Zomertransfers 2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door vuil rat »

Het enige nu nog en waar ik het al jaren moeilijk mee heb . En dat is niet naar de mensen toe die nu int bestuur zitten maar naar de eigenaar dmm toe . En da is waarom steken die niet meer centen in de ploeg zodat je niet elk jaar u zit rot te berekenen naar in en uitgaven toe . Centen zat bij da bedrijf en gij zit hier elk jaar zo te klungelen u finacien in orde te houden en u club gezond . Moeten niet doen gelijk die op antwerp of erger maar het gewoon gemakkelijk maken
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV-fan »

vuil rat schreef: 17 aug 2022, 16:40 Het enige nu nog en waar ik het al jaren moeilijk mee heb . En dat is niet naar de mensen toe die nu int bestuur zitten maar naar de eigenaar dmm toe . En da is waarom steken die niet meer centen in de ploeg zodat je niet elk jaar u zit rot te berekenen naar in en uitgaven toe . Centen zat bij da bedrijf en gij zit hier elk jaar zo te klungelen u finacien in orde te houden en u club gezond . Moeten niet doen gelijk die op antwerp of erger maar het gewoon gemakkelijk maken
Het is idd een split.
A la Coucken of Ghijssens moet niet.

Maar DMM voelt die 5 miljoen die elk jaar in STVV wordt gestoken letterlijk niet.

Als het hun gaat over bekendheid is het toch beter om meer en betere spelers te halen.

Voor België ben je goedkoper af dan bijvoorbeeld Engeland, waar Kompany al 16,5 miljoen aan nieuwe spelers gaf
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef: 17 aug 2022, 16:30 De intentie bij het inkomend transferbeleid was aanvankelijk zeker ok. Ondertussen mogen hier toch de nodige vraagtekens bij geplaatst worden:

- Coppens: momenteel niet te beoordelen. (1/1)
- Fabinho: voorlopig geen waarde, niet in de basis, niet op de bank. (0/1)
- Bocat: voorlopig geen waarde, niet in de basis, niet op de bank. (0/1)
- Dumont: voorlopig geen waarde, niet in de basis, niet op de bank. (0/1)
- Kaya: voorlopig geen waarde, niet in de basis, niet op de bank. (0/1)
- Boya: heeft zeker zijn waarde in de basis bij een ploeg als STVV. Alleen, echt compatibel met Konate vind ik hem voorlopig niet. (1/1)
- Bruno: zonder deze speler nu al te willen afbranden, maar we hebben/hadden vooral nood aan kwalitatieve centrumspitsen. Dat lijkt Bruno me niet echt te zijn. (0,5/1)

Als ik elke transfer naar waarde zou quoteren op 1 punt, kom ik momenteel op 2,5/7. Dat vind ik toch een erg magere balans, wat de oorzaak ook is van hun niet spelen of niet presteren.
Bij deze redenering heb je genoeg met een kern van max 15 spelers
Dan zal er sowieso ruimte zijn voor duurder , ( maar daarom nog niet beter)
Harra was vorig seizoen onze centrumspits , die werd in het begin ook weg gehoond , en dan zwijg ik nog van de commentaren over Koita , wat heeft die de eerste 3 maanden niet moeten slikken .
Het is wel merkwaardig dat na het debacle tegen Anderlecht ineens niets meer goed of onvoldoende is .
Ik vraag me dan ook af af of ge er dan 8 of 9 nieuwe moet halen , want enkel Smits was goed en Hasioka heeft ook zijn streng naar behoren getrokken , Erg dat Vandessel voor een lichtpunt moest zorgen de 2de helft .
De trainer heeft ook zijn verantwoordelijkheid , en moet geen eieren blijven leggen onder werkweigeraars , dan zullen we Fabinho , Bocat , Dumont en andere Kaya's snel genoeg kunnen beoordelen en hopelijk niet op één match ,
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Jones »

Om goed mee te draaien en iedereen tevreden te stellen van de eindecontractspelers en niet bij de ondetste 4 te vallen heb je zeker 10-15 miljoen nodig ipv de huidige 5 want je moet misschien in de winter weer de markt op en dan heb je weer schulden
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door KNRI »

miel schreef: 17 aug 2022, 15:55
Dan neig ik naar de oplossing van Brusselmans , zet ze in de B-kern en speel met de spelers die er wel voor willen gaan We zullen wel zien waar het schip dan strand .
Ben benieuwd wie hen dan volgend seizoen hen nog een contract zal bieden
Vorig seizoen heeft het gezever van Suzuki , ons ook al voor een stuk deelname aan de play offs gekost .
De enige oplossing om dit sportief op te vangen is investeren in een brede kern vol evenwaardige doublures.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef: 17 aug 2022, 09:59
Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat Okazaki de keus van de minste weerstand is.
...
Okazaki is voor mij (gezien zijn leeftijd en zijn statistieken van de voorbije 2 seizoenen) een tijdelijke vervanging voor Hayashi
Zo voelt het voor mij ook.
Maar eigenlijk heb je met Bruno al de perfecte vervanger in huis voor Hayashi. (Indien je een targetspits in de kern had)
Het zou dus veel logischer zijn moesten ze een goede targetspits gaan halen die dan complementair is met Hayashi of Bruno.
Ik vrees dat Okazaki een paniektransfer zal blijken te zijn.

In het beste geval zou blijken dat Okazaki wél die balvaste diepe spits is die we nodig hebben. Al betwijfel ik dat. Maar toen Peter Vanhoudt in zijn laatste jaren terug naar ons kwam was hij dat seizoen ook van goudwaarde als diepe spits die de bal kon bijhouden. En hij was ook genen toren.
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door darion »

Maar speelgerechtigd tegen Oostende zal Okazaki wel niet zijn..
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STVV-fan »

darion schreef: 17 aug 2022, 18:58 Maar speelgerechtigd tegen Oostende zal Okazaki wel niet zijn..
Alhoewel.
Laatste ploeg van Okazaki is Carthagena, Spanje.

Zijn papieren om te mogen meetrainen zijn in orde, dus als ze hem dezenavond of morgen aankondigen kan hij wél nog meedoen tegen Oostende normaal gezien...

Dit is zo 1 van die Japanse spelers uit Europa waar Pinto het over had volgens wat Jones zei
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door voetballiefhebber »

Okazaki presteert heel goed op training, hoor je overal. Maar dat is toch nog heel anders dan in wedstrijden. De man is 36 jaar en heeft lang niet meer gevoetbald. Hij mist dan meer dan waarschijnlijk matchritme. Misschien wel het proberen waard, kan ook nog commercieel zijn waarde hebben. Sportief is het een vraagteken, maar zekerheid heb je toch nooit.
Ik denk wel dat hij zowat onmiddellijk na het ondertekenen van zijn contract inzetbaar is. Aangezien hij in Spanje voetbalde en mag meetrainen, zal zijn werkvergunning in orde zijn en men moet ook geen rekening houden met een club om alles in orde te maken.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door wiekes »

Het is al woensdagavond en nog niet eens officiël om dat dan nog in orde te krijgen voor zaterdag?.
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Louis XIV »

wiekes schreef: 17 aug 2022, 19:50 Het is al woensdagavond en nog niet eens officiël om dat dan nog in orde te krijgen voor zaterdag?.
Volgens VPrimeur moet er nog onderhandeld worden…vergeet maar dat dit tegen zaterdag rondkomt….
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door STimVV »

Vandaag in HBVL:

"Shinji Okazaki zal een contract tekenen bij STVV, maar zijn visum voor een verlengd verblijf moet wel eerst nog in orde geraken. Of dat tegen zaterdag al kan, is afwachten. Wat Okazaki betreft gokt STVV vooral op de thuismatch tegen KV Mechelen, dus zullen andere jongens de job voorin moeten overnemen aan de kust."

"In de zaak Taichi Hara komt voorlopig geen schot. Het lijkt erop dat Alaves STVV aan het lijntje houdt."
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door stvvilvoorde »

:boemel:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Tompie »

Ik zal me niet populair maken, maar ik zit precies niet te wachten op STVV als een (veteranen)elftal van Japan ...

Een Japanse oudstrijder die zich hier komt aanbieden om mee te trainen moet je nu noodgedwongen een contract geven en voor de rest lijkt het alsof Hara de enige targetspits op de wereld is. Er bestaan toch nog andere spelers, niet?

Met Okazaki erbij zit je al aan potentieel een vijftal Japanners in de basis (Schmidt, Hashioka, Kagawa, Okazaki/Hayashi en wie weet nog Hara).Dat is wat mij betreft toch al ver het maximum om niet iedere keer eraan herinnerd te worden dat we een speeltje van DMM zijn geworden.

Akkoord weliswaar dat je in eerste instantie naar de kwaliteiten van de spelers moet kijken. Maar gevoelsmatig vind ik wel dat er ergens ook een 'beperking' mag zijn op het aantal Japanners dat hier rondloopt.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2022

Bericht door Halenaar »

Nouja, mij interesseert het niet echt of er hier zes Japanners spelen of een "mix" van zes spelers met elk een andere nationaliteit zoals bij andere teams. Noodgedwongen een contract geven lijkt me ook fel overdreven als je ziet hoe graag Hollerbach Okazaki erbij wou.

Ik geef u wel gelijk over Hara, vind het echt opmerkelijk hoe die hier opeens de status heeft gekregen van wonderkind :mrgreen: heeft potentieel maar heeft dat toch echt veel te weinig laten zien vorig seizoen. Ander en beter wat mij betreft

Als ik even mag dromen: Belfodil zou een zalige transfer zijn. Transfervrij, en was tijdens zijn Standard periode echt een attractie in de JPL. Vorig seizoen ook quasi altijd in de basis gestaan in de Bundesliga, dat moet dus normaal gezien nog ruimschoots voldoende zijn voor in de pintjesliga :)
Plaats reactie