Kortrijk - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Kortrijk - Stvv

Bericht door Elgromi »

Laten we hopen dat ze hunzelf belonen met hun toch wel goeie prestaties al.
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jebus4life »

De match is zaterdag om 18u15 trouwens.

Mentaal een vervelende match. Je hebt 2 knappe resultaten gehaald (de betere van Union, dat toch érg sterk was tegen zowel Charleroi en Rangers + een puntje op Gent), maar je staat wel maar op plek 15.

Gezien je een match tegen Anderlecht in het vooruitzicht hebt, is winnen eigenlijk echt een must, of je riskeert je start volledig te missen... Geen fijn gevoel...Nu lijkt Kortrijk me wel 1 van de zwakkere ploegen in de reeks (een goed halfuur tegen Leuven, zonder veel kansen), zwak tegen Seraing (wel bijna de volledige match met 10).

Zal een kwestie zijn van de 0 te houden, en Hayashi zijn derde van het seizoen te laten binnenknikken, dan kan je ontspannen toeleven naar de komst van Anderlecht, verliezen en de sfeer zou wel eens compleet kunnen keren...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jacques »

We staan ook op 1 punt van plaats 4... Het heeft geen zin om op dit moment naar een klassement te kijken. Het spel is voldoende goed, mist misschien hier of daar nog iets, maar echt niet veel. Het doet me wat denken aan de start onder Brys. Dat waren ook 4 of 5 gelijke spelen waar meer had in gezeten. Toen kwam Kamada, vielen de puzzelstukjes in elkaar en was de trein vertrokken.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door enrique »

Jacques schreef: 04 aug 2022, 00:07 We staan ook op 1 punt van plaats 4... Het heeft geen zin om op dit moment naar een klassement te kijken. Het spel is voldoende goed, mist misschien hier of daar nog iets, maar echt niet veel. Het doet me wat denken aan de start onder Brys. Dat waren ook 4 of 5 gelijke spelen waar meer had in gezeten. Toen kwam Kamada, vielen de puzzelstukjes in elkaar en was de trein vertrokken.
Als ge zaterdag wint, begint uwe start zelfs op die onder Brepoels te trekken...
Dus, ik gok of ik hoop 1-2
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Tompie »

Stan Van Dessel (STVV): “Mikken in Kortrijk op eerste seizoenszege”:
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/st ... ~a8839aa2/
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Ik heb tot mijn grote spijt de match van Kortrijk op Seraing gevolgd.

Enkel de achterlijn van Kortrijk heeft echt kwaliteit,
wij hebben meer voetballend vermogen en ZEKER meer duelkracht op het middenveld.

Vooraan heeft Kortrijk enkel lengte.

Ook al is het op Kortrijk, maar we moeten echt gaan pressen tegen die mannen, zeker de druk op dat middenveld hooghouden, dan weet Alexander "Ich drein mich noch es um" De Bruyn zeker niet meer wat te doen.

Hopelijk de drie punten mee naar huis, dan wil ik geen enkel lege plaats meer zien op de Oost en de Noord (de West is verloren zaak als die prijzen zo hoog blijven) tegen Anderlecht!
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef: 04 aug 2022, 19:25 Ik heb tot mijn grote spijt de match van Kortrijk op Seraing gevolgd.

Enkel de achterlijn van Kortrijk heeft echt kwaliteit,
wij hebben meer voetballend vermogen en ZEKER meer duelkracht op het middenveld.

Vooraan heeft Kortrijk enkel lengte.

Ook al is het op Kortrijk, maar we moeten echt gaan pressen tegen die mannen, zeker de druk op dat middenveld hooghouden, dan weet Alexander "Ich drein mich noch es um" De Bruyn zeker niet meer wat te doen.

Hopelijk de drie punten mee naar huis, dan wil ik geen enkel lege plaats meer zien op de Oost en de Noord (de West is verloren zaak als die prijzen zo hoog blijven) tegen Anderlecht!
Gij WILT geen lege plaatsen meer zien? Maar op uw gemak
jong…
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef: 04 aug 2022, 21:19
STVV-fan schreef: 04 aug 2022, 19:25 Ik heb tot mijn grote spijt de match van Kortrijk op Seraing gevolgd.

Enkel de achterlijn van Kortrijk heeft echt kwaliteit,
wij hebben meer voetballend vermogen en ZEKER meer duelkracht op het middenveld.

Vooraan heeft Kortrijk enkel lengte.

Ook al is het op Kortrijk, maar we moeten echt gaan pressen tegen die mannen, zeker de druk op dat middenveld hooghouden, dan weet Alexander "Ich drein mich noch es um" De Bruyn zeker niet meer wat te doen.

Hopelijk de drie punten mee naar huis, dan wil ik geen enkel lege plaats meer zien op de Oost en de Noord (de West is verloren zaak als die prijzen zo hoog blijven) tegen Anderlecht!
Gij WILT geen lege plaatsen meer zien? Maar op uw gemak
jong…
Als ze winnen tegen Kortrijk? Ja, dan WIL ÍK dat niet zien.

Gij ziet dat waarschijnlijk natuurlijk totaal anders, maar dat interesseert me nu eens niet
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef: 05 aug 2022, 00:27
Louis XIV schreef: 04 aug 2022, 21:19
STVV-fan schreef: 04 aug 2022, 19:25 Ik heb tot mijn grote spijt de match van Kortrijk op Seraing gevolgd.

Enkel de achterlijn van Kortrijk heeft echt kwaliteit,
wij hebben meer voetballend vermogen en ZEKER meer duelkracht op het middenveld.

Vooraan heeft Kortrijk enkel lengte.

Ook al is het op Kortrijk, maar we moeten echt gaan pressen tegen die mannen, zeker de druk op dat middenveld hooghouden, dan weet Alexander "Ich drein mich noch es um" De Bruyn zeker niet meer wat te doen.

Hopelijk de drie punten mee naar huis, dan wil ik geen enkel lege plaats meer zien op de Oost en de Noord (de West is verloren zaak als die prijzen zo hoog blijven) tegen Anderlecht!
Gij WILT geen lege plaatsen meer zien? Maar op uw gemak
jong…
Als ze winnen tegen Kortrijk? Ja, dan WIL ÍK dat niet zien.

Gij ziet dat waarschijnlijk natuurlijk totaal anders, maar dat interesseert me nu eens niet
Je kan de zaken ook iets minder brutaal benoemen. Ik erger me soms geweldig aan jouw posts. Je geeft me een sterk ‘evenaar door mijn gat-gevoel ‘
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 04 aug 2022, 19:25 Ik heb tot mijn grote spijt de match van Kortrijk op Seraing gevolgd.

Enkel de achterlijn van Kortrijk heeft echt kwaliteit,
wij hebben meer voetballend vermogen en ZEKER meer duelkracht op het middenveld.

Vooraan heeft Kortrijk enkel lengte.

Ook al is het op Kortrijk, maar we moeten echt gaan pressen tegen die mannen, zeker de druk op dat middenveld hooghouden, dan weet Alexander "Ich drein mich noch es um" De Bruyn zeker niet meer wat te doen.

Hopelijk de drie punten mee naar huis, dan wil ik geen enkel lege plaats meer zien op de Oost en de Noord (de West is verloren zaak als die prijzen zo hoog blijven) tegen Anderlecht!
Kleine nuance,
Kortrijk heeft 60’ met een man minder gespeeld.
Net die man in dat middenveld dat jij minder vond.
60’ met een man minder op Seraing en gewoon winnen zonder in de problemen te komen is geen slecht resultaat.

Weet iemand of Bauer gewoon mee heeft getraind deze week? Ander nieuws te rapen de laatste dagen?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door tesneusdoek »

https://www.kvk.be/nieuws/we-kennen-de- ... -van-stvv/

Karim Belhocine zal zich niet laten verrassen door het feit dat de komende tegenstander, STVV, nog maar twee punten heeft op de ranglijst. “Ze zijn heel sterk”, zegt hij tijdens de persconferentie.

04/08/2022

Afbeelding

“STVV is een sterke ploeg met een goede organisatie. Ik zie veel grinta, een sterk collectief met snelheid voorin en kracht achterin”, prijst hij zijn komende tegenstander.

Karim kent ook de reeks die STVV neerzet: het is van… 28 januari geleden dat de Kanaries nog hebben verloren. “Dat toont aan hoe stabiel ze zijn. Maar we zullen uitgaan van onze eigen kracht: wij hebben ons thuisstadion, onze thuissupporters waar wij op rekenen en we hebben vertrouwen opgedaan in Seraing. De drie punten hebben we behaald dankzij heel veel inzet. Als je 70 minuten moet spelen met tien man moet je er één voor één voor gaan, anders lukt het niet.”

ONDER JAPANNERS
STVV heeft ‘maar’ twee punten, maar die pakten ze dan wel tegen Union thuis en uit op AA Gent. Twee keer 1-1, twee keer een doelpunt van de Japanner Hayashi en laat dat net de tegenstander zijn van onze Japanner, Tsuyoshi Watanabe.

“Tsuyoshi heeft stappen gezet en is een solide verdediger geworden”, prijst Karim. Zo prijst hij ook Sambou Sissoko, die sterk inkwam op Seraing en het team overeind hield op het middenveld. “Sambou was belangrijk en dat waren ook de spelers die na hem nog zijn ingekomen. Zelfs de jongens op de bank waren belangrijk omdat zij met hun enthousiasme onze spelers voortdurend hebben gesteund”, zegt hij.

Binnen de spelersgroep, waarin Dorian Dessoleil vorige week meteen debuteerde, komen Kevin Vandendriessche en Massimo Bruno stilaan terug op het gewenste niveau.

“We kennen onze kalender, we weten dat na STVV nog drie stevige opponenten wachten, Union en Club Brugge uit, Standard thuis, maar we zijn nu uitsluitend met onze eerste wedstrijd bezig”, aldus de coach. “Die willen we kost wat kost winnen!”
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef: 05 aug 2022, 00:41
STVV-fan schreef: 05 aug 2022, 00:27
Louis XIV schreef: 04 aug 2022, 21:19
STVV-fan schreef: 04 aug 2022, 19:25 Ik heb tot mijn grote spijt de match van Kortrijk op Seraing gevolgd.

Enkel de achterlijn van Kortrijk heeft echt kwaliteit,
wij hebben meer voetballend vermogen en ZEKER meer duelkracht op het middenveld.

Vooraan heeft Kortrijk enkel lengte.

Ook al is het op Kortrijk, maar we moeten echt gaan pressen tegen die mannen, zeker de druk op dat middenveld hooghouden, dan weet Alexander "Ich drein mich noch es um" De Bruyn zeker niet meer wat te doen.

Hopelijk de drie punten mee naar huis, dan wil ik geen enkel lege plaats meer zien op de Oost en de Noord (de West is verloren zaak als die prijzen zo hoog blijven) tegen Anderlecht!
Gij WILT geen lege plaatsen meer zien? Maar op uw gemak
jong…
Als ze winnen tegen Kortrijk? Ja, dan WIL ÍK dat niet zien.

Gij ziet dat waarschijnlijk natuurlijk totaal anders, maar dat interesseert me nu eens niet
Je kan de zaken ook iets minder brutaal benoemen. Ik erger me soms geweldig aan jouw posts. Je geeft me een sterk ‘evenaar door mijn gat-gevoel ‘
Geen paniek, uw reacties staan mij vaak ook niet aan en dan heb ik het nog eens niet over het inhoudelijke.

Gelijk als uw reactie hierboven bijvoorbeeld
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Yellow Feaver »

Het ziet er weer makkelijker uit dan het zal zijn...dan komt de pessimist even in mij naar boven.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door tesneusdoek »

Yellow Feaver schreef: 05 aug 2022, 12:45 Het ziet er weer makkelijker uit dan het zal zijn...dan komt de pessimist even in mij naar boven.
Twee ploegen die blijkbaar de match gaan aanvatten met het mes tussen de tanden, omdat de trainers er constant op hameren dat er -vooral dit seizoen- zo snel mogelijk punten moeten gepakt worden om niet in de probleemzone terecht te komen. Waarschijnlijk vééééél te vroeg om zo een uitspraak te doen (ik aanvaard dus probleemloos alle kritiek :D ), maar toch...winst of verlies zou voor beide ploegen weleens een kantelmoment kunnen zijn, in de zin van het winnen van vertrouwen, aan een goede reeks beginnen,... Ik denk en veronderstel dus echt wel dat onze trainer dat aan de spelers weet over te brengen. Het zijn deze matchen waarin het moet gebeuren. :geel: :blauw:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STimVV »

Voor de niet HBVL-abos:

Bernd Hollerbach voor trip naar Kortrijk: “Bauer heeft zich geëxcuseerd bij de ploeg”

Het zijn woelige tijden voor voetbaltrainers. Nog tot 6 september -als de transferdeadline verstrijkt- leven ze in onzekerheid over het al dan niet vertrekken van hun sterkhouders. “Het is elk jaar hetzelfde liedje in deze periode”, zuchtte ook STVV-coach Bernd Hollerbach.

Hollerbach kan meespreken over transferbeslommeringen. Sleutelfiguur Christian Brüls laat geen gelegenheid onbenut om zijn ongenoegen te uiten over het uitblijven van een nieuw contract. En vorige week kreeg ook Robert Bauer plots te maken met transferkoorts. De Duitser stuurde zelfs zijn kat naar de training om zo een overgang naar het Midden-Oosten te forceren, maar kwam uiteindelijk op zijn passen terug na een gesprek met Hollerbach.

Excuses

“Robert heeft zich geëxcuseerd bij mij en zijn teammaats”, sprak Hollerbach op zijn persconferentie. “Kijk, ik begrijp dat een speler bepaalde wensen heeft. Maar om die wensen te laten uitkomen, moeten alle betrokken partijen zich erin kunnen vinden. En tot die tijd heeft hij er alle baat bij om het beste van zichzelf te geven. Robert is belangrijk voor deze club, en het is belangrijk dat hij vrij is van zorgen. Maar voor mij blijft het team het allerbelangrijkste.”

De trainer van STVV telt de dagen af tot het einde van de transferperiode, het moment waarop hij zekerheid heeft over de samenstelling van zijn spelersgroep. “Ik weet hoe voetbal werkt, ik ken deze business. Het is elk jaar hetzelfde liedje in deze periode. Niet alleen bij ons trouwens, maar bij elke club. Nu, het heeft geen zin om me op te winden over iets wat ik niet kan veranderen. Ik hou me alleen bezig met hetgeen ik kan beïnvloeden.”

Basisplaats voor Bruno?

En dat is de voorbereiding op de wedstrijd tegen Kortrijk. Een voorbereiding die vlekkeloos verliep gezien de lege lappenmand van de Kanaries. Hollerbach is echter op zijn hoede voor de tegenstander van zaterdag: “In Kortrijk is het altijd moeilijk voetballen, op een klein terrein en tegen een stugge tegenstrever. Ik verwacht een moeilijkere wedstrijd dan onze twee voorgaande duels. Enkel als we 100 procent gefocust zijn, kunnen we er iets rapen. We moeten klaar zijn voor een felle strijd.”

Hollerbach recupereert Gianni Bruno, die wegens een clausule in zijn contract niet mocht aantreden tegen zijn moederclub AA Gent. De kans is groot dat hij zaterdag voor het eerst aan de aftrap verschijnt, zo liet Hollerbach uitschijnen: “Shinji (Kagawa, nvdr.) heeft ons als valse nummer negen goed uit de nood geholpen, maar iedereen weet dat ik het liefst met twee zuivere spitsen speel.”
Plaats reactie