STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door KNRI »

Op de grasmat was het meer dan 40 graden heet. Ik wil geloven dat dit niet makkelijk was om in te spelen, maar dit was voor alle 22 spelers op het veld zo.
Van het stugge blok schoot vandaag niet zo veel meer over. De coach zei het zelf, dit was een onherkenbaar STVV.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door wiekes »

Er zijn er een deel die spelen om dat ze contractueel moeten spelen dat ze dat maar eerste oplossen, en dan nog een links voetige cv met snelheid want nu met Leistner veel te traag en een spits die in orde is een die niet juist uit blessure komt zoals er nu ene rondloopt raakt gene bal.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Jones »

Dat ze maar niet denken dat de puntentelling van vorig seizoen doorloopt. Herpakken tegen Oostende. En meer dan 1 keer scoren of ge wint geen match
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door vdl »

KNRI schreef: 14 aug 2022, 21:12 Op de grasmat was het meer dan 40 graden heet. Ik wil geloven dat dit niet makkelijk was om in te spelen, maar dit was voor alle 22 spelers op het veld zo.
Van het stugge blok schoot vandaag niet zo veel meer over. De coach zei het zelf, dit was een onherkenbaar STVV.
We zullen dan maar zeggen ,dat de jonge veulens van Anderlecht minder last hadden van de warmte.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door lindoke »

Wat ook erg opvalt dit seizoen is dat we veel te weinig beweging hebben van spelers zonder bal, geen lopende spelers. Ook niemand buiten Koita die de verantwoordelijkheid op zich durft te nemen om op doel te trappen.

Eerlijk gezegd, als Hara hier morgen terug staat zijn onze problemen nog steeds niet opgelost. Verre van zelfs. We hebben in elke linie nog echt kwaliteit nodig en dan MOET het probleem met Bruls, Konaté en Bauer DRINGEND opgelost geraken.

En sorry hoor Pinto en Tateishi, wachten tot 6 september en dan kan het wel eens heel, heel erg moeilijk worden om die 3 laatste plaatsen te ontwijken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Dreke »

1. We waren echt slecht. Anderlecht iets beter, aar dat was meer dan genoeg.
2. Leistner staat twee keer te waaien voor buitenspel. Bij de 0-1 en bij die kans op 0-4. Idioot als er een VAR is. Speel die actie uit op intentie ipv de boel te laten lopen.
3. De scheids was niet tegen, maar wel irritant. Te veel zichzelf tonen. En een drankpauze na een blessurebehandeling een paar minuten eerder waarbij iedereen ging drinken is ook van een hoog regelneverij gehalte. Doe toch eens normaal, man. Ze moeten overigens wat doen aan die pauzes. Eén per helft is genoeg. Heel de match wordt gebroken. Het worden ook veredelde time-outs uit de andere sporten. Iedereen in de middencirkel en van elke club één verzorger. Punt. Wat moet Van Crombrugge in godsnaam aan zijn bank gaan zoeken? Die heeft een drinkbus mee. Schmit bleef gewoon aan zijn doel.
4. "Silva janet" en dan verwonderd zijn dat hij even de handen aan de oren brengt als hij scoort. Be a man als supporter, als ge uitdeelt moet ge ook kunnen incasseren. Toen het spel stil lag aan de Noord zag je gewoon aan Hoedt zijn kop dat hij stond te wachten op reactie uit het publiek. Dat ei kickt daarop, vindt zichzelf belangrijk. Negeer die gewoon, vindt ie veel erger.
A loyal football fan only supports the shirt...
Verus Priscus
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2021, 21:56
Supporter van: STVV

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Verus Priscus »

Los van een urgente nood aan versterking viel me onze nogal rare tactiek bij corners/vrije trappen op. Enkele goede koppers (oa Konate)komen niet in de 16 terwijl daar wel een Kagawa gezet wordt?
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door STVVninof »

Met alle stilstaande fases werd ook bijzonder weinig gedaan. Van vrije trappen, corners tot inworpen..te ver, te kort, ..
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door STVV1924 »

Terugblik op de wedstrijd

Een off day van het collectief, een pijnlijke blootstelling van de mankementen van onze ploeg in deze wedstrijd, gebrek aan snelheid achterin, onevenwicht op her middenveld wbt waterdragers en spelbepalende spelers, gebrek aan evenwicht maar voornamelijk KWALITEIT in de aanval. Als je voorin geen bal kan bijhouden verlies je de slag om het middenveld altijd, zelfs met 2 stofzuigers met grote tank zoals Boya en Konaté. Zeker als de flanken het aanvallend het dan nog eens laten afweten.

Dit alles overgoten met een sausje van het moderne voetbal. Met name spelers die hun kop worden zot gemaakt door managers omdat deze laatste hunzelf vooral willen verrijken. Maar als het puntje bij paaltje komt is het allemaal veel minder.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

De ontgoocheling is vandaag dan toch al redelijk doorgespoeld.
Na een twintigtal minuten leek een gelijkspel opnieuw het hoogst haalbare. Bij de halve mocht je al blij zijn dat je er al geen 4 tegen je oren had gekregen.
Moet wel zeggen dat ik Anderlecht echt wel sterk vond. Silva is een spits zoals ik er al even geen meer heb zien rondlopen in onze competitie en voor de rest was dit Anderlecht een goed uitgebalanceerd elftal. Ik verwacht dat ze dit jaar wel terug gaan meedoen voor de titel.
Los daarvan, vond ik ons zeer mak voor de dag komen, veel fouten in ons spel en voorin gaat er nu bij ons toch al enkele matchen veel te weinig dreiging uit

Schmidt valt weinig te verwijten, behoedt u met een aantal zeer straffe safes voor een nog grotere afstraffing. Al denk ik dat hij bij die derde (van Raman) toch een inschattingsfout maakt.

Achterin vond ik het ook maar pover (terwijl dat toch een heel solide verdediging was in de vorige matchen).
Snap niet dat je iemand als Bauer weer zomaar in de basis dropt, na al de foliekes dat die al de afgelopen maanden heeft uitgestoken.
Vraag me toch af wat iemand als Buatu dan uitgestoken moet hebben, om zo in onmin gevallen te zijn bij Hollerbach.
Ook zeer onrespectvol naar Wolke toe.
Leistner met zijn gekende gebreken (geen snelheid/wendbaarheid, weinig voetballend vermogen), eigenlijk kan je daar toch ook gewoon Texeira uitspelen.
Al-Dakhil ook een duidelijk mindere match.

Hashioka vond ik dan weer iets beter dan zijn vorige matchen, maar uiteindelijk begaat hij ook gewoon een duidelijke penaltyfout (trekfout op Silva), die gelukkig niet gefloten werd.
Koita daar gaat wel wat gevaar van uit, maar hij dribbelt zichzelf zo goed als altijd vast. Moet toch ook wat mer het overzicht bewaren.
Op het middenveld zijn Boya en Konaté idd wat veel van hetzelfde, maar Konate is voetballend toch een pak beter dan Boya, ook al zit Mory ook nog niet op zijn beste niveau.
Hoe je het draat of keert, Bruls is de meest bepalende speler en zit compleet uit vorm (had trouwens rood verdiend voor die charge op Verschaeren).
Zonder een Bruls in vorm stelt ons middenveld bitter weinig voor en niemand in de kern die dat hiaat kan invullen.
Kagawa moet dat in theorie kunnen, maar in de praktijk begin je wel te zien waarom er al een jaar of 5 geen club meer in die speler gelooft.
Heeft enorm veel aan snelheid en explosiviteit ingebot, lijkt niet meer die vitesse hoger te kunnen schakelen.
Lijkt me ook niet meer de speler die we nog op de 10 (of zeker niet in de spits) kunnen gebruiken.
Ik zie er misschien nog heil in op de 8, maar hij moet wel beseffen dat ook daar zijn handelingssnelheid omhoog moet.

Bruno over de hele match gezien toch weer te weinig van gezien.
Hayashi ook weinig gezien, spijtig dat hij die rebound op die eerste kans zo zwak schiet. Dat had een kantelpunt kunnen zijn.
Ook spijtig van zijn blessure, want zelfs al vind hem niet in de beste vorm steken, het is en blijft onze gevaarlijkste aanvaller.

Het is niet allemaal slecht.
Maar de contractperikelen kan je wel op het bestuur afrekenen.
het is niet normaal dat je al van maart aan het onderhandelen bent ivm bepaalde spelers.
Mijn gedacht hebben we dringend een kwaliteitsinjectie in elke linie nodig.
De komende twee matchen zijn al cruciaal.
Minstens 4 op 6 nodig.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Dreke »

stvvilvoorde schreef: 15 aug 2022, 11:31
Maar de contractperikelen kan je wel op het bestuur afrekenen.
het is niet normaal dat je al van maart aan het onderhandelen bent ivm bepaalde spelers.
Kan je dan ook even de vinger op de wonde leggen? Wat had het bestuur anders kunnen of moeten doen om dit op orde te hebben? Voor elk dossier: met welke eis aan spelers- en managerszijde had de club moeten instemmen? Wat weerhoudt de betrokken spelers om hun handtekening te zetten? Waar ligt telkens het struikelblok? Dan ben ik meteen ook mee...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

We wilden allemaal dat de ploeg behouden bleef !
Niet alles bleek mogelijk, dus daarom Boya ipv Lavelee en Bruno ipv Hara.
Dat was toch verdedigbaar dacht ik !

Maja, dan begint het boeltje bokkig te doen, katten te sturen, en is de goesting er niet echt !
Herr Bernd mag dit "schouwspel" mee op zijn conto zetten.
De traagheid, het gestrikt en gebrei achteraan werkte op de zenuwen, hoe kan je ook maar iets snelheid en verrassing brengen als ze telkens balleke breed blijven spelen achteraan ?

Organisatie goed en wel, maar je moet op die manier telkens tegen een verdediging en middenveld spelen die eerst nog een dzjatteke en een koekske kunnen binnenwerken eer die van ons over de middenlijn geraken. Das spelen met een paar dikke eieren in de broek !
En dan glippen ze er nog makkelijk door, zonder een goeie Schmidt, oog in oog met een afgezonderde speler, waren het er 6 geweest

Het zal sneller moeten, van achteraan te beginnen, Herr Bernd !
Du hast spielers gekriegen die du absoloet und schon lange wolte, wir warten !!!
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door miel »

Gisteren heeft een sterk Anderlecht ons vlotjes over de knie gelegd
Gelukkig acteerde Smidts als enige kanarie op het niveau van Anderlecht of het werd een catastrofe
Ik hoor hier veel kritiek op de verdediging en de aanval , dat het daar ook niet goed zat is een feit
Toch was ons middenveld de grote oorzaak van de non match
De driehoek Konaté , Boya en Bruls werden belachelijk gemaakt door één man Verschaeren ,die liep steeds tussen de lijnen en had haast alle ballen
Eén speler , die ons volledig middenveld overheerst , geen wonder dat Anderlecht dan met kleppers als Silva onze verdedigers in verlegenheid bracht .
Gisteren mocht er bij ons in de spits staan wie wilde , dat zou niets veranderd hebben als de rest niet beter zou spelen
We moeten ook niet alles dramatiseren
Misschien heeft deze match ons wel deugd gedaan en enkele spelers met de voeten op de grond gezet , wij hebben een goede ploeg als iedereen er vol voor gaat , laat dit een les geweest zijn
@ vdl ik heb nooit beweerd een kenner te zijn , maar als gij de pretentie hebt er wel één te zijn ga uw gang
Hopelijk kruipt ge binnen een aantal weken terug onder uw steen , net als vorig seizoen :roll:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

Dreke schreef: 15 aug 2022, 11:49
stvvilvoorde schreef: 15 aug 2022, 11:31
Maar de contractperikelen kan je wel op het bestuur afrekenen.
het is niet normaal dat je al van maart aan het onderhandelen bent ivm bepaalde spelers.
Kan je dan ook even de vinger op de wonde leggen? Wat had het bestuur anders kunnen of moeten doen om dit op orde te hebben? Voor elk dossier: met welke eis aan spelers- en managerszijde had de club moeten instemmen? Wat weerhoudt de betrokken spelers om hun handtekening te zetten? Waar ligt telkens het struikelblok? Dan ben ik meteen ook mee...
Duidelijkheid scheppen.
Ge kunt die onderhandelingen toch niet zo lang laten aanslepen. Als het na x-aantal keer niet gelukt is, gaat het ook niet meer lukken met volle goesting.
Dan moet je naar een alternatief uitkijken.
Spelers zijn grote kleuters en als dit in hun hoofd begint te spelen, dan presteren ze ook duidelijk minder.
Bruls en Konate zijn wat mij betreft onze beste spelers van vorig seizoen.
Ik vond het heel positief dat ze in Maart al de onderhandelingen aanknoopten.
Maar als je dan tegen pakweg Juni, na drie maanden onderhandelen, nog geen uitkomst hebt, moet je toch andere opties overwegen (moet je al kunnen terugvallen op scoutingslijsten)?

Ik kan best begrijpen dat het water te diep is en het is zeker een risicogeval om een oudere speler een vette contractverlenging te geven,
maar als je geen waardig alternatief achter de hand hebt, dan heb je in deze geen keuze en had je het niet zo lang moeten laten aanslepen.
Niemand binnen de kern kan momenteel de rol van Bruls overnemen en Bruls zelf is nu momenteel ook uit vorm (mede door transferitis), wat het dan ook weer moeilijker maakt om hem een dik contract te geven.

Bauer en Leistner dat is een ander paar mouwen.
Eerst en vooral zijn die nog geen jaar hier, volgens mij veel makkelijker te vervangen profielen (Tex en Buatu bvb). Maar je weet inderdaad niet wat er vorig jaar afgesproken is met hen.

Als je nu ook hoort dat ze gewoon wachten tot Hara goedkoper wordt, dan vind ik dat nogal gemakzuchtig.
Ik zeg niet dat je ook daar moet meegaan in een opbod, maar het is precies alsof dat de enige spits op aarde is en we enkel kunnen wachten.
Pinto mag wat mij betreft gerust een joviale man zijn in de omgang, maar ik zie zijn meerwaarde niet.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Kortom ieder jaar opnieuw dezelfde miserie :cry:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Plaats reactie