Oostende - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Oostende - Stvv

Bericht door Jebus4life »

pat@ schreef: 21 aug 2022, 10:18 De eerste keer dat het middenveld met Boya en Konaté eindelijk eens heeft gewerkt, mede dankzij Kagawa die de bal wat lager opeiste en Okazaki die met zijn geringe lengte ook gewoon aanspeelbaar is met een hoge bal. Dat hij scherp en doelgericht was op training is dus geen fabeltje geweest.

De tweede helft wat teveel op de lauweren gerust waardoor er toch nog enkele hete standjes voor doel zijn geweest. Het stond achteraan weer als een huis.
Het zou mij ook niet verwonderen dat Koita zwaar getroffen is door transferitis. Starten op de bank en dan zeer lauw invallen, of hij moet echt geen 100% zijn geweest.
Klopt, Wolke deed het gisteren erg goed, Leistner heerste in de lucht en Al Dakhil was misschien de beste man op het veld...

Hoewel er (zeker het laatste kwartier) veel druk was van Oostende, grote kansen hebben ze toch niet echt kunnen afdwingen
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Oostende - Stvv

Bericht door STVV1924 »

Uitspraak voor de wedstrijd:
"Het is toch al een belangrijke wedstrijd, want we kunnen STVV op 6 punten zetten en afstand nemen van andere clubs." (Y. VANDERHAEGHE)

Als ik dit goed lees... YVDH ziet ons al 1 van de 3 degradatiekandidaten?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oostende - Stvv

Bericht door Jacques »

Iedere ploeg die niet tot de G6 behoort kan potentieel in de problemen raken. Voor sommigen is die kans wel groter dan anderen, maar à la limite heeft Vanderhaeghe gewoon gelijk. Maar ach, misschien had hij het wel gewoon over PO2, dat kan ook. :)
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Oostende - Stvv

Bericht door Lukske de Lange »

STVV1924 schreef: 21 aug 2022, 12:42 Uitspraak voor de wedstrijd:
"Het is toch al een belangrijke wedstrijd, want we kunnen STVV op 6 punten zetten en afstand nemen van andere clubs." (Y. VANDERHAEGHE)

Als ik dit goed lees... YVDH ziet ons al 1 van de 3 degradatiekandidaten?
Vanuit een ander perspectief kan je lezen dat hij Oostende als degradatiekandidaat ziet 😁

Zoals Jacques zegt, buiten de G5 kan iedereen in de problemen geraken, ook Standard 😉

En is dat nieuws dat we ieder seizoen getipt worden vanonder aan de tabel?

Ondertussen staan we er niet slechter voor dan:
- Kortrijk, waar de motor al bijna een jaar sputtert
- Zulte Waregem, waar de financiële mogelijkheden kleiner zijn om bij te sturen als het misgaat
- Oostende, waar de kern goed is voor plaats 13, als ze steeds op de afspraak zijn, iedere match
- Cercle, die Ueda kochten en met eigen jeugd spelen in de selectie maar waar de (doel)punten uitblijven voorlopig
- Mechelen: onderschat het vertrek van Vrancken en binnenkort eventueel Storm niet, ook daar is het een dubbeltje op zijn kant
- Standard, als Raskin en/of Amallah daar nog vertrekt, en dat is realistisch, is die club simpelweg een lage middenmoter

Dan heb je nog over een heel seizoen, de zwakkeren:
- Eupen, Peeters en Prevljak kunnen niet blijven de middelmaat meesleuren, dat lukt wel eens maar geen heel seizoen
- Seraing: kleinste budget, kleinste veld is hun sterkte, maar dit is wat mij betreft een 1b club in 1A hoor.

PS: zelfs Charleroi is van ons niveau momenteel, ze lijken daar wat tegen hun limieten te botsen en vervallen in oud zeer nadat Mehdi Bayat de club overnam.
Laatst gewijzigd door Lukske de Lange op 21 aug 2022, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Oostende - Stvv

Bericht door vdl »

Ik ben heel content da we wonnen ,ma ben ik de enige die vond dat de keeper van oostende er niet goed uitzag bij die goal?
moemeke
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 jan 2011, 15:01

Re: Oostende - Stvv

Bericht door moemeke »

vdl schreef: 21 aug 2022, 15:59 Ik ben heel content da we wonnen ,ma ben ik de enige die vond dat de keeper van oostende er niet goed uitzag bij die goal?
Nee dat was inderdaad een dikke flater. Hubert heeft dat wel vaker.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Oostende - Stvv

Bericht door Jean-Paul »

Jacques schreef: 21 aug 2022, 13:54 Iedere ploeg die niet tot de G6 behoort kan potentieel in de problemen raken. Voor sommigen is die kans wel groter dan anderen, maar à la limite heeft Vanderhaeghe gewoon gelijk. Maar ach, misschien had hij het wel gewoon over PO2, dat kan ook. :)
Inderdaad Jacques. Vandaag lag het bewijs in Zulte -Charleroi.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Oostende - Stvv

Bericht door Jones »

moemeke schreef: 21 aug 2022, 17:27
vdl schreef: 21 aug 2022, 15:59 Ik ben heel content da we wonnen ,ma ben ik de enige die vond dat de keeper van oostende er niet goed uitzag bij die goal?
Nee dat was inderdaad een dikke flater. Hubert heeft dat wel vaker.
Slap schotje, anders was het weer een draw. Het mag al eens meezitten
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Oostende - Stvv

Bericht door Dreke »

Jones schreef: 21 aug 2022, 18:28 Slap schotje, anders was het weer een draw. Het mag al eens meezitten
Een wederkerende redeneerfout. Met een doelpunt verandert een wedstrijd. Butterfly effect. Je kan onmogelijk weten hoe de match zou gelopen zijn als die bal er niet in ging.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Oostende - Stvv

Bericht door STVV1924 »

Dreke schreef: 21 aug 2022, 20:08
Jones schreef: 21 aug 2022, 18:28 Slap schotje, anders was het weer een draw. Het mag al eens meezitten
Een wederkerende redeneerfout. Met een doelpunt verandert een wedstrijd. Butterfly effect. Je kan onmogelijk weten hoe de match zou gelopen zijn als die bal er niet in ging.
Correct, veronderstellen dat we geen doelpunt zouden hebben gescoord, klopt niet. Maar wat statistisch wel klopt, is dat Stvv onder leiding van Hollerbach met een voorsprong geen wedstrijd meer verloor. Ik denk dat de cijfers dan vrijwel indrukwekkend zijn. Ik heb het nog niet nagekeken maar ik denk bij (vroege) voorsprong winnen we in +70% van deze situaties de wedstrijd.

Wat heel opvallend ook is dat Konaté van verdediging naar middenveld en Bruls van middenveld naar aanval de transitiespelers waren vorig seizoen. Moesten we één van beide spelers laten vertrekken dan moeten ze op basis van deze kwaliteiten ook waardig worden vervangen.

Tenzij we met Koita en Bruno proberen naar een 3-4-3 of 4-3-3 systeem "in blok" te schakelen met hogere druk op de flanken.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Oostende - Stvv

Bericht door smol »

Off topic.
Mechelen - Westerlo ouderwetse uitslag 5-4.
Voor zo wedstrijden ga je naar t stadion.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Oostende - Stvv

Bericht door STVV1924 »

smol schreef: 21 aug 2022, 22:55 Off topic.
Mechelen - Westerlo ouderwetse uitslag 5-4.
Voor zo wedstrijden ga je naar t stadion.


Op Stayen mag Kv van mij er gerust 4 uit de netten rapen 😀
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Oostende - Stvv

Bericht door smol »

STVV1924 schreef: 21 aug 2022, 23:03
smol schreef: 21 aug 2022, 22:55 Off topic.
Mechelen - Westerlo ouderwetse uitslag 5-4.
Voor zo wedstrijden ga je naar t stadion.


Op Stayen mag Kv van mij er gerust 4 uit de netten rapen 😀
Met Hollie zal je niet snel zo een open wedstrijd krijgen ...
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Oostende - Stvv

Bericht door miel »

Jones schreef: 21 aug 2022, 18:28
moemeke schreef: 21 aug 2022, 17:27
vdl schreef: 21 aug 2022, 15:59 Ik ben heel content da we wonnen ,ma ben ik de enige die vond dat de keeper van oostende er niet goed uitzag bij die goal?
Nee dat was inderdaad een dikke flater. Hubert heeft dat wel vaker.
Slap schotje, anders was het weer een draw. Het mag al eens meezitten
Daar ben ik nog niet zo zeker van , eerder had Bruls al een binnen tikker gemist , Stvv domineerde Kvo volledig .
Eens op voorsprong , hebben we de match gecontroleerd , zonder iets noemenswaardig weg te geven .
Als ge het zelf afdwingt zit het meestal mee
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Oostende - Stvv

Bericht door voetballiefhebber »

Dreke schreef: 21 aug 2022, 20:08
Jones schreef: 21 aug 2022, 18:28 Slap schotje, anders was het weer een draw. Het mag al eens meezitten
Een wederkerende redeneerfout. Met een doelpunt verandert een wedstrijd. Butterfly effect. Je kan onmogelijk weten hoe de match zou gelopen zijn als die bal er niet in ging.
Inderdaad, maar als je moeilijk scoort helpt het als de keeper of verdediger van de tegenstander in de fout gaat. Daarna moet je ook een beetje geluk hebben dat er toch met het pompen van hen een bal goed valt voor hun. Anders krijg je toch weer een gelijkspel. Je scoort 3 keer in 5 wedstrijden en dan ben je niet slecht bedeeld met 6 punten. Het konden er nog meer zijn geweest, maar ook wel minder.
Plaats reactie