spelers die in hun thuisland al wat hadden laten zien, toen we ze aantrokken. Voor een club als STVV zijn dat zowel sportief als financieel interessante profielen, geen spreekwoordelijke Vietnamessi's. Dat het er (nog) niet uitgekomen is, doet daar geen afbreuk aan. Dat Cacace na zijn overstap midden in het seizoen na drie matchen nog geen onbetwist titularis is bij Empoli evenmin. Ik heb er op zich geen probleem mee dat er in de toekomst nog zulke profielen gehaald worden. Dat het helaas niet altijd voltreffers zijn, hoort er nu eenmaal bij.
Jep, als je niet mag falen, kan je niet slagen. Tomiyasu was een schot in de roos, daartegenover staan altijd mindere goden. Natuurlijk is het de bedoeling dat er dat zo weinig mogelijk zijn en dat ze niet in de weg lopen van de eigen (beloftevolle) jeugd.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Henri is de man schreef: 21 feb 2022, 12:23
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
En dan maar kleuteren dat je niet in een PO geraakt !!!
:zot:
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Oscar »

Het is hier misschien hier niet de juiste plaats om mijn vraag te stellen maar volgende match zitten we met twee geschorsten in de verdediging.
Lavalee zit zijn tweede schorsingsdag uit en Leistner is ook geschorst tegen Oostende.
Gaat de trainer Pius terug bijhalen of is die nog geschorst, wie weet een andere oplossing, is toch een probleem.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Halenaar »

Oscar schreef: 21 feb 2022, 15:53 Het is hier misschien hier niet de juiste plaats om mijn vraag te stellen maar volgende match zitten we met twee geschorsten in de verdediging.
Lavalee zit zijn tweede schorsingsdag uit en Leistner is ook geschorst tegen Oostende.
Gaat de trainer Pius terug bijhalen of is die nog geschorst, wie weet een andere oplossing, is toch een probleem.
Daar heb je toch Dakhil voor zeker, alweer een extra speler van de streek :beer:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 21 feb 2022, 15:54
Daar heb je toch Dakhil voor zeker, alweer een extra speler van de streek :beer:
jup maar vrees dat Pius toch weer in de selectie zal zitten
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Lukske de Lange »

stvvilvoorde schreef: 21 feb 2022, 16:03
Halenaar schreef: 21 feb 2022, 15:54
Daar heb je toch Dakhil voor zeker, alweer een extra speler van de streek :beer:
jup maar vrees dat Pius toch weer in de selectie zal zitten
Als zijn opgelegde schorsing voorbij is, kan je moeilijk anders dan hem op de bank posteren dan, vrees ik.

Of ze moeten Mindombe of Diriken nu al de voorkeur willen geven. Want meer centrale verdedigers hebben we niet ;)
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Yellow Feaver »

Pius zijn schorsing zal er wel opzitten. Voor mij mogen Al Dahkil - Texeira en Bauer hun plaatsje krijgen in onze verdediging.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef: 21 feb 2022, 14:30
Henri is de man schreef: 21 feb 2022, 12:23 Mooi debuut van Dony.
Nu rustig laten groeien !

Ik snap hier wel de kritiek op de aankoop van Cacace niet...
STVV haalt hem in 2020 voor 1.3M en verkoopt hem wellicht in 2022 voor 3M.
Probleem ?
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
Als ge verder wilt evolueren naar het soort van voetbalbedrijf dat er de voorbije jaren mee voor gezorgd heeft dat een paar duizend man hebben afgehaakt, ja.

Als financieel gewin primeert op sportief resultaat, zijt ge verkeerd bezig. En ondertussen is toch wel duidelijk dat een Koita op die positie veel meer rendement brengt en dat zelfs Dony op 60min meer potentieel liet zien. Als we in de toekomst dus gaan kiezen om spelers aan te trekken en in de basis te droppen, puur omdat ze een bepaalde commerciële waarde kunnen hebben, haal je automatisch het sportieve niveau naar beneden.

Dat is dan kiezen tussen de vreugde die een Dony bracht bij de fans, of kijken naar de wekelijkse platte processie van Echternach die Cacace opvoerde om dan uiteindelijk 1,5 miljoen winst te maken.

Dat er clubs zijn die voor zo een speler 3 miljoen willen neertellen, vind ik onbegrijpelijk. En wonder boven wonder, stapelt hij ondertussen bij Empoli ook al de plaatsjes op de bank op. Goeie investering.

Tuurlijk moet je investeren om op termijn winst te maken, maar trek de juiste profielen aan. En natuurlijk kan een transfer ook gewoon tegenvallen. Maar aub, laat de Durkins en Cacaces waar ze zijn, want ze zijn gewoon niet goed genoeg om STVV naar de linkerkolom te brengen. En ik word ook niet blij als beide heren aan de bal komen/kwamen.

Met 11 Durkins en/of Cacaces zakt ge regelrecht naar 1B.
Wat een simpele redenering
Waar was koita zijn rendement in het begin van het seizoen ?? Vertel het even
Dony bracht vooral veel hoop , hopelijk voor hem onder gaat hij hier niet het zelfde lot zoals velen hem zijn voorgegaan bij een paar mindere wedstrijden .
Konaté was ook niet goed genoeg , nu is hij een sterkhouder
Jonge jongens zoals Cacace en Hasioka zijn ook nog op de olympische spelen geweest en hebben amper rust gehad , nogal wiedes dat ze wisselvallig zijn , bovendien zie je Hara en Hayasi elke week beter worden , nog maar te zwijgen van Bauwer , dat Dony zo een puike wedstrijd speelde was mede te danken aan Bauwer die hem zeer goed stuurde en perfect zijn positie innam waar het moest .( hebben hem trouwens 4 matchen moeten missen )
Met 11 Texeras /of Koitas zakt ge ook regelrecht naar 1 B
Het feit is dat de ganse ploeg een hoger niveau begint te halen en dat ligt heus niet alleen omdat Cacace of Durkin niet meer spelen .
Plaats reactie