Zomertransfers 2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door miel »

Jean-Paul schreef: 07 sep 2022, 13:26 Voor mij ligt het enige minpunt , het niet aantrekken van een linksvoetige centrale verdediger die onmiddellijk inzetbaar is, want bankspelers hebben we al genoeg aangekocht. De spoeling achteraan lijkt me toch wat te dun en daarmee loop je bij een blessure van een sterkhouder het risico punten te verliezen. Ik dacht dat het budget dit jaar was opgetrokken?
Centraal in de verdediging , hebben we met Texeira en (Bauer of Janssens ) minstens 2 op de bank , neem er dan nog bij dat ook Boya perfect centraal in de verdediging kan spelen , of als de nood echt hoog is in een 4 mans verdediging kunt spelen , dan heb je er centraal max maar 2 nodig .
Ik zou de spoeling toch niet dun durven noemen , ok het zijn geen linksvoetige maar doet dat er toe ? onze verdediging staat als een huis .
Het zou zelf een minpunt zijn , dat er nog een extra speler wekelijks in de tribune moet gaan plaats nemen.
Anders moeten we eens rap gaan horen bij Pius die is nog vrij ( die had vorig seizoen zelfs 2 linker voeten :lol: )
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV1924 »

Transfervrije (oppurtiniteit) targetspits (volledig passend in het profiel) die na mislukte doorgangen in Turkije en Denemarken op zoek is naar eerherstel en stabiliteit.

Naast Gano en Hara een extra piste (?) om op staande voet aan te werven en ons meer aanvallende opties en stootkracht te bieden?

Vorig seizoen hadden we met Klauss en Hara 2 centrumspitsen.

https://youtu.be/G6KhbjqEYwo
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door wiekes »

Zouden ze dat wel weten geen transfer geld betalen, is iets voor hier.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jones »

STVV1924 schreef: 10 sep 2022, 09:29 Transfervrije (oppurtiniteit) targetspits (volledig passend in het profiel) die na mislukte doorgangen in Turkije en Denemarken op zoek is naar eerherstel en stabiliteit.

Naast Gano en Hara een extra piste (?) om op staande voet aan te werven en ons meer aanvallende opties en stootkracht te bieden?

Vorig seizoen hadden we met Klauss en Hara 2 centrumspitsen.

https://youtu.be/G6KhbjqEYwo
Mag altijd komen...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 10 sep 2022, 16:21
STVV1924 schreef: 10 sep 2022, 09:29 Transfervrije (oppurtiniteit) targetspits (volledig passend in het profiel) die na mislukte doorgangen in Turkije en Denemarken op zoek is naar eerherstel en stabiliteit.

Naast Gano en Hara een extra piste (?) om op staande voet aan te werven en ons meer aanvallende opties en stootkracht te bieden?

Vorig seizoen hadden we met Klauss en Hara 2 centrumspitsen.

https://youtu.be/G6KhbjqEYwo
Mag altijd komen...
https://www.transfermarkt.be/detailsuch ... e/37578561

Kies maar, die Jorgensen staat ertussen
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door wiekes »

Ik heb gekozen, Giancarlo is nog maar 39 dat is toch iets voor hier.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV1924 »

:end:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jones »

Ik vraag me af wat de drijfveer is van ons bestuur om altijd Japanse spitsen in te halen ? Op Bruno en Kaya na zijn de laatste jaren het altijd Japanners. De prijs ?
Zoveel Japanse torens van spitsen zijn er niet denk ik. Ze zullen daar toch moeten van afstappen.
Betaalbare Japanse topspitsen zijn blijkbaar geen spek voor de Truiense bek.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Antismurf »

Jones schreef: 11 sep 2022, 17:33 Ik vraag me af wat de drijfveer is van ons bestuur om altijd Japanse spitsen in te halen ? Op Bruno en Kaya na zijn de laatste jaren het altijd Japanners. De prijs ?
Zoveel Japanse torens van spitsen zijn er niet denk ik. Ze zullen daar toch moeten van afstappen.
Betaalbare Japanse topspitsen zijn blijkbaar geen spek voor de Truiense bek.
Laatste jaren passeerden o.a. Nazon, Buya Turay, Colidio en Filippov. Als ze voor andere nationaliteiten kiezen is er ook geen garantie op succes... Al weegt onze huidige voorhoede absoluut veel te weinig op de verdediging van de tegenstander, een grote en balvaste spits zou Hollerbach tactisch veel meer opties bieden.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door lindoke »

Om verscheidene redenen post ik de laatste tijd zeer weinig. Al volg ik de gesprekken/discussies wel nog. Naar mijn bescheiden mening heeft STVV een degelijke ploeg. Ik gebruik bewust het woord "ploeg" om aan te geven dat Hollerbach met het materiaal dat hij heeft wel degelijk een ploeg gebouwd heeft. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat het een ploeg is met een zeer goede defensieve organisatie, een degelijk middenveld maar een zo goed als onbestaande aanval. Ondanks er slechts 1 speler namelijk Al-Dakhil in die verdediging staat die - wat mij betreft - boven de middelmaat uitsteekt is de organisatie achteraan goed omdat iedereen weet wat de afspraken zijn en goed van mekaar weet wat de individuele mogelijkheden zijn. Een goede defensieve organisatie is ook het eerste, belangrijkste en ook makkelijkste waar een trainer een verschil kan maken. In het aanvallend compartiment is een trainer meer afhankelijk van de individuele kwaliteiten van zijn spelers. In dat compartiment is STVV al jaren in hetzelfde bedje ziek. Alsof doelpunten maken van ondergeschikt belang is, terwijl iedere voetballiefhebber weet dat dit niet zo is.

