Kortrijk - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Dreke »

Over de start in zijn geheel kan ik weinig zeggen aangezien ik van die drie matchen enkel gisteren het laatste kwartier gezien heb. Maar ik weet wel dat als wij in een thuismatch tegen Kortrijk bij 0 - 0 op zo'n manier weggedrukt worden, het kot hier (terecht) te klein is...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door droopy »

Piana schreef: 07 aug 2022, 09:04
Guggenheimer schreef: 06 aug 2022, 20:17
vdl schreef: 06 aug 2022, 20:13
Positivo schreef: 06 aug 2022, 20:05 Voor hetzelfde geld hebben we 4 punten meer !
Voor hetzelfde geld koopt ge niks,slechte seizoenstart is een feit.
Waarom zou dit een slechte seizoenstart zijn ?
3 op 9 tegen Kortrijk, Union en Gent is natuurlijk niet fantastisch maar wel min of meer wat je mag verwachten.
Alleen speel ik dan liever 3 keer gelijk dan winnen tegen Kortrijk en de anderen verliezen.

Dan toon je dat je competitief bent en dat het best een mooi seizoen kan worden.
Het is een slechte start wanneer er alleen aan scorebordbeoordeling gedaan wordt. Een 3 op 9 thuis tegen Union en op Gent en Kortrijk, wordt dan evenveel waard als een 3 op 9 na thuiswedstrijden tegen Eupen, Seraing en Standard.

Al moet gezegd dat we vorig jaar 4 op 9 pakten in deze 3 wedstrijden: verlies op Gent, punt op Stayen tegen Union en 3 punten op Kortrijk. Aiai :shock:
Ik dacht dat we vorig seizoen thuis verloren hebben van Union (1-2) … ik kan mij vergissen
Volgens mij doen de even goed dus met een mindere ploeg (geen Lavalee, geen Bauer, geen Hara, halve Bruls …)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door voetballiefhebber »

Het wordt opnieuw een onvoorspelbaar seizoen. Ploegen die in de meeste prognoses degradatiekandidaat waren doen het erg goed. Eupen deed het uitstekend tegen Club Brugge en na een slechte start in Genk herpakten ze zich. Ook het voetbal van Eupen is vrij goed. Storck is geen trainer voor een topclub, maar minder aangeschreven clubs doet hij boven zichzelf uitstijgen. Oostende is zelfs met een 6/9 gestart door er o.a. ook meer discipline in te krijgen. Hebben blijkbaar wel mannen die een goal kunnen maken.

Als je het scoringsprobleem niet krijgt opgelost, kun je er zomaar bij zijn dit seizoen. Dan mag je nog zo goed spelen. KV Mechelen speelde ook eens een seizoen goed voetbal, maar degradeerde toch. Matchen tegen AA Gent, Kortrijk en Union zijn niet moeilijker of gemakkelijker dan pakweg een match tegen Seraing dat betonvoetbal speelt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door stvvilvoorde »

Kortrijk probeerde ons te bespelen, zoals wij het vorig jaar vaak in uitmatchen deden.
Laag blok, veel balbezit voor tegenstander zonder dat daar veel kansen mee gepaard gaan;
Wij hebben dit wel nooit in thuismatchen gespeeld, enkel op verplaatsing speelden we zo.

We hebben toch wel een Bruls in vorm nodig om wat meer schwung in ons aanvalsspel te brengen.
Vond zijn invalbeurt in deze match niet goed, Kagawa kan de rol van Bruls (nog?) niet overnemen lijkt me.

Ik vind het spijtig dat Wolke weer de boter moet fretten voor een paar.
Ik vond die een tamelijk puike match spelen, met maar 1 echt foutje.
Stond bijna altijd tegen de gevaarlijkste man van Kortrijk (Selemani), sowieso dat de meeste aanvallen over die kant liepen.
Wolke deed het voor mij even goed als Al-Dakhil aan de overkant (die ook 1 foutje op zijn conto heeft).
Wolke en Al-Dakhil allebei heel hoog percentage pass accuracy.
Leistner ook secuur.
Schmidt staat er ook wanneer het moet, op geen foutje te betrappen.

Koita kwam er bij momenten ook goed door op de flank, heeft toch heel wat progressie gemaakt tov de Koita van exact een jaar geleden.
Dat geldt minder voor Hashioka, na een veel belovend debuut vind ik die wat tegenvallen.
Heeft nog een redelijk goede voorzet in de voeten, maar de rest vind ik nogal tegenvallen tegenwoordig.
Kiest niet altijd goed zijn positie, ziet niet altijd de goede oplossing, geraakt geen man voorbij.
Indien we nog een extra direct inzetbare CV vinden, dan mag Wolke voor mijn part die flank ook terug pakken.
Bracht eind vorig seizoen meer bij op die positie dan wat ik nu alweer drie matchen achter elkaar van Hashioka zie.

Konate lijkt ook nog niet op zijn beste niveau te zitten, oogt ietsje slomer dan eind vorig seizoen, maar dat komt wel in orde.
Man van de match voor mij was Boya.
Vond die echt goed in de duels vandaag en scoort ei zo na de winning goal.

Voorin vond ik alles ondermaats.
Haysashi, Bruno echt wel te weinig in het stuk voorgekomen.
Kaya heel korte invalbeurt, mss te weinig om daarop te quoteren.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 07 aug 2022, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: 07 aug 2022, 11:02 ...
Konate lijkt ook nog niet op zijn beste niveau te zitten, oogt ietsje slomer dan eind vorig seizoen, maar dat komt wel in orde.
Man van de match voor mij was Boya.
Vond die echt goed in de duels vandaag en scoort ei zo na de winning goal.

Voorin vond ik alles ondermaats.
Haysashi, Bruno echt wel te weinig in het stuk voorgekomen.
Kaya heel korte invalbeurt, mss te weinig om daarop te quoteren.
Boya was inderdaad sterk. En toch vind ik dat hij een deel de oorzaak was dat we ,vooral in de 1e helft, zo weinig deden met dat vele balbezit. Om de reden dat onze verdedigers hem niet durven aanspelen omdat hij qua balvastheid/voetballend vermogen een te groot risico is. Je ziet dat onze verdedigers daar te weinig vertrouwen in hebben en dan de bal maar diep trappen naar een targetspits die er niet is in de hoop iets te doen met de afvallende bal. Wanneer Konaté op de 6 stond deden ze dat wel. Die werd wel steeds aangespeeld in de voet met tegenstanders in de buurt. Van daaruit begonnen we dan vooruit te voetballen door het middenveld. Boya spelen ze veel minder aan, en meestal tikt die de bal ook gewoon terug. Want als 6 mag je vooral géén balverlies hebben natuurlijk.
Hierdoor werd er in de 1e helft steeds het middenveld overgeslaan en voortdurend de verloren lange bal getrapt waar Hayashi en Bruno niks mee konden aanvangen.
Tijdens de rust werd dat wat bijgesteld, kwam er wat meer ruimte en ging het beter.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Piana »

droopy schreef: 07 aug 2022, 09:36
Piana schreef: 07 aug 2022, 09:04
Guggenheimer schreef: 06 aug 2022, 20:17
vdl schreef: 06 aug 2022, 20:13
Positivo schreef: 06 aug 2022, 20:05 Voor hetzelfde geld hebben we 4 punten meer !
Voor hetzelfde geld koopt ge niks,slechte seizoenstart is een feit.
Waarom zou dit een slechte seizoenstart zijn ?
3 op 9 tegen Kortrijk, Union en Gent is natuurlijk niet fantastisch maar wel min of meer wat je mag verwachten.
Alleen speel ik dan liever 3 keer gelijk dan winnen tegen Kortrijk en de anderen verliezen.

Dan toon je dat je competitief bent en dat het best een mooi seizoen kan worden.
Het is een slechte start wanneer er alleen aan scorebordbeoordeling gedaan wordt. Een 3 op 9 thuis tegen Union en op Gent en Kortrijk, wordt dan evenveel waard als een 3 op 9 na thuiswedstrijden tegen Eupen, Seraing en Standard.

Al moet gezegd dat we vorig jaar 4 op 9 pakten in deze 3 wedstrijden: verlies op Gent, punt op Stayen tegen Union en 3 punten op Kortrijk. Aiai :shock:
Ik dacht dat we vorig seizoen thuis verloren hebben van Union (1-2) … ik kan mij vergissen
Volgens mij doen de even goed dus met een mindere ploeg (geen Lavalee, geen Bauer, geen Hara, halve Bruls …)
:o Godmiljaar Juist! Ik was de late 1-2 vergeten. Zelfde puntenaantal als vorig jaar dus. Op naar de gedeelde 8ste plaats!
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door enrique »

Brusselmans 2.0 schreef: 07 aug 2022, 05:50 Een punt op Gent, een punt op Kortrijk, en iedereen is hier ongelukkig :o
Ik begrijp da wel, in het verleden was dat altijd een zekerheid van 6 op 6 natuurlijk :?
En morgen staat er wsl in het klassement een rood pijlke naar beneden voor de naam STVV :o

Ik weet niet of ik de verhalen van alle jammereenden wil lezen de volgende dagen :roll:
Ik denk dat ik mezelf dat ga besparen !!!
Idd
Sommigen moeten toch eens ergens hulp gaan zoeken
3 matchen gespeeld
Die is niet goed, die is stroef, die is niet in vorm...
Ik snap het ook niet, maar het is wat het is
Ipv 2 maanden geduld te hebben
Nee, na 20 minuten komen ze met hun eindconclusie
Erg
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jean-Paul »

Laat ons realistisch blijven, we zijn nog steeds geen ploeg voor de eerste vier plaatsen! We zijn een stevige middenmoter geworden maar we komen dan ook van een kandidaat degradant onder Muscat ! We hebben vorig seizoen sterk gepresteerd dankzij het laatste luik van de competitie! Op deze basis bouwt ons team verder! De verdere ontwikkeling onder Hollerbach is duidelijk en ik zie ons dan ook geen inzinking zoals vorig seizoen krijgen wat ons een evt plaats tussen de eerste acht kan opleveren! Laat ons in de eerste plaats achter deze groep , de sportieve staf en vertrouwen in het bestuur! Ik reken daarbij op Meekers die het bestuur wakker houd!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

"We hebben toch stappen gezet de laatste tijd, in dien verstande dat we nu gewoon als favoriet naar Kortrijk trekken en enkel een overwinning goed genoeg is."

tsja, als ne mens zo een dingen moet lezen, en wetende dat het 5 dagen lang +30 graden gaat worden ...

Ik vraag me af wat ik hier nog te lezen ga krijgen ?
De warmte, in combinatie met de nawerkingen van Pfizer ... Het wordt blijkbaar niet door iedereen even goed verteerd !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Er gebeurt nu ook iets pervers.
Een ploeg (Cercle), die 2 matchen kansloos onderuit gaat, maar op een diefje er wel 1 wint heeft evenveel punten als STVV, die vrij knap drie keer gelijk speelt.

Als kers op de perverstaart is dan nog dat dat ploegje bóven u staat, want ze hebben een winstmatch meer...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jan Bulder »

In voetbal, competitiesport in het algemeen, is het dan ook de bedoeling om te winnen. Hoe, maakt niks uit.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door smol »

STVV-fan schreef: 07 aug 2022, 16:05 Er gebeurt nu ook iets pervers.
Een ploeg (Cercle), die 2 matchen kansloos onderuit gaat, maar op een diefje er wel 1 wint heeft evenveel punten als STVV, die vrij knap drie keer gelijk speelt.

Als kers op de perverstaart is dan nog dat dat ploegje bóven u staat, want ze hebben een winstmatch meer...
En wat is dat pervers aan ?
Klassement is op basis van regels.
Als het momenteel op basis v spel zou zijn stond de vijand uit Genk los op kop.
Zelfs Seraing kan straks voor ons staan.
In voetbal moet je nu eenmaal winnen en scoren.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Na 3 matchen zijn er dus 13 ploegen gebuisd, wegens niet eens de helft van de punten !
Allemaal 4 en 3 punten op 9 !!!!!
Overal trainers buiten stel ik voor !

Hein mag blijven en verdient een standbeeld : van 17 naar 5 !
Ongeëvenaard !

Anderlecht en Seraing moeten nog aan de bak, dus lichte wijziging nog mogelijk, 13 kunnen er 12 worden, als Seraing wint staan we laatste :lol:

PANIEK en CRISIS code ROOD !!!

Winnen tegen Anderlecht = imperatief !!!!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door enrique »

Hollerbach moet dringend buiten
Voorlaatste zeg
Onaanvaardbaar :lol: :lol:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door lindoke »

Volgend weekend winnen tegen Anderlecht is nog niet nodig. Dat zijn niet de ploegen waar we onze punten tegen moeten halen. Het weekend erna op Oostende die goed draaien op het moment. Daar moet het ook nog niet gebeuren. Dan thuis tegen Mechelen. Altijd moeilijk. Maar kom, als we daar geen driepunter tegen halen is er nog geen man overboord. Het weekend erna naar Genk. Spelen toch het beste voetbal van het moment. En nogmaals, het zijn niet die ploegen waar we de punten moeten tegen halen. Maar dan...... tegen Standard. Dan denk ik dat we toch stilaan puntjes moeten beginnen sprokkelen want we zouden tegen dan wel eens ergens onderaan aan het bengelen zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie