De jeugd

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De jeugd

Bericht door tesneusdoek »

STVV-fan schreef: 08 aug 2022, 17:03
Dikke schreef: 08 aug 2022, 16:40 Andrea Librici tekent een nieuw contract bij STVV volgens HBVL.
Geen Dony toestanden meer, kunnen we alleen maar toejuichen
https://www.voetbalnieuws.be/news/67292 ... n-contract
STVV wil meer en meer Belgische talenten laten instromen in de eerste ploeg. Dat is uiteraard een werk van lange adem en de Kanaries hebben een aanvaller alvast een profcontract aangeboden. Dat maakte de club officieel bekend.

"Vandaag tekende de jonge Kanarie Andrea Librici zijn eerste profcontract bij STVV", laat de club weten. Hij maakte op korte tijd heel veel progressie. "Andrea is een groot jong talent die uit ons jeugdsysteem komt. Zijn werkkracht is een voorbeeld voor alle jonge Kanaries die dromen om profvoetballer te worden. Ik weet zeker dat hij zal blijven groeien en verbeteren. Ik wil het geweldige werk van onze jeugdacademie ook benadrukken, van de coaches tot alle begeleiders van deze jeugdige talenten. Dit is het resultaat van hun fantastische werk", zegt technisch directeur Andre Pinto.

De speler is uiteraard opgetogen. "Deze wending had ik niet verwacht. Vorig seizoen zou ik bij de U18 spelen en mocht ik opdraven bij de U21. Dit seizoen zou ik bij de U21 spelen en kreeg ik de kans bij het eerste elftal. Dit voelt onwerkelijk. Dit is het resultaat van 10 jaar opofferingen van mijn familie en mezelf. Ik geef me altijd 300% om een wedstrijd te winnen en het team te helpen. Ik ben echt blij om te tekenen voor de club die me nauw aan het hart ligt".

Afbeelding
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: De jeugd

Bericht door Elgromi »

STVV-fan schreef: 08 aug 2022, 17:03
Dikke schreef: 08 aug 2022, 16:40 Andrea Librici tekent een nieuw contract bij STVV volgens HBVL.
Geen Dony toestanden meer, kunnen we alleen maar toejuichen
Had in principe wel zo kunnen lopen, aangezien Dony zijn debuut ook had gemaakt zonder prof contract op zak.
Maar van wat ik van deze jongen al had gezien was het in de voorbereiding onze beste spits nog wel. Maarja wie kan Hayashi het kwalijk nemen dat die niet zo rondliep en druk zette als tijdens echte competitie wedstrijden.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De jeugd

Bericht door tesneusdoek »

https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/ko ... ~a09d1046/

Afbeelding
STVV won al zijn wedstrijden op het kwalificatietoernooi en kreeg daarvoor voor het eerst een speciale trofee uitgereikt

Komende zaterdag gaat het 35ste internationale miniementoernooi van start in Bierbeek: “Ik reken nieuwkomer Dakar tot de belangrijkste outsiders”
Nee, corona heeft het Eurominiementoernooi in Bierbeek of het internationaal U13-toernooi zoals het nu heet niet klein gekregen. Wel integendeel, met een 35ste jubileumeditie die zaterdag op gang wordt getrapt, zijn zowel de organisatie als de jeugdvoetballers zelf klaar om drie dagen lang het beste van zichzelf te geven.


Aan het deelnemersveld is het alleszins niet te merken dat de vorige editie alweer dateert van 2019, toen het Duitse Leipzig met de titel aan de haal ging. Want naast de Belgische top die als vanouds present tekent, staan ook klinkende namen als Tottenham, Valencia, Kopenhagen en AZ aan de aftrap in Bierbeek. “Uiteraard heeft de nasleep van de pandemie een bepalende rol gespeeld, zowel op organisatorisch vlak als qua samenstelling van het deelnemersveld”, reageert voorzitter Jonny Decoster. “Maar een 35ste editie moest en zou er komen, ook al zijn we pas in januari met de voorbereidingen van start kunnen gaan. En ook al haakten sommige clubs af door de strakke richtlijnen omtrent covid, terwijl andere ploegen te lang getwijfeld hebben. Zo wilden Manchester City en Barcelona nog graag meedoen, maar op dat moment hadden Tottenham en Valencia al toegezegd. En we proberen het aantal buitenlandse ploegen toch altijd tot een tiental te beperken. Maar goed, zij komen dan normaal gezien volgend jaar naar Bierbeek, dus uitstel is geen afstel.”

AC Dakar
Een meer exotische naam is die van het Senegalese Dakar, een opponent die volgens Decoster zelfs tot de outsiders voor de eindzege gerekend mag worden. “Hou die ploeg maar in de gaten de komende dagen, al was het maar omdat het puffen en zweten zal worden op de Bierbeekse velden. De warmte zal sowieso een niet te onderschatten factor worden. Maar ik heb ze zelf aan het werk gezien en het is ook gewoon een heel goed voetballende ploeg. Helemaal anders dan de clubs uit Tanzania en Namibië die we al eens eerder op bezoek hadden.”

Winnaar kwalificatietoernooi
“Want het niveau van met name de buitenlandse clubs ligt echt wel zeer hoog”, aldus nog de voorzitter. “Zowel Tottenham, Valencia als het Zweedse Djurgardens wisten al een internationaal jeugdtoernooi op hun naam te schrijven. Daarmee zijn de topfavorieten wat mij betreft gekend, al hoop ik stiekem dat ook Anderlecht, Club Brugge of Standard nog eens heel ver kunnen geraken. De laatste Belgische winst dateert trouwens van 2013 toen Standard aan het langste eind trok. Ik ben ook benieuwd naar de prestaties van STVV dat vorig weekend het kwalificatietoernooi naar zijn hand wist te zetten. Zo’n kwalificaties zijn eigenlijk een toernooi op zich en daarom hebben we nu voor het eerst ook daar een echte winnaar uitgeroepen. Zowel STVV als Westerlo wonnen al hun matchen, maar bij Sint-Truiden hadden ze finaal een iets beter doelpuntensaldo.”
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De jeugd

Bericht door Jacques »

Ik kwam zonet dit bericht tegen op Twitter van Tom Boudeweel
Jonge Belg op de bank gisteravond bij FK Bodo Glimt in de playoffs van de Champions League: Lucas Kubr, net overgestapt uit de jeugd van St-Truiden. Geboren in Tongeren en via zijn Tsjechische vader de dubbele nationaliteit (en er ook jeugdinternational). #kleinweetje
https://twitter.com/tomboudeweel/status ... 8324970496

Iemand die wat meer info heeft over deze speler?
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De jeugd

Bericht door pat@ »

Jacques schreef: 25 aug 2022, 13:30 Ik kwam zonet dit bericht tegen op Twitter van Tom Boudeweel
Jonge Belg op de bank gisteravond bij FK Bodo Glimt in de playoffs van de Champions League: Lucas Kubr, net overgestapt uit de jeugd van St-Truiden. Geboren in Tongeren en via zijn Tsjechische vader de dubbele nationaliteit (en er ook jeugdinternational). #kleinweetje
https://twitter.com/tomboudeweel/status ... 8324970496

Iemand die wat meer info heeft over deze speler?
Vorig seizoen enkele keren naar de U18 gaan kijken. Hij was groter en sneller dan zijn leeftijdsgenoten. Prima instelling gekoppeld aan een goede voorzet en een degelijke techniek. Dit was bij de U18, het grootste deel vervalt bij de grote jongens. Ik ben benieuwd.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

In de jeugdreeks U21 met spelers als Lendfers, Boets, Buvé, Schuermans, Fabinho, Swinnen en Librici staan we vlot aan de leiding. Tegenstanders zijn weliswaar van minder niveau dan vorig seizoen (Oostende, Kortrijk, Eupen, Westerlo,...). Niettemin hebben ze ook Standard U21 uitgeschakeld in de beker.

Ze krijgen amper tegendoelpunten.
Zelfde verhaal voor de U16, waar Soye Ndime de aanvalsleider is.

Iemand die zicht heeft op deze lichtingen? :)
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

Bij de u21 valt het me op dat er geroteerd wordt tussen de doelmannen: Lendfers, Boets en Buvé. Die eerste heeft op 8 wedstrijden nog geen enkel tegendoelpunt moeten toestaan, als ik me niet vergis.

Ik zag op de site voetbal Vlaanderen dat Matthias Delorge ook een halfuur meegedaan heeft eergisteren. Goed dat hij aan de weg terug timmert na een zware blessure deze zomer.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De jeugd

Bericht door voetballiefhebber »

Deze maand brengt Sport/Voetbal Magazine de jeugd van onze clubs in kaart. Het is mijn laatste magazine van mijn abonnement.

Daarin staat dat het jeugdbudget van STVV 7 tot 10 maal hoger is dan tien jaar geleden. Bij Gent en Genk ligt het 3 keer hoger, bij Club Brugge 4 keer, bij OHL 6 keer en bij Antwerp 7 keer.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

Bij het overlopen van de jonge duivels, viel het me op dat de 14 jarige Brent Jonckers (in 2021 weggehaald bij Lommel) opgeroepen is voor de u15 hun oefeninterland tegen Engeland.

Lendfers was zondag startende doelman in de oefenwedstrijd u17 tegen Zweden (3-0 verlies)

Tot slot is soye ndime veelal startende spits bij de u16.

Toch enkele talenten om naar uit te kijken in de toekomst 🙂
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: De jeugd

Bericht door STVV1924 »

Lukske de Lange schreef: 18 okt 2022, 06:09 In de jeugdreeks U21 met spelers als Lendfers, Boets, Buvé, Schuermans, Fabinho, Swinnen en Librici staan we vlot aan de leiding. Tegenstanders zijn weliswaar van minder niveau dan vorig seizoen (Oostende, Kortrijk, Eupen, Westerlo,...). Niettemin hebben ze ook Standard U21 uitgeschakeld in de beker.

Ze krijgen amper tegendoelpunten.
Zelfde verhaal voor de U16, waar Soye Ndime de aanvalsleider is.

Iemand die zicht heeft op deze lichtingen? :)
Dat ze die maar zo veel mogelijk vastleggen...
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

Met het oog op de kern volgend seizoen, is het plezant om al eens een tussentijdse overzicht te maken van onze beloften:
Wie is er klaar om de stap te zetten, wie komt tekort? (aanvullen/verbeteren wordt gewaardeerd, want ik zit er zelf te ver af)

Bij de doelmannen: ik kan mis zijn maar ik heb het idee dat Boets stagneert/tekort schiet/voorbijgestoken is in de pikorde naar eerste doelman. Net als Vanmarsenille een seizoen eerder zie ik Boets uit zijn contract lopen deze zomer. Benieuwd waar hij volgend seizoen speelt. (En of Coppens verlengd zal worden.)

Schmidt - Lendfers - Buvé is mijn inziens nog doenbaar volgend seizoen, STVV zijnde.

verdedigers
Diriken zit al even bij onze U21 en volgens transfermarkt loopt zijn contract ten einde...zelfde gevoel als bij Boets hierbij. In al die tijd nooit geselecteerd voor de A-kern. Zelfde bij Vincent De Vos wordt vaak gebruikt bij u21 maar heb geen zicht op zijn ontwikkeling.

Schuermans zou in de loop van volgend seizoen, net als Teuchy de stap moeten zetten naar A-kern. Zoniet dreigt een scenario zoals Reynders vorig seizoen.
Wattara zie ik ook geen A-kern potentieel in, Boumhand dat zou nog iets kunnen worden maar deze zomer zal te vroeg zijn daarvoor denk ik.
Fabinho moet in de volgende voorbereiding zijn kans grijpen. Zelfde verhaal bij Vanwesemael, die mogelijk terugkeert van Tienen.

Kortom: Vanwesemael, Fabinho moeten volgens mij deze zomer de stap zetten of niet. Schuermans, Teuchy ten laatste in de loop van komend seizoen.

Middenvelders
Van Helden lijkt me een kanshebber om de positie van Boya te claimen, evenals Smets natuurlijk.
Verder zijn Ferre Slegers en Ryan Lenoir wel twee spelers om in de gaten te houden.

Delorge en Steuckers dienen komende zomer de stap naar A-kern volledig te maken.

Aanvallers
Librici is koffiedik kijken...lijkt me eerder type Okazaki...geen idee of hij tekort komt of niet.
Mogelijk dat Swinnen en eventueel Nhali in de loop van volgend seizoen nog de nodige stappen zetten...
Berete is vrees ik ook geen A-kern materiaal.


Mijn visie is dat Lendfers - Van Helden - Delorge - Steuckers quasi zekerheden zijn om volwaardig A kern lid te zijn 2023 - 2024
Fabinho - Vanwesemael - Librici eventueel.

Schuermans, Teuchy - Slegers, Lenoir - Swinnen, Nhali zijn wat mij betreft potentieel nieuwe Smets'en...maar evengoed Vanmarsenille's ;)
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

Gisteren steuckers opnieuw een assist in de 4-1 nederlaag van MVV. Zo dadelijk start Delorge opnieuw in de basis tegen de Futures :)
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De jeugd

Bericht door Lukske de Lange »

De Rode Duivels onder 17 jaar, hebben hun eerste kwalificatie wedstrijd voor het EK, tegen Slovenië met 1-1 beëindigd.
Matt Lendfers kreeg opnieuw de voorkeur op Haentjens van Anderlecht :cool:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De jeugd

Bericht door Jacques »

Slegers en Diriken werden toegevoegd aan de kern voor de oefenmatch tegen Keulen. Een kwestie van positie of van progressie/doorbraakpotentieel?
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De jeugd

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 23 mar 2023, 09:13 Slegers en Diriken werden toegevoegd aan de kern voor de oefenmatch tegen Keulen. Een kwestie van positie of van progressie/doorbraakpotentieel?
Vooral kwestie van te weinig spelers door de interlands en de geblesseerde Toni en recupererende Okazaki/Bauer.

Kans voor Slegers en Diriken om hun te tonen
Plaats reactie