4629 fans voor STVV - KVM ?

Alles over de wedstrijden van STVV
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Esteeveevee »

Stapje voor stapje.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door STVV-fan »

Als we willen en als we eerlijk zijn, kunnen we zeer kort zijn over deze match.

Arbiter weigert pertinent om rood te trekken voor de laatste verdediger die een fout maakt.
Arbiter weigert tot tweemaal toe om geel te trekken voor een Mechelen speler die een tegenaanval eruit haalt.
Arbiter weigert pertinent om te vragen of hij nog koffie en bijbehorende koeken moet brengen voor een Thoelen die minstens 3(!!!!!!!!!) minuten blijft liggen voor een "blessure".
Hoewel ze meer balbezit hadden, heeft Mechelen maar 3 kansen gehad waarmee ze met het grootste hoerengeluk (de bal wordt 2 keer ontzet door een verdediger, maar valt telkenmale juist goed in hun voeten, + Schmidt gaat grandioos in de fout door zijn dubbele meter niet in de voeten van de verdediger te gooien) scoren.

Wij hebben de tweede helft gedomineerd met een heerlijke Kagawa en Brüls.
Ik sprong in ieder geval recht bij de aanleg van Kagawa. Evenals met het schot van Jannsens, die bewijst een degelijke invaller te zijn (maar niet meer dan dat)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door voetballiefhebber »

Aangename tweede helft vooral om volgen. STVV toonde voor de rust weinig lef en had maar 27 % balbezit. Pas na de 0-1 werd er wat meer naar voor gevoetbald. Met Kagawa ging het voetballend inzicht ook de hoogte in. Als je al ziet hoe hij aanwijzingen geeft, is hij toch zeker een meerwaarde. Technisch is hij enorm sterk. Fysiek zal er nog werk aan zijn denk ik.

Bij Eleven Sports waren ze niet goed wakker denk ik. Ik wou stemmen op de man van de match. De speler die ik wou kiezen stond er niet tussen Konaté, ook een Brüls stond er niet bij. Herinner me dat Bauer en Yuma Suzuki erbij stonden. Kon het niet laten en heb voor Suzuki gestemd :lol:
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Piana »

voetballiefhebber schreef: 05 mar 2022, 00:25 Aangename tweede helft vooral om volgen. STVV toonde voor de rust weinig lef en had maar 27 % balbezit. Pas na de 0-1 werd er wat meer naar voor gevoetbald. Met Kagawa ging het voetballend inzicht ook de hoogte in. Als je al ziet hoe hij aanwijzingen geeft, is hij toch zeker een meerwaarde. Technisch is hij enorm sterk. Fysiek zal er nog werk aan zijn denk ik.

Bij Eleven Sports waren ze niet goed wakker denk ik. Ik wou stemmen op de man van de match. De speler die ik wou kiezen stond er niet tussen Konaté, ook een Brüls stond er niet bij. Herinner me dat Bauer en Yuma Suzuki erbij stonden. Kon het niet laten en heb voor Suzuki gestemd :lol:
Het ging eerste helft vooral om onevenwicht. Zij stonden constant met 1 of 2 man meer op het middenveld. Dat konden die van ons gewoon niet belopen. Onbegrijpelijk dat Mechelen daar niet meer mee gedaan heeft, want de goal geven eigenlijk zelf nog weg.

Ook onbegrijpelijk dat Hollerbach tot aan de rust wacht met in te grijpen. Hij had zelfs Kagawa nog niet moeten brengen als het was omdat hij dacht dat die nog niet meer dan 45 minuten aankon, gewoon Lavalee een rij opschuiven had al veel kunnen helpen.

Soit, ik denk dat de 2e helft velen van ons deugd gedaan heeft. Er stond iets om op te werken, zowel op als naast t veld.
Als Kagawa deze lijn kan doortrekken én Bruls blijft, gaan we volgend seizoen schoon momenten beleven.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: 5000 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Lukske de Lange »

stvvilvoorde schreef: 04 mar 2022, 15:31 Vinden jullie Durkin op de flank beter dan Wolke?

Ok, Wolke heeft hier al de nodige bagger over zich heen gekregen en kan in sommige hun ogen nooit nog iets goed doen.
Maar ik vond hem dit seizoen, de weinige keren dat hij mocht opdraven, wel altijd goed zijn streng trekken op rechts.
Alvast meer dan ik dat Durkin op die positie heb zien doen totnogtoe.

Bauer op rechts en al-dakhil of lavalee in de driemansdefensie dat zou ik wel snappen.
Maar dan haal je zoals gezegd bauer wel weg van een positie waar hij echt goed voor de dag kwam.
Wolke is een zeer nuttige speler, maar de vraag bij mij qua selectie nu is, voldoet hij nog naar volgend seizoen toe? Of wordt hij 'natuurlijk' opgevolgd door een Van Helden bijvoorbeeld :)

Lavalée blijf ik toch sterker vinden als middenvelder, want kwam opnieuw wat onzeker voor de dag als centrale verdediger. Maar als je hem houd als middenvelder...moet je toch eens denken of het niet dé moment is om Chris te verkopen? (Want dan heb je al Mory, Dimi, Van Dessel/De ridder en eventueel Malick Keita voor die 1 à 2 posities)

Verder gaan we aan Al Dakhil en Kagawa nog plezier beleven! En als Mory zo blijft presteren...verkopen we die na volgend seizoen voor minstens 4 miljoen :party:
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door STVV1924 »

Nu nog winnen of gelijkspel tegen Standard en Genk en het was een mooi doorgroei seizoen. Er is in de winter al aardig geïnvesteerd in seizoen 2022-2023.

Hopelijk houden we de vaste 18 spelers, maar sowieso vast en zeker Lavalée aan boord. En stromen Van Dessel, Steuckers, Dony, Boets, Van Helden, Diriken en Keita volledig door naar de a-kern.

:stvv: :geelblauw:
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door KNRI »

:love: Kagawa :love:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door BoemBoem »

KNRI schreef: 05 mar 2022, 09:45 :love: Kagawa :love:
Idd. Daar heb ik de bal toch wel misgeslagen.

Enorm weinig balverlies geleden. Loopt heel slim, constant goede aanwijzingen geven, …

Zoals hierboven al gelezen, de kwaliteit van Konate - Bruls - Kagawa als middenveld kom je amper tegen in onze competitie hoor..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Bruls was vrij duidelijk toen hem gevraagd werd naar het verschil tussen helft 1 en 2 : de tweede helft hebben we gevoetbald !
Nu Hollie nog overtuigen om dat eens vanaf minuut 1 te doen !
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Piana »

BoemBoem schreef: 05 mar 2022, 10:08
KNRI schreef: 05 mar 2022, 09:45 :love: Kagawa :love:
Idd. Daar heb ik de bal toch wel misgeslagen.

Enorm weinig balverlies geleden. Loopt heel slim, constant goede aanwijzingen geven, …

Zoals hierboven al gelezen, de kwaliteit van Konate - Bruls - Kagawa als middenveld kom je amper tegen in onze competitie hoor..
Ge zijt niet alleen Boemboem. :)
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: 5000 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Piana »

Lukske de Lange schreef: 05 mar 2022, 06:53
stvvilvoorde schreef: 04 mar 2022, 15:31 Vinden jullie Durkin op de flank beter dan Wolke?

Ok, Wolke heeft hier al de nodige bagger over zich heen gekregen en kan in sommige hun ogen nooit nog iets goed doen.
Maar ik vond hem dit seizoen, de weinige keren dat hij mocht opdraven, wel altijd goed zijn streng trekken op rechts.
Alvast meer dan ik dat Durkin op die positie heb zien doen totnogtoe.

Bauer op rechts en al-dakhil of lavalee in de driemansdefensie dat zou ik wel snappen.
Maar dan haal je zoals gezegd bauer wel weg van een positie waar hij echt goed voor de dag kwam.
Wolke is een zeer nuttige speler, maar de vraag bij mij qua selectie nu is, voldoet hij nog naar volgend seizoen toe? Of wordt hij 'natuurlijk' opgevolgd door een Van Helden bijvoorbeeld :)

Lavalée blijf ik toch sterker vinden als middenvelder, want kwam opnieuw wat onzeker voor de dag als centrale verdediger. Maar als je hem houd als middenvelder...moet je toch eens denken of het niet dé moment is om Chris te verkopen? (Want dan heb je al Mory, Dimi, Van Dessel/De ridder en eventueel Malick Keita voor die 1 à 2 posities)

Verder gaan we aan Al Dakhil en Kagawa nog plezier beleven! En als Mory zo blijft presteren...verkopen we die na volgend seizoen voor minstens 4 miljoen :party:
Zeggen dat dat de Konaté is die Brys niet wou gebruiken! Maes en Hollerbach hebben daar echt een krak van gemaakt.

Spijtig dat we gister na 60 minuten geen flanken meer hadden die naam waardig. Alle respect voor een Wolke, keiharde werker en belette gister een doelpunt nadat Lavalee compleet de mist inging (waarom stapt die daar uit? Hij moet gewoon in positie blijven.), maar het mag toch ietsje meer zijn in 1A op die positie denk ik zo.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door KNRI »

Afgaande op het spelbeeld in de tweede helft heeft deze kern -mits de aanwerving van een échte killer - alles in huis om volgend seizoen potten te breken! Waarom niet een herhaling van het seizoen 2003, toen nog met Danny Boffin. Kagawa heeft het potentieel om dezelfde kwaliteiten aan het team toe te voegen. De volgende transferperiode wordt hierin cruciaal!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: 5000 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door stvvilvoorde »

Piana schreef: 05 mar 2022, 10:48 Zeggen dat dat de Konaté is die Brys niet wou gebruiken! Maes en Hollerbach hebben daar echt een krak van gemaakt.

Spijtig dat we gister na 60 minuten geen flanken meer hadden die naam waardig. Alle respect voor een Wolke, keiharde werker en belette gister een doelpunt nadat Lavalee compleet de mist inging (waarom stapt die daar uit? Hij moet gewoon in positie blijven.), maar het mag toch ietsje meer zijn in 1A op die positie denk ik zo.
Brys heeft Konaté bijna nooit kunnen gebruiken.
Hij is hier toegekomen allerlaatste dag van augustus, Konate blesseerde zich dan (schouderblessure -acromioclaviculaire dislocatie).
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat Brys al op straat was gezet (november) eer die terug fit was.

Heb het voor de match gezegd, zeg het nu nog eens.
Wolke krijgt toch bijzonder veel kritiek, was in het verleden niet altijd even goed (vooral onder muscat), maar dit seizoen kan je hem echt niks verwijten.
Viel goed in, met twee erg goede mogelijkheden (vooral die tweede had een goal verdiend) en zoals je zegt goed dat hij er was bij dat mistasten van lavalee.
Als hij dit kan blijven brengen, mag hij zelfs blijven van mij, als degelijke back-up voor verschillende posities.
Ook de voorgaande keren dat hij inviel voor Hashioka, was hij mi zo goed als altijd beter.
Durkin vind ik eerder onder de noemer 'het mag toch ietsje meer zijn' te catalogeren.
Voor een buitenlandse speler brengt die nergens een meerwaarde tov een belgische speler.
Zo'n type haal je normaal gezien gewoon uit eigen jeugd of uit de ruime kern van een g5 club.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door Franz »

Toch even over de arbiter...

De Heer Put maakte toch drie cruciale fouten gisteren (voor meer informatie, lees het reglement :mrgreen: ):
1. Moest rood zijn voor Van Dongelen, laatste man die bewust fout maakt om aanvallende actie te onderbreken;
2. Moest penalty zijn na de fout op Hara: bal was wel weg maar overduidelijk een fout, en in de grote rechthoek (als dat ergens in het veld gebeurt fluit hij altijd..., ook niet te geloven dat de VAR doorslaapt);
3. Na het misstappen van Lavalée komt Wolke in extremis goed tussen en speelt terug op Schmidt die de bal met de handen vangt: dat moest een indirecte vrije schop zijn op 1 meter van het doel.

Een beetje dollen met Klauss en de toffe peer uithangen, allemaal goed en wel: maar correct fluiten?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: 4629 fans voor STVV - KVM ?

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef: 05 mar 2022, 11:30 Toch even over de arbiter...

De Heer Put maakte toch drie cruciale fouten gisteren (voor meer informatie, lees het reglement :mrgreen: ):
1. Moest rood zijn voor Van Dongelen, laatste man die bewust fout maakt om aanvallende actie te onderbreken;
2. Moest penalty zijn na de fout op Hara: bal was wel weg maar overduidelijk een fout, en in de grote rechthoek (als dat ergens in het veld gebeurt fluit hij altijd..., ook niet te geloven dat de VAR doorslaapt);
3. Na het misstappen van Lavalée komt Wolke in extremis goed tussen en speelt terug op Schmidt die de bal met de handen vangt: dat moest een indirecte vrije schop zijn op 1 meter van het doel.

Een beetje dollen met Klauss en de toffe peer uithangen, allemaal goed en wel: maar correct fluiten?
1 Hier kan ik hem wel volgen, die bal leek me te ver weg om nog iets mee aan te vangen.
Wel frappant dat de arbiter de VAR overruled, dat hebben we dit seizoen nog niet gezien, weer een primeur voor ons.
Maar ik vind het wel goed dat de arbiter zelf eens oordeelt en niet automatisch rood geeft als hij naar dat kaske geroepen wordt.

2 Hier volg ik jou wel in, Van Lerberge kom te laat en raakt niets bal.
Hier had van Lerberge altijd minstens zijn tweede geel moeten gehad hebben en penalty als logisch gevolg.
er zijn er bij KV nog een aantal die eigenlijk geel verdienden, maar die bewust niet kregen (oa swers)


3 Kon inderdaad zo maar gebeuren. Maar gebeurt ook wel vaker dat voor een verdedigende actie op het scherpst van de snee geen terugspeelbal aangerekend wordt.
Plaats reactie