STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door stvvilvoorde »

Al bij al verdiende er maar 1 ploeg te winnen en dat waren wij.
We vergaten wel de kansen af te maken (Hara toch wel enkele missers op zijn conto), waardoor we het onszelf moeilijk maakten en Beerschot elke keer opnieuw in de match lieten komen.
Als Shankland daar niet onbegrijpelijk mist was het zelfs 2-3 geworden en had Beerschot aan zo goed als 100% gescoord.

Na hun berenmatch van vorige week, hadden Al Dakhil en Leistner idd toch wat last van concentratieverlies.
Gisteren wel berenmatch van Bruls gezien.
btw Die goal van Bruls na 5 minuten leek me toch echt niet offside.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door enrique »

En die dommerikken van HBVL maar focussen op G**k
Van KVM geen sprake
Die moeten even goed aan de bak tegen Kortrijk... Als den arbiter tenminste geen nieuwe keuken nodig heeft
En tellen nu de gewonnen matchen of niet?
Anders is Charleroi zelfs niet zeker

Maar ssst... Laat ze slapen...
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Jebus4life »

enrique schreef: 21 mar 2022, 09:53 En die dommerikken van HBVL maar focussen op G**k
Van KVM geen sprake
Die moeten even goed aan de bak tegen Kortrijk... Als den arbiter tenminste geen nieuwe keuken nodig heeft
En tellen nu de gewonnen matchen of niet?
Anders is Charleroi zelfs niet zeker

Maar ssst... Laat ze slapen...
Charleroi lijkt me vergezocht, moeten inderdaad nog naar Anderlecht, maar thuis tegen Zulte gaan die wat mij betreft echt niet verliezen (want enkel met 0/6 van Charleroi kunnen wij daar nog over).
Mechelen spreekt inderdaad niemand over, en met een verplaatsing naar Brugge op de slotspeeldag is het wel van moeten thuis tegen Kortrijk.
Genk heeft nu nog de makkelijkste opgave van ze allemaal; maar écht lekker loopt het niet daar. Al verwacht ik nog steeds dat Genk "gewoon" 6/6 pakt, zeker nu ze een extra week krijgen om alles voor te bereiden.

Maar ge moet een kat een kat noemen, ge moet zelf echt nog 6 punten pakken, dat wordt toch niet zo evident, bovendien moet uw concurrentie toch al stevige steken laten vallen...
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Esteeveevee »

Het gaat niet over PO2 want hoe ga je ooit vijfde worden.
Het gaat om Genk nog 2 weken op te jagen.
Het gaat om zelf seizoen goed af te sluiten en weer eens te winnen van Standard.

:stvv:
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door STVV1924 »

Het strijden zit weer in de ploeg.
POII is geen doel.
Week na week mes tussen de tanden wel.
Plooien mogen, buigen doen we niet.
TROTS OP ONZE STRIJDERS
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door enrique »

Jebus4life schreef: 21 mar 2022, 10:19
enrique schreef: 21 mar 2022, 09:53 En die dommerikken van HBVL maar focussen op G**k
Van KVM geen sprake
Die moeten even goed aan de bak tegen Kortrijk... Als den arbiter tenminste geen nieuwe keuken nodig heeft
En tellen nu de gewonnen matchen of niet?
Anders is Charleroi zelfs niet zeker

Maar ssst... Laat ze slapen...
Charleroi lijkt me vergezocht, moeten inderdaad nog naar Anderlecht, maar thuis tegen Zulte gaan die wat mij betreft echt niet verliezen (want enkel met 0/6 van Charleroi kunnen wij daar nog over).
Mechelen spreekt inderdaad niemand over, en met een verplaatsing naar Brugge op de slotspeeldag is het wel van moeten thuis tegen Kortrijk.
Genk heeft nu nog de makkelijkste opgave van ze allemaal; maar écht lekker loopt het niet daar. Al verwacht ik nog steeds dat Genk "gewoon" 6/6 pakt, zeker nu ze een extra week krijgen om alles voor te bereiden.

