STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Franz »

vdl schreef: 09 aug 2022, 09:21
Franz schreef: 08 aug 2022, 16:32
BoemBoem schreef: 08 aug 2022, 15:32
Tegen Anderlecht is het een ander verhaal. Daar zou Kagawa meer van waarde kunnen zijn omdat die ruimte er wel gaat zijn. Aan Hollerbach om Kagawa en Bruls in te passen zaterdag.
Tegen Anderlecht zou ik Kagawa opnieuw als schaduwspits uitspelen achter/rond Hayashi, en Brüls+Konaté+Boya centraal, Bruno op de bank.
Tegen Anderlecht zou ik Kagawa op de bank zetten,of je wordt overlopen door die jonge veulens.
Voilà de topic is geopend, op vriendelijk verzoek van Herman B
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Sjiek uur om te beginnen, sjiek weer, nu kan ik ook nog eens afkomen na vele jaren !
Ma ich ken de boan doo nimee, ston doo wegwijzers ieverans ?
Terno bokke dreinke bij Krisaias, dei boan ken ich :lol:

2-0 !!!
:onfire:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door STimVV »

Tegen Anderlecht kunnen we winnen als we met onze beste 11 spelen, Bauer en Bruls dus ipv Wolke en Kagawa.
Voor mij start Kagawa dus ook op de bank.
Je kan Kagawa niet blijven opstellen omwille van zn naam. Hij is in die 3 matchen geen enkele keer dreigend geweest naar de goal toe, geen enkele doelpoging zelfs. Zelfs geen mogelijke assist gegeven.
Bruls deed dat bij zn zwakke invalbeurt wél en Bruno was ook al dreigend en kwam in scoringspositie.
Misschien kan Kagawa als invaller de laatste 20 minuten meer bijbrengen dan als starter. Meer ruimte, minder tempo...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Henri is de man »

STimVV schreef: 09 aug 2022, 19:52 Tegen Anderlecht kunnen we winnen als we met onze beste 11 spelen, Bauer en Bruls dus ipv Wolke en Kagawa.
Voor mij start Kagawa dus ook op de bank.
Je kan Kagawa niet blijven opstellen omwille van zn naam. Hij is in die 3 matchen geen enkele keer dreigend geweest naar de goal toe, geen enkele doelpoging zelfs. Zelfs geen mogelijke assist gegeven.
Bruls deed dat bij zn zwakke invalbeurt wél en Bruno was ook al dreigend en kwam in scoringspositie.
Misschien kan Kagawa als invaller de laatste 20 minuten meer bijbrengen dan als starter. Meer ruimte, minder tempo...
Ik zou durven starten met Boya - Kagawa - Brüls op het middenveld. Kagawa moet lager op het veld worden ingezet. De wedstrijd tegen Standard vorig seizoen is het beste voorbeeld (al kreeg hij daar wel veel ruimte)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door STimVV »

Henri is de man schreef: 09 aug 2022, 20:14
STimVV schreef: 09 aug 2022, 19:52 Tegen Anderlecht kunnen we winnen als we met onze beste 11 spelen, Bauer en Bruls dus ipv Wolke en Kagawa.
Voor mij start Kagawa dus ook op de bank.
Je kan Kagawa niet blijven opstellen omwille van zn naam. Hij is in die 3 matchen geen enkele keer dreigend geweest naar de goal toe, geen enkele doelpoging zelfs. Zelfs geen mogelijke assist gegeven.
Bruls deed dat bij zn zwakke invalbeurt wél en Bruno was ook al dreigend en kwam in scoringspositie.
Misschien kan Kagawa als invaller de laatste 20 minuten meer bijbrengen dan als starter. Meer ruimte, minder tempo...
Ik zou durven starten met Boya - Kagawa - Brüls op het middenveld. Kagawa moet lager op het veld worden ingezet. De wedstrijd tegen Standard vorig seizoen is het beste voorbeeld (al kreeg hij daar wel veel ruimte)
Dus jij zou Konaté op de bank zetten voor Kagawa?
Dat kan je toch niet maken... das dan in mijn ogen enkel op basis van de naam Kagawa ipv op basis van prestaties. En op basis van de hoop (die ik ook heb) dat hij plots een meerwaarde zou worden. (wat Konaté al een jaar is)
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Bruls en Kagawa en ook Bruno mogen nu wel eens wedstrijdbepalend worden.
Volgens hun loon, status en persoonlijke eisen als sterren van de ploeg zal dat wel geen probleem zijn zeker ?
Ik denk hierbij aan assist(s) en goal(s) !
Toch niet te veel gevraagd mag ik hopen ?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Henri is de man »

STimVV schreef: 09 aug 2022, 20:36
Henri is de man schreef: 09 aug 2022, 20:14
STimVV schreef: 09 aug 2022, 19:52 Tegen Anderlecht kunnen we winnen als we met onze beste 11 spelen, Bauer en Bruls dus ipv Wolke en Kagawa.
Voor mij start Kagawa dus ook op de bank.
Je kan Kagawa niet blijven opstellen omwille van zn naam. Hij is in die 3 matchen geen enkele keer dreigend geweest naar de goal toe, geen enkele doelpoging zelfs. Zelfs geen mogelijke assist gegeven.
Bruls deed dat bij zn zwakke invalbeurt wél en Bruno was ook al dreigend en kwam in scoringspositie.
Misschien kan Kagawa als invaller de laatste 20 minuten meer bijbrengen dan als starter. Meer ruimte, minder tempo...
Ik zou durven starten met Boya - Kagawa - Brüls op het middenveld. Kagawa moet lager op het veld worden ingezet. De wedstrijd tegen Standard vorig seizoen is het beste voorbeeld (al kreeg hij daar wel veel ruimte)
Dus jij zou Konaté op de bank zetten voor Kagawa?
Dat kan je toch niet maken... das dan in mijn ogen enkel op basis van de naam Kagawa ipv op basis van prestaties. En op basis van de hoop (die ik ook heb) dat hij plots een meerwaarde zou worden. (wat Konaté al een jaar is)
Ik vind Konaté nog niet zijn beste vorm halen dit seizoen. Dat heeft er ook mee te maken dat Boya eigenlijk op zijn positie speelt. Ik zie het niet, Boya en Konaté in dezelfde ploeg - ze zijn te hard hetzelfde type speler voor mij, en beiden enkel bruikbaar op de 6 positie. Boya vond ik tegen Kortrijk dan weer steeds beter worden.
We missen momenteel evenwicht op het middenveld - het evenwicht dat er wel was met Lavalee op de 8. Nu spelen we puur op organisatie en power vaak op de helft van de tegenstander - en dat staat als een huis - maar we zijn precies vergeten dat we ook zelf iets moeten creëren en proberen doelpunten te maken. Ik denk dat Kagawa zeker zijn nut heeft in de 11 in samenspel met Brüls. Maar enkel op de 8 positie voor mij.
Aangezien de organisatie zo sterk staat, vind ik dat je moet durven voetballen. In dat scenario is een sterke Bauer trouwens noodzakelijk.
Je gaat zo veel ploegen pijn kunnen doen - we moeten durven verliezen om te kunnen winnnen !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Vladimir
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2022, 19:45
Supporter van: STVV

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Vladimir »

Hollerbach had 1 topprioriteit : Lavalee. Hij heeft dit dossier naar zich toegetrokken en het werd door Hollerbach zelf panklaar overgemaakt. Het kon niet meer mislopen maar het ging toch nog verkeerd......
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Jones »

Ik vrees dat dat wat het probleem gaat zijn : Kagawa kan zijn status niet waarmaken om de stek voor het WK te veroveren. Intussen verliezen we hierdoor punten. Van het begin dat Kagawa hier speelt heeft hij geen 3 keer op goal geschoten, geen 2 assists gegeven. Veel te weinig rendement. Zelfs de matchreporters nemen bijna die woorden in de mond.
De man is op retour. Daar kan je niet langskijken. Schrik om zich te kwetsen zo lijkt me.

Ze gaan nooit investeren in een aanvallende middenvelder nu, zeker niet zolang Brüls niet verlengde. Maar daar wringt het schoentje.
In de aanval missen we daadkracht en vermogen om de bal bij te houden. Wil je een goed seizoen moet je 2 spitsen hebben die er elk 10 binnentrappen en een middenvelder die er minimum 5 maakt.
Bruno is meer de spits van : als een duiveltje uit een doosje. Profiteren om te scoren na het voorbereidend werk van een ander of door een afvallende bal maar daarvoor moet je eerst op goal schieten en dat doen we veel te weinig. Enkel Koita is daar veel mee bezig.
Wachten op Hara gaat hem niet goedkoper maken, is tijdverlies en kost punten. Er zijn nog andere vissen. Alaves ziet ook dat we niet opgeven en zou wel dom zijn om de prijs te laten zakken.
Vraag is : wat mag het kosten ?
Moeten we wachten tot Deridder zegt ik hang de schoenen aan de haak, evenals Steppe ? Waarom blijft Bernd Buatu negeren ? Waarom laat het bestuur dat toe ? Dat kost ons ook geld.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door voetballiefhebber »

Henri is de man schreef: 09 aug 2022, 20:14Ik zou durven starten met Boya - Kagawa - Brüls op het middenveld. Kagawa moet lager op het veld worden ingezet. De wedstrijd tegen Standard vorig seizoen is het beste voorbeeld (al kreeg hij daar wel veel ruimte)
Kagawa heeft ook al eens gezegd dat hij beter uit de verf komt lager op het veld. Bij het ouder worden zijn er meer spelers die één of twee rijen zakken op het veld. Kagawa heeft veel spelinzicht en kun je beter als 6 of 8 gebruiken. De 10 en zeker niet de spitspositie is niets meer voor hem.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door voetballiefhebber »

Henri is de man schreef: 09 aug 2022, 20:55we moeten durven verliezen om te kunnen winnnen !
Je wint beter 1 keer en verliest 1 keer dan 2 keer gelijk te spelen. Er zit een soort onevenwicht op het middenveld zoals hier iemand zegt.
Achteraan sta je ook wat zwakker met Wolke in de ploeg en voorin mis je stootkracht omdat je het gevoel hebt daar enkel een hardwerkende Hayashi te hebben.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Guggenheimer »

Jones schreef: 09 aug 2022, 23:21 Ik vrees dat dat wat het probleem gaat zijn : Kagawa kan zijn status niet waarmaken om de stek voor het WK te veroveren. Intussen verliezen we hierdoor punten. Van het begin dat Kagawa hier speelt heeft hij geen 3 keer op goal geschoten, geen 2 assists gegeven. Veel te weinig rendement. Zelfs de matchreporters nemen bijna die woorden in de mond.
De man is op retour. Daar kan je niet langskijken. Schrik om zich te kwetsen zo lijkt me.

Ze gaan nooit investeren in een aanvallende middenvelder nu, zeker niet zolang Brüls niet verlengde. Maar daar wringt het schoentje.
In de aanval missen we daadkracht en vermogen om de bal bij te houden. Wil je een goed seizoen moet je 2 spitsen hebben die er elk 10 binnentrappen en een middenvelder die er minimum 5 maakt.
Bruno is meer de spits van : als een duiveltje uit een doosje. Profiteren om te scoren na het voorbereidend werk van een ander of door een afvallende bal maar daarvoor moet je eerst op goal schieten en dat doen we veel te weinig. Enkel Koita is daar veel mee bezig.
Wachten op Hara gaat hem niet goedkoper maken, is tijdverlies en kost punten. Er zijn nog andere vissen. Alaves ziet ook dat we niet opgeven en zou wel dom zijn om de prijs te laten zakken.
Vraag is : wat mag het kosten ?
Moeten we wachten tot Deridder zegt ik hang de schoenen aan de haak, evenals Steppe ? Waarom blijft Bernd Buatu negeren ? Waarom laat het bestuur dat toe ? Dat kost ons ook geld.
Over Kagawa :

Dat hij het niveau momenteel niet haalt, is wel duidelijk. Hoewel ik het niet zo dramatisch vindt als sommigen het doen lijken. Hij laat de anderen rondom hem wel beter voetballen en is steeds aanspeelbaar.

Het zou inderdaad beter zijn moest hij wat lager op het veld staan maar Hollerbach lijkt te willen spelen met 2 controlerende middenvelders in Konaté en Boya. Dan kan je daar moeilijk ook nog een 8 gaan bij plaatsen zonder het aanvallende plan helemaal overboord te gooien. Ik zou liever zien dat Boya als 6 zou spelen, in steun van Kagawa en Konaté.

Maar vooral wat in het vet staat, ben ik het niet mee eens. Heb je gezien hoeveel duels hij tegen Kortrijk is aangegaan. Bewust het duel aangaan tussen 2 man met het risico van er tussen te zitten. Van eventueel schrik om zich te kwetsen heb ik niets maar dan ook niet gezien !

Wat Hara betreft :

Wat in het vetgedrukt staat, kan je natuurlijk ook omdraaien. Als Alaves niet van plan is om Hara te gebruiken, kunnen ze hem beter verkopen nu er interesse is en ze er nog een degelijke prijs voor kunnen krijgen. Dus het is wellicht eerder een én én verhaal. En STVV probeert de prijs zo laag mogelijk te houden omdat ze bovenstaande weten én Alaves probeert het onderste uit de kan te halen.

Dit is er trouwens allemaal van uitgaande dat we nog altijd aan het proberen zijn om Hara aan te trekken. Ik ben daar niet van overtuigd. Het Belang en een Fanpagina zijn nu niet bepaald de meest betrouwbare bronnen.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Guggenheimer »

Ik zou graag volgende opstelling zien :

----------------- Schmidt

---------Al-Dakhil---------Leistner--------Bauer

Hashioka----------------Boya -----------------Koita

------------Kagawa--------------Konaté


-------------------------Bruls

------------------------Hayashi

Er van uitgaande dat de problemen met Bauer nog niet opgelost zijn, zou ik het liefst Buatu zien maar soit het zal wellicht Wolke worden.

Ik vond dat Konaté vorige match veel en veel te diep stond. Boya en Konaté stonden vaak naast elkaar.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Jones schreef: 09 aug 2022, 23:21 Intussen verliezen we hierdoor punten.
Stop er eens mee aub !!!!
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door metser »

Jongens, aub stop er eens mee met wolke hier te bekladden. Het is een jongen die altijd klaarstaat voor iedere positie, nooit mort om op de bank te zitten. En niet vergeten, de 2 wedstrijden die hij nu gespeeld heeft behoorde hij bij de besten op het veld.!
Plaats reactie