Zomertransfers 2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door pat@ »

STVV-fan schreef: 13 sep 2022, 11:10

1. De Pro League heeft de financiële regels verstrengd. Clubs zijn verplicht om in de toekomst elk jaar twintig procent beter te doen. Binnen dit en vijf jaar moet het dus gedaan zijn met die rode cijfers. Lukt het niet om die twintig procent te verbeteren in de boekhouding, dan start je het seizoen erna met minpunten in de competitie. Dat is nieuw in België, maar valt niet te onderschatten. Niet alleen voor STVV, ook voor alle andere eersteklassers. Anderzijds moest iedereen wel met transfers uitpakken, want niemand wil dit seizoen bij de laatste drie eindigen.”

2. Je hebt je geërgerd aan de clubs die aanklopten voor Bauer en Konaté.

We bekijken met onze advocaten wat we tegen zulke wanpraktijken kunnen doen, want dit zorgt voor grote miserie.”

1. Er is toch niemand die gelooft dat die regels er daadwerkelijk gaan komen? Want dat starten Anderlecht en Antwerp ieder seizoen met respectievelijk-10 en -20 punten.
Dat ze nu nog eens zeggen dat wij geen langetermijnvisie hebben. ;)

2. Als er schriftelijk bewijs is kan het wel eens iets teweeg brengen, maar ik vrees ervoor. Wel nog maar eens een bewijs dat je beter niet solt met ons management.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door enrique »

Zijn in het buitenland de regels ook zo streng ?
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Franz »

Mbokani is nog vrij, zou naar Beveren of RWDM kunnen. Ideaal profiel om ons de volgende maanden uit de nood te helpen.
Was twee seizoenen geleden bij Antwerp zowat de beste speler van hele competitie.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Dreke »

Franz schreef: 16 sep 2022, 11:30 Mbokani is nog vrij, zou naar Beveren of RWDM kunnen. Ideaal profiel om ons de volgende maanden uit de nood te helpen.
Was twee seizoenen geleden bij Antwerp zowat de beste speler van hele competitie.
Hoe zit het met zijn fysieke paraatheid?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

1 spits van 36 in de kern zal wel goed zijn zeker? Mbokani wordt er al 37 binnen dikke maand.
Hij heeft al meer dan drie maand niet meer getraind en vorig jaar bitter weinig gespeeld in een minderwaardige competitie.
Die krijg je niet meer op niveau 1A volgens mij, toch zeker niet voor de winterstop.
Laatste nieuws is dat hij zo goed als zeker naar RWDM gaat.

De Mbokani van een paar jaar terug had ons van dienst kunnen zijn.
Bij de huidige Mbokani vrees ik voor een tweede Meme Tchite.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Franz »

stvvilvoorde schreef: 16 sep 2022, 13:19 1 spits van 36 in de kern zal wel goed zijn zeker? Mbokani wordt er al 37 binnen dikke maand.
Hij heeft al meer dan drie maand niet meer getraind en vorig jaar bitter weinig gespeeld in een minderwaardige competitie.
Die krijg je niet meer op niveau 1A volgens mij, toch zeker niet voor de winterstop.
Laatste nieuws is dat hij zo goed als zeker naar RWDM gaat.

De Mbokani van een paar jaar terug had ons van dienst kunnen zijn.
Bij de huidige Mbokani vrees ik voor een tweede Meme Tchite.
Dat is natuurlijk allemaal waar...
maar momenteel hebben we vooraan enkel Hayashi die voldoet, en eventueel Bruno als hij juist kan worden uitgespeeld.
En Hayashi is blijkbaar alweer gekwetst...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jacques »

Laat ons wel wezen: de Mbokani van bij Antwerp bewoog nog amper, enkel in topmatchen. Op talent kon hij zeker het verschil nog maken, maar ik betwijfel of je met talent alleen bij Hollerbach in de ploeg raakt.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef: 16 sep 2022, 13:45 maar momenteel hebben we vooraan enkel Hayashi die voldoet, en eventueel Bruno als hij juist kan worden uitgespeeld.
En Hayashi is blijkbaar alweer gekwetst...
Zeker, dat is het gevolg van het transferbeleid van afgelopen zomer.
Dat dit kon gebeuren was te verwachten.
Er is geen goede scouting, als die er al uberhaupt is, er zijn geen lijstjes waar men op terug kan vallen.
Als dat er wel was, dan moest je niet eindeloos wachten op Hara en moest je niet eind Augustus in allerijl een contract aan Okazaki geven.
Zelfs een Balongo had ons met de huidige stand van zaken, nog van dienst kunnen zijn.

Nu nog raprap opnieuw een dure 37-jarige spits aan de kern toevoegen, zorgt er mss voor dat je in de wintermercato helemaal geen ruimte meer hebt om vers bloed in de spits bij te halen.
We gaan het moeten redden met wat er zit tot zeker aan de wintermercato.
De volgende twee matchen zijn cruciaal voor de rest van ons seizoen denk ik.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door AirMontella »

Ik ga mezelf gedeeltelijk quoten uit een andere topic over het ontbreken van een targetspits.

In onze huidige bezetting (met dynamische spitsen als Hayashi, Okazako, Bruno in combinatie met mannen met de korte combinatie en doorsteekpasses in zich als Kagawa en Brüls) heb je een specifiek soort targetman nodig. Namelijk eentje die met de rug naar de goal kan spelen en de rest laat aansluiten. Iemand die de dynamiek heeft om tussen een overmacht van verdedigers af te haken en een kaatspunt zijn voor de spelers achter (Brüls en Kagawa) en naast hem (de tweede spits en de opkomende wingers) en dan krachtig voor doel op te duiken.

Hara had dat wel, al vond ik die wel heel wisselvallig. Maar spitsen als Mbokani, Ghano,... hebben dat dus niet. Die spelen met hun gezicht naar de goal om zelf puur het eindpunt te zijn van de aanval. Voor de rest heb je daar minder aan. En in ons systeem lijkt me dat dan nefast. Voorbeelden van type spitsen (pure voorbeelden, niet dat deze namen haalbaar zijn uiteraard) die wel zouden passen in dit systeem: Vincent Janssen, Onuachu, Cuypers,...

Daarbij verwijs ik ook naar het feit dat Kagawa en (zeker in mindere mate dit seizoen) Brüls wat minder beslissend zijn dit seizoen. Volgens mij ligt dat toch wel een beetje aan het feit of ze beslissend genoeg kúnnen zijn in de huidige opstelling. Daarmee bedoel ik dan nogmaals vooral het gebrek aan een targetman waar ze mee kunnen kaatsen.

Met de huidige type spitsen heb ik de indruk dat Brüls en Kagawa van dieper op het veld hun acties moeten maken en daardoor de moeilijkere ballen moeten spelen om gevaar te creëren. Ze moeten precies al direct die beslissende pass van dieper kunnen zetten. En dat komt er niet altijd uit.
Met een goeie kaatser kan je dan als spelmaker hoger op het veld komen en op die manier meer gevaar en onrust ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door AirMontella op 16 sep 2022, 14:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 16 sep 2022, 13:50
Franz schreef: 16 sep 2022, 13:45 maar momenteel hebben we vooraan enkel Hayashi die voldoet, en eventueel Bruno als hij juist kan worden uitgespeeld.
En Hayashi is blijkbaar alweer gekwetst...
Zeker, dat is het gevolg van het transferbeleid van afgelopen zomer.
Dat dit kon gebeuren was te verwachten.
Er is geen goede scouting, als die er al uberhaupt is, er zijn geen lijstjes waar men op terug kan vallen.
Als dat er wel was, dan moest je niet eindeloos wachten op Hara en moest je niet eind Augustus in allerijl een contract aan Okazaki geven.
Zelfs een Balongo had ons met de huidige stand van zaken, nog van dienst kunnen zijn.

Nu nog raprap een dure 37-jarige aan de kern toevoegen, zorgt er mss voor dat je in de wintermercato helemaal geen ruimte meer hebt om nog iemand bij te halen.
We gaan het moeten redden met wat er zit tot zeker aan de wintermercato.
De volgende twee matchen zijn cruciaal voor de rest van ons seizoen denk ik.
Bon, zelfs als het huiswerk op tijd af is en de trainer zijn gevraagd materiaal gekregen heeft moet men nog op het bestuur kunnen kappen.

Dat Hollerbach zich heeft vergist in zijn spitsen, dat zeggen we maar niet zeker. Past niet in het plaatje. Heb hem nochtans genoeg horen zagen in de media dat hij er Okazaki bij wilt, dat is niet raprap een oudje toevoegen. Dat is uw trainer op zijn wenken bedienen.

Op een bepaald moment viel de keuze hier tussen Ngoy en Bruno. Bruno mag dan op papier meer scorend vermogen hebben, maar Ngoy is wel de man die een bal kan bijhouden vooraan en een actie in de benen heeft. Maar Hollerbach wou liever dat ze een klein miljoen euro uitgeven om een speler te huren in plaats van een transfervrije speler vast binnen te halen.

Ondertussen heeft zijne Bruno, waar hij naar eigen zeggen maanden voor aant vragen was, meer de bank verwarmd dan dat hij gespeeld heeft. Om over zijn groot talent Kaya nog maar te zwijgen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

Ngoy is hier nooit in beeld geweest.
Okazaki heeft pas een contract gekregen na het uitvallen van Hayashi, daarvoor heeft er niemand gezaagd om die een contract te geven, die was enkel hier om de conditie te onderhouden.
Ik denk dat men op dat moment voor de meest voor de hand liggende oplossing gekozen heeft, de handelingssnelheid van onze TD kennende zou er toch niks meer gekomen zijn voor die match op Oostende, buiten nog wat langer wachten op Hara.
Bij elke gelegenheid, wist Pinto te vertellen dat men nog steeds wachtte op Hara, dat er geen andere spitsen in beeld waren, dat is geen fabeltje...

Bruno was idd de natte droom van enkelingen hier op het forum, al meerdere mercato's achter elkaar...
Maar iets of wat technische staf ziet/weet toch dat zo'n spelers een bliksemafleider naast zich nodig hebben om echt te schitteren.
Kaya was blijkbaar een talent in de 2.bundesliga, maar ik vermoed dat de huidige Kaya slechts een schim is van voor zijn kruisbandblessure.

Ik ben gematigd positief over de afgelopen zomermercato, maar in de aanval hebben ze de bal toch misgeslagen.
En ja, over pinto/tateishi kan ik weinig positiefs zeggen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Halenaar »

Ze hebben weldegelijk onderhandeld met Ngoy

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220711_95622945

Hollerbach was al aan het vragen naar Okazaki voor de blessure van Hayashi

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... ining.html
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220809_96196512
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220807_95610869

Drie spitsen gekregen op zijn vraag, en zijn vaste spits van het seizoen daarvoor is er ook nog. Dat het vanvoor niet draait is dan wat mij betreft zijn volledige verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

Ik heb geen abo, kan die berichten van hbvl niet lezen.
Maar als je de gazetten moet geloven was half JPL geinteresseerd in Ngoy in die periode, topclubs incluis.

Dat ene bericht dat ik wel kan lezen, is van na de match tegen Anderlecht (blessure Hayashi) en zegt Hollerbach dat hij er een extra aanvaller bijwil en dat Okazaki hem verrast op training.
Dit staat er letterlijk: "STVV miste vooral stootkracht in de spits. "Ik denk dat iedereen wel kan zien dat we in aanvallend opzicht iets missen. Ik kan niet meer doen dan hopen dat er snel versterking komt. Okazaki? Hij heeft me verrast op training. Maar ook in hier verwijs ik naar de mensen die voor deze zaken verantwoordelijk zijn."

Nu soit, voor jou is het bestuur heilig, voor mij kunnen die niet veel goed meer doen, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Maar deze malaise volledig op Hollerbach afrekenen vind ik te ver gaan. Op Kaya mag je hem afrekenen, de rest lijkt me meer de verantwoordelijkheid van Pinto en Tateishi te zijn.
Want zelfs al zouden deze 3 spitsen volledig de verdienste van Hollerbach zijn, wat is dan weeral de toegevoegde waarde van het duo Tateishi/Pinto?
Vooral dat ellenlange gewacht zonder resultaat/alternatief op Hara vond ik tenenkrullend.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 16 sep 2022, 14:36
Dat ene bericht dat ik wel kan lezen, is van na de match tegen Anderlecht (blessure Hayashi) en zegt Hollerbach dat hij er een extra aanvaller bijwil en dat Okazaki hem verrast op training.
Ale, dan nog een bericht van voor RSCA met zijn letterlijke woorden: https://www.tvl.be/nieuws/stvv-hunkert- ... cht-142223
Op Kaya mag je hem afrekenen, de rest lijkt me meer de verantwoordelijkheid van Pinto en Tateishi te zijn.
Hollerbach over Bruno in het Belang: "Bruno heeft zijn kwaliteit deze week op training getoond. Hem wilde ik al lang."

Maar je mag die twee niet afrekenen op Hollerbach hoor :roll:
Want zelfs al zouden deze 3 spitsen volledig de verdienste van Hollerbach zijn, wat is dan weeral de toegvoegde waarde van het duo Tateishi/Pinto?
Dat Hollerbach quasi al een volledige kern beschikbaar had bij de start van de voorbereiding? Dat ze niet het merendeel van de transfers hebben gedaan in de laatste week van de transferperiode zoals de rest van de JPL? Dat ze de situatie met Bruls en Konate uitstekend afgehandeld hebben? Dat ze zich niet hebben laten chanteren door Bauer? Dat ze de kern hebben bijgehouden? Dat ze snel gehandeld hebben? Toen Lavalee misliep stond Boya hier dezelfde week nog.

Ze konden ook gewacht hebben met te investeren tot aan het einde van de mercato, dan is er al wat meer haalbaar. Maar dan kregen ze ongetwijfeld weer het verwijt dat ze veel te laat zijn met hun werk.

Kritiek geven is hier toch zo makkelijk aan de zijlijn.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 16 sep 2022, 14:54
Maar je mag die twee niet afrekenen op Hollerbach hoor :roll:
Goed, reken hem dan ook Bruno aan als dat je gelukkiger maakt.
Want zelfs al zouden deze 3 spitsen volledig de verdienste van Hollerbach zijn, wat is dan weeral de toegvoegde waarde van het duo Tateishi/Pinto?

Dat Hollerbach quasi al een volledige kern beschikbaar had bij de start van de voorbereiding? Dat ze niet het merendeel van de transfers hebben gedaan in de laatste week van de transferperiode zoals de rest van de JPL? Dat ze de situatie met Bruls en Konate uitstekend afgehandeld hebben? Dat ze zich niet hebben laten chanteren door Bauer? Dat ze de kern hebben bijgehouden? Dat ze snel gehandeld hebben? Toen Lavalee misliep stond Boya hier dezelfde week nog.
ja Bruls/Konate uitstekend afgehandeld. I beg to differ...
Met 4 einde contract spelers een seizoen beginnen is echt uitstekend gehandeld!
Ze konden ook gewacht hebben met te investeren tot aan het einde van de mercato, dan is er al wat meer haalbaar. Maar dan kregen ze ongetwijfeld weer het verwijt dat ze veel te laat zijn met hun werk.

Kritiek geven is hier toch zo makkelijk aan de zijlijn.
Tuurlijk was je dan te laat.
Ik denk ook dat de meesten kunnen toegeven dat ze op dat punt beter gewerkt hebben.
Maar indachtig wat ze vroeger, net voor het afsluiten van de mercato binnenhaalden, zal dat het toch ook niet geweest zijn.
Kamada is de enige die ik me zo direct kan herinneren dat een voltreffer was, en dan nog op huurbasis.
Cacace ook, zonder echt te overtuigen
De rest is toch allemaal gefaald (Lee, Ito, johny Lucas, Colidio, Filippov, Durkin, Colombatto ... ) en langs een achterpoortje moeten vertrekken.
Dus ja, hadden ze gewacht tot op het einde, denk ik dat het er momenteel veel slechter had uitgezien.


Soit ik stop er hier mee.
Voor mij draagt de technische directeur (of hebben we die wel?) toch de grootste verantwoordelijkheid wat betreft de transfers.
Jij mag gerust vinden dat het de verantwoordelijkheid van de trainer is.
Ik hoor graag je mening over het geval Hara, want daar fiets je wel elke keer voorbij.
Plaats reactie