STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Tompie »

Indrukwekkend hoe volwassen dit STVV de wedstrijd meteen naar zijn hand zette. Met heel wat kwaliteit tussen de lijnen, gekoppeld aan de gekende mentaliteit. De cijfers van de laatste weken zijn ronduit onwaarschijnlijk voor een club als de onze. Maar we hebben nergens de punten gestolen.

Leuk om nog eens een goed gevuld Stayen te zien. En ja, dit kwam de sfeer misschien vreemd genoeg niet ten goede. Maar de eerste stap is om terug volk naar het stadion te lokken. De spionkop heeft dit seizoen met vaak een zeer beperkt aantal voor een zeer leuke sfeer gezorgd. Laat ons dat vooral niet vergeten.

Jammer dat we hier geen vervolg aan kunnen breien in PO2, maar dat is op zich geen ramp.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Tompie »

Ohja, die loopactie en kaats van Reitz bij de 3-0. 😍
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door STVVninof »

Heel leuke namiddag. Indrukwekkend stvv dat Standard degradeerde tot een veredelde 2de klasser.

Geen uitzinnige, maar wel aangename sfeer. Enkel jammer vannde vechtpartij op noord. Niet de dingen die je wil laten zien aan kleine kinderen op de tribune.

Wat was eigenlijk het probleem? Ik hoorde een genkie id tribune?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Henri is de man »

Wat een volwassen prestatie ! Kagawa :love: die stond voortdurend vrij de eerste helft.
Ik denk dat we gisteren iederen ploeg in 1e klasse hadden geklopt. Iedereen was op niveau. 2e helft natuurlijk wat minder want iedereen weet de tussenstanden (+rode kaart Seraing).
Fijn ook te zien dat Stayen nog eens volliep; dat was lang geleden.

STVV heeft een enorm momentum te pakken. De vibe zit weer helemaal goed; wie had dat gedacht na de zwarte avond tegen Charleroi ?
Ik vind de situatie vergelijkbaar met het jaar onder Brys met Tomiyasu - Bezus - Kamada. Toen hadden we ook de wind in de zeilen en konden we in de zomer een belangrijkste stap zetten in de ontwikkeling van de ploeg en club, naar supportersbinding ed. Men heeft het toen vrij stevig verknoeid in die zomer. Ik hoop dat men het dit keer beter loopt want dit is opnieuw een gigantische opportuniteit.


Update: Arnaud Dony verkast naar Union. :end:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Piana »

Eerste helft moet een van de beste prestaties van de laatste 10 jaar geweest zijn. Maar er mag bij gezegd worden dat het Standard van de 1ste helft misschien we de zwakste tegenstander dit jaar was. Goed dat ze daar geldschieters gevonden hebben, of die vochten volgend seizoen sowieso tegen de degradatie.

Qua sfeer kwam Brigada Hesbania toch niet echt uit de verf gister, in G was er zelden iets te horen vanuit de Noord.

Voor de rest moet je het kleine team dat zulke wedstrijden moet organiseren een dikke pluim geven. Een groot gemis voor mij blijft evenwel een ontmoetingsplaats met supporters uit andere tribunes voor de match. Ik hoop dat daar tegen volgend seizoen een oplossing voor gevonden wordt
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Halenaar »

Piana schreef: 11 apr 2022, 09:34 Voor de rest moet je het kleine team dat zulke wedstrijden moet organiseren een dikke pluim geven.
Vind je? De cola aan de Noord was al op tijdens de rust :lol:
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Piana »

Halenaar schreef: 11 apr 2022, 09:54
Piana schreef: 11 apr 2022, 09:34 Voor de rest moet je het kleine team dat zulke wedstrijden moet organiseren een dikke pluim geven.
Vind je? De cola aan de Noord was al op tijdens de rust :lol:
Vandaar de vechtpartij? :lol:
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door ertee »

Piana schreef: 11 apr 2022, 09:34 Eerste helft moet een van de beste prestaties van de laatste 10 jaar geweest zijn. Maar er mag bij gezegd worden dat het Standard van de 1ste helft misschien we de zwakste tegenstander dit jaar was. Goed dat ze daar geldschieters gevonden hebben, of die vochten volgend seizoen sowieso tegen de degradatie.

Qua sfeer kwam Brigada Hesbania toch niet echt uit de verf gister, in G was er zelden iets te horen vanuit de Noord.

Voor de rest moet je het kleine team dat zulke wedstrijden moet organiseren een dikke pluim geven. Een groot gemis voor mij blijft evenwel een ontmoetingsplaats met supporters uit andere tribunes voor de match. Ik hoop dat daar tegen volgend seizoen een oplossing voor gevonden wordt
Inderdaad. Tragikomisch beeld voor de match: een aantal mannen met een blik bier op het "terras" van de Kanarie. :cry: :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Jacques »

We hebben gisteren gedaan wat we moesten, weliswaar tegen een (niet eens veredelde) caféploeg. Mooi voetbal gezien ook met Kagawa en Brüls die dirigeerden. Mory die achter hen het hele Standard middenveld in zijn achterzak stak. De ploeg staat als een huis. Spijtig dat het seizoen nu al eindigt, maar ik heb er vrede mee dat er geen PO2 volgt, omdat het seizoen op een hoogtepunt eindigt. Laat Genk nog maar wat aanmodderen in PO2, jamais dat die met hun lamentabel spel nog maar in de buurt van Gent gaan geraken. Laat ons intussen al werk maken van volgend seizoen. De abocampagne moet eigenlijk de komende weken al starten, zodat we volgend seizoen kunnen beginnen met 4000 - 5000 supporters en in de eerste weken meteen een 'back to 8000' actie kunnen doen. Het ijzer smeden als het heet is.

Ik snap de puntjes van kritiek over de sfeer ergens wel, maar je moet die in zijn context plaatsen: je zat met veel 'toeristen' (welkom (terug) trouwens), de wedstrijd en PO2 race waren snel gelopen en de supporters van Standard acteren op een hoger niveau dan hun spelers (chapeau overigens). Laat ons ook niet vergeten van waar we komen. Onderstaande foto was dag op dag 5 maanden geleden, thuis tegen Cercle Brugge op 11 december. Wie wat tijd (niet eens zoveel) heeft, kan elke supporter op Oost tellen. Een moment waarop ik zelf dacht 'wat doe ik hier nog?' en 'ben ik getuige van de laatste hoofdstukken van een aflopend verhaal?'. Dat was nog niet eens rock bottom, want Chalala moest nog komen. Tegen die achtergrond waren die 10 000 gisteren een enorme opsteker. En dat er veel jeugdspelers bij zaten, is ronduit fantastisch. Ja, zelfs al kennen ze (nog) niet elke speler. We moeten ze zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk in ons stadion krijgen! Zij zijn de toekomst en die spelers zullen ze heus wel leren kennen. Toen ik gisteren naar huis wandelde en enkele van die jonge gastjes (ik schat ze een jaar of 9-10) bezig hoorde over Brüls en Kagawa, kon ik alleen maar glimlachen. De belangrijkste conclusie na gisteren is dat we nog wat hoofdstukken te schrijven hebben!

Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Mikman »

Ik heb er echt van genoten om nog eens erbij te kunnen zijn! Mijn vriendin, die totaal niks met voetbal heeft en het vooral kent als een tv-sport, ging voor de eerste keer ooit mee. Na 10 minuten zei ze dat ze het echt wel leuk vond, na 80 minuten zei ze dat ze dit best wel iedere 2 weken wou doen. Het punt is: voetbal beleef je véél beter in het stadion, maar niet als er maar 2.000 man zit. Voor de die-hards maakt dat misschien niet uit, maar voor veel 'toeschouwers' of 'sympathisanten' wel.
Dat Stayen gisteren gevuld was met enkel 'huurlingen' wil ik toch even nuanceren. Ik heb veel mensen herkent van vroeger, ook met veel mensen gesproken die uiteindelijk zelfs 45 of 50 Euro betaalden om er nog eens bij te zijn. Ook hier weer: beleving! Niet de prijs-setting is het probleem van STVV, wel de juiste snaar raken om mensen te prikkelen vaker naar Stayen af te zakken. Tot uren na de match was er ook héél héél veel volk in de Rvue. Niet echt corona-proof overigens, iedereen zo dicht bij elkaar, maar bon.
Mijn vader, die er straks 72 wordt, herkent dat weer steeds minder en minder mensen van zijn generatie.

Was de sfeer zwak? Zelf vond ik de vibe in het stadion vooral 'aangenaam'. Natuurlijk was dit niet de topsfeer die het ooit was, maar wie dat verwacht had, was sowieso onrealistisch. We speelden tegen een zwakke tegenstander ( hun balbezit in de openingsminuten deed nog even anders vermoeden ) voor wie niks meer op het spel stond en we waren ook afhankelijk van het resultaat in andere matchen. Dat is iets heel anders dan een match op het scherp van de snee die op zichzelf staat, zoals een derby of een match tegen een topper. Wat ook niet hielp: tweede helft werd er richting spoorweg gespeeld, het is altijd beter om 2e helft richting eigen publiek te kunnen spelen.
Natuurlijk gaat er volgend seizoen niet plots iedere week 10.000 man in de tribunes zitten, maar dit was een stap in de goede richting. We komen van heel ver, ik had 2 maanden geleden nooit gedacht dat het überhaupt ooit nog zou gebeuren dat er meer dan 10.000 man op Stayen zou zitten. Dit is een ook een belangrijk signaal richting bestuur dat het potentieel er wel degelijk is.

Overigens: over de sfeer van vroeger: uiteraard was die vaak legendarisch, maar dat was zeker ook niet wekelijks zo, men onthoudt vaak alleen het goede. Het was toen ook gewoon anders.


Werkpunten:

-een ontmoetingsplaats voor de supporters voor de match. Nu was het onmogelijk om voor de match wat te drinken met supporters die op andere tribunes zaten. Wat dat betreft combineert het huidige Stayen wel het slechtste van twee werelden: je ligt in een verstedelijkte omgeving ( mobiliteits-en parkeerprobleem ) zonder dat daar de voordelen ( nabije horeca) aan vasthangen.
In de horeca is het ook zo dat hoe meer zaken er kort bij elkaaar liggen, hoe aantrekkelijker ieder op zich wordt. Daar speelt het concurrentie-gegeven heel anders.
Kan de club oplossingen bedenken? Ik weet het niet.
Prijszetting van consumpties binnen het stadion is trouwens correct ( 2,5€).

-parking. Zelf ben ik mijn wagen vlot kwijt geraakt, maar blijkbaar waren er grote wachttijden aan de Flam-parking voor de match. Ook hier weer: nadelen van verstedelijkte omgeving, met veel inritten van garages en geen echt grote parking in de omgeving van het stadion. Ook weer moeilijk op te lossen. Misschien moet men het idee van een shuttle-bus nog maar eens opnieuw op tafel leggen. Dat is ooit mislukt, maar de geesten zijn intussen toch wel wat gerijpt bij de mensen. Tegenwoordig gebeurt het ook rond de grote steden. Zo'n shuttle moet natuurlijk wel merkbaar voordeel opleveren voor de gebruikers, het kan niet de bedoeling zijn om ook daarmee in de file te staan. En moet ook lang genoeg blijven rijden na de match voor wie nog wat wil blijven plakken.
Een perfecte oplossing bestaat niet.

-de toestand van tribune oost: de structurele problemen kan je er niet wegwerken, maar in deze tijden de heaters volle bak laten draaien voor/tijdens/na de match is toch echt wel bedenkelijk, en ook het sanitair is zéker post-corona totaal benedenmaats. Als ik zie hoe streng het FAVV soms optreedt qua hygiëne enerzijds en je ziet dat de toestand van het sanitair op Stayen anderzijds, dan zit daar een wereld van verschil. Propere toiletten, warm water mét zeep, papieren om je handen mee te drogen... Toch echt geen super-de-luxe toestanden wat men vraagt, gewoon basishygiëne anno 2022.

-connectiviteit: ik wist zo goed als niks van de tussenstanden op de andere velden omdat het mobiel netwerk overbelast is op zo'n momenten. In de NFL zijn clubs verplicht om een openbare wifi-capaciteit te hebben die zo goed is, dat iedereen in het stadion op zijn mobiel netwerk in streaming-HD moet kunnen kijken. En dat lukt ook ( anders krijgen ze geen tv-gelden). Als het ginder technisch kan, moet het hier ook lukken. Streaming HD hoeft helemaal niet, maar vlotte toegang tot sites met info van andere matchen is anno 2022 toch ook echt geen science-fiction meer.


Over de match zelf: heel gemakkelijk gewonnen. Uiteraard tegen een matige tegenstander, maar dat horen we tegenwoordig iedere week en we slagen er telkens wel in om zelf wél een goeie prestatie neer te zetten. Je kan geen kwart seizoen weg relativeren. Dit oversteeg ruimschoots het niveau van een einde seizoens-wedstrijd. Wat een zalige driehoek op het middenveld. Offensieve flanken ook. En een heel soliede verdediging. Prioriteit is deze ploeg bij elkaar houden en vooraan vervangers zoeken voor Hara en Claus. Hara mag gerust blijven maar dat ligt financieel blijkbaar moeilijk. Maar zeg nooit nooit, het is tenslotte een Japanner en dan kan misschien wat meer. Ook al moet men niet overdrijven natuurlijk, het is een heel degelijke spits maar geen topper. Jammer ook dat Reitz terug naar Duitsland wil, was toch wel iemand met goeie voeten die je altidj kon inbrengen. Delorge ( leuk dat hij mocht invallen ) , Van Dessel, hopelijk Steuckers ooit weer, dat zijn toch jongens uit eigen jeugd die het vertrek van Durkin en Reitz moeten kunnen opvangen. Lavalee houden zou ook top zijn.


Als je kijkt naar de ploeg die aan het seizoen begon tegen Gent, en je vergelijkt dat met nu, dan is er toch heel veel vooruitgang geboekt. Zowel qua namen van spelers als de individuele progressie van de spelers zelf.

Basiself tegen Gent:

Schmidt
Lavalee
Pius
Caufriez
Matsubaru
Wole
Van Dessel
Durkin
Brüls
Koita
Mboyo

Hopelijk verschilt de ploeg die in juli aan het seizoen begint niet te veel van degene die gisteren het seizoen afsloot.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Alain »

Bijzonder frustrerend dat het seizoen eindigt op het moment dat je bij de beste twee à drie ploegen van de competitie hoort.
Het heeft een tijd geduurd, maar deze ploeg staat als een huis. Dat verklaart ook waarom de voorbije matchen de jonge Dony en de vergeten Janssens zo probleemloos werden ingepast, en waarom Reitz steeds beter meedraait.

Voor Klauss moet er een vervanger komen. Wat jammer trouwens dat die hier niet langer blijft. Dat is nu eens een speler die echt bij onze club past.
Voor de rest moet de prioriteit zijn om iedereen proberen te houden. En dat mag ook wat geld kosten. Jongens als Konate en Bruls hebben dat gewoon ook verdiend. Liever dat ze daar in investeren, dan in een nieuw geval Lee.
Maar ik maak me ook geen illusies. In het moderne voetbal moet de transfercaroussel blijven draaien, dat is het businessmodel.
We kunnen alleen maar hopen dat deze zomer voor één keer beperkt blijft.

Het is bang afwachten tot 31 augustus.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door lakie »

De supporters van PSV hebben er een leuke song voor...

Succes is niet alles in het leven
De liefde gaat verder dan dat
Daarom zullen wij altijd alles geven
Voor de kleuren, de club en de stad.

De overwinning gisteren was voor mij belangrijker dan deelname aan POII.

Je had het momentum, en je hebt gepresteerd.
Vroeger werden deze wedstrijden gewoonweg verloren.

Je hebt aan 'klantenbinding' gedaan (mes excuses pour le mot, want ik definieer supporters niet als klanten).

Hierop bouwen en deze ploeg samen houden is zoveel belangrijker dan die extra wedstrijden.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plekkerke
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 jan 2021, 10:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Plekkerke »

Jacques schreef: 11 apr 2022, 10:34 We hebben gisteren gedaan wat we moesten, weliswaar tegen een (niet eens veredelde) caféploeg. Mooi voetbal gezien ook met Kagawa en Brüls die dirigeerden. Mory die achter hen het hele Standard middenveld in zijn achterzak stak. De ploeg staat als een huis. Spijtig dat het seizoen nu al eindigt, maar ik heb er vrede mee dat er geen PO2 volgt, omdat het seizoen op een hoogtepunt eindigt. Laat Genk nog maar wat aanmodderen in PO2, jamais dat die met hun lamentabel spel nog maar in de buurt van Gent gaan geraken. Laat ons intussen al werk maken van volgend seizoen. De abocampagne moet eigenlijk de komende weken al starten, zodat we volgend seizoen kunnen beginnen met 4000 - 5000 supporters en in de eerste weken meteen een 'back to 8000' actie kunnen doen. Het ijzer smeden als het heet is.

Ik snap de puntjes van kritiek over de sfeer ergens wel, maar je moet die in zijn context plaatsen: je zat met veel 'toeristen' (welkom (terug) trouwens), de wedstrijd en PO2 race waren snel gelopen en de supporters van Standard acteren op een hoger niveau dan hun spelers (chapeau overigens). Laat ons ook niet vergeten van waar we komen. Onderstaande foto was dag op dag 5 maanden geleden, thuis tegen Cercle Brugge op 11 december. Wie wat tijd (niet eens zoveel) heeft, kan elke supporter op Oost tellen. Een moment waarop ik zelf dacht 'wat doe ik hier nog?' en 'ben ik getuige van de laatste hoofdstukken van een aflopend verhaal?'. Dat was nog niet eens rock bottom, want Chalala moest nog komen. Tegen die achtergrond waren die 10 000 gisteren een enorme opsteker. En dat er veel jeugdspelers bij zaten, is ronduit fantastisch. Ja, zelfs al kennen ze (nog) niet elke speler. We moeten ze zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk in ons stadion krijgen! Zij zijn de toekomst en die spelers zullen ze heus wel leren kennen. Toen ik gisteren naar huis wandelde en enkele van die jonge gastjes (ik schat ze een jaar of 9-10) bezig hoorde over Brüls en Kagawa, kon ik alleen maar glimlachen. De belangrijkste conclusie na gisteren is dat we nog wat hoofdstukken te schrijven hebben!

Afbeelding
De thuismatch tegen Cercle, misschien wel de match die ons uiteindelijk PO2 heeft gekost. Want als die discutabele fase (al dan niet buitenspel van Yuma bij de goal van Cacace) in de allerlaatste minuut toch wordt goedgekeurd, dan kom je alsnog boven Genk uit...
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Dreke »

Nee, hoor. "Als we dit" en "als we daar" en "als die dit en dat" is allemaal waardeloos. Nogmaals: butterfly effect. Als je met zo een reeks niet bij de eerste acht uitkomt, is daar één reden voor: uw kern is pas in orde als er al vijf a zes matchen gespeeld zijn. Dan gooi je punten te grabbel. En als je dan de eindbalans opmaakt, kan de club zich toch wel afvragen of dat steeds wederkerend patroon wel een goed plan is...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Standard 10 April 18:30 Koum dzjee och ?

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Het was een schitterende wedstrijd.
De volledige eerste helft, en bij momenten de tweede helft.
Vergelijkbaar met de Dompé 3-1 tegen Genk.

Twee absolute hoogtepunten die er nog boven uitstaken, en al vaak herbekeken her ten huize:
1. De magische pass van Kagawa, maar vooral de aanname van Hara bij doelpunt 1. Dat is perfectie zonder meer.

2.De voorbereiding van doelpunt 2. Klauss en Hayashi die even wachten op de aansluiting, het teruglopen van Reitz en de verwoestende doorsteek naar de van ver gekomen Bruls, wiens pass in eerste instantie net niet perfect was voor Hayashi, maar daar staat plots aan de achterlijn de van even ver gekomen Hashioka voor alweer een wingback-assist. Daar wordt Standard gewoon tuureluurs gedraaid en op een hoopje gespeeld met ééntijdsvoetbal uit het tiki-taki boekje.

Met Schmidt, Bruls en Koita stonden er nog welgeteld 3 !!! spelers van de openingsmatch tussen de lijnen!!!
Plaats reactie