De jeugd

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

De jeugd

Bericht door Halenaar »

Aangezien er al heel wat geïnvesteerd is in de jeugd, en met het debuut van Dony, is het misschien leuk om een topic te hebben waar we de jeugd kunnen volgen en zien welke talenten er op ons afkomen de komende jaren :)

Ik heb een lijstje gemaakt van de grootste talenten in onze jeugd, totaal gebaseerd op de nationale selecties.

U21:

- Keo Boets (U19 België): doelman.
- Mathias Delorge (U18 België, basisspeler): middenvelder.
- Arnoud Dony (U18 België, basisspeler): linksback.
- Lennert Schuermans (U17 België): linksback.
- Alouis Diriken (Voormalig U18 België): centrale verdediger.
- Jarne Steuckers.

U18:

- Tristan Teuchy (België U17): linksback.
- Matt Lendfers (U16 België): doelman.
- Gerard Vandeplas (U16 België): middenvelder.

U16

- Hossni Soye Ndime (U16 België): aanvaller.


Moest ik nog talenten over het hoofd hebben gezien of iets fout staat in de lijst hierboven mag je het gerust zeggen :)
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

Halenaar schreef: 21 feb 2022, 11:06 Aangezien er al heel wat geïnvesteerd is in de jeugd, en met het debuut van Dony, is het misschien leuk om een topic te hebben waar we de jeugd kunnen volgen en zien welke talenten er op ons afkomen de komende jaren :)

Ik heb een lijstje gemaakt van de grootste talenten in onze jeugd, totaal gebaseerd op de nationale selecties.

U21:

- Keo Boets (U19 België): doelman.
- Mathias Delorge (U18 België, basisspeler): middenvelder.
- Arnoud Dony (U18 België, basisspeler): linksback.
- Lennert Schuermans (U17 België): linksback.
- Alouis Diriken (Voormalig U18 België): centrale verdediger.
- Jarne Steuckers.

U18:

- Tristan Teuchy (België U17): linksback.
- Matt Lendfers (U16 België): doelman.
- Gerard Vandeplas (U16 België): middenvelder.

U16

- Hossni Soye Ndime (U16 België): aanvaller.


Moest ik nog talenten over het hoofd hebben gezien of iets fout staat in de lijst hierboven mag je het gerust zeggen :)
Helemaal mijn ding, deze topic :toppie:

Ik denk spontaan ook aan Ahmed Sameer Habibzai en de jonge spits Diallo eventueel, voor hen zie ik ook een mooie toekomst weggelegd ;)

Maar in alle rust en geduld weliswaar, voor alle talenten. Velen zijn geroepen, maar het waarmaken hangt van meer af dan enkel talent.
Ongeacht dat, ben ik echt wel hoopvol ingesteld voor de toekomst! :stvv:
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: De jeugd

Bericht door moanverke »

Zou Dony bij zijn vervanging geblesseerd geweest zijn of gewoon krampen. Hopelijk niet dat eerste.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: De jeugd

Bericht door Jones »

Mijn eerste gedacht was bij het horen van de naam Dony : dat is de zoon van die traiteur in de Luikerstraat. :P
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De jeugd

Bericht door Positivo »

Jones schreef: 22 feb 2022, 09:32 Mijn eerste gedacht was bij het horen van de naam Dony : dat is de zoon van die traiteur in de Luikerstraat. :P
Ik heb ook in die richting gedacht, maar …… langs grootmoederskant was de naam Dony. Grootvader is Karl Wissmann (ex stvv)
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: De jeugd

Bericht door Yellow Feaver »

Positivo schreef: 22 feb 2022, 09:42
Jones schreef: 22 feb 2022, 09:32 Mijn eerste gedacht was bij het horen van de naam Dony : dat is de zoon van die traiteur in de Luikerstraat. :P
Ik heb ook in die richting gedacht, maar …… langs grootmoederskant was de naam Dony. Grootvader is Karl Wissmann (ex stvv)
Was het mopje zondag ook al aan het maken. :cool:
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: De jeugd

Bericht door ertee »

moanverke schreef: 21 feb 2022, 17:43 Zou Dony bij zijn vervanging geblesseerd geweest zijn of gewoon krampen. Hopelijk niet dat eerste.
Heb gelezen dat het om krampen ging. Op zich wat raar zo vlak na de rust, maar is natuurlijk een 17-jarige.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De jeugd

Bericht door pat@ »

Ik pik af en toe eens een partij mee van de U18. Het talent is in ieder geval aanwezig.

Heeft de U21 volgend seizoen eigenlijk nog een team of wordt de U18 gewoon het 'beloftenteam'?
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: De jeugd

Bericht door vdl »

Bij de u 16 heb je ook nog Lucas Curto, capitein van de ploeg en centrale middenvelder.
Zoon van ex speler Nico Curto.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De jeugd

Bericht door Halenaar »

Eerste plaats in de selectie voor Rein Van Helden vandaag :)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: De jeugd

Bericht door Jean-Paul »

Halenaar schreef: 21 feb 2022, 11:06 Aangezien er al heel wat geïnvesteerd is in de jeugd, en met het debuut van Dony, is het misschien leuk om een topic te hebben waar we de jeugd kunnen volgen en zien welke talenten er op ons afkomen de komende jaren :)

Ik heb een lijstje gemaakt van de grootste talenten in onze jeugd, totaal gebaseerd op de nationale selecties.

U21:

- Keo Boets (U19 België): doelman.
- Mathias Delorge (U18 België, basisspeler): middenvelder.
- Arnoud Dony (U18 België, basisspeler): linksback.
- Lennert Schuermans (U17 België): linksback.
- Alouis Diriken (Voormalig U18 België): centrale verdediger.
- Jarne Steuckers.

U18:

- Tristan Teuchy (België U17): linksback.
- Matt Lendfers (U16 België): doelman.
- Gerard Vandeplas (U16 België): middenvelder.

U16

- Hossni Soye Ndime (U16 België): aanvaller.


Moest ik nog talenten over het hoofd hebben gezien of iets fout staat in de lijst hierboven mag je het gerust zeggen :)
Geweldig werk Halenaar. Onze toekomst in de picture zetten , het moet ons allemaal boeien want dit is de basis waarop gewerkt moet worden. Zo krijgen we hopelijk ook weer meer volk naar het stadion. Ook goed werk van de Japanners want het is enkel op hun initiatief dat de jeugd die werd verwaarloosd door Duchatelet terug op de kaart word gezet. Laat ons hopen dat er zoveel mogelijk talent doorstroomt naar het eerste elftal.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De jeugd

Bericht door Halenaar »

Met Emile Peios hebben we blijkbaar nog een Australisch jeugdinternational rondlopen in de jeugd.

Komt van Melbourne, is een aanvaller volgens de STVV site. Misschien nog een cadeautje van Muscat voor ons?
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: De jeugd

Bericht door Elgromi »

Halenaar schreef: 18 mar 2022, 15:29 Met Emile Peios hebben we blijkbaar nog een Australisch jeugdinternational rondlopen in de jeugd.

Komt van Melbourne, is een aanvaller volgens de STVV site. Misschien nog een cadeautje van Muscat voor ons?
Dacht dat het een middenvelder was.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De jeugd

Bericht door Halenaar »

Dony is in de basis gestart bij België U18, en was ook de kapitein van de ploeg.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

Boets was de startende doelman in de EK U19 kwalificatiewedstrijd tegen Finland. De jonge Duivels wonnen met 1-3.

Boets kreeg de voorkeur op Jochmans van Gent.
Chambaere van Genk, die meestal eerste in de pikorde is, was geblesseerd.
Plaats reactie