R*C*NG G*NK AWAY

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 13 mar 2022, 21:30 Wolke Speelt omdat hij Limburger is. Schmidt houdt ons recht samen met onze verdediging. Mits was beter afgewerkt winnen we zelfs met 2-0
Deze zege smaakt erg zoet. Wie mist Pius ?
Sinds dat voorval met Pius en Schmitt is de mentaliteit toch veranderd. Veel meer strijd, bepaalde spelers zijn wakker geworden en niet in het minst de Duitsers. Sindsdien speelt Leistner ook zijn matchen hé.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door vdl »

Jones schreef: 13 mar 2022, 21:30 Wolke Speelt omdat hij Limburger is. Schmidt houdt ons recht samen met onze verdediging. Mits was beter afgewerkt winnen we zelfs met 2-0
Deze zege smaakt erg zoet. Wie mist Pius ?
Ik denk dat Wolke speelde, omdat hij de snelheid heeft om Ito af te stoppen, en hij deed dat goed.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Positivo »

Paul Onuachu (wenend) aan HBVL ….. “Diene Duitser heeft mij uitgelachen”
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door smol »

vdl schreef: 13 mar 2022, 22:24
Jones schreef: 13 mar 2022, 21:30 Wolke Speelt omdat hij Limburger is. Schmidt houdt ons recht samen met onze verdediging. Mits was beter afgewerkt winnen we zelfs met 2-0
Deze zege smaakt erg zoet. Wie mist Pius ?
Ik denk dat Wolke speelde, omdat hij de snelheid heeft om Ito af te stoppen, en hij deed dat goed.
Wolke speelde gewoon omdat hij het verdiende zo simpel is het.
En hij deed het zeer goed, zeker tegen zijn voet in.
Niet iedereen zal ermee akkoord zijn, maar dergelijke spelers heb je nodig in je kern. Een man die nooit mekkert, die goed in de groep ligt, en die iedere training het volle pond geeft. En als je hem nodig hebt, stelt hij zelden teleur.
Nog iets over de wedstrijd : ik ga het nog jammer vinden dat Dierck met pensioen gaat als scheidsrechter, hij floot een goede derby :)
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Geel-Blauw »

Wolke heeft me in positieve zin verrast, Ito is toch een van de beste flankspelers in België en die kwam er amper door. Maar als ex-spits verwacht je toch dat hij die eerste kans na 2 minuten tussen de palen trapt.. Al-Dakhil is echt een topper, Standard mag ons nog vaker in 't zak zetten. :mrgreen:
Ben het niet altijd eens (geweest) met Hollerbach zijn keuzes maar vedient toch echt wel zijn credits. STVV had vandaag gewoon de beste kansen, jammer dat we het niet beter uitspeelde.
En voor wie nog wat wil nagenieten kan een account aanmaken op het forum van de smurfen, geen Jonagolds leidt blijkbaar tot veel frustraties.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Heeft er niemand een vlag geplant ?
Da was toch een kolfje naar de hand van Leistner of Bruls !
Jammer !
:onfire: :onfire: :onfire:
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door enerkey »

Esteeveevee schreef: 13 mar 2022, 18:13
enerkey schreef: 13 mar 2022, 15:48 Pfff ik heb al geen zin meer in die wedstrijd met zo een kutopstelling :P
Ik zie dat anders.
Goeie trainer denk ik.
Kijk een trainer die wint heeft uiteraard gelijk. Maar ik zou toch niet voor Wolke Janssens Dony blijven pareren…. Dat zou echt wel zondde zijn.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door STVV1924 »

wiekes schreef: 13 mar 2022, 20:20 En dan mogen de smurfen geen 6 op 9 halen want het doelpunten saldo is nu +10 voor de smurfen en wij = 4.
Club 3 - Genk 0
Stvv 3 - Beerschot 0

En dan staan de bordjes gelijk.
Genk +7 / Stvv +7
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Franske »

Ook dikke pluim voor het uitvak btw: jullie zijn nooit stilgevallen, was heerlijk om naar te kijken. Ik zat (tussen nog redelijk wat kanaries) op de hoofdtribune & was echt leuk om jullie bezig te zien. "Don't you know pump it up, den Drughi is kapot": zalig!

Met dikke smile naar het werk vandaag, collega Genkie gaat een mindere dag hebben ;-)
truieneer
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door truieneer »

enerkey schreef: 14 mar 2022, 04:57
Esteeveevee schreef: 13 mar 2022, 18:13
enerkey schreef: 13 mar 2022, 15:48 Pfff ik heb al geen zin meer in die wedstrijd met zo een kutopstelling :P
Ik zie dat anders.
Goeie trainer denk ik.
Kijk een trainer die wint heeft uiteraard gelijk. Maar ik zou toch niet voor Wolke Janssens Dony blijven pareren…. Dat zou echt wel zondde zijn.
Klopt, momenteel Dony voorkeur geven op linksachter. (ik heb er nog niet helemaal van overtuigd).

Maar blijkbaar heb je met Janssens toch een speler in de kern
- die niet zeurt omdat hij meer op de bank zit dan op het veld staat
- rechtsachter kan spelen
- linksachter uit de voeten kan
- Belg is
- desnoods nog in de spits kan gezet worden.

Niet de eerste die ik op het wedstrijdblad zet, maar wel ene die ik bij de kern hou.

Wolke is a Canarie!
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door stvv'er »

STVV1924 schreef: 14 mar 2022, 06:46
wiekes schreef: 13 mar 2022, 20:20 En dan mogen de smurfen geen 6 op 9 halen want het doelpunten saldo is nu +10 voor de smurfen en wij = 4.
Club 3 - Genk 0
Stvv 3 - Beerschot 0

En dan staan de bordjes gelijk.
Genk +7 / Stvv +7
Zij hebben +14, wij -4

Dus tweemaal 9-0 stel ik voor en de bordjes staan gelijk :drunk:
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Jones »

Die ratten van Genk zijn er gisteren ondanks politiebegeleiding toch weer in geslaagd om onze bus -die als laatste reed- te bekogelen met een bluts in de bus tot gevolg op de terugweg. Onbegrijpelijk ook dat er losse stenen op die bezoekersparking liggen en geen asfalt.Dat biedt uitsupporters mogelijkheden om te gooien.

We zijn in the winning mood. Wat een zalig gevoel.
Hopelijk herleeft Stayen nu uit zijn winterslaap.

Geblesseerden zullen nu extra hun best doen om terug in de ploeg te raken : Koita, Kagawa,...
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door BoemBoem »

Toch ook iets zeggen over de beleving van de ‘huurspelers’..

Als je de beleving ziet van Lavalee gisteren, zowel tijdens de match, als bij de viering op het veld als de viering tussen de supporters op Staaien.. tja, ik wil gerust iets van mijn spaargeld bijleggen om deze te kopen volgend seizoen.. zalige man..

Grootste pluim gisteren aan onze supporters toch wel.
Op het veld hebben we ze stil gekregen en in de tribunes nog stiller.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Jacques »

We hebben een prachtige wedstrijd gespeeld en Genk gepakt met de wapens die er in een derby het meest toe doen: mentaliteit, strijd, duelkracht. Als je het interview met Onuachu hoort, dat het midden hield tussen wanhoop en frustratie, dan weet je dat je het goed gedaan hebt. Genk heeft misschien de betere voetballers, maar ze zijn te soft. De enige die een paar keer geniepig probeerde om de lont aan het Genkse vuur te krijgen was Heynen, samen met Bicky Verstraete de meest overroepen cm van de Belgische velden. De rest was gewillige kipkap tussen de boterham van Mory (wat een heerser), Dimi (beenhard), Ameen (grote toekomst!), Patrick (bedrijfszekerheid) en Toni (rots in de branding op hoge ballen). De machteloosheid van die laatste bal van Vandevoordt says it all. Klein clubje dat ging voor de titel en op eigen veld gewoon afgetroefd wordt door een (dixit de kenners) degradatiekandidaat. :devil:

Nog effen nagenieten
https://sporza.be/nl/artikels/stvv-vier ... 198052518/

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jacques op 14 mar 2022, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: R*C*NG G*NK AWAY

Bericht door Tompie »

Jones schreef: 14 mar 2022, 09:15 Die ratten van Genk zijn er gisteren ondanks politiebegeleiding toch weer in geslaagd om onze bus -die als laatste reed- te bekogelen met een bluts in de bus tot gevolg op de terugweg. Onbegrijpelijk ook dat er losse stenen op die bezoekersparking liggen en geen asfalt.Dat biedt uitsupporters mogelijkheden om te gooien.

We zijn in the winning mood. Wat een zalig gevoel.
Hopelijk herleeft Stayen nu uit zijn winterslaap.

Geblesseerden zullen nu extra hun best doen om terug in de ploeg te raken : Koita, Kagawa,...
Over de wedstrijd: we hebben het gedaan op onze 'gekende' manier en hebben dat eigenlijk fantastisch gedaan. Wat een inzet en vastberadenheid! Belg of Japanner, dit was toch echt waar STVV wil/moet voor staan. Bij momenten voetbalden we ook helemaal niet zo onaardig. Met Koita en Kagawa miste je bovendien nog twee van je meest creatieve spelers.

Ik vreesde vooraf toch een beetje scenario waarin Genk zich toch nog eens zou kunnen opladen en we door hun kwaliteiten in de problemen zouden komen. Maar die vrees bleek gelukkig ongegrond.

Over de sfeer: zeer leuk sfeertje in het bezoekersvak en dat eigenlijk de hele wedstrijd lang. Het was soms bijna hopen op wat vocaal weerwerk voor wat extra peper en zout, maar dat kwam er gewoon niet (of reikte toch niet tot in het bezoekersvak).

Na de wedstrijd ook nog wat aparte taferelen bij het wegrijden: een hoop gemaskerde mannen die door het veld richting onze bussen liepen, achternagezeten door de politie. Ze geraakten niet op tijd aan de bussen, maar ik vermoed niet dat het was om ons smurfentaart te brengen. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie