Aa Gent - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door vdl »

Hoe we het ook draaien of keren, een punt op Gent is gewoon goed.
Ja er is nog veel ruimte voor verbetering ,daar hebben we nu nog 32 wedstrijden voor.
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Positivo »

De “pers” heeft het over het mistasten van Roef, waardoor stvv een punt behaalde. Maar in mijn ogen was de blunder van Bruls van dezelfde orde. Over de ganse wedstrijd, verdiende Stvv een gelijkspel.
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Missé-Missé »

Daichi Hayashi bezorgt STVV onverhoopt gelijkspel in de Ghelamco Arena
Schone liedjes duren soms toch lang. Zelfs een bezoek aan de Ghelamco Arena kreeg de Kanaries van Hollerbach niet klein. Na een vroeg doelpunt van Limburger Hugo Cuypers, met dank aan Brüls, hing Hayashi met een kopstoot de bordjes diep in de tweede helft verdiend gelijk. STVV is al elf competitieduels ongeslagen.


Standvastigheid is een handelsmerk van beide coaches. Ze morrelen niet graag aan hun vertrouwde basiself. Van de elf die een week eerder aan het seizoen begonnen, behielden aan beide zijden dan ook tien spelers hun startbewijs. Bij de Buffalo’s nam de herstelde Castro-Montes wel weer zijn stek in en de Kanaries deden het met Janssens op de positie van Bauer, die een transfer beoogt en dus al dagen een De Ketelaerke doet.


Hollerbach verlaart wissel Brüls
Op de eerste opwinding in deze evenwichtig gestarte partij was het een tiental minuten wachten. Maar dan was het ook meteen bingo. Christian Brüls wilde vlak voor zijn eigen zestien aan een zaterdagavondwandeling beginnen in de Ghelamco Arena. Maar geslepen vos Sven Kums zette het voetje dwars, seconden later lag de bal in het Truiense net. Hugo Cuypers werkte klinisch af en opende zijn rekening voor dit seizoen.

De thuisploeg meteen onder stoom, want binnen de minuut kon Schmidt ternauwernood een gekraakt schot van Tissoudali stoppen. Bernd Hollerbach zag het met lede ogen aan. De Truiense coach haalde Brüls naar de kant, later bleek dat die met zijn hoofd bij zijn overleden grootvader zat. Een begrijpelijke wissel van de Duitser dus die Kaya in de spits dropte en Kagawa een rij terug liet zakken.


Koita naast, Lemajic lat
Jammer maar helaas voor de Kanaries niet echt een verbetering. Tegen de Gentse vuurtorens kregen de Limburgse communicantjes in de voorhoede amper een poot aan de grond. Ze probeerden wel, het spel golfde aardig op en neer, maar kansen afdwingen? En toch. Eén keer kwam STVV erg dicht bij de gelijkmaker. Toen Kagawa vlak voor de Gentse rechthoek foutief werd gestopt, poeierde Koita het leer centimeters naast. Doelman Roef kon er enkel naar kijken.

Ook Hein Vanhaezebrouck moest vervolgens tussenkomen. Tissoudali had last van een knieblessure en werd afgelost door Lemajic. Een wissel met gevolgen. Ei zo na toch. Nadat Konaté aan de overkant een vlam had afgevuurd die net geen doel trof, stuurde Okumu een kruisraket richting invaller Lemajic. Die kopte overheerlijk… tegen de lat. 1-0 bij de rust dus en dat was verdedigbaar. Al had STVV zich op geen enkel ogenblik ingegraven en had het ook enkele speldenprikken uitgedeeld. Vooral op rechts had Samoise de handen vol met de opstomende Koita. Maar datzelfde kon worden gezegd van de Truiense defensie, die de onvermoeibare gouwgenoot Hugo Cuypers geen seconde uit het oog mocht verliezen.


Hayashi met het hoofd
De tweede helft kwam traag op gang en ontbeerde aanvankelijk peper en zout. In het veldspel hielden beide ploegen elkaar perfect in evenwicht. De defensies waren baas over de aanvallers. Maar echt doods wordt het nooit in de Ghelamco Arena. De thuisfans putten uit hun rijke repertoire en dus kregen we een versie van “Mia” van Gorki. Inspirerend voor de acteurs? Neen, helaas. Bij Al-Dakhil ging zelfs even het licht uit, toen hij een pegel van Cuypers vol in het gelaat kreeg.

Naarmate de minuten verstreken, zag je wel de nervositeit bij de Buffalo’s en het geloof in een gelijkmaker bij de Truienaars toenemen. Roef moest zowaar de handen vuil maken aan schuivers van Hayashi en Koita. De voorbode van meer Limburgs vuurwerk. Hollerbach wisselde een bleke Kagawa en invaller Kaya (sic) voor Van Dessel en Librici.

Een succesrecept. Van Dessel schilderde bij zijn eerste baltoets een hoekschop over de falende grijphanden van Roef op het hoofd van Hayashi, die zijn tweede van het seizoen – alweer met het hoofd – binnenknikte. Gerechtigheid geschied. Koita probeerde met aan afstandsschot nog de drie punten mee te graaien naar Stayen maar nu stond Roef wel paraat.

De indrukwekkende reeks van STVV blijft bijgevolg duren. De laatste competitienederlaag dateert intussen van 28 januari, een 0-1 tegen Charleroi.

AA GENT: Roef – Okumu, Ngadeu, Torunarigha – Samoise, Owusu, Kums, Castro-Montes – Hjulsager - Tissoudali, Cuypers.

STVV: Schmidt – Janssens, Leistner, Al-Dakhil - Hashioka, Konaté, Boya, Koita – Brüls - Kagawa, Hayashi.

VERVANGINGEN: 17’ Brüls door Kaya, 31’ Tissoudali door Lemajic, 82’ Cuypers door Fofana, 82’ Kagawa door Librici, 82’ Kaya door Van Dessel, 87’ Owusu door Hanche-Olsen, 87’ Samoise door Marreh.

DOELPUNTEN: 11’ Cuypers 1-0, 83’ Hayashi 1-1.

GELE KAARTEN: Konaté (fout), Al-Dakhil (fout), Castro-Montes (fout), Lemajic (fout).

SCHEIDSRECHTER: Jasper Vergoote.

TOESCHOUWERS: 9.500.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door pat@ »

Het viel wel op hoe we er in het laatste kwart doorkwamen terwijl Gent de kluts volledig kwijt was. Daaraan zie je dat we op conditioneel vlak bij de top 3 zitten in België, een enorme troef bij de nog niet volledig afgewerkte kern.

Zelf hebben we een paar keer op zeer hoog niveau uitgevoetbald, dat stelde mij echt tevree.
Kagawa was niet subliem, met enkele keren balverlies, maar toch drukt hij zijn stempel in de omschakeling.
Leistner speelde een dijk van een partij, veel duels gewonnen en overal tijdig tussenkomen.
El Dahkil is een toptalent waar we veel op gaan cashen. Janssens deed het verdedigend goed (en voorzichtig) om dan in het laatste kwart uit zijn schelp te komen.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door voetballiefhebber »

wiekes schreef: 31 jul 2022, 06:33 Die commentator is dan nog een Limburger Peter Morren, raar om veel te weten over een club uit Oost Vlaanderen en weinig over een club van zijn eigen provincie is die niet pers verantwoordelijke geweest bij Genk?.
Ja, vorig seizoen was hij persverantwoordelijk van Genk. Is van Tienen dacht ik.
Jebus4life
Berichten: 1272
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Jebus4life »

pat@ schreef: 31 jul 2022, 10:21 Het viel wel op hoe we er in het laatste kwart doorkwamen terwijl Gent de kluts volledig kwijt was. Daaraan zie je dat we op conditioneel vlak bij de top 3 zitten in België, een enorme troef bij de nog niet volledig afgewerkte kern.

Zelf hebben we een paar keer op zeer hoog niveau uitgevoetbald, dat stelde mij echt tevree.
Kagawa was niet subliem, met enkele keren balverlies, maar toch drukt hij zijn stempel in de omschakeling.
Leistner speelde een dijk van een partij, veel duels gewonnen en overal tijdig tussenkomen.
El Dahkil is een toptalent waar we veel op gaan cashen. Janssens deed het verdedigend goed (en voorzichtig) om dan in het laatste kwart uit zijn schelp te komen.
Ik zie het wel in Kagawa, maar vond hem gisteren toch vaak de verkeerde beslissingen nemen.

Lager op het veld zag ik hem een aantal keer echt mooie dingen doen, mooie passes versturen. Maar in de zone van de waarheid was het vaak niet zuiver genoeg. Zijn hoekschoppen vond ik wel erg goed, brachten veel dreiging).

Janssens heeft zijn kop ervoor gelegd, maar ik ben toch ferm content dat Tissoudali uitviel, daar had Wolke het verschrikkelijk lastig tegen (niet onlogisch (en niet per se kritiek, dat is nu eenmaal 1 van de beste spelers uit de competitie)
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Jones »

Met deze stabiliteit die ze tonen gaat het volk terugkomen naar het stadion, ben ik zeker van. Wat is er van de actie “the seat” ? Daar zie of hoor je niks meer van.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

lindoke schreef: 31 jul 2022, 05:01 Ik lees iedere post en vind niet dat er gezaagd wordt. Iedereen geeft zijn mening over de wedstrijd en over enkele spelers individueel. Ik vind het leuk om deze meningen te lezen. Als jij dat zagen noemt.....

Het is een open deur intrappen als er beweert wordt dat we nog steeds te weinig doelkansen creëren en er aanvallend nog iets bij moet. Holllerbach denkt er ook zo over. Die zal het toch wel zeker weten.

Over de wedstrijd gisteren moeten we eerlijk zijn en toegeven dat Gent een zeer goede ploeg is met een pak voetballend vermogen en met spelers die heel goed de vrije ruimte vonden en in de eerste helft bij momenten erg goed hoog druk zetten. STVV heeft gespeeld voor wat ze waard zijn. Ik was erg blij met de gelijkmaker en ben zelfs blij met de 2/6. Maar zonder Brüls, Hara, Lavalee en Bauer gaan we zeker niet beter of even goed doen dan vorig seizoen en is het niet meer dan logisch dat er formgangers van mening zijn dat er nog een aantal versterkingen moeten bijkomen.
Wat had jij dan in gedachten voor de wedstrijd ?
0-4 uit 4 perfect opgezette aanvallen waarbij 28 baltoetsen aan bod kwamen zonder dat Gent de bal kon raken ?
Of dat Gent geen enkele keer voor gevaar zou zorgen ?

Ik had graag iets meer realisme gezien in jullie commentaren, waar het altijd perfect moet zijn, en waar jullie denken dat de andere ploeg er maar bijloopt om aan 22 te geraken !
Zonder fouten, eindigt elke wedstrijd op 0-0 !
Zelfs zonder fouten kan de klasse van een spits de doorslag geven !

Ge kunt ook nooit content zijn natuurlijk.

Ik lees hier vaak commentaar over analisten. Wel, jullie zijn nog erger ! Na de match is het altijd makkelijk praten natuurlijk, jammer voor jullie dat voetbal niet gespeeld wordt in slow-motion met stilstaande beelden vanuit een hoge tribune waar alles overzichtelijk is.

:roll:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door toyotacorolla »

Stvv neemt mooi een punt mee uit Gent. :beer:
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Lukske de Lange »

Ik heb de wedstrijd wegens omstandigheden niet zo kunnen volgen, maar ga mijn nek uitsteken voor Kaya. Ik lees dat hij onzichtbaar was en zwakker zou zijn dan Balongo.

Heden kan dit zeker zo zijn. Maar getuige zijn doorsteekbal op Hayashi en het feit dat hij vrij goede looplijnen naar doel heeft (Maar weliswaar nog te kort komt) en hij met rug naar doel aannemen en draaien vlot toonde in oefenwedstrijden...vermoed ik dat die jongen nog maar aan 70 procent van zijn potentieel zit.

Eens hij verder zit in dat traject, naar volgend seizoen toe, gaat hij echt beter uit de verf komen vermoed ik. Ik zie er nog wel iets in voor ons, maar kan mij natuurlijk vergissen 🙂
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Lukske de Lange schreef: 31 jul 2022, 13:21 Maar getuige zijn doorsteekbal op Hayashi en het feit dat hij vrij goede looplijnen naar doel heeft
Sorry Lukske, maar zoiets ontgaat onze "analisten" !
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Franz »

Goed lezen: er staat dat Kaya onzichtbaar was en absoluut niet klaar is, en dat er nog veel werk aan is.
Gaf inderdaad een prima bal op Hayashi, maar dat was dan ook echt alles...
Werd meer dan terecht vervangen.
Voor zover ik gelezen heb zegt niemand dat er nooit iets van gaat komen hé. Maar momenteel kan je niet op hem rekenen.
Dus graag een extra spits, Hara heeft mijn voorkeur.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Guggenheimer »

Brusselmans 2.0 schreef: 31 jul 2022, 12:50
lindoke schreef: 31 jul 2022, 05:01 Ik lees iedere post en vind niet dat er gezaagd wordt. Iedereen geeft zijn mening over de wedstrijd en over enkele spelers individueel. Ik vind het leuk om deze meningen te lezen. Als jij dat zagen noemt.....

Het is een open deur intrappen als er beweert wordt dat we nog steeds te weinig doelkansen creëren en er aanvallend nog iets bij moet. Holllerbach denkt er ook zo over. Die zal het toch wel zeker weten.

Over de wedstrijd gisteren moeten we eerlijk zijn en toegeven dat Gent een zeer goede ploeg is met een pak voetballend vermogen en met spelers die heel goed de vrije ruimte vonden en in de eerste helft bij momenten erg goed hoog druk zetten. STVV heeft gespeeld voor wat ze waard zijn. Ik was erg blij met de gelijkmaker en ben zelfs blij met de 2/6. Maar zonder Brüls, Hara, Lavalee en Bauer gaan we zeker niet beter of even goed doen dan vorig seizoen en is het niet meer dan logisch dat er formgangers van mening zijn dat er nog een aantal versterkingen moeten bijkomen.
Wat had jij dan in gedachten voor de wedstrijd ?
0-4 uit 4 perfect opgezette aanvallen waarbij 28 baltoetsen aan bod kwamen zonder dat Gent de bal kon raken ?
Of dat Gent geen enkele keer voor gevaar zou zorgen ?

Ik had graag iets meer realisme gezien in jullie commentaren, waar het altijd perfect moet zijn, en waar jullie denken dat de andere ploeg er maar bijloopt om aan 22 te geraken !
Zonder fouten, eindigt elke wedstrijd op 0-0 !
Zelfs zonder fouten kan de klasse van een spits de doorslag geven !

Ge kunt ook nooit content zijn natuurlijk.

Ik lees hier vaak commentaar over analisten. Wel, jullie zijn nog erger ! Na de match is het altijd makkelijk praten natuurlijk, jammer voor jullie dat voetbal niet gespeeld wordt in slow-motion met stilstaande beelden vanuit een hoge tribune waar alles overzichtelijk is.

:roll:
Volgens mij ligt de waarheid ( zoals gewoonlijk ) in het midden.

Moeten we verwachten dat we Gent gaan domineren met combinatievoetbal ? Neen.

Was dit Gent te pakken als we iets meer creatieve ideeën hadden ? Absoluut !

Men mag het dan controlevoetbal noemen van Gent. Zo zag ik het niet. Het was van niet beter kunnen. Daar zouden we simpelweg meer tegenover moeten kunnen zetten dan we nu gedaan hebben.
De enige reden waarom we op gelijke hoogte komen en dat we in het laatste kwart wat meer meer kansjes krijgen is omdat we fysiek beter waren en omdat ze bij Gent begonnen te klungelen.

Dus verwacht ik Tiki-Taka voetbal ? Niet persé. Maar je mag wel verwachten dat je tegen een Gent dat volledig achteruit kruipt, meer voor de dag brengt dan wat afstandsschoten van Hayashi en Koita. Ook perfect geïllustreerd door een wanhoopspoging van Konaté op een bepaald moment.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door miel »

Guggenheimer schreef: 31 jul 2022, 14:05
Brusselmans 2.0 schreef: 31 jul 2022, 12:50
lindoke schreef: 31 jul 2022, 05:01 Ik lees iedere post en vind niet dat er gezaagd wordt. Iedereen geeft zijn mening over de wedstrijd en over enkele spelers individueel. Ik vind het leuk om deze meningen te lezen. Als jij dat zagen noemt.....

Het is een open deur intrappen als er beweert wordt dat we nog steeds te weinig doelkansen creëren en er aanvallend nog iets bij moet. Holllerbach denkt er ook zo over. Die zal het toch wel zeker weten.

Over de wedstrijd gisteren moeten we eerlijk zijn en toegeven dat Gent een zeer goede ploeg is met een pak voetballend vermogen en met spelers die heel goed de vrije ruimte vonden en in de eerste helft bij momenten erg goed hoog druk zetten. STVV heeft gespeeld voor wat ze waard zijn. Ik was erg blij met de gelijkmaker en ben zelfs blij met de 2/6. Maar zonder Brüls, Hara, Lavalee en Bauer gaan we zeker niet beter of even goed doen dan vorig seizoen en is het niet meer dan logisch dat er formgangers van mening zijn dat er nog een aantal versterkingen moeten bijkomen.
Wat had jij dan in gedachten voor de wedstrijd ?
0-4 uit 4 perfect opgezette aanvallen waarbij 28 baltoetsen aan bod kwamen zonder dat Gent de bal kon raken ?
Of dat Gent geen enkele keer voor gevaar zou zorgen ?

Ik had graag iets meer realisme gezien in jullie commentaren, waar het altijd perfect moet zijn, en waar jullie denken dat de andere ploeg er maar bijloopt om aan 22 te geraken !
Zonder fouten, eindigt elke wedstrijd op 0-0 !
Zelfs zonder fouten kan de klasse van een spits de doorslag geven !

Ge kunt ook nooit content zijn natuurlijk.

Ik lees hier vaak commentaar over analisten. Wel, jullie zijn nog erger ! Na de match is het altijd makkelijk praten natuurlijk, jammer voor jullie dat voetbal niet gespeeld wordt in slow-motion met stilstaande beelden vanuit een hoge tribune waar alles overzichtelijk is.

:roll:
Volgens mij ligt de waarheid ( zoals gewoonlijk ) in het midden.

Moeten we verwachten dat we Gent gaan domineren met combinatievoetbal ? Neen.

Was dit Gent te pakken als we iets meer creatieve ideeën hadden ? Absoluut !

Men mag het dan controlevoetbal noemen van Gent. Zo zag ik het niet. Het was van niet beter kunnen. Daar zouden we simpelweg meer tegenover moeten kunnen zetten dan we nu gedaan hebben.
De enige reden waarom we op gelijke hoogte komen en dat we in het laatste kwart wat meer meer kansjes krijgen is omdat we fysiek beter waren en omdat ze bij Gent begonnen te klungelen.

Dus verwacht ik Tiki-Taka voetbal ? Niet persé. Maar je mag wel verwachten dat je tegen een Gent dat volledig achteruit kruipt, meer voor de dag brengt dan wat afstandsschoten van Hayashi en Koita. Ook perfect geïllustreerd door een wanhoopspoging van Konaté op een bepaald moment.
Zo een match krijg je wanneer je de wedstrijd met 1-0 achterstand begint .
Het was uitgerekend onze speler met de meeste creatieve ideeen die daarvan aan de basis lag . Tegen ploegen als Gent mag dat absoluut niet gebeuren punt .
Een tweede goal slikken is sowieso game over , onder die omstandigheden toch nog een punt uit de brand slepen ( NB niet eens onverdiend ) is toch wel een sterkte van deze groep , die wat meer benadrukt mag worden ipv met een vergrootglas naar de mankementen te zoeken .
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Positivo »

Eupen - club Brugge.
Ja, als Eupen een degradatiekandidaat is, is Club Brugge dat zeker.
Plaats reactie