STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door enerkey »

Wat ik mij dan afvraag. Maar ik veronderstel van wel. Maar zou je met 11 Messi's ook degraderen?
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Franz »

enerkey schreef: 21 feb 2022, 17:23 Wat ik mij dan afvraag. Maar ik veronderstel van wel. Maar zou je met 11 Messi's ook degraderen?
Als de tegenstander de hele tijd van ver op goal zit te peren wel zeker?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Positivo »

Renaud Dony , bracht voor mij op 45 minuten meer dan Cacace op anderhalf jaar.
Het zal niemand ontgaan zijn wat hij bij de supporters teweegbracht…. En terecht !
Dat soort jongens moet (en zal) men mondjesmaat brengen. Niet verbranden.
Dit is een van de eerste resultaten van de investering in de jeugd, en dat is wat mij betreft er boenk op. EN belooft voor de toekomst.

Ik vroeg me al direct af (de jongen lijkt van Waremme te zijn) … oei als Venanzi dat gezien heeft. Want afleren doet Venanzi dat natuurlijk nooit, zoals Peter Maes dat nooit afleert.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef: 21 feb 2022, 17:58 Renaud Dony , bracht voor mij op 45 minuten meer dan Cacace op anderhalf jaar.
Het zal niemand ontgaan zijn wat hij bij de supporters teweegbracht…. En terecht !
Dat soort jongens moet (en zal) men mondjesmaat brengen. Niet verbranden.
Dit is een van de eerste resultaten van de investering in de jeugd, en dat is wat mij betreft er boenk op. EN belooft voor de toekomst.

Ik vroeg me al direct af (de jongen lijkt van Waremme te zijn) … oei als Venanzi dat gezien heeft. Want afleren doet Venanzi dat natuurlijk nooit, zoals Peter Maes dat nooit afleert.
Alsof iemand van de Nationale U19 niet gekend is bij de scouts van de Belgische topclubs.

Het enige wat ge kunt doen om te voorkomen dat jonge spelers naar clubs zoals Standard gaan is kansen geven.
De woonplaats van zulke jongens heeft daar totaal niks bij te maken.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door zipke373 »

miel schreef: 21 feb 2022, 17:05 nog maar te zwijgen van Bauwer , dat Dony zo een puike wedstrijd speelde was mede te danken aan Bauwer die hem zeer goed stuurde en perfect zijn positie innam waar het moest .
Ben me altijd aan het afvragen of ge dat met opzet doet Miel :D 't is Bauer.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Esteeveevee »

Hij is niet van Borgworm maar van Amay.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Elgromi »

zipke373 schreef: 21 feb 2022, 18:44
miel schreef: 21 feb 2022, 17:05 nog maar te zwijgen van Bauwer , dat Dony zo een puike wedstrijd speelde was mede te danken aan Bauwer die hem zeer goed stuurde en perfect zijn positie innam waar het moest .
Ben me altijd aan het afvragen of ge dat met opzet doet Miel :D 't is Bauer.
Denk dat dit ook gewoon de tactiek was, dat Dony zicht meer offensief moest uitleven. Die indruk kreeg ik toch. Tex heeft denk ik deze instructie ook gekregen, die ging ook vaker dieper dan normaal.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door STVV1924 »

Positivo schreef: 21 feb 2022, 17:58 Renaud Dony , bracht voor mij op 45 minuten meer dan Cacace op anderhalf jaar.
Het zal niemand ontgaan zijn wat hij bij de supporters teweegbracht…. En terecht !
Dat soort jongens moet (en zal) men mondjesmaat brengen. Niet verbranden.
Dit is een van de eerste resultaten van de investering in de jeugd, en dat is wat mij betreft er boenk op. EN belooft voor de toekomst.

Ik vroeg me al direct af (de jongen lijkt van Waremme te zijn) … oei als Venanzi dat gezien heeft. Want afleren doet Venanzi dat natuurlijk nooit, zoals Peter Maes dat nooit afleert.
Arnaud Dony is van Amay, uit de provincie Luik maar tevens ook Waals HASPENGOUW, speelde bij de U15 nog bij Wanze/Bas Oha in seizoen 2017/2018.
Is daar gespot door "STVV Jeugd" en is in het seizoen 2018/2019 richting U16 naar STVV gekomen.
Speelde daar met een zeer talentvolle lichting samen met Teuchy, Delorge, Boets, Diriken en niet nader te noemen talent dat naar de ploeg uit de Mijnstreek verhuiste.

