Genk-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Genk-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

STVV-fan schreef: 03 sep 2022, 23:09
vuil rat schreef: 03 sep 2022, 22:46 Terug thuis met dubbel gevoel spijtig van die paar cm . Vraag mij wel af moest de lijnrechter niet gevlagd hebben kwam de var dan ook tussen
Wordt tegenwoordig automatisch naar gekeken, niet?

Als je die 5 man en Gnkse paardenkop leest op ONZE FB, dan kan ik mij enkel maar voorstellen welke tranen geweend zouden worden wanneer uitgerekend Bruno de winning goal gemaakt had...
Inderdaad. Je kunt soms het gevoel hebben dat het buitenspel is, maar later blijkt het dan toch licht te zijn. Ik had ook het gevoel dat dit buitenspel was bij de live, maar was verbaasd dat het zo nipt was toen de beelden werden stilgezet.

Ik herinner me een reportage uit Nederland over de VAR, vorig seizoen. Men legde toen uit dat als de lijnen elkaar raken er geen buitenspel wordt aangegeven omdat het dan zo miniem is. Ik weet niet of ze dat dit seizoen nog zo hanteren, maar als het zo is zou dit in Nederland niet worden afgekeurd. Er zat totaal niets tussen, tussen de witte en de rode lijn.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Genk-STVV

Bericht door Jokke »

Een speler STAAT buitenspel dacht ik en dat staan is normaler wijze op z'n beide benen.
Met die idiote VARlijntjes op iemands schouder, vingers of wat dan ook vervalst men voortdurend de regels.
Belachelijke lijnrechter en VAR alweer
STVV-fan
Berichten: 6016
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Genk-STVV

Bericht door STVV-fan »

Jokke schreef: 03 sep 2022, 23:31 Een speler STAAT buitenspel dacht ik en dat staan is normaler wijze op z'n beide benen.
Met die idiote VARlijntjes op iemands schouder, vingers of wat dan ook vervalst men voortdurend de regels.
Belachelijke lijnrechter en VAR alweer
Is het ook gewoon niet de regel dat, indien eender welk lichaamsdeel waarmee reglementair een doelpunt gescoord kan worden, offside staat, dat het offside is?
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1549
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Genk-STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

"Ah nee hè Gianni, uwe clavicula en cavitas glenoidalis stonden buitenspel"
:?
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Genk-STVV

Bericht door de Jos »

Gewoon schreef: 03 sep 2022, 19:55 Een gelijkspel vieren als een bekerwinst, hoe aandoenlijk. Ik neem het hier ook niemand kwalijk. Niemand kent hier ook het verschil. Een bekerwinst is enkel weggelegd voor de echte topploegen als La Louvière.
Hier log ik toch graag nog eens voor in om u publiekelijk eens goed uit te lachen.

Wat maakt f* Genk de modale Truienaar nog uit denkt ge? De zondagmorgen voor uw match tegen Zulte Waregem stond ik in de plaatselijke Carrefour aan de kassa naast uw keeper. Hij kwam er letterlijk enkel een bus Axe deo kopen en nog 1 ander artikel. Ik dacht meteen: "Kan de blauwe grootmacht uit het zwarte/bruine land hun spelers zelfs dáár niet meer in voorzien, vlak voor ze een busrit van minstens 2u moeten aanvangen?"

Maar soit. Hij stapte na het afrekenen en buitenstappen in zijn zwarte 4x4 van de club. Ik in de mijne (privaat betaald). We knikten eens naar elkaar.

Arm schaap dat ge daar loopt.
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Genk-STVV

Bericht door STVV1924 »

Gewoon schreef: 03 sep 2022, 19:55 Een gelijkspel vieren als een bekerwinst, hoe aandoenlijk. Ik neem het hier ook niemand kwalijk. Niemand kent hier ook het verschil. Een bekerwinst is enkel weggelegd voor de echte topploegen als La Louvière.
Speciaal voor Gewoon, onze huilsmurf...
https://m.youtube.com/watch?v=jHozkZ2Uz ... e=youtu.be
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Genk-STVV

Bericht door save-stvv »

Eigenlijk mag er is iets gezegd worden ovvr Toni
Beste stopper ooit , wat een mentaliteit
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Genk-STVV

Bericht door AirMontella »

STVV-fan schreef: 03 sep 2022, 23:47
Jokke schreef: 03 sep 2022, 23:31 Een speler STAAT buitenspel dacht ik en dat staan is normaler wijze op z'n beide benen.
Met die idiote VARlijntjes op iemands schouder, vingers of wat dan ook vervalst men voortdurend de regels.
Belachelijke lijnrechter en VAR alweer
Is het ook gewoon niet de regel dat, indien eender welk lichaamsdeel waarmee reglementair een doelpunt gescoord kan worden, offside staat, dat het offside is?
Dit dus. Een deel van het hoofd van Bruno is voorbij de offsidelijn, dus het is buitenspel. Punt aan de lijn.

Hoe jammer dat ook is, het is zo.

We moeten nu niet, omdat we een andere uitkomst hadden gewild, simpele regels in vraag gaan stellen.

Als het aan de andere kant was geweest, was de de VAR dan ook belachelijk?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Genk-STVV

Bericht door Tompie »

Yep, laat ons daarentegen wat meer focussen op de prestaties van spelers als Wolke Janssens die het toch bijzonder knap doet.Toegegeven, hij overtreft momenteel ver mijn verwachtingen.

Leistner ook een dijk van een wedstrijd. Wat een heerser daar in de defensie.

En eigenlijk vond ik ook Bauer een goede wedstrijd spelen… Was toