De jeugd

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De jeugd

Bericht door voetballiefhebber »

Dony is in beeld bij Union. Opletten dat hij niet vertrekt. Heeft nog geen profcontract.

Hopelijk maken de Japanners nu eens goede keuzes.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

In het kader van 'natuurlijke' opvolging voor de positie van defensieve middenvelder binnen de club

Iemand Keita en Smets al aan het werk gezien?
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: De jeugd

Bericht door Krisaias »

Vanavond erg leuke match van de beloften gezien op Stayen tegen Antwerp. Van 0-2 achter bij de rust in een erg sterke tweede helft naar 3-2. Doelpunten van Emile Peios en twee maal Mathias Delorge.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: De jeugd

Bericht door Roman »

Een vraagje : tegen wie gaan de jongens volgend seizoen nog wedstrijden spelen als vrijwel al die anderen in 1B eb 1ste of 2de Amateur gaan meedoen ?
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: De jeugd

Bericht door ertee »

Roman schreef: 19 apr 2022, 09:03 Een vraagje : tegen wie gaan de jongens volgend seizoen nog wedstrijden spelen als vrijwel al die anderen in 1B eb 1ste of 2de Amateur gaan meedoen ?
Onderlinge competitie met Oostende, Eupen en Kortrijk. Ploegen spelen 10 keer tegen elkaar.

:yes:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De jeugd

Bericht door Jacques »

Dat is een grap mag ik hopen?
Overdrijven is een kunst
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: De jeugd

Bericht door ertee »

Jacques schreef: 19 apr 2022, 13:20 Dat is een grap mag ik hopen?
Grotendeels wel.

Oostende, Eupen en Kortrijk zijn de drie andere ploegen die ervoor gekozen hebben om de beloften niet in de amateurreeksen te laten uitkomen. Ik vermoed dat zij dus ook op zoek zullen moeten gaan naar tegenstanders. Misschien tegen de beloftenploegen van diezelfde amateurploegen?
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

ertee schreef: 19 apr 2022, 14:14
Jacques schreef: 19 apr 2022, 13:20 Dat is een grap mag ik hopen?
Grotendeels wel.

Oostende, Eupen en Kortrijk zijn de drie andere ploegen die ervoor gekozen hebben om de beloften niet in de amateurreeksen te laten uitkomen. Ik vermoed dat zij dus ook op zoek zullen moeten gaan naar tegenstanders. Misschien tegen de beloftenploegen van diezelfde amateurploegen?
Ik dacht dat Meekers (?) ergens gezegd had dat er ingezet ging worden op doorstroming via nieuwe initiatieven in samenwerking met de A-kern.

Mijn interpretatie daarvan is dat ze simpelweg de topjeugd in de A-kern opnemen volgend seizoen, degene die nog potentie hebben maar er nog niet zijn (bijvoorbeeld een Smets) kunnen uitgeleend worden in 1B fzo.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: De jeugd

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 19 apr 2022, 19:09
ertee schreef: 19 apr 2022, 14:14
Jacques schreef: 19 apr 2022, 13:20 Dat is een grap mag ik hopen?
Grotendeels wel.

Oostende, Eupen en Kortrijk zijn de drie andere ploegen die ervoor gekozen hebben om de beloften niet in de amateurreeksen te laten uitkomen. Ik vermoed dat zij dus ook op zoek zullen moeten gaan naar tegenstanders. Misschien tegen de beloftenploegen van diezelfde amateurploegen?
Ik dacht dat Meekers (?) ergens gezegd had dat er ingezet ging worden op doorstroming via nieuwe initiatieven in samenwerking met de A-kern.

Mijn interpretatie daarvan is dat ze simpelweg de topjeugd in de A-kern opnemen volgend seizoen, degene die nog potentie hebben maar er nog niet zijn (bijvoorbeeld een Smets) kunnen uitgeleend worden in 1B fzo.
Dan onderschat ge heel hard 1b.
Veel bankzitters uit 1a zouden ook de ploeg niet halen in 1b. Laat staan jeugdspelers. Om een jaar weg te kwijnen bij bv Lierse of te spelen bij -23 of -21 bij STVV is de keuze snel gemaakt.
Een match ´Westerlo-RWDM’ moet allesbehalve onderdoen voor een ‘Kortrijk-Eupen’..


En nog iets, de club beslist om hun jongeren niet in 1b te laten spelen. Waarom zou ze hun dan wel willen uitlenen aan 1b? Zou totaal niet logisch zijn..

Als ze iemand als Balongo nòg kansen willen geven mag hij eerst in 1b bewijzen dat hij het waard is.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 19 apr 2022, 22:54
Lukske de Lange schreef: 19 apr 2022, 19:09
ertee schreef: 19 apr 2022, 14:14
Jacques schreef: 19 apr 2022, 13:20 Dat is een grap mag ik hopen?
Grotendeels wel.

Oostende, Eupen en Kortrijk zijn de drie andere ploegen die ervoor gekozen hebben om de beloften niet in de amateurreeksen te laten uitkomen. Ik vermoed dat zij dus ook op zoek zullen moeten gaan naar tegenstanders. Misschien tegen de beloftenploegen van diezelfde amateurploegen?
Ik dacht dat Meekers (?) ergens gezegd had dat er ingezet ging worden op doorstroming via nieuwe initiatieven in samenwerking met de A-kern.

Mijn interpretatie daarvan is dat ze simpelweg de topjeugd in de A-kern opnemen volgend seizoen, degene die nog potentie hebben maar er nog niet zijn (bijvoorbeeld een Smets) kunnen uitgeleend worden in 1B fzo.
Dan onderschat ge heel hard 1b.
Veel bankzitters uit 1a zouden ook de ploeg niet halen in 1b. Laat staan jeugdspelers. Om een jaar weg te kwijnen bij bv Lierse of te spelen bij -23 of -21 bij STVV is de keuze snel gemaakt.
Een match ´Westerlo-RWDM’ moet allesbehalve onderdoen voor een ‘Kortrijk-Eupen’..


En nog iets, de club beslist om hun jongeren niet in 1b te laten spelen. Waarom zou ze hun dan wel willen uitlenen aan 1b? Zou totaal niet logisch zijn..

Als ze iemand als Balongo nòg kansen willen geven mag hij eerst in 1b bewijzen dat hij het waard is.
De club(s) beslissen dit voornamelijk omdat het inschrijvingsgeld in 1b 1 miljoen bedraagt en de reeks waar STVV zou mogen uitkomen 0,5 miljoen dacht ik.

Ik onderschat 1b en lager allerminst voor jeugdspelers, want bovenop het inschrijven moet de ploeg ook nog competitief zijn, elke week op uwen appel krijgen in 1ste amateur leert onze jongeren ook weinig. Spelen bij een ploeg uit 1ste amateur, omringd door ervaren spelers lijkt ook mij beter voor de ontwikkeling van een belofte (zie De Norre in het verleden)

Uitlenen aan lagere reeksen is een interessantere investering volgens mij 😉
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

https://www.instagram.com/p/Ccdf0R9s_fT ... A1YzNhOGU=

Mooi dat hij toch iets van afscheid neemt, hoop voor hem dat hij de juiste keuze maakt. Hoop voor ons dat de opvolgers minstens evenwaardig zullen evolueren bij ons :stvv:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De jeugd

Bericht door Jacques »

Uitlenen aan 1ste of 2de amateur zal nog wel lukken. 1B bleek voor de beloften van Club twee jaar geleden te hoog gegrepen, dat zal hoogstens voor de topjeugd bij ons weggelegd zijn. Ik ben wel benieuwd hoe ze de beloften'competitie' nu gaan invullen. Hopelijk maken ze er iets deftig van, want anders vrees ik een beetje een leegloop de komende jaren. In Genk, Luik en Leuven liggen ze ongetwijfeld op de loer.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De jeugd

Bericht door pat@ »

Het kan ook zijn dat er meer geïnvesteerd wordt in de U18 als opstap richting A-kern, tegenwoordig willen ze toch allemaal vroeg rijp zijn.
Het is ook veel goedkoper dan een ploeg inschrijven in 1B of amateur.
De G-5 ploegen gaan waarschijnlijk talenten vastleggen voor een miljoen of meer om in competitite te gaan in 1B. Dan blijft het niet bij dat ene miljoen als meerkost. Het moet zich op termijn ook terug betalen wat ik dan ten zeerste betwijfel.
Dat STVV niet wil meespringen kan ik alleen maar toejuichen.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: De jeugd

Bericht door Krisaias »

Laatste thuismatch van de beloften vanavond tegen AA Gent. Ditmaal een 1-0 voorsprong (doelpunt Malick Keita) uit handen gegeven. Eindstand: 1-2 voor Gent.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: De jeugd

Bericht door Piana »

De kloof tussen de U18 en de beloftenploeg die in 1B aantreedt wordt toch enorm, niet? Ik neem een Trossard als voorbeeld, als het systeem al bestond in zijn tijd was hij in Genk gebleven en werd hij niet uitgeleend aan Lommel. Dat is een voordeel omdat hij dan binnen de eigen club kan evolueren, maar ook een nadeel want hij blokkeert een jonge gast die anders wél bij de beloften kon aantreden.

Enfin, verleggen ze het probleem niet gewoon naar onderen? Een probleem dat moeilijker op te lossen is daar je een beloftenspeler wel kan uitlenen aan een 1B'er, maar een U18'er... Wat moet je daarmee?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie