Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Alles over de wedstrijden van STVV
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Lukske de Lange »

Inderdaad, de rekening van andere ploegen maken hoeft niet...maar Doumbia, Seck, Boya, Sissako en Hubert in uw kern, dat zijn minstens 3x dezelfde speler quasi, maar geen 1 spelverdeler die naam waardig. Resultaat is een onuitgebalanceerde kern en dat zag je terug op het veld dit seizoen.

Bij ons, we zijn inderdaad gegroeid dit seizoen en dan voornamelijk na de winterstop...oprecht indrukwekkend! Schmidt, Bauer, Al Dakhil, Konaté, Brüls en Hayashi. Brengen stuk voor stuk telkens hun/een meerwaarde.

De rest van de kern is dan ook nog mee geëvolueerd. Koita die zich op links goed ontwikkeld, Lavalée die Durkin deed vergeten nog voor die terug naar de MLS ging en ook Hashioka en Leistner die duidelijk met meer vertrouwen spelen. Zelfs Hara legt goede statistieken voor en houdt steevast Klauss op de bank, terwijl ik het in Taichi niet zo zie/zag eerlijkgezegd.

Kortom knap werk van de technische staff, de spelers, en sportieve verantwoordelijken :party:
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Positivo »

Allemaal waar …of toch veel.
Maar laat ons vooruit kijken.
Wat deze ploeg dik verdient en de club nodig heeft ….. is een vol, vol stadion zondag as.
Het kan zo maar een noodzakelijke en belangrijke dynamiek als resultaat hebben …
Voor de supporters, de eigenaars, de spelers… de sponsors.
Vooruit stvv.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Krisaias »

Mikman schreef: 02 apr 2022, 21:20 Acht uitzeges dit seizoen, dat moet toch wel een record zijn voor STVV op het hoogste niveau
Klopt helemaal. Acht uitzeges in een absolute primeur voor STVV op het hoogste niveau.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Krisaias »

voetballiefhebber schreef: 02 apr 2022, 19:25 Er zijn hier mensen die sterk zijn in statistieken. STVV dat 8 wedstrijden op een rij niet verliest, dat is toch hééél lang geleden kan ik me voorstellen. Zou dat in de betere jaren al gebeurd zijn? Ik denk aan een seizoen onder Brepoels en/of een seizoen onder Mathijssen.
Dit is de zevende keer dat STVV een non-losing streak van 8 wedstrijden in eerste klasse laat optekenen. De langste blijft natuurlijk de reeks van 12 wedstrijden zonder nederlaag in 1965-1966 (met slechts één gelijkspel), gevolgd door het topseizoen 2002-2003. Als je de geschrapte match tegen Lommel meetelt kom je aan 11 matchen zonder nederlaag (4 draws), anders 10.

Verder negen matchen zonder verlies (wel 7 keer gelijk) in 1962-1963 en dan vier reeksjes van 8:

1957-1958 (het debuutjaar in eerste, 6 draws, 2 zeges)
1964-1965 (3 keer gelijk)
2005-2006 (7 keer gelijk)
2021-2022 (2 keer gelijk)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door stvvilvoorde »

Als ik de lichaamstaal van de ex-genkies bij Waregem gisteren een beetje interpreteerde dan leken oa Vossen en Ciranni er echt wel vol voor te gaan.
Bij Gano was ik er niet van overtuigd.
Als hij bij die tweede dikke kans gewoon zijn voet er tegenzet, steekt die binnen. Geen idee waarom die van zo kortbij, buitenkant voet wil binnenschieten. Leek me moeilijker om te missen, dan binnen te schieten.

Een dikke pluim voor gans onze ploeg wel.
Tot aan die tweede gele voor Wolke, dik verdiend op voorsprong, sowieso de betere ploeg.
Persoonlijk vond ik die fout te zwaar bestraft, die fase verdiende geen kaart en zeker geen uitsluiting.
Luttele minuten later maakt Derijck een identieke fout en die wordt niet bestraft met een tweede geel.

Zeer sterke konaté, sterke Bruls (op penaltymisser na).
Enkel Hara vond ik bij ons weinig overtuigend.
We zetten toch wel een heel sterke reeks neer sinds nieuwjaar.
Het vertrek van Suzuki en de schorsing van Pius zijn een zegen ipv een vloek gebleken.
Het geluk staat ons ook wel wat aan de kant.
Want als Shankland vorige week en Gano gisteren die makkelijke kansen afwerken, dan is het wel ineens een ander verhaal.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door metser »

Voor mij is de sleutel match die thuis tegen Genk. Als Suzuki daar die opgelegde kans de 2 0 maakt heeft Genk nu 2 punten minder en jij 2 meer. Alhoewel ik er niet echt in geloof, wij in po 2 en Genk op vakantie……….. dromen mag .
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door voetballiefhebber »

STVV-fan schreef: 02 apr 2022, 21:11
Smurf schreef: 02 apr 2022, 20:45 De commentaar op Kortrijk vindt ik trouwens ronduit belachelijk. Deden veel meer dan ik verwacht had.
Kortrijk heeft gespeeld gelijk een bende strandjanetten, punt.

MAAR.
Het ligt aan onze slechte reeks vóór Kerstmis, niet enkel deze match.
Tel bij deze stand een winstmatch (van vóór Kerstmis) of 2 punten (van tegen Anderslecht of die matchfixers van mechelen?), dan is de stand heel anders....
Inderdaad, 1 punt meer in die barslechte reeks had een plaats in PO II kunnen opleveren. Toen werden vaak niet de beste spelers opgesteld. Er werd te lang vastgehouden aan Pius. Sinds het voorval met Pius, is de samenhorigheid gegroeid. De crisis tegen Charleroi is uiteindelijk een geschenk gebleken.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door KNRI »

Hara wordt hier onderschat. Een onzichtbare wesp die genadeloos kan toeslaan in de 16...
Minder bedrijvig dan Hashioka, maar samen zeer compatibel. Die gaan we missen volgend jaar.
Dikke
Berichten: 146
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Dikke »

KNRI schreef: 03 apr 2022, 11:02 Hara wordt hier onderschat. Een onzichtbare wesp die genadeloos kan toeslaan in de 16...
Minder bedrijvig dan Hashioka, maar samen zeer compatibel. Die gaan we missen volgend jaar.
Het is niet voor niks dat Brüls in het interview op TVL aangaf dat hij graag wou dat 2 huurspelers die nu vast in de basis staan zouden blijven....
pat@
Berichten: 1080
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door pat@ »

De organisatie en punten waren er al voor de wintertransfers. Dankzij de wintertransfers zijn er nu ook punten met leuk voetbal.
Dat is te danken aan Al Dahkil, iemand die onder druk durft uit te voetballen en niet altijd terug zal spelen richting Schmidt zodoende je meteen een mannetje vrij hebt op het middenveld. Een echt goudhaantje dat nog één jaartje bij ons moet blijven.

In de zomer gaan we toch rekening moeten houden met zeer veel belangstelling voor Konaté en Schmidt en een mogelijk vertrek. De eerste zit aan zijn top en de tweede heeft de top qua leeftijd/marktwaarde bereikt.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door enrique »

voetballiefhebber schreef: 03 apr 2022, 10:48
STVV-fan schreef: 02 apr 2022, 21:11
Smurf schreef: 02 apr 2022, 20:45 De commentaar op Kortrijk vindt ik trouwens ronduit belachelijk. Deden veel meer dan ik verwacht had.
Kortrijk heeft gespeeld gelijk een bende strandjanetten, punt.

MAAR.
Het ligt aan onze slechte reeks vóór Kerstmis, niet enkel deze match.
Tel bij deze stand een winstmatch (van vóór Kerstmis) of 2 punten (van tegen Anderslecht of die matchfixers van mechelen?), dan is de stand heel anders....
Inderdaad, 1 punt meer in die barslechte reeks had een plaats in PO II kunnen opleveren. Toen werden vaak niet de beste spelers opgesteld. Er werd te lang vastgehouden aan Pius. Sinds het voorval met Pius, is de samenhorigheid gegroeid. De crisis tegen Charleroi is uiteindelijk een geschenk gebleken.
Ik denk dat zelfs de trainer niet verwacht had dat dit in de groep zat
Ze hebben ook wel een veel betere ploeg dan voor nieuwjaar
Individueel zullen ze ongetwijfeld ook beter geworden zijn, zeker
Dat is het doel van iedere coach
Spelers en elftal beter maken
En dan kan het zijn dat je einde seizoen zo een verschil ziet
Daarom, we moeten geen spijt hebben
Ploeg zo veel mogelijk bijeen houden wordt nu belangrijk
Veel belangrijker dan die 6 wedstrijden extra
Het middenveld moet intact blijven
Smidt, Lavalee en Konate weg en je kan opnieuw beginnen
Om nog niet te spreken van Bruls

Voor een keer, voor een seizoen
Wie weet wat je dan voor Konate vangt, als je nu investeert
En dan heb je een seizoen tijd om een vervanger te vinden
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Smurf »

Onze ploeg is helemaal niet zo veel beter dan voor nieuwjaar. Klauss en Kagawa doen niet vaak mee. Dus alleen Al Dakhil doet van de wintertransfer heel vaak mee.
Nogmaals, als je in de periode voor nieuwjaar je best ploeg opstelt…

Al de rest is gezever.
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door STVVninof »

Smurf schreef: 03 apr 2022, 17:41 Onze ploeg is helemaal niet zo veel beter dan voor nieuwjaar. Klauss en Kagawa doen niet vaak mee. Dus alleen Al Dakhil doet van de wintertransfer heel vaak mee.
Nogmaals, als je in de periode voor nieuwjaar je best ploeg opstelt…

Al de rest is gezever.
Een beetje druk voelen voor je plek of betere wissels doorvoeren door een sterkere bank kan natuurlijk ook al veel teweeg brengen.

Trouwens de reactie van lavalee gezien bij het eerste doelpunt? Dit zijn, ondanks huur, échte clubspelers
Jones
Berichten: 3186
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Jones »

Dat ze maar niet denken dat Kagawa de vervanger is van Brüls want die moet in mijn ogen nog alles bewijzen.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem-STVV morgen 2 april om 16u15

Bericht door Piana »

STVVninof schreef: 03 apr 2022, 18:51
Smurf schreef: 03 apr 2022, 17:41 Onze ploeg is helemaal niet zo veel beter dan voor nieuwjaar. Klauss en Kagawa doen niet vaak mee. Dus alleen Al Dakhil doet van de wintertransfer heel vaak mee.
Nogmaals, als je in de periode voor nieuwjaar je best ploeg opstelt…

Al de rest is gezever.
Een beetje druk voelen voor je plek of betere wissels doorvoeren door een sterkere bank kan natuurlijk ook al veel teweeg brengen.

Trouwens de reactie van lavalee gezien bij het eerste doelpunt? Dit zijn, ondanks huur, échte clubspelers
Moet je nog naar dat gegeven "huur" kijken? Of ze nu een vastcontract hebben, of ze worden gehuurd, je bent nooit zeker dat ze blijven. Die tijd is voorbij.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie