Kortrijk - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door stvvilvoorde »

Stuntje tegen Anderlecht mag toch hoor.
tegen de dikkenekken kunne we altijd wel iets meer.
Wel hopen dat de var wat meezit dees jaar.

3 punten na drie matchen, dat was 1 van de aanvaardbare scenarios geweest waar ik op voorhand voor getekend had. (thuis winnen tegen union en de twee uitmatchen verliezen)
5 op 9 had zeker gekund, want tegen union hadden we meer verdiend.
Het had ook minder kunnen zijn, als bvb Roef niet onder die bal doorging.

Het stemt me wel gerust dat we nog nergens wegespeeld zijn.
Voorlopig heb ik het gevoel dat de punten nog wel komen.
Kunnen wel nog een spits gebruiken en zie dat ge Bruls nog zeker dees seizoen aan boord kunt houden.
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Met wat meeval heb je 7 punten (bal van Bruno die binnenvalt tegen Union, bal van Boya die binnenkant paal raakt en binnenvalt tegen Kortrijk).

Pakt dat je 6 punten haalt (want iedereen is geobsedeerd door Roef, terwijl iedereen Konaté vergeet die goed gaat storen bij de keeper), dan is de situatie en de perceptie totaal anders.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef: 07 aug 2022, 16:05 Er gebeurt nu ook iets pervers.
Een ploeg (Cercle), die 2 matchen kansloos onderuit gaat, maar op een diefje er wel 1 wint heeft evenveel punten als STVV, die vrij knap drie keer gelijk speelt.

Als kers op de perverstaart is dan nog dat dat ploegje bóven u staat, want ze hebben een winstmatch meer...
Niks pervers aan. Regels zijn niet gemaakt om een klassement na drie speeldagen te beoordelen.
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STimVV »

Er zijn maar 2 ploegen die nog niet konden winnen: Seraing en STVV.
Maar er zijn ook maar 3 ploegen die nog niet verloren: Antwerp, Gent en STVV.
Jones
Berichten: 3186
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jones »

Het valt op vind ik dat onze spelers weinig op doel trappen. Vooral Kagawa en Brüls zouden dit gerust meer mogen doen. Niet geprobeerd is altijd mis en een afvallende bal kan ook eens goed vallen.
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door BoemBoem »

Jones schreef: 08 aug 2022, 00:16 Het valt op vind ik dat onze spelers weinig op doel trappen. Vooral Kagawa en Brüls zouden dit gerust meer mogen doen. Niet geprobeerd is altijd mis en een afvallende bal kan ook eens goed vallen.
Ale jones, Koita trapt bijna elke actie op doel.
Kagawa heeft geen afstandsschot meer en Bruls heeft tegen Union ook enkele keren geprobeerd.
Konate en Boya hebben beide ook enkele keren getrapt op Kortrijk.
Mij viel het juist op dat er veel sneller (soms te snel) van buiten de 16m op doel wordt getrapt dit seizoen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1549
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

De reacties op social media ... :grappig:
De doorsnee Truienaar is dus wel echt een 'simpele Fons' !!!
Geen hulp meer mogelijk !
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Franz »

We mogen positief zijn over onze start:
tegen Union hadden we kunnen winnen, maar het gelijkspel was een eerlijk resultaat;
op Gent is een gelijkspel sowieso prima;
op Kortrijk heeft Belhocine geprobeerd ons in de val te lokken: daar zijn we bewust niet ingetrapt (maar is KVK twee keer wel bijna in gelukt, dus onze voorzichtigheid was meer dan gewettigd...): dan moet je tevreden zijn met de nul.
Het geeft alles samen maar 3 punten, maar meer punten komen nog wel.
Dan wel altijd Brüls zetten, en vermits Bruno en Kaya nog niet klaar zijn een bijkomende centrumspits engageren.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door lindoke »

Ik hoop dat er toch snel (deze week) een oplossing met Brüls gevonden wordt. Hoe je het ook draait of keert, we hebben hem echt nodig. Hij viel niet al te best in tegen Kortrijk maar het was geen toeval dat het toch beter begon te draaien. En sorry hoor, maar als Tateishi wil wachten tot de transfer met Hara rond is kan dat op 6 september zijn. Als de transfer dan al überhaupt in orde komt. Ondertussen zitten we dan al 7 wedstrijden ver waar er 21 punten te verdienen waren. Ik vind het geval Brüls prioriteit, dat is mijn mening.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door BoemBoem »

lindoke schreef: 08 aug 2022, 14:05 Ik hoop dat er toch snel (deze week) een oplossing met Brüls gevonden wordt. Hoe je het ook draait of keert, we hebben hem echt nodig. Hij viel niet al te best in tegen Kortrijk maar het was geen toeval dat het toch beter begon te draaien. En sorry hoor, maar als Tateishi wil wachten tot de transfer met Hara rond is kan dat op 6 september zijn. Als de transfer dan al überhaupt in orde komt. Ondertussen zitten we dan al 7 wedstrijden ver waar er 21 punten te verdienen waren. Ik vind het geval Brüls prioriteit, dat is mijn mening.
Idd..
een goeie nummer 10 kan je vinden, maar Brüls brengt beweging in het spel. Kan snel oprukken met de bal, kan een man uitschakelen, …
Kagawa heeft enkel nog een ‘laatste pas’ in de benen.
Dat is vooral hetgeen je zaterdag zag vond ik. Kagawa moet ruimte hebben en lopende mensen. Tegen een verdedigend blok is die ruimte er niet en komt hij niet meer in zijn spel. Brüls maakt die ruimte zelf door op te rukken met de bal, uit te wijken naar de flank en zelf diep te gaan. Dat doet Kagawa niet meer.

Tegen Anderlecht is het een ander verhaal. Daar zou Kagawa meer van waarde kunnen zijn omdat die ruimte er wel gaat zijn. Aan Hollerbach om Kagawa en Bruls in te passen zaterdag.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Franz »

BoemBoem schreef: 08 aug 2022, 15:32
Tegen Anderlecht is het een ander verhaal. Daar zou Kagawa meer van waarde kunnen zijn omdat die ruimte er wel gaat zijn. Aan Hollerbach om Kagawa en Bruls in te passen zaterdag.
Tegen Anderlecht zou ik Kagawa opnieuw als schaduwspits uitspelen achter/rond Hayashi, en Brüls+Konaté+Boya centraal, Bruno op de bank.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1549
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Topicske openen STVV-Anderlecht misschien ...
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door vdl »

Franz schreef: 08 aug 2022, 16:32
BoemBoem schreef: 08 aug 2022, 15:32
Tegen Anderlecht is het een ander verhaal. Daar zou Kagawa meer van waarde kunnen zijn omdat die ruimte er wel gaat zijn. Aan Hollerbach om Kagawa en Bruls in te passen zaterdag.
Tegen Anderlecht zou ik Kagawa opnieuw als schaduwspits uitspelen achter/rond Hayashi, en Brüls+Konaté+Boya centraal, Bruno op de bank.
Tegen Anderlecht zou ik Kagawa op de bank zetten,of je wordt overlopen door die jonge veulens.
Plaats reactie