Zomertransfers 2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 06 sep 2022, 22:31 Vraag is : betaalt Deinze zijn volledig loon zelf of blijft STVV meedokken ?
Vast staat wel dat er toch wat loonlast minder gaat zijn hierdoor. Ik veronderstel dat het om een gratis uitleenbeurt zal gaan, waarbij Deinze (grotendeels) het loon van De Ridder overneemt.
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jones »

voetballiefhebber schreef: 06 sep 2022, 23:00
Jones schreef: 06 sep 2022, 22:31 Vraag is : betaalt Deinze zijn volledig loon zelf of blijft STVV meedokken ?
Vast staat wel dat er toch wat loonlast minder gaat zijn hierdoor. Ik veronderstel dat het om een gratis uitleenbeurt zal gaan, waarbij Deinze (grotendeels) het loon van De Ridder overneemt.
Hopelijk. Nu het contract van Steppe nog ontbinden.
Geel-Blauw
Berichten: 822
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Geel-Blauw »

Jones schreef: 06 sep 2022, 22:31 Vraag is : betaalt Deinze zijn volledig loon zelf of blijft STVV meedokken ?
STVV zal wel mee betalen denk ik, anders zou Deinze hem wel gratis overgenomen hebben
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1566
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Conclusie : er is woord gehouden.

De huurlingen bleken niet mogelijk !
Alaves is even koppig als onze Japanse stuurlui, en Lavalee koos voor een topclub :grappig:

Voor de rest is iedereen gebleven, zelfs de maximaal 2 vertrekkers zijn er niet, ook al waren er regelmatig katten, echtgenotes met kuren, oliesjeiken in crisis, geblaat uit Luik en zelfs vele miljoenen uit Engeland in het scenario !
Da's meer dan straffe toebak, en was de wens van zowat iedereen !
Met Bruno en Boya werden de huurlingen vervangen, geen slechte keuze.
Okazaki zal zijn nut nog wel etaleren !
De rest vd aankopen wordt afwachten ...

Nu Bruls een beetje tegemoetkomen in eerste instantie, dan Schmidt en Konate ...
Op naar de winter ...
Geen gelegenheid om niet de volle pond te geven, willen ze in de winter andere oorden opzoeken. Zich in de kijker spelen is DE opdracht om de aandacht aan te wakkeren !

Met andere woorden : TOP gewerkt zonder meer !

:onfire: :onfire:
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jebus4life »

Seg Brusselmans, ge zijt zo positief tegenwoordig.
Zijt ge aant hopen op een uitnodiging richting die STVV lounge in Tokio? :beer:
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1566
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Jebus4life schreef: 07 sep 2022, 01:51 Seg Brusselmans, ge zijt zo positief tegenwoordig.
Zijt ge aant hopen op een uitnodiging richting die STVV lounge in Tokio? :beer:
Als het goed is zeg ik het, als het nie is ook !
Da's toch eerlijk !

Spelers zeggen dat ook, maar meestal enkele weken of maanden later over een match
Blijkbaar was de match tegen Anderlecht toch niet je dat, dixit Bruls, om maar een voorbeeld te geven, of matchen die niemand wou spelen uit het verleden.
Ik heb daar geen weken of maanden voor nodig !

Ze hebben nu gedaan wat door iedereen gewenst was, kern intact samengehouden + enkele jongeren ingevoegd zoals Van Dessel.
Dan moet er niet gezeurd worden, en het was zelfs allemaal ruim op tijd.

Die uitnodiging is al lang binnen. De tweede van links van die wa komen dansen ... :love:
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV1924 »

Mooie woorden van onze capi Steve bij vertrek. Mooie herrineringen samen met hem in de afgelopen seizoen. De afscheid op de club was er eentje in mineur, onze club niet waardig. Steve "Capi" De Ridder... voor altijd in ons geel blauw hart.

Hara en Lavalee, de huurlingen van vorig seizoen van Deportivo Alaves en Fc Mainz 05 binnenhalen leek (voorlopig) geen optie door toedoen van externe factoren.

Dan voor Taichi nog maar eens proberen in januari en ondertussen Okazaki, Bruno en Boya binnengehaald als alternatieven. Goed gewerkt.

Strijkt hier binnenkort nog 1 of 2 transfervrije spelers (Duitsers) zoals vorig seizoen Toni en Robert na het beëindigen van de zomermercato. Het mag altijd, maar het moet niet met enige urgentie.

Van de 8 inkomende transfers met Boya, Bruno, Bocat, Fabinho, Kaya, Dumont, Okazaki en Coppens wisten enkel Boya, Bruno en Okazaki de nodige speelminuten te vergaren.

Zowel Bocat, Fabinho, Kaya, Dumont en Coppens kwamen nog niet verder dan de wedstrijdsfeuille. Een vaag teken aan de wand dat zij nooit meer dan waterdragers zullen zijn of hebben deze mannen nog extra trainings- en speelminuten nodig om in het Hollerbach systeem geïntegreerd te worden en naar hun persoonlijk beste niveau te groeien?

Het is dus nog te vroeg om victorie te kraaien (met als mogelijkse ambitieuse doelen het behalen van de finale Beker van België en/of het behalen van play off 2 in dromerige hoofden) maar aan de andere kant lijkt het mij ook mits een 7 op 9 in de wedstrijden tegen Standard, Zulte en Eupen en het achterblijven van een langdurige blessurelast bij sleutelspelers ook een zeer rustig seizoen te worden waarbij de kaap van de nodige 40 punten voor behoud ook snel bereikt zal worden.

"Dromen mag, ambitie tonen (stap voor stap) moet."
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jacques »

We kunnen dit topic afkloppen op 196 bladzijden, minder dan in 2021 (204), 2020 (214) en 2019 (284, WTF :shock: :mrgreen:). Teken dat er goed gewerkt is en/of dat er minder belangstelling is.
Als we tegen Standard, Zulte en Eupen minstens 6/9* halen en gespaard blijven van zware blessures en veel (transfer/contractverlenging)zorgen kan het een zeer mooi seizoen worden!

* momenteel een pak moeilijker in te schatten dan 48u geleden, zeer actief op de laatste dag, maar ik benijd hen niet
Overdrijven is een kunst
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Caravaggio »

STVV1924 schreef: 07 sep 2022, 06:30

Van de 8 inkomende transfers met Boya, Bruno, Bocat, Fabinho, Kaya, Dumont, Okazaki en Coppens wisten enkel Boya, Bruno en Okazaki de nodige speelminuten te vergaren.

Zowel Bocat, Fabinho, Kaya, Dumont en Coppens kwamen nog niet verder dan de wedstrijdsfeuille. Een vaag teken aan de wand dat zij nooit meer dan waterdragers zullen zijn of hebben deze mannen nog extra trainings- en speelminuten nodig om in het Hollerbach systeem geïntegreerd te worden en naar hun persoonlijk beste niveau te groeien?
Kaya is op speeldag2, in Gent ingevallen voor Brüls.
Ik heb het live met lede ogen mogen aanzien. Kaya was toen enorm zwak.
Blijkbaar was de nog maar 22 jarige lang gekwetst voor hij op staaien aankwam (via Ingolstadt)

Ik ben gematigd positief. Ik had graag wat Belgen naar STVV zien komen
Opportuniteiten zoals een Xian Emmers (voor 200 000,- naar Rapid Boekarest) / Zihno Gano / Zelfs een De Sart (mss verguisd hier, en niet de positie die stvv nodig heeft) ... Maar soit het is al erger geweest. als men Bruls kan verlengen ben ik enorm content.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

Caravaggio schreef: 07 sep 2022, 10:21 Kaya is op speeldag2, in Gent ingevallen voor Brüls.
Ik heb het live met lede ogen mogen aanzien. Kaya was toen enorm zwak.
Blijkbaar was de nog maar 22 jarige lang gekwetst voor hij op staaien aankwam (via Ingolstadt)

Ik ben gematigd positief. Ik had graag wat Belgen naar STVV zien komen
Opportuniteiten zoals een Xian Emmers (voor 200 000,- naar Rapid Boekarest) / Zihno Gano / Zelfs een De Sart (mss verguisd hier, en niet de positie die stvv nodig heeft) ... Maar soit het is al erger geweest. als men Bruls kan verlengen ben ik enorm content.
Thuis tegen Union en op Kortrijk is Kaya ook ingevallen.

Ik ben ook gematigd positief.
Positief dat we eindelijk nog eens met een werkbare kern de voorbereiding en competitie hebben kunnen aanvatten.

Maar ik vind toch dat we voorin nog een profiel missen.
Het lange wachten op Hara en daar geen alternatieven voor hebben/vinden vind ik toch ook een minpunt.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jean-Paul »

Voor mij ligt het enige minpunt , het niet aantrekken van een linksvoetige centrale verdediger die onmiddellijk inzetbaar is, want bankspelers hebben we al genoeg aangekocht. De spoeling achteraan lijkt me toch wat te dun en daarmee loop je bij een blessure van een sterkhouder het risico punten te verliezen. Ik dacht dat het budget dit jaar was opgetrokken?
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Yellow Feaver »

Jean-Paul schreef: 07 sep 2022, 13:26 Voor mij ligt het enige minpunt , het niet aantrekken van een linksvoetige centrale verdediger die onmiddellijk inzetbaar is, want bankspelers hebben we al genoeg aangekocht. De spoeling achteraan lijkt me toch wat te dun en daarmee loop je bij een blessure van een sterkhouder het risico punten te verliezen. Ik dacht dat het budget dit jaar was opgetrokken?
Ik denk dat als het budget niet was opgetrokken ge ne exodus van jewelste had gezien.
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door BoemBoem »

Yellow Feaver schreef: 07 sep 2022, 14:33
Jean-Paul schreef: 07 sep 2022, 13:26 Voor mij ligt het enige minpunt , het niet aantrekken van een linksvoetige centrale verdediger die onmiddellijk inzetbaar is, want bankspelers hebben we al genoeg aangekocht. De spoeling achteraan lijkt me toch wat te dun en daarmee loop je bij een blessure van een sterkhouder het risico punten te verliezen. Ik dacht dat het budget dit jaar was opgetrokken?
Ik denk dat als het budget niet was opgetrokken ge ne exodus van jewelste had gezien.
Idd.. iedereen denkt altijd dat uw budget optrekken automatisch wilt zeggen dat er -tig toppers gaan tekenen. Terwijl het in eerste instantie gebruikt wordt om uw ploeg bij elkaar te houden en niet te moeten verkopen om boven water te blijven. Bewijst het weigeren van het miljoenenbod op Al Dakhil.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Yellow Feaver »

BoemBoem schreef: 07 sep 2022, 14:38
Yellow Feaver schreef: 07 sep 2022, 14:33
Jean-Paul schreef: 07 sep 2022, 13:26 Voor mij ligt het enige minpunt , het niet aantrekken van een linksvoetige centrale verdediger die onmiddellijk inzetbaar is, want bankspelers hebben we al genoeg aangekocht. De spoeling achteraan lijkt me toch wat te dun en daarmee loop je bij een blessure van een sterkhouder het risico punten te verliezen. Ik dacht dat het budget dit jaar was opgetrokken?
Ik denk dat als het budget niet was opgetrokken ge ne exodus van jewelste had gezien.
Idd.. iedereen denkt altijd dat uw budget optrekken automatisch wilt zeggen dat er -tig toppers gaan tekenen. Terwijl het in eerste instantie gebruikt wordt om uw ploeg bij elkaar te houden en niet te moeten verkopen om boven water te blijven. Bewijst het weigeren van het miljoenenbod op Al Dakhil.
Eerste keer sinds lang dat we niet hebben verkopen om het budget rond te krijgen.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STimVV »

Yellow Feaver schreef: 07 sep 2022, 15:14
Eerste keer sinds lang dat we niet hebben verkopen om het budget rond te krijgen.
Inderdaad.
Al werd deze zomer wel de optie op Cacace gelicht. 3 miljoen.
Was dat niet ongeveer het bedrag wat DMM elk jaar moet goedgemaakt krijgen dmv uitgaande transfers?
Ik neem heel dat loonlast-verhaal trouwens met een serieus korreltje zout. Er zijn 14 uitgaande en 8 inkomende transfers.(als ik me niet vergis) Kagawa en Okazaki zullen wel een dikke pree hebben maar zelfs dan zou het me verwonderen moest de loonlast niet gezakt zijn tov vorig seizoen.

Nog 11 matchen zonder linksvoetige centrale verdediger en targetspits en tis weer wintermercato. Moet lukken...
Plaats reactie