Hopelijk neemt Dahklil de plaats van Leistner in op Oostende en speelt deze een dijk van een wedstrijd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door miel »

zipke373 schreef: 21 feb 2022, 18:44
miel schreef: 21 feb 2022, 17:05 nog maar te zwijgen van Bauwer , dat Dony zo een puike wedstrijd speelde was mede te danken aan Bauwer die hem zeer goed stuurde en perfect zijn positie innam waar het moest .
Ben me altijd aan het afvragen of ge dat met opzet doet Miel :D 't is Bauer.
Neen , maar ik kan geen Duits , heb al moeite met Nederlands ;)
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Jones »

Het feit dat Dony de voorkeur kreeg op Matsubara zegt veel. Is dit een ingeving als gevolg van de gespreksavond met het bestuur om meer eigen jeugd te integreren of is dit gewoon sein geven aan Matsubara dat zijn dagen hier stilaan geteld zijn of beiden ?
Ik vind het debuut van Arnaud Dony hoopvol. Hopelijk krijgt hij nog eens een kans. Weet wel dat hij uiteindelijk maar iets meer dan een halve match speelde want moest er al af in minuut 53 of zo. Ik zou hem met mondjesmaat brengen om niet te verbranden.
De gast heeft zijn gestalte wel niet echt mee vind ik. Mocht iets groter zijn maar daar kan hij ook niet aan doen. Kristof Dhaene van KV Kortrijk is ook niet groter maar doet het wel.

Ik dacht gehoord te hebben van iemand die op de supportersbijeenkomst met het bestuur was, dat de schorsing van Pius maar liep tot na OHL. Voor mij ook Bauer-Tex-Al dakhil. En als het niet anders gaat, Pius op de bank.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Yellow Feaver »

Jones schreef: 22 feb 2022, 09:59 Het feit dat Dony de voorkeur kreeg op Matsubara zegt veel. Is dit een ingeving als gevolg van de gespreksavond met het bestuur om meer eigen jeugd te integreren of is dit gewoon sein geven aan Matsubara dat zijn dagen hier stilaan geteld zijn of beiden ?
Ik vind het debuut van Arnaud Dony hoopvol. Hopelijk krijgt hij nog eens een kans. Weet wel dat hij uiteindelijk maar iets meer dan een halve match speelde want moest er al af in minuut 53 of zo. Ik zou hem met mondjesmaat brengen om niet te verbranden.
De gast heeft zijn gestalte wel niet echt mee vind ik. Mocht iets groter zijn maar daar kan hij ook niet aan doen. Kristof Dhaene van KV Kortrijk is ook niet groter maar doet het wel.

Ik dacht gehoord te hebben van iemand die op de supportersbijeenkomst met het bestuur was, dat de schorsing van Pius maar liep tot na OHL. Voor mij ook Bauer-Tex-Al dakhil. En als het niet anders gaat, Pius op de bank.
Ik denk niet dat we de arrogantie moeten hebben dat we via gesprekken met supporters de selecties gaan bepalen.

Blijkbaar maakte Dony al lang een sterke indruk op training, Koita was ziek en we zitten al beetje in de fase van eindeseizoenswedstrijden.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door zipke373 »

STVV1924 schreef: 22 feb 2022, 07:30
Speelde daar met een zeer talentvolle lichting samen met Teuchy, Delorge, Boets, Diriken en niet nader te noemen talent dat naar de ploeg uit de Mijnstreek verhuiste.

Beringen?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Jan Bulder »

miel schreef: 21 feb 2022, 17:05
Jan Bulder schreef: 21 feb 2022, 14:30
Henri is de man schreef: 21 feb 2022, 12:23 Mooi debuut van Dony.
Nu rustig laten groeien !

Ik snap hier wel de kritiek op de aankoop van Cacace niet...
STVV haalt hem in 2020 voor 1.3M en verkoopt hem wellicht in 2022 voor 3M.
Probleem ?
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
Als ge verder wilt evolueren naar het soort van voetbalbedrijf dat er de voorbije jaren mee voor gezorgd heeft dat een paar duizend man hebben afgehaakt, ja.

Als financieel gewin primeert op sportief resultaat, zijt ge verkeerd bezig. En ondertussen is toch wel duidelijk dat een Koita op die positie veel meer rendement brengt en dat zelfs Dony op 60min meer potentieel liet zien. Als we in de toekomst dus gaan kiezen om spelers aan te trekken en in de basis te droppen, puur omdat ze een bepaalde commerciële waarde kunnen hebben, haal je automatisch het sportieve niveau naar beneden.

Dat is dan kiezen tussen de vreugde die een Dony bracht bij de fans, of kijken naar de wekelijkse platte processie van Echternach die Cacace opvoerde om dan uiteindelijk 1,5 miljoen winst te maken.

Dat er clubs zijn die voor zo een speler 3 miljoen willen neertellen, vind ik onbegrijpelijk. En wonder boven wonder, stapelt hij ondertussen bij Empoli ook al de plaatsjes op de bank op. Goeie investering.

Tuurlijk moet je investeren om op termijn winst te maken, maar trek de juiste profielen aan. En natuurlijk kan een transfer ook gewoon tegenvallen. Maar aub, laat de Durkins en Cacaces waar ze zijn, want ze zijn gewoon niet goed genoeg om STVV naar de linkerkolom te brengen. En ik word ook niet blij als beide heren aan de bal komen/kwamen.

Met 11 Durkins en/of Cacaces zakt ge regelrecht naar 1B.
Wat een simpele redenering
Waar was koita zijn rendement in het begin van het seizoen ?? Vertel het even
Dony bracht vooral veel hoop , hopelijk voor hem onder gaat hij hier niet het zelfde lot zoals velen hem zijn voorgegaan bij een paar mindere wedstrijden .
Konaté was ook niet goed genoeg , nu is hij een sterkhouder
Jonge jongens zoals Cacace en Hasioka zijn ook nog op de olympische spelen geweest en hebben amper rust gehad , nogal wiedes dat ze wisselvallig zijn , bovendien zie je Hara en Hayasi elke week beter worden , nog maar te zwijgen van Bauwer , dat Dony zo een puike wedstrijd speelde was mede te danken aan Bauwer die hem zeer goed stuurde en perfect zijn positie innam waar het moest .( hebben hem trouwens 4 matchen moeten missen )
Met 11 Texeras /of Koitas zakt ge ook regelrecht naar 1 B
Het feit is dat de ganse ploeg een hoger niveau begint te halen en dat ligt heus niet alleen omdat Cacace of Durkin niet meer spelen .
Koita speelde in het begin van het seizoen dan ook niet op deze positie. Het is omdat Cacace niet voldeed in de ogen van Hollerbach dat hij naar alternatieven is gaan zoeken op die positie. Koita presteerde in het begin zeker niet goed toen hij kansen kreeg in meer aanvallende posities. Maar op deze positie brengt hij gewoon pakken meer dan Cacace. Punt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Jacques »

De puzzelstukken vielen juist goed voor Dony. Cacace uitgeleend/verkocht (misschien dat de ontwikkeling van Dony er mee voor gezorgd heeft dat men Cacace liet gaan zonder een vervanger te halen), Koita die ziek was en Matsubara die 'buitenlander teveel was', in die mate dat zelfs een zieke Koita op de bank de voorkeur kreeg of moest krijgen. En het is ook de verdienste (keuze) van Hollerbach om uit te pakken met een naar onze normen zeer offensieve 3-4-3, iets wat een beetje onderbelicht is gebleven. Soms moet het een beetje meezitten. Wat niets afdoet aan Dony zijn verdienste om zijn kans te grijpen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Kunnen de Cacace-lovers mij eens zijn statiestieken geven ?
Bespaar u de moeite voor de terugspeelballen, dat waren er tussen de 20 en 30 per match!
Plaats reactie