Maar ge moet een kat een kat noemen, ge moet zelf echt nog 6 punten pakken, dat wordt toch niet zo evident, bovendien moet uw concurrentie toch al stevige steken laten vallen...
STVV moet 6/6 halen
Laten we van daaruit beginnen
En dan moet KVM nog een match winnen
Anders zijn zij de klos
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Jebus4life »

Esteeveevee schreef: 21 mar 2022, 10:39 Het gaat niet over PO2 want hoe ga je ooit vijfde worden.
Het gaat om Genk nog 2 weken op te jagen.
Het gaat om zelf seizoen goed af te sluiten en weer eens te winnen van Standard.

:stvv:
Nee, dat gaat inderdaad niet lukken; Gent/Anderlecht (of wie weet Antwerp) liggen simpelweg te ver voor, en het lijkt me dat het kwaliteitverschil beduidend te groot is tussen dat team en de nummers 5-8. Maar Mechelen of Genk een kloot aftrekken door ze uit de PO-2 te houden zou me toch plezier doen ;)
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Dreke »

Esteeveevee schreef: 21 mar 2022, 10:39 Het gaat niet over PO2 want hoe ga je ooit vijfde worden.
Het gaat om Genk nog 2 weken op te jagen.
Het gaat om zelf seizoen goed af te sluiten en weer eens te winnen van Standard.

:stvv:
Mij gaat het inderdaad ook om Genk en wie weet welke andere ploegen nog eens aan hun voeten te kriebelen. Om terug wat momentum te nemen met de club, zeker de match tegen Standard. Daarom zou het goed zijn te oogsten in Waregem zodat het mogelijk die laatste match nog om iets gaat. Maar vooral omdat het seizoen dan nog wat duurt. Het is schandalig dat voor 7 clubs het seizoen binnenkort al gedaan is. De lente begint en het seizoen loopt op zijn einde. Slaat werkelijk nergens op.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Jacques »

Kans is klein dat we het halen, nog kleiner dat we in PO2 iets zouden halen, maar het begint nu net fijn te worden. Dan is het toch ook maar stom om nu al te stoppen. Dus laat ons toch nog maar even bezig blijven en de concurrentie doen zweten. :D :cool:

Over de match zelf: we speelden behoorlijk goed, maar schoten onszelf tweemaal (bijna driemaal) in de voet. We hadden het nooit zover mogen laten komen. In plaats van 3-2 had deze wedstrijd op 4-1 ofzo moeten eindigen. Gelukkig was er nog de late treffer van Koita, anders was het nu een zeer zure maandagochtend geweest.
Brüls is veruit onze belangrijkste, mooiste (en helaas te vaak ook enige) stilist. Met de ruimte die Wilrijk liet, was het voor hem makkelijk spelen tussen de linies. Hij is samen met Konaté voor mij de speler van het seizoen. Lavalée is voor mij nu definitief meer verdedigende mid dan verdediger, haalt daar een hoger rendement. Hara blijft een vreemde vogel, speelde eigenlijk geen echt goede match, maar had wel drie keer kunnen (moeten?) scoren. Hashioka is de laatste weken terug op het niveau van vorig seizoen, na een zeer povere periode voor nieuwjaar. Koita matig ingevallen, maar hij brengt altijd iets met zijn acties en maakt uiteindelijk nog de winnende treffer. Ik begrijp niet goed dat Kagawa weer pas zo laat gebracht werd. Christian verdient een speelkameraadje in een wedstrijd als gisteren.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Tompie »

Interessante wedstrijd om uiteenlopende redenen. Bij momenten echt knappe combinaties gezien tegen een weliswaar defensief povere tegenstander.
Anderzijds merk je ook wel waarom we vooral succesvol zijn wanneer we een laag blok hanteren en mikken op de tegenaanval. Gisteren toonden we ons soms toch bijzonder kwetsbaar wanneer de defensie wat hoger staat. Beerschot had op die manier eigenlijk altijd de 2-3 moeten maken (niet dat dat verdiend geweest zou zijn). Dat gebrek aan snelheid is toch absoluut een aandachtspunt als je consistent op een andere manier zou willen gaan voetballen komend seizoen.

Voor de rest is het inderdaad gewoon leuk dat we nog in aanmerking komen voor PO2. Maar om dat te halen moet er echt veel meezitten. Laat ons ook niet vergeten dat onze ongeslagen reeks ook ooit wel eens zal stoppen. Maar dat mag uiteraard nog wel even duren. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1539
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Brusselmans 2.0 »

stvvilvoorde schreef: 21 mar 2022, 09:44 (Hara toch wel enkele missers op zijn conto), waardoor we het onszelf moeilijk maakten en Beerschot elke keer opnieuw in de match lieten komen.
A la Boli dus !

Mijn vrees was bijna uitgekomen, mijn ... :roll: ... stond al klaar !
In die optiek schat ik deze winner heel hoog in. Het heeft weinig zin om op Genk, Union,... te gaan winnen, als je de week erna dat niet kan consolideren thuis tegen de laatste als je hoger op wil !
Een stijlbreuk dus, eindelijk eens.

Je kan natuurlijk niet alles winnen.
Volgende week kan alles beslist zijn, als er verloren wordt op ZW. Daar loopt Dompé rond, daarmee.
Evengoed kan het andersom.
Spannend dus, en daarvoor is competitiesport gemaakt.

17 op 21 is verbazingwerkend goed, zeker als je de uitmatchen in rekening neemt, toch geen kattepis. De 0 op 15 voor de winter blijft zuur als je vandaag naar de stand kijkt.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Piana »

Anderlecht - STVV 2015-2016: 1-0. Met goede moed naar het Astridpark want wij hadden Dompé en Junior. Steven Dufour kletste Dompé na een minuut of 5 letterlijk over de platen, Dompé heel de match niet meer gezien. Moest altijd rood zijn, maar dat durft een ref natuurlijk niet na 5 minuten voor de thuisploeg in het Astridpark. Resultaat: Kansloos verloren.

Niet dat ik pleit voor aanslagen à la Dufour hoor, maar pittig en kort verdedigen zal nodig zijn. De thuiswedstrijd hebben we redelijk kansloos verloren met 1-3. Toen dacht ik dat we het omgekeerde scenario gingen krijgen, Zulte rond plaats 9 en wij rond plaats 16. Daar sta je dan 7 maanden later met je voorspellingen en gelatenheid. In voetbal kan het zo snel gaan... een goei match of 10 en een club kan terug heropleven...

Weet ge wat, 6 op 6 en Mechelen 1 op 6. PO II met Anderlecht, Charleroi en 3600. Het zou een schoon einde seizoen zijn. :cool:
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door voetballiefhebber »

Als je in het begin van het seizoen, of zelfs in januari had gezegd dat STVV op 2 speeldagen van het einde evenveel punten als Genk had gehad, dan hadden ze je weggestoken in een instelling. Voor het eerst heb ik positieve druk ervaren, van te willen winnen om enkele clubs op te jagen.

Wat Tompie zegt klopt als een bus. Door wat meer vooruit te voetballen zijn we kwetsbaar achteraan. Daarom denk ik dat dit systeem STVV op het lijf is geschreven.

Nog iets dat ik tegen mezelf zei: "wat denkt Peter Maes nu echt?" Die moet nu toch wel met een heel slecht gevoel zitten. Zou hij ook die resultaten hebben behaald van Hollerbach? We zullen het uiteraard nooit weten. De déclic is er gek genoeg gekomen na de match tegen Charleroi. Hollerbach zei toen dat het een bom is, wat er is gebeurd. Daarna is de samenhorigheid in de ploeg volgens mij gegroeid en stond er weer een hecht blok.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Jacques »

voetballiefhebber schreef: 21 mar 2022, 13:31 Nog iets dat ik tegen mezelf zei: "wat denkt Peter Maes nu echt?"
Ik vond het vooral spijtig dat ze hem niet gevraagd hebben om de aftrap te geven. :devil:
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV - Beerschot Ekeren Wilrijk Germinal

Bericht door Yellow Feaver »

45 punten en hopelijk nog meer, daar had ik eind vorig jaar voor getekend om dit dit seizoen te halen.
Plaats reactie