Aa Gent - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Krisaias »

Brusselmans 2.0 schreef: 31 jul 2022, 13:36
Lukske de Lange schreef: 31 jul 2022, 13:21 Maar getuige zijn doorsteekbal op Hayashi en het feit dat hij vrij goede looplijnen naar doel heeft
Sorry Lukske, maar zoiets ontgaat onze "analisten" !
Sorry, Herman en Lukske, maar ik zie het ook echt niet in Kaya ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef: 31 jul 2022, 18:00 Eupen - club Brugge.
Ja, als Eupen een degradatiekandidaat is, is Club Brugge dat zeker.
Vorig seizoen waren die mannen erg sterk gestart, maar daarna zakten ze helemaal weg. Die mannen stonden zelfs een hele tijd mee bovenaan toen om er nog bijna uit te gaan. Eupen is een rare ploeg en ja iedereen kan verrassen dat is nu eenmaal onze competitie. Het ligt redelijk dicht bij mekaar. Onze topclubs steken er vaak niet echt bovenuit en daarom doen de Belgische clubs het slecht in Europa. Een Club Brugge zou Eupen van de mat moeten vegen om in de Champions League een kans(je) te maken. Nederlandse clubs doen dat bijvoorbeeld wel vaak tegen middenmoters en zeker tegen degradatieploegen.

En dan over STVV. Zoals hier ook iemand zei liggen de grote kwaliteiten van Kagawa niet meer voorin. Op de 10 en zeker niet in de spits is niet meer zijn niveau. Hij heeft spelinzicht en moet volgens mij het spel voor zich hebben. Heeft vorig seizoen al gezegd dat hij zich lager op het veld ziet.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door STVV1924 »

Terugblik Gent (uit): "stevig blok, tactisch sterk, uitmuntend in veerkracht"
Sterke wedstrijd van onze Kanaries, alweer, buitenshuis. Het verdedigende blok speelt dit seizoen zelfs in blok 10 meter hoger en toch heb ik de indruk dat de verdediging nog steviger staat. Leistner speelde een uitzonderlijk sterke wedstrijd. De patron van onze verdediging door zijn uitstraling. In de ideale wereld, de komende 2 wedstrijden... Winnen in Kortrijk in een gelijk opgaande wedstrijd met een winning goal van Bruno op assist van Kaya en dan Anderlecht gepluimd naar huis sturen.

Transferitis: "hoop in-de-kantlijn wbt inkomende spits"
Hopelijk zit Hara al op een vliegtuig richting Sint-Truiden en wordt er in schijven van 500.000 euro de transfer van Hara bekrachtigd tussen nu en einde van het seizoen: 1.000.000€ a 1.250.000€ lijkt mij een correcte prijs. 500.000. € bij het tekenen, 500.000€ na 10 wedstrijden en 250.000€ indien hij er dit seizoen 15 doelpunten pot. Een contract van drie seizoenen met een cluboptie voor nog eens 2 seizoenen extra en een minimale afkoopsom van 5.000.000.€ in die eerste 3 seizoenen, zelfs indien hij in het laatste contractjaar zit, wegens cluboptie 2 seizoenen extra. Zijn dankbaarheidsgebaar richting tempel Stayen in de laatste thuiswedstrijd staat nog op mijn netvlies gebrand.

Zaak Bauer: "hopelijk einde circus, of definitieve exit"
Bauer terug op training vind ik zowel positief als negatief. Positief in de zin dat Hollerbach de groep volledig in handen heeft, aan de andere zijde hoop ik dat hij een signaalfunctie richting Robert en de rest van de kern stuurt: 2 wedstrijden op de bank starten (indien niet nodig sportief gezien). Voor de rest voorbeeldig gedrag op training, kleedkamer en in de media. Dat hij van zijn kloten gaat maken bij Pinto en Tateishi zo veel hij wil.

Janssens: "de ultieme depanneur, met signaal functie naar de jeugd"
Wolke mag van mijn part tegen Kortrijk terug starten op basis van zijn solide prestatie tegen Aa Gent. Een signaal voor alle jeugdspelers dat hard werken het soms haalt van talent, als talent weigert hard te werken.

Algemeen: "onze start en de prognose"
Als we 07 september halen zonder al te veel sportieve aderlatingen, dan acht ik zelfs play off 1 niet onmogelijk op basis van onze eerste twee wedstrijden. Ook al kan je pas een concreter beeld vormen na 10 wedstrijden. Ik vond ons de betere ploeg tegen Union en de evenknie van Gent, beiden toch kandidaat Play Off 1 bij de bookmakers.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Lukske de Lange »

Krisaias schreef: 31 jul 2022, 23:01
Brusselmans 2.0 schreef: 31 jul 2022, 13:36
Lukske de Lange schreef: 31 jul 2022, 13:21 Maar getuige zijn doorsteekbal op Hayashi en het feit dat hij vrij goede looplijnen naar doel heeft
Sorry Lukske, maar zoiets ontgaat onze "analisten" !
Sorry, Herman en Lukske, maar ik zie het ook echt niet in Kaya ...
Geen probleem, ieder zijn eigen mening 🙂

Hij zal toch pas 4de spits in de pikorde zijn, moest Hara nog arriveren. Dus heeft hij nog tijd om zich te tonen of net niet.

Na edit: Ogawa (die hier als roddel werdt beschouwd weliswaar) zat dit weekend niet in de selectie bij zijn club, voor het eerst in 29 wedstrijden. Na 18 doelpunten en 4 assists in de J2...

Zou er iets op til zijn?
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Mikman »

Als je na de vervanging van Brüls keek naar de kwaliteit die er op het veld stond tegenover eind vorig seizoen, dan was het verschil vooral in balbezit wel voelbaar vond ik. En Brüls, én Bauer, én Hara, én Lavaleé, dat is wat veel. De organisatie staat er wel altijd. Het is ook een verdienste van Hollerbach dat we iedere match competitief zijn. Het is op die manier ook dat we nog een puntje uit de brand konden slepen. Vroeger zou zo'n match na een snelle ( en domme ) achterstand altijd snel verloren zijn gegaan en kon Gent op wandeltempo de match uitspelen. Nu dwong je hen tot een extra inspanning (die ze niet konden opbrengen), kon je blijven hopen op die ene bal die goed viel, en dat gebeurde. Opvallend hierbij, en goed opgemerkt door Jacky Matthijssen in zijn analyse, is dat de spelers van STVV van achter de keeper, aan de tweede paal, vertrokken. Dit zorgde voor verwarring omdat het voor keeper en verdedigers moeilijk is om zowel de bal als de aanvallers in het oog te houden. Het was iets waarvan ik me de voorbije jaren al vaker afvroeg waarom ploegen dit niet deden, omdat de nadelen voor de tegenstander duidelijk zijn. Leuk dat uitgerekend STVV nu zo kon scoren. En pluim voor de technische staf om een beetje out-of-the-box te denken.

Vorige week vond ik dat we iets meer verdienden, het was immers pas na de gelijkmaker dan Union echt de betere werd. En miste Bruno een uitgelezen kans op het einde. Zaterdag kregen we dan misschien weer iets te veel, maar toch voelen die twee gelijke spelen tegen sterke tegenstanders misschien nog beter aan dan een nipte zege en daarna een kansloze nederlaag. Dat je altijd competitief bent, dat is echt een sterkte. Natuurlijk moeten een paar probleemdossiers definitief opgelost worden en moet er nog wat versterking bij. Ik zie ook weinig in Kaya. Alle begrip dat hij van een lager niveau en uit langdurige blessure komt, maar ik zie zowel fysiek als voetbaltechnisch weinig om hoopvol van te worden. Nu, dat dacht ik vorig jaar van Hara ook en dat bleek uiteindelijk toch geen teleurstelling. Maar Kaya gaat wel eens iéts moeten laten zien om wat hoop te rechtvaardigen. Die pas op Hayasi? Sorry, maar die moet iedere prof kunnen geven en het was niet eens goed qua snelheid.
Dan heb ik toch een veel beter gevoel bij Kagawa, die er misschien nog niet helemaal doorkomt maar waar de klasse zelfs als hij wat minder is soms zó vanaf druipt.

Positief verrast door onze verdediging, en door Koita. Als je met enkele wingbacks speelt en je kan dan zó dreigen, dat is zeer knap. Het verschil met Cacace vorig seizoen is groot. In de voorbereiding werd Koita ( blijkbaar met succes ) ook op rechts getest, kan interessant zijn richting toekomst.
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door Jebus4life »

Toevallig dat de HBvL lezers onder ons misschien de analyses van Mathijssen en Roger Cox kunnen delen?
Ben al jaren een heel tevreden Standaard abonnee, maar qua sport is dat helaas het absolute minimum... En om een artikeltje of 2 per week €11 per maand neer te tellen voor HBvL...
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Die van Cox:

Geen winnaar, geen verliezer in de Ghelamco Arena. Voor de tweede week op rij kregen de Kanaries precies waar ze recht op hadden: een punt.

Dat maakt dus 2 op 6. In de klassering schiet je daar niet veel mee op. Maar al bij al mag deze balans wel worden gezien. Niet uit het oog verliezen, de tegenstanders op speeldagen 1 en 2 waren niet bepaald van de poes. Intrinsiek hebben de vicekampioen en de bekerwinnaar van het afgelopen seizoen meer inhoud.

LEES OOK. Daichi Hayashi bezorgt STVV verdiend gelijkspel in de Ghelamco Arena
Opvallend: beide wedstrijden verliepen volgens een totaal verschillend scenario. Tegen Union domineerden de Limburgers de eerste helft en moesten ze na rust wijken. In Gent werden de rollen omgekeerd. Na rust en bij een logische 1-0-achterstand ging STVV de bal steedsnadrukkelijker opeisen en sloeg het in de slotfase toe. Alweer via Daichi Hayashi. Amper 1.78 meter. Maar voor de tweede week op rij kopte hij een voorzet heerlijk binnen. Timing, positie kiezen, een goeie detente en een fraaie kopslag, de Gentse vuurtorens en doelman Roef hadden dit niet zien aankomen.

Het tweede gelijkspel op rij levert intussen wel een verbluffende statistiek op. STVV is meer dan zes maanden ongeslagen. De laatste nederlaag dateert van 28 januari, een 0-1 tegen Charleroi. Natuurlijk past hier enige relativering. Tussen 10 april en 23 juli stond er geen enkele wedstrijd met inzet op de kalender. Maar ook dan. 11 matchen op rij zonder verliesbeurt, zeven zeges, vier gelijke spelen, we moeten terugkeren naarhet seizoen 2002-2003 om in eerste klasse een identieke serie te vinden. Wedstrijd 12 was er toen voor coach Jacky Mathijssen te veel aan. In Bergen werd met 3-0 verloren. Aan Hollerbach om beter te doen.
Het minste wat je kan zeggen, is dat de Duitser zijn zaakjes aardig voor mekaar heeft. Zijn ploeg staat als een huis. Geen toeval. Der Bernd staat bekend om zijn harde aanpak. (Zelf)discipline, hard labeur, organisatie zijn zijn stokpaardjes. Maar hij heeft duidelijk ook een menselijke kant. Die toonde hij zaterdag. In de voorbereiding had Christian Brüls zijn ploeg even in de steek gelaten. De Oostkantonner wilde meer loon en stuurde zijn kat naar een oefenpot tegen Seraing.

Niet prettig voor een coach, maar Hollerbach is niet van het rancuneuze type. In de Ghelamco Arena kwamen de Kanaries op achterstand door dom balverlies van Brüls. Luttele minuten later haalde de coach hem naar de kant. Einde wedstrijd. Brüls op de strafbank? Niks van. “Mijn schuld, die tegengoal”, aldus de coach. “Ik had hem niet mogen laten spelen.” ’s Morgens had Christian zijn grootvader nog ten grave gedragen. Wedden dat Brüls zich in de komende wedstrijd dubbel plooit.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Aa Gent - Stvv

Bericht door AirMontella »

ANALYSE. Jacky Mathijssen: “Volgende week een resultaat in Kortrijk en daarna een uitverkocht Stayen tegen Anderlecht”

STVV pakte zaterdag zijn tweede punt, na opnieuw een 1-1 gelijkspel, deze keer tegen AA Gent. “Een knap resultaat, dat zelfs een beetje aandacht trekt”, meende huisanalist Jacky Mathijssen. “Vorige week verloren ze niet tegen de vice-kampioen en zaterdag op Gent was er ook een gelijkspel. Gent is toch een ploeg die op termijn voor play-off 1 gaat. Dus een goed resultaat voor de Kanaries.”

Jimmy De Schrijver

Onze analist haalde er uiteraard ook de statistieken erbij. “Balbezit was iets minder, maar wat betreft doelpogingen en hoekschoppen hadden de Kanaries er meer dan Gent”, wist Mathijssen. “Je kan dan altijd zeggen dat het een lucky goal was, een fout van doelman Roef, maar dat vind ik niet. Als je de situatie verder analyseert, zag je de spelers van STVV zich voorbij de tweede paal hadden opgesteld. Dat was een vreemde startpositie van de aanvallers. Als doelman en verdediger kan je dan niet tegelijk de bal en de tegenstanders zien. In dit geval leverde het meteen iets op, dus ik denk zeker dat het in de loop van de volgende weken nog ergens navolging zal krijgen bij andere ploegen. Het leek alsof er nog een goal achter het bestaande doel stond.”

Vol Stayen
“Bij STVV stond er een team, dat met vertrouwen speelde, dat kon standhouden als het wat moeilijker ging, dat ook nog eens zijn eigen kansen creëerde en bovendien nog eens scoorde uit een stilstaande fase”, zag Mathijssen. “Dan mag je daar als trainer zeker tevreden over zijn. Sint-Truiden heeft nu al elf weken niet meer verloren. Nu is de uitdaging uiteraard om volgende week in Kortrijk een resultaat te spelen om daarna in een vol Stayen Anderlecht te ontvangen. Dat geeft aan de wedstrijd van volgende week toch een extra pigment. Een resultaat volgende week zou STVV nog meer schwung geven. De supporter die dan tegen Anderlecht niet komt, ben je voor altijd kwijt.”





Onze STVV-watcher: “Hollerbach heeft zijn zaakjes aardig voor mekaar”


Geen winnaar, geen verliezer in de Ghelamco Arena. Voor de tweede week op rij kregen de Kanaries precies waar ze recht op hadden: een punt.

Roger Cox

Dat maakt dus 2 op 6. In de klassering schiet je daar niet veel mee op. Maar al bij al mag deze balans wel worden gezien. Niet uit het oog verliezen, de tegenstanders op speeldagen 1 en 2 waren niet bepaald van de poes. Intrinsiek hebben de vicekampioen en de bekerwinnaar van het afgelopen seizoen meer inhoud.

Opvallend: beide wedstrijden verliepen volgens een totaal verschillend scenario. Tegen Union domineerden de Limburgers de eerste helft en moesten ze na rust wijken. In Gent werden de rollen omgekeerd. Na rust en bij een logische 1-0-achterstand ging STVV de bal steeds nadrukkelijker opeisen en sloeg het in de slotfase toe. Alweer via Daichi Hayashi. Amper 1.78 meter. Maar voor de tweede week op rij kopte hij een voorzet heerlijk binnen. Timing, positie kiezen, een goeie detente en een fraaie kopslag, de Gentse vuurtorens en doelman Roef hadden dit niet zien aankomen.

Het tweede gelijkspel op rij levert intussen wel een verbluffende statistiek op. STVV is meer dan zes maanden ongeslagen. De laatste nederlaag dateert van 28 januari, een 0-1 tegen Charleroi. Natuurlijk past hier enige relativering. Tussen 10 april en 23 juli stond er geen enkele wedstrijd met inzet op de kalender. Maar ook dan. 11 matchen op rij zonder verliesbeurt, zeven zeges, vier gelijke spelen, we moeten terugkeren naar het seizoen 2002-2003 om in eerste klasse een identieke serie te vinden. Wedstrijd 12 was er toen voor coach Jacky Mathijssen te veel aan. In Bergen werd met 3-0 verloren. Aan Hollerbach om beter te doen.

Het minste wat je kan zeggen, is dat de Duitser zijn zaakjes aardig voor mekaar heeft. Zijn ploeg staat als een huis. Geen toeval. Der Bernd staat bekend om zijn harde aanpak. (Zelf)discipline, hard labeur, organisatie zijn zijn stokpaardjes. Maar hij heeft duidelijk ook een menselijke kant. Die toonde hij zaterdag. In de voorbereiding had Christian Brüls zijn ploeg even in de steek gelaten. De Oostkantonner wilde meer loon en stuurde zijn kat naar een oefenpot tegen Seraing.

Niet prettig voor een coach, maar Hollerbach is niet van het rancuneuze type. In de Ghelamco Arena kwamen de Kanaries op achterstand door dom balverlies van Brüls. Luttele minuten later haalde de coach hem naar de kant. Einde wedstrijd. Brüls op de strafbank? Niks van. “Mijn schuld, die tegengoal”, aldus de coach. “Ik had hem niet mogen laten spelen.” ’s Morgens had Christian zijn grootvader nog ten grave gedragen. Wedden dat Brüls zich in de komende wedstrijd dubbel plooit.
Plaats reactie