STVV is op dit moment een ploeg waarvan je onmogelijk kan voorspellen waar ze dit seizoen gaat eindigen. Tegen nieuwjaar kunnen ze veilig in de middenmoot staan maar voor hetzelfde geld bekleden ze één van die drie laatste degradatieplaatsen. En ja, dit geldt voor ongeveer 9 van de 18 ploegen in de JPL. Nochtans ben ik er vrij overtuigd van dat met een goeie aanvallende rechterflank speler en een kopbalsterke spits ze al een heel pak beter gewapend zouden zijn. Dat zijn 2 posities die echt niet ingevuld werden.

Als ik een lijstje mag maken van de spelers die in het team thuis horen om bij die 9 ploegen te zijn die wel een onbezorgd seizoen kunnen spelen zouden het deze zijn:
- Schmidt
- Al-Dakhil
- Bauer
- Konaté
- Bruls
- Koita
- Bruno

Dat zijn slechts 7 spelers van de ganse kern, of toch diegene die ik al zien spelen heb. Diegene die nog niet hebben kunnen/mogen aantreden hebben kan ik natuurlijk moeilijk beoordelen. Al de rest is middelmaat en lopen ook overvloedig rond in ploegen als Eupen, Cercle Brugge en de andere Seraings in onze competitie. Hoe graag we allemaal het tegendeel willen geloven is dit toch de realiteit. Tussen die 7 spelers zit ook maar 1 Japanner, Schmidt. Hij is zonder meer een goeie doelman. Al onze andere Japanners brengen niet de meerwaarde die STVV nodig heeft. Kagawa heeft nog zijn momenten, maar veel te weinig om een impact te hebben op de ploeg. Okazaki zou een 10-tal jaren geleden zeker een meerwaarde in de aanval geweest zijn, maar ik denk dat het er ook bij hem niet meer gaat uit komen op het JPL niveau. Hayashi zou qua leeftijd op de top van zijn mogelijkheden moeten zitten maar komt ondanks zijn harde werk en onverzettelijkheid gewoonweg te kort. In ieder geval toch in het systeem en met de speler(s) rond hem waarmee STVV op dit moment speelt. Hashioka is volgens mij ook zo een speler waarvan je er 13 in een dozijn van vindt. Brengt aanvallend zeer weinig bij - in tegenstelling tot Koita aan de andere kant - en is 1 van de posities die beter had moeten ingevuld worden. Ik weet dat ik nu alleen maar de Japanners heb aangehaald, maar ik heb absoluut niks tegen Japanners. In tegendeel, ik hou van hun technische, vinnige manier van voetballen. Maar het moet wel op een degelijk niveau zijn. Wat al de andere spelers betreft die niet in het lijstje staan vind ik dat ze niet de kwaliteiten hebben om STVV naar een zorgeloos seizoen te leiden. Laat wel duidelijk zijn dat ik deze spelers geen slechte voetballers vind, maar eigenlijk mag je er zo maar enkele in de kern hebben en mogen ze niet de meerderheid vormen omdat ze gewoonweg geen surplus brengen.

Hoe het seizoen voor STVV er dit seizoen gaat uitzien is dus gissen. Velen vonden dat het huiswerk heel vroeg af was. Het was inderdaad heel vroeg af, maar was het goed gemaakt is een vraag die toch wel gesteld mag worden. Ik vind alvast van niet. Er staat tot op heden nog altijd een ploeg die niet degelijk uitgebalanceerd is door een gebrekkige offensieve bezetting.

Ik zeg dit niet naar aanleiding van de verloren partij tegen Standard. Het is een vaststelling die na 8 wedstrijden wel gemaakt kan worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door enrique »

Spelen Westerlo en OHL met een grote spits die de bal bijhoudt en de rest doet bijschuiven?
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door vdl »

enrique schreef: 11 sep 2022, 23:34 Spelen Westerlo en OHL met een grote spits die de bal bijhoudt en de rest doet bijschuiven?
Neen ,maar ook niet met bejaarde spelers ,die hebben snelheid in hun spel.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door BoemBoem »

enrique schreef: 11 sep 2022, 23:34 Spelen Westerlo en OHL met een grote spits die de bal bijhoudt en de rest doet bijschuiven?
Foster is nochtans meer diepe spits dan wat wij rondlopen hebben.

Suzuki was ook geen reus, net zoals Boli.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV-fan »

De ballen die Westerlo en OHL droppen, vallen juist wél goed achter de verdediging.

Heeft niks met bejaard te maken.

Daarom targetspits.
Vermits bij ons die ballen vrijwel altijd slecht vallen.
Plekkerke
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 jan 2021, 10:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Plekkerke »

Dan zie ik het eerder voor deze man:

https://www.transfermarkt.be/luc-castai ... eler/91915

Sterk, groot en geen tijd nodig om te acclimatiseren. Bovendien nog altijd maar 29.
Plaats reactie