Kalender seizoen 2022-2023

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Jones »

Weet iemand wanneer de nieuwe speelkalender uitkomt ?
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 20 mei 2022, 19:14 Weet iemand wanneer de nieuwe speelkalender uitkomt ?
Meestal is dat rond midden juni.
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door pat@ »

Vandaag wordt er in de schoot van de pro league een debat gevoerd over het te kiezen format.
Voorzitter Parys was zonet te gast bij radio 1 en kwam het één en het ander verduidelijken. Het lijkt dat er eindelijk eens een onafhankelijk bekwaam iemand aan het roer staat, ongeacht wat de uitkomst zal zijn.

Zelf ben ik geen tegenstander van het 3×14 systeem. Wanneer het toch iets met play offs moet zijn mag het zeer spannend zijn, zowel naar boven als naar onder gericht.
Het charmantste en meest authentieke is natuurlijk het format met 18 zonder play offs. Dit mag het natuurlijk ook worden ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Jacques »

Ik ben allesbehalve overtuigd van de neutraliteit van Parys. Het is een politicus en die zijn per definitie niet te vertrouwen, maar dat terzijde. Laat me even duidelijk man en paard noemen: 19/26 profclubs (73%) zijn voor een systeem met 18, 2 dalers, 1 barage en geen play-offs. In een normale wereld is dat een ruime tweederde meerderheid en zou dat systeem het met sprekend gemak halen. Dat is tevens het systeem dat 46% van de stemmers op een recente Sporza poll verkozen, 3x meer dan nummer 2 (16 clubs zonder POs). Ruim 60% van de stemmers wil dus van de POs af. https://sporza.be/nl/artikels/uw-voorke ... 792608773/
Het is alleen maar omdat de Pro League (lees: de G5/6) vasthoudt aan meervoudig stemrecht, een ondemocratisch systeem dat in de rest van België in 1919 is afgevoerd, dat er (nog) geen akkoord is. Als Parys meegaat in een systeem met POs of die brainfart met 14, gaat dat lijnrecht in tegen de wil van de overgrote meerderheid van de clubs en fans en heeft hij wat mij betreft meteen afgedaan.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Franz »

De Heer Parys is - op alle vlakken - een zetbaas van Verhaeghe en Brugge (Club, niet Cercle): eerst Uplace, nu de foetbal.
Niemand verwacht neutraliteit van die man, was al duidelijk van bij zijn aanstelling 'uit het niets' door de Brugge-clan.
Haal Verhaeghe weg en er was nooit sprake geweest van Parys.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door stvvilvoorde »

Ik heb er mee samengewerkt voor Flanders DC.
Ik vond het een superprofessionele man die aandacht had voor alle input, een bruggenbouwer,...
Ik denk wel dat het in zijn nadeel is dat hij de overstap heeft gemaakt van de politiek naar deze functie, dit kan wrevel opwekken bij mensen die tegenstander van zijn partij zijn.
Ik vond hem ook een beetje het vreemde eendje bij die partij.

Werd door zowel Vandenhautte als Mannaert genomineerd, dus het is zeker geen cavalier-seul zet van Verhaeghe.


Los daarvan kan ik me enkel aansluiten bij de mening van hierboven.
Er is momenteel een 2/3 meerderheid van clubs voor een voorstel gewonnen, logisch gezien moet dat het dan ook worden.
Maar het verleden leert ons, dat in de profliga een meerderheid enkel beschouwd wordt als het ook voor het 'juiste' voorstel is.
Heeft dit 'juiste' voorstel nog geen meerderheid, dan volgt er opnieuw een rondje lobby'en (of debat in hun woorden), totdat dat 'juiste' voorstel de meerderheid heeft gevonden en eens het zover is, dan worden alle registers gesloten en is de stemming wel plots definitief.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Dreke »

Helemaal eens wat hierboven staat. Professioneel ook één keer te maken gehad met Parys, allemaal heel correct. Bereid om standpunten te wijzigen als daar argumenten tegenover staan.

Inhoudelijk moeilijk beter te verwoorden dan Jacques: grote meerderheid van de clubs wilt het niet, meerderheid van de fans ook niet. En in die poll van Sporza zitten heus niet enkel die-hard stadiongangers... Gewone competitie met 16 of 18. De rest is allemaal zever en gedoe.
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Franz »

Dreke schreef: 02 jun 2022, 13:53 Helemaal eens wat hierboven staat. Professioneel ook één keer te maken gehad met Parys, allemaal heel correct. Bereid om standpunten te wijzigen als daar argumenten tegenover staan.
Dat geloof ik graag. Maar ik verwacht niet dat hij tegen Club gaat beslissen. Als uitvoerend manager van een belangenorganisatie als Pro League is daar ook niets mis mee: die voert uit wat zijn verenigingsbazen wensen. En de niet-Clubbers zoals Vandenhaute zullen dan binnenkort wel de voorzitter mogen leveren, kwestie van evenwichten.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door voetballiefhebber »

Jacques schreef: 02 jun 2022, 10:47 Ik ben allesbehalve overtuigd van de neutraliteit van Parys. Het is een politicus en die zijn per definitie niet te vertrouwen, maar dat terzijde. Laat me even duidelijk man en paard noemen: 19/26 profclubs (73%) zijn voor een systeem met 18, 2 dalers, 1 barage en geen play-offs. In een normale wereld is dat een ruime tweederde meerderheid en zou dat systeem het met sprekend gemak halen. Dat is tevens het systeem dat 46% van de stemmers op een recente Sporza poll verkozen, 3x meer dan nummer 2 (16 clubs zonder POs). Ruim 60% van de stemmers wil dus van de POs af. https://sporza.be/nl/artikels/uw-voorke ... 792608773/
Het is alleen maar omdat de Pro League (lees: de G5/6) vasthoudt aan meervoudig stemrecht, een ondemocratisch systeem dat in de rest van België in 1919 is afgevoerd, dat er (nog) geen akkoord is. Als Parys meegaat in een systeem met POs of die brainfart met 14, gaat dat lijnrecht in tegen de wil van de overgrote meerderheid van de clubs en fans en heeft hij wat mij betreft meteen afgedaan.
Het gaat hier niet om wat de voetbalfan wil, maar wel om wat de clubs willen. Ze moeten het product voetbal ook aan de man brengen. Er spelen televisierechten mee. De rechtenhouder wil veel voetbal kunnen uitzenden. Als er geen PO's kwamen, wilden zij zoveel niet betalen. Het is niet wat de voetbalfan wil. Het is wat de clubs én rechtenhouders willen dat het zal zijn. Ik denk dat voor hen 16 clubs en PO's net als voor Corona de favoriete formule is. Dan is ook zo goed als niemand voortijdig uitgevoetbald. Ik denk dat er misschien een spanningsveld gaat komen in PO II waarbij daar ook nog iemand gaat kunnen degraderen, omdat het anders voor veel clubs nog oefenwedstrijden gaan zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Jacques »

Correctie: het is wat een deeltje (nl. 7) van de clubs willen. Er is of was met 73% een ruime meerderheid voor 18 clubs zonder play-offs, alleen telt die meerderheid niet omdat de Pro League met zijn meervoudig stemrecht in de 19de eeuw is blijven steken...
Ik kijk raar op van een uitspraak als 'dan is bijna niemand voortijdig uitgevoetbald' in een competitie zoals vroeger. PO2 is toch gewoon een langdradige bezigheidstherapie. Er staan 22 mannetjes, waarvan de helft tegen hun goesting, op het veld, maar daarmee is zowat alles gezegd. Droedels tekenen op een wit blad is ongeveer even spannend als een doorsnee wedstrijd in PO2. Nu ja, ik maak me weinig of geen illusies. De mening van de fan doet er inderdaad niet toe. Halfvolle stadions zijn een logisch gevolg van een product dat de klant eigenlijk niet wil.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: 03 jun 2022, 08:02 Nu ja, ik maak me weinig of geen illusies. De mening van de fan doet er inderdaad niet toe. Halfvolle stadions zijn een logisch gevolg van een product dat de klant eigenlijk niet wil.
Begint gij nu ook al niet, he...
A loyal football fan only supports the shirt...
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door voetballiefhebber »

De nieuwe voetbalkalender wordt op woensdag 22 juni om 11u voorgesteld. Nog een tiental dagen geduld dus!
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Dreke »

Gent thuis is eerste match. Kan niet anders.
A loyal football fan only supports the shirt...
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door Piana »

Dreke schreef: 12 jun 2022, 14:45 Gent thuis is eerste match. Kan niet anders.
Starten met 3 punten is altijd fijn.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Kalender seizoen 2022-2023

Bericht door voetballiefhebber »

Dreke schreef: 12 jun 2022, 14:45 Gent thuis is eerste match. Kan niet anders.
Op vraag van HVH draaien ze dat nu om en wordt AA Gent-STVV de eerste match. Die willen niet meer zo slecht starten :lol:
Plaats reactie