STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Alles over de wedstrijden van STVV
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door darion »

Als je vandaag niet wint heb je het aan jezelf te danken, zo een mak Beerschot moet je toch gewoon tegen de muur duwen.
Jebus4life
Berichten: 1268
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Jebus4life »

darion schreef: 20 mar 2022, 22:38 Als je vandaag niet wint heb je het aan jezelf te danken, zo een mak Beerschot moet je toch gewoon tegen de muur duwen.
We moeten ook gewoon zeggen. Speel deze wedstrijd 10 keer en je wint er 9, kwartje valt gewoon verkeerd.

Je had 5-0 moeten winnen, maar je mist een paar grote kansen en Beerschot heeft net wat meeval (al had Shanckland wel gewoon de 2-3 moeten maken).

*EDIT*
En dan jaagt Koita hem binnen!
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door smol »

Koita zou je vervloeken bij momenten omdat hij te egoïstisch is ... maar dan doet hij dit tja :geelblauw:
Lukske de Lange
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Lukske de Lange »

Veel om te leren uit deze wedstrijd, veel om op te bouwen ook!!

Verdiende zege wel :stvv: :party:

Deze week haal ik mijn tickets te Waregem ;)
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door darion »

Oef, dan toch!
Waterkansje op play-off 2 blijft.
Waarom speelt Kagawa nog steeds zo weinig?..
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door lindoke »

DAT is het voetbal waarvoor ik met plezier een abonnement neem. Aanvallend voetbal met hoge pressing. Ik vond het enkel spijtig dat Kagawa zo laat inviel. Dat is een enorm rustpunt op het middenveld. Voor mij was Bruls op eenzame hoogte de beste speler op het veld. Geweldige partij heeft die kerel gespeeld. Dikke proficiat!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
wiekes
Berichten: 874
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door wiekes »

En zo vlug mogelijk een grote inspanning doen om Bruls te houden met een serieuze verbeterd contract of een andere ploeg is er mee lopen.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door smol »

wiekes schreef: 20 mar 2022, 23:02 En zo vlug mogelijk een grote inspanning doen om Bruls te houden met een serieuze verbeterd contract of een andere ploeg is er mee lopen.
Volledig akkoord, en schuwt zelfs de vuile meters niet ! Zonder Bruls hadden we 10 punt minder.
Positivo
Berichten: 1915
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Positivo »

Moraal van het verhaal ….
Iedere wedstrijd dient gespeeld te worden.
Dat geldt voor ons en OOK voor Racing Genk.

In wie zijn schoenen sta je het liefst?
Racing staat voor, maar haalde slechts 4 op 15
Stvv staat achter maar haalde 11 op 15!
Het kan absoluut nog ALLE kanten uit.

Vandaag heb ik alvast van stvv genoten. Met deze instelling een nieuw seizoen aanvatten, daar kijken we naar uit

Brüls is outstanding en Kagawa toont geniale flitsen. Voor zo spelers kom je naar het voetbal !
Esteeveevee
Berichten: 1031
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Esteeveevee »

lindoke schreef: 20 mar 2022, 22:57 DAT is het voetbal waarvoor ik met plezier een abonnement neem. Aanvallend voetbal met hoge pressing. Ik vond het enkel spijtig dat Kagawa zo laat inviel. Dat is een enorm rustpunt op het middenveld. Voor mij was Bruls op eenzame hoogte de beste speler op het veld. Geweldige partij heeft die kerel gespeeld. Dikke proficiat!!!
Idd.

Bruls is een klasse te sterk voor dit Beerschot.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Piana »

voetballiefhebber schreef: 20 mar 2022, 18:00
Piana schreef: 20 mar 2022, 14:21 Moesten we het niet halen, dan hoop ik dat we het mathematisch al niet meer kunnen halen voor aanvang van de match tegen Standard. Kans dat Genk niet wint (zeker als het van te moeten is) op het veld van het reeds tot barragematchen veroordeelde Seraing is zeer klein. Die match tegen Standard zou een kickstart richting volgend jaar kunnen opleveren, behalve natuurlijk als daar weer een sluier van "net niet" rond hangt.

Soit, alles wat wij nog kunnen doen is proberen zoveel mogelijk punten te pakken. Voor de rest ligt het niet in onze handen.
Dat het nu 'net niet' is vind ik nog niet zo erg. Als je doel is om erin te blijven, dan is het niet erg als je op het nippertje PO II mist. We hebben een flinke sprint ingezet en hebben onverhoopt maar niet onverdiend een 14/18 gehaald met een goede organisatie en heel veel inzet. Dat is het DNA van STVV. De laatste weken, zeker na Genk kon er flink worden gevierd en dat zorgt ook voor verbondenheid op alle vlakken.

Toen het met Brys 'net niet' was vond ik veel erger omdat je het hele seizoen erg goed geklasseerd stond en in een laatste match van het seizoen in een onderling duel het onderspit delft ...
Eigenlijk mogen we nu niet van 'net niet' spreken omdat we van ver zijn gekomen en we gewoon onderaan weg wilden geraken. Zou fantastisch zijn als het nog lukt, maar je moet realistisch zijn. Zulte-Waregem moet volgende week nog vol aan de bak om zekerheid te verwerven. Genk krijgt met Eupen en Seraing niet bepaald moeilijke matchen, dus kan ik me niet inbeelden dat ze geen 6/6 halen. In dat geval komen we zelfs nog tekort als we 9/9 halen.
Ik weet het, en ik volg u... Maar toch draagt weer bij tot het imago van "net niet". Nee, laat het dit jaar maar eens "net wel" zijn, voor één keer... Naar welke God_ moet ik daarvoor bidden? Wie weet moeten we onze pijlen zelfs niet op de mijnstreek maar op de Manenblussers richten?
Enfin we zullen wel zien, in ieder geval eindelijk nog eens uitzicht op iets. We zijn éindelijk nog eens in de running voor iets. Dat an sich doet al enorm goed aan het hart.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Piana »

Bruls... Die man kan overal mee in België. Laat ons hopen dat we hem kunnen houden. Mogen we hem ondertussen gelijkstellen met Kingambo en Isaïas in de clubgeschiedenis? Op respectabele afstand van Boffin en Polleunis?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Halenaar »

Typisch zo'n onverwachte moeilijke match: de tegenstander die vrank en vrij kan voetballen en/ of zich willen tonen aan een nieuwe club, en een STVV dat in een goede flow zit en de degradant -onbewust?- wat onderschat.

Maar dikke proficiat met de verdiende drie punten, als we druk zette en de combinaties zochten zag je toch echt wel dat we enkele niveaus beter waren.

Jammer wel van het weinige volk, ook al was het tijdstip vandaag enorm kak. Maar dit team verdient, zeker met deze ronduit indrukwekkende reeks, wel een stuk beter. Aan de aanwezige supporters zak het niet liggen, de sfeer zat er wel goed in :party:
Positivo
Berichten: 1915
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Positivo »

Bruls speelt inderdaad de pannen van het dak. Hoe eenvoudig hij alles laat lijken!
Over een transfer …. Het kan natuurlijk. En hij is het gewoon om van club te veranderen. In september wordt hij wel 34 ! Misschien ligt net daar DE opportuniteit voor Stvv.

Of Stel dat een Zandbakclub een gek bedrag biedt. Met dat geld en extra kan je misschien een supertalent als Ilias Sebaoui verleiden …. Je weet wel ….Beerschot, degraderen en nog een eitje te pellen. Die is maar 20 of zoiets en past helemaal in het Japanse profiel van de Japanners …. Jong , veelbelovend en kan veel geld opbrengen.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door voetballiefhebber »

Piana schreef: 21 mar 2022, 01:09 Bruls... Die man kan overal mee in België. Laat ons hopen dat we hem kunnen houden. Mogen we hem ondertussen gelijkstellen met Kingambo en Isaïas in de clubgeschiedenis? Op respectabele afstand van Boffin en Polleunis?
Als we Brüls, Konaté en Kagawa kunnen houden ziet het er mooi uit naar volgend seizoen toe. Maar voor die spelers zullen er wel kapers op de kust zijn. Kagawa moet zien fit te geraken en wat langer spelen, dus moet het nog wel lukken om hem te houden. Brüls zou op zijn leeftijd nog wel een slag kunnen slaan. Zou wel eens terug naar AA Gent kunnen gaan.

Wat de match betreft vond ik dat bij STVV soms de concentratie zoek was. Ik denk dat ze het te gemakkelijk opnamen, want ze hadden Beerschot al langer af kunnen maken. Vooral defensief liep het voor één keer niet schitterend. Al-Dakhil bijvoorbeeld haalde deze keer een minder niveau dan in zijn vorige wedstrijden. Met Holzhauser erin speelde Beerschot toch ook een stuk beter.

Het was een heel aantrekkelijke wedstrijd, ook voor de neutrale voetballiefhebbers. Als je daarvoor naar AA Gent-Anderlecht keek, was onze match toch zoveel aangenamer om te volgen. Er hing ook wel minder van af.
Plaats reactie