STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Louis XIV »

Jones schreef: 15 aug 2022, 18:02
Piana schreef: 15 aug 2022, 17:05 Ik weet wel dat we meer nog dan de stad van geel-blauw, de stad van zwart-wit zijn, maar we moeten ook niet overdrijven. Gister mocht Ibrahimovic vooraan gelopen hebben, we hadden nog niet gewonnen. Geen grinta, geen overgave, geen ideeën,... Dan kun je niet winnen, zeker niet tegen een ploeg die een pak meer kwaliteiten heeft. Dat heeft voor mij veel meer met de pseudo-vedetten te maken dan met ons bestuur en het ontbreken van een targetspits. Moet Bauer de Saoedische oven ambiëren als hij hier al bij 34 graden na 10 minuten in de rug gepakt wordt als een scholier? Zelfde voor Konaté. Is het ontbreken van een targetspits het probleem wanneer ze zich achteraan 3 keer laten ringeloren?

Dit is dezelfde ploeg die vorige week nog bejubeld werd door Marc Hendrikx: "Er zit muziek in dit STVV". Een week, en toegegeven een wanprestatie, later zouden ze niks meer kunnen? Ik betwijfel dat.

Ik ga het er echt niet opsteken hoor, want we waren gister te zwak. Maar toen we begin 2e helft eindelijk een klein beetje begonnen te voetballen, legde de scheidsrechter elke 30 seconden het spel stil. Hoe kun je dan tempo maken? Wie heeft die 2 drankpauzes per helft bedacht? Waarom moeten die toppers dan ook nog eens elke keer er iemand ligt naar de zijlijn lopen om hun mond te spoelen? Het is goed dat de Tour niet door voetballers gereden wordt.

Soit, ook onze trainer heeft boter op het hoofd. Het begint al met de quote: "Met dit weer kun je geen 90 minuten pressen". Toen vreesde ik er al voor. Als hij dan na de match in de pers zegt dat hij zijn STVV niet herkende, wel daar heeft hij zelf schuld aan. De wissel Hayashi - Kagawa, dat is tactisch gezien toch gewoon een verkeerde keuze? Vanaf dat moment heb je ook gewoon niets meer klaar gekregen. Waarom Librici niet brengen? Ok, hij is nog jong, maar zijn profiel paste toch veel beter bij wat wij nodig hadden op dat moment?

Verder, ik weet niet hoe het op de andere tribunes gesteld is, maar de wachttijden aan de togen op de Oost tijdens de rust, daar moet toch iets aan te doen zijn? Kunnen ze de mensen die daar werken ook niet eens een tapcursus geven? Dan moet je niet elke pint of Hoegaarden 3 keer omschudden eer er iets visueel deftigs afgeleverd kan worden.
Om uwe laatste alinea te citeren : in de noord stond er 4 man om uw kaart op te laden en amper 3 !! Man om te gerieven en 3 achter den toog. Ze hebben gvd 3 togen in de noord en gebruiken maar ene. Betaal uw personeel deftig, dan blijven ze. 10 minuten wachtennop een pint.. amateurisme
Den brand manager gaat dat wel regelen 😂
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Piana »

STVV-fan schreef: 15 aug 2022, 17:16
Piana schreef: 15 aug 2022, 17:05 Ik weet wel dat we meer nog dan de stad van geel-blauw, de stad van zwart-wit zijn, maar we moeten ook niet overdrijven. Gister mocht Ibrahimovic vooraan gelopen hebben, we hadden nog niet gewonnen. Geen grinta, geen overgave, geen ideeën,... Dan kun je niet winnen, zeker niet tegen een ploeg die een pak meer kwaliteiten heeft. Dat heeft voor mij veel meer met de pseudo-vedetten te maken dan met ons bestuur en het ontbreken van een targetspits. Moet Bauer de Saoedische oven ambiëren als hij hier al bij 34 graden na 10 minuten in de rug gepakt wordt als een scholier? Zelfde voor Konaté. Is het ontbreken van een targetspits het probleem wanneer ze zich achteraan 3 keer laten ringeloren?

Dit is dezelfde ploeg die vorige week nog bejubeld werd door Marc Hendrikx: "Er zit muziek in dit STVV". Een week, en toegegeven een wanprestatie, later zouden ze niks meer kunnen? Ik betwijfel dat.

Ik ga het er echt niet opsteken hoor, want we waren gister te zwak. Maar toen we begin 2e helft eindelijk een klein beetje begonnen te voetballen, legde de scheidsrechter elke 30 seconden het spel stil. Hoe kun je dan tempo maken? Wie heeft die 2 drankpauzes per helft bedacht? Waarom moeten die toppers dan ook nog eens elke keer er iemand ligt naar de zijlijn lopen om hun mond te spoelen? Het is goed dat de Tour niet door voetballers gereden wordt.

Soit, ook onze trainer heeft boter op het hoofd. Het begint al met de quote: "Met dit weer kun je geen 90 minuten pressen". Toen vreesde ik er al voor. Als hij dan na de match in de pers zegt dat hij zijn STVV niet herkende, wel daar heeft hij zelf schuld aan. De wissel Hayashi - Kagawa, dat is tactisch gezien toch gewoon een verkeerde keuze? Vanaf dat moment heb je ook gewoon niets meer klaar gekregen. Waarom Librici niet brengen? Ok, hij is nog jong, maar zijn profiel paste toch veel beter bij wat wij nodig hadden op dat moment?

Verder, ik weet niet hoe het op de andere tribunes gesteld is, maar de wachttijden aan de togen op de Oost tijdens de rust, daar moet toch iets aan te doen zijn? Kunnen ze de mensen die daar werken ook niet eens een tapcursus geven? Dan moet je niet elke pint of Hoegaarden 3 keer omschudden eer er iets visueel deftigs afgeleverd kan worden.
Is er Hoegaarden op Stayen?
Ja, maar aangezien ze die tegenwoordig in dat bekertje moeten uitgieten is het nog moeilijker geworden om een deftig witbiertje te krijgen. Meestal moeten ze hem 3-4 x omschudden... Ik ben dus gestopt met dat te bestellen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Franz »

Op het forum kunt ge meer lachen na een nederlaag dan na een overwinning: typisch Sintruin!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Jean-Paul »

Wie terechte kritiek geeft is daarom nog geen zwartkijker, maar mag de realistische kijk weergeven van het wedstrijdverloop. Het was slecht en ja ook Hollerbach had in mijn ogen verkeerde keuzes gemaakt. Hij had na een kwartier Bauer moeten vervangen door een snelle winger, bijvoorbeeld Bocat. Op het moment dat hij Konaté naar links stuurt om te gaan helpen is wel een grove vergissing want tot dan had Anderlecht nog niks gemaakt want Refaelov die uiteindelijk tot de uitblinkers behoorde zat nog duidelijk niet in zijn ritme mits het stoorwerk van Konaté.
De wissels, tja daar kunnen we over discuteren. Bruno is er duidelijk nog niet maar ik schrijf hem zeker niet af, hij heeft wedstrijden nodig om zijn peil te halen.
Na deze desastreuse wedstrijd de ploeg helemaal afschrijven vind ik wel geen juiste kritiek. De vorige drie wedstrijden hebben we zeker niet gekregen wat we verdienden en hadden we vier punten meer mogen hebben. Het bestuur bekritiseren evenmin, we haalden met Bruno en Boya twee ervaren spelers binnen en de ploeg die het uitstekend deed vorig jaar bleef buiten Hara behouden . Dat sommigen met transferitis en een dikker loon wensen kan je het bestuur toch niet verwijten?
Op naar de volgende wedstrijd, en als iedereen eens zijn eigen prestatie bekritiseert kunnen we Oostende kloppen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door voetballiefhebber »

Een STVV met de huidige ploeg, met een extra goede spits kan top 8 halen. MAAR dan moeten ze wel op het niveau acteren van de tweede helft van vorig seizoen. Helaas is de mentaliteit volledig naar de botten. Spelers steken elkaar aan om niet meer te trainen om een transfer te forceren. Blijkbaar hebben ze allemaal het nieuwe contractvoorstel van STVV verworpen. Zo zetten de spelers het bestuur onder druk om hun transfer te krijgen. De spelers die willen vertrekken hebben geen zin meer om te blijven en dat zie je aan hun prestaties. Je bent eigenlijk verplicht om hen te laten gaan omdat je er niets meer aan gaat hebben en ze de hele sfeer verpesten voor iedereen. Plus als je ze aan boord houdt, vertrekken ze op het einde van het seizoen en strijken ze nu een loon op waarvoor ze geen prestaties meer leveren. Je gaat dus deze 4 spelers heel goed moeten vervangen en moet er nog minstens 1 aanvaller bij gaan halen. En dan moet je nog hopen dat er niet al te veel blessures vallen.

Om bovengenoemde redenen ben je volgens mij een vogel voor de kat dit seizoen. Als er één rechtstreekse daler is heb je nog een klein beetje hoop dat je mits wat geluk niet laatste wordt, maar nu moet je er al minstens 3 onder je houden om nog de barrages te mogen spelen. Dit zou gezien de omstandigheden een geweldig succes zijn. En inderdaad voor het seizoen begon had ik wel wat hoop op een goed seizoen, maar er is een slechte mentaliteit ingeslopen en het zijn zowat alle sterkhouders die de club absoluut willen verlaten.

Je hebt volgens mij de punten die je verdient, niet meer en niet minder.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Roman »

voetballiefhebber schreef: 15 aug 2022, 21:32 Een STVV met de huidige ploeg, met een extra goede spits kan top 8 halen. MAAR dan moeten ze wel op het niveau acteren van de tweede helft van vorig seizoen. Helaas is de mentaliteit volledig naar de botten. Spelers steken elkaar aan om niet meer te trainen om een transfer te forceren. Blijkbaar hebben ze allemaal het nieuwe contractvoorstel van STVV verworpen. Zo zetten de spelers het bestuur onder druk om hun transfer te krijgen. De spelers die willen vertrekken hebben geen zin meer om te blijven en dat zie je aan hun prestaties. Je bent eigenlijk verplicht om hen te laten gaan omdat je er niets meer aan gaat hebben en ze de hele sfeer verpesten voor iedereen. Plus als je ze aan boord houdt, vertrekken ze op het einde van het seizoen en strijken ze nu een loon op waarvoor ze geen prestaties meer leveren. Je gaat dus deze 4 spelers heel goed moeten vervangen en moet er nog minstens 1 aanvaller bij gaan halen. En dan moet je nog hopen dat er niet al te veel blessures vallen.

Om bovengenoemde redenen ben je volgens mij een vogel voor de kat dit seizoen. Als er één rechtstreekse daler is heb je nog een klein beetje hoop dat je mits wat geluk niet laatste wordt, maar nu moet je er al minstens 3 onder je houden om nog de barrages te mogen spelen. Dit zou gezien de omstandigheden een geweldig succes zijn. En inderdaad voor het seizoen begon had ik wel wat hoop op een goed seizoen, maar er is een slechte mentaliteit ingeslopen en het zijn zowat alle sterkhouders die de club absoluut willen verlaten.

Je hebt volgens mij de punten die je verdient, niet meer en niet minder.
Heel juist omschreven, dat is ook mijn gedacht. Een speler die niet op niveau is maar wel gefocust kan zich herpakken maar als hij met een transfer in het hoofd zit gaat dat niet gebeuren.
Volgens mij is er slechts één oplossing om alsnog uit deze impasse te geraken : zeer accuraat handelen, als er een bod is op een speler erop ingaan en onmiddellijk een gelijkwaardige of betere vervanger gaan halen (nu is er die tijd nog, langer wachten heeft geen enkele zin). Goed komen doet dat toch niet met die gasten en dan zijn ze toch volgende transferperiode weg en hebben ze intussen de sfeer nog meer verpest.
Is er geen iets of wat deftig bod, dan ook accuraat handelen en naar B-kern. Als dat voor Buatu, die altijd het beste van zichzelf gegeven heeft kan, dan moet dat voor anderen ook gelden, al zijn het Duitsers. (Ik kan me toch niet voorstellen dat weigeren te spelen of te trainen een kleiner vergrijp is dan wat er mogelijk tussen stvv/Hollerbach en Buatu gebeurd is.) Wie dat niet wil, contract verbreken en buiten ermee.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door enrique »

Kagawa vond het te warm
En die wil naar WK in Qatar ... ?
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Stan »

enrique schreef: 16 aug 2022, 14:09 Kagawa vond het te warm
En die wil naar WK in Qatar ... ?
https://www.voetbalexperience.nl/aircon ... 022-qatar/
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door enrique »

Stan schreef: 16 aug 2022, 15:29
enrique schreef: 16 aug 2022, 14:09 Kagawa vond het te warm
En die wil naar WK in Qatar ... ?
https://www.voetbalexperience.nl/aircon ... 022-qatar/
Wist ik wel hoor
Maar vind het een flauw excuus
Voor die van A'lecht was het niet te warm...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Dreke »

Gooi Tim Wellens maar meteen mee op de Truiense brandstapel dan...
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door enrique »

Dreke schreef: 16 aug 2022, 17:45 Gooi Tim Wellens maar meteen mee op de Truiense brandstapel dan...
Wat ik u ooit misdaan heb, weet ik niet.
Maar het is nu genoeg geweest.
Voetballers vergelijken met wielrenners, hoe is het mogelijk ...
Enfin, soit.
Ik onthou mij vanaf nu van elk commentaar. Dat zal het beste zijn.
Er zijn tenslotte belangrijkere zaken.
Doe maar. Veel succes. Ik ga nog naar de matchen kijken en dan een pint drinken, en we zullen wel zien waar het schip strandt.
De groeten allemaal.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Dreke »

Verre van persoonlijk, hoor. Maar het kan volgens u dus niet dat een voetballer minder goed tegen de hitte kan dan anderen? Sterk...
A loyal football fan only supports the shirt...
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Dikke »

Op twitter toevallig Ben Griffis tegengekomen heeft de passing in de aanvallende sector van zowel STVV als Anderlecht tijdens de wedstrijd allemaal gevisualiseerd. Wat blijkt STVV had er meer en een hoger succesratio in de passes dan Anderlecht. Interessant om eens te zien en eventueel hieruit conclusies te trekken.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door STVV1924 »

Dikke schreef: 17 aug 2022, 00:03 Op twitter toevallig Ben Griffis tegengekomen heeft de passing in de aanvallende sector van zowel STVV als Anderlecht tijdens de wedstrijd allemaal gevisualiseerd. Wat blijkt STVV had er meer en een hoger succesratio in de passes dan Anderlecht. Interessant om eens te zien en eventueel hieruit conclusies te trekken.
Ich denk dat dan toch in het "lateraal strikken" was... we missen diepgang op het middenveld en scorend vermogen voorin...
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: STVV-Anderlecht op zondag 14/8 13u30 te Staaien

Bericht door Dikke »

STVV1924 schreef: 17 aug 2022, 05:49
Dikke schreef: 17 aug 2022, 00:03 Op twitter toevallig Ben Griffis tegengekomen heeft de passing in de aanvallende sector van zowel STVV als Anderlecht tijdens de wedstrijd allemaal gevisualiseerd. Wat blijkt STVV had er meer en een hoger succesratio in de passes dan Anderlecht. Interessant om eens te zien en eventueel hieruit conclusies te trekken.
Ich denk dat dan toch in het "lateraal strikken" was... we missen diepgang op het middenveld en scorend vermogen voorin...
Wel ich had och Da gevoel, ma as ge de afbeeldingen ziet was da toch nie het geval. Weit nie wei ich da hei kan zette, ma mss iemand anders wel.
Plaats reactie