Johan Driesen overleden

Alle info over onze ex-spelers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Johan Driesen overleden

Bericht door AirMontella »

Oud-speler Johan Driesen is jammer genoeg overleden.
Had met een zwaar ongeval al de nodige pech meegemaakt in zijn leven. Hij mocht maar 49 jaar worden. Rust in vrede, Johan.

Hopelijk een minuut stilte voor de wedstrijd zondag.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Johan Driesen overleden

Bericht door Krisaias »

De man met de lange haren en de winnende treffer op Lommel in 1994 ... zo jong. Da's ff schrikken.

Mijn deelneming en veel sterkte aan familie en vrienden
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Johan Driesen overleden

Bericht door Jean-Paul »

Innige deelneming.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Johan Driesen overleden

Bericht door stvvilvoorde »

Heeft niet veel chance gehad in zijn leven.
Rust in vrede Johan
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Johan Driesen overleden

Bericht door tesneusdoek »

Sterke kerel die door zijn karakter veel tegenspoed overwon, maar nu toch veel te vroeg van ons heen is gegaan. Innige deelneming en veel sterkte voor zijn familie en vrienden!
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: Johan Driesen overleden

Bericht door Dikke »

Een speler die ik als jong manneke heb zien spelen op Staaien....
Veel te jong, veel sterkte voor de familie en vrienden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Johan Driesen overleden

Bericht door Mikman »

Ik herinner me vooral zijn winnende treffer in Lommel, zalige explosie in het bezoekersvak.

Innige deelneming aan familie en vrienden van Johan.

Onderstaand stukje komt van hln.be:

HASSELTJeugdtrainer bij Sporting Hasselt Johan Driesen is zopas op amper 49-jarige leeftijd overleden. Driesen speelde zelf in zijn tienerjaren vier seizoenen in het eerste elftal mee, waarna hij een transfer naar STVV versierde. Een verlammend verkeersongeluk maakte een einde aan die carrière, maar zelfs een rolstoel hield Driesen niet weg van het veld. “Hij bleef altijd strijdlustig en positief, maar helaas heeft hij zijn laatste gevecht niet kunnen winnen. Dit is een enorme schok voor onze voetbalfamilie”, aldus de club.

Giulia Latinne 09-08-22, 16:51 Laatste update: 09-08-22, 17:58
Johan Driesen groeide op in Diepenbeek, maar kwam al op 17-jarige leeftijd in de eerste ploeg van Sporting Hasselt terecht. “Hij trok meteen de aandacht met zijn lange haren, maar zeker ook met zijn inzet, karakter en sterke mentaliteit”, brengt de Hasseltse voetbalclub hem in herinnering. “Johan had talent. Voetballen bij de eerste ploeg én een transfer naar STVV als profvoetballer waren daar het bewijs van. En toen vond plots dat zware verkeersongeluk plaats...”

De dokters vertelden Johan dat hij nooit meer zou kunnen lopen. Maar wie Johan gekend heeft, weet dat hij altijd al een ijzerster­ke wil had.
Voetbalclub Sporting Hasselt
Grote strijdlust
In 2006 reed een in slaap gevallen autobestuurder frontaal in op een busje met daarin de toen 33-jarige Johan Driesen. Op dat moment was Driesen aan het werk om sigaretten tot bij cafés te brengen. “De dokters vertelden hem dat hij nooit meer zou kunnen lopen. Maar wie Johan gekend heeft, weet dat hij altijd al een ijzersterke wil had. Elke dag zette hij alles op alles voor zijn revalidatie. Uiteindelijk slaagde hij er dan toch in om ook met ondersteuning te wandelen, ondanks de voorspellingen van de dokters. Hij werd een gedreven jeugdtrainer, maar vooral een erg gewaardeerd persoon binnen onze club. Zijn enorme strijdlust na het zware ongeval was een voorbeeld voor onze jeugd”, aldus Sporting Hasselt.

“Mijn vader was dan ook iemand die zich niet voor de volle honderd, maar de volle driehonderd procent gaf”, vertelt zoon Tiemen Driesen (24), die inmiddels bij Alken voetbalt. “Na het verkeersongeluk is hij elke dag naar zijn kinesist blijven gaan om zijn spieren te trainen. Uiteindelijk zat hij thuis bijna nooit meer in zijn rolstoel en liep hij altijd op krukken.”

Ademhalingsproblemen
“Maar midden juni kreeg hij plots ademhalingsproblemen”, vertelt Tiemen verder. “Hij bleek een longembolie te hebben, die dan doorschoot naar zijn hart. Op 17 juni beslisten de dokters hem in kunstmatige coma te brengen. Mijn vader onderging twee grote hartoperaties en nog enkele kleinere operaties, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk werd er beslist om hem te laten rusten. Hij was een groot voorbeeld voor al zijn spelers. Ook voor mij. Elke match was hij er om mij aan te moedigen. Hij was mijn grootste supporter.”

Ik herinner me nog goed de vele gesprekken die ik met Johan had. Ik kon niet begrijpen dat iemand die zo afzag, alsnog zo positief kon zijn. Maar dat was Johan.
Guy Mangelschots van STVV en Sporting Hasselt
“Een groot verlies", reageert Guy Mangelschots als voormalig trainer van Driesen en technisch directeur van STVV. “Johan was een clubspeler waarop je kon rekenen. Hij was een persoon die graag gezien was en altijd positief door het leven ging. Later ontmoette ik hem opnieuw als jeugdtrainer in Hasselt, na zijn verkeersongeval. Bij STVV toonde Driesen vooral zijn lichamelijke kracht, zijn kwaliteiten en inzet. Bij Sporting Hasselt bleef hij die sterke persoon door zijn grote menselijkheid, zijn levenskracht en empathie."

“Het was bewonderenswaardig om te zien hoe hij zich met hart en ziel voor die kinderen gegeven heeft, zonder ook maar één keer iets negatiefs te zeggen. Ik herinner me nog goed de vele gesprekken die we met elkaar hadden. Ik kon niet begrijpen dat iemand die zo afzag, alsnog zo positief kon zijn. Maar dat was Johan. Het valt niet te geloven dat we afscheid van hem moeten nemen...(stil). Hij wordt gemist.”

Ter ere van hun jeugdtrainer houdt Sporting Hasselt zondag een stiltemoment voor de start van de wedstrijd tegen Union BG.
Plaats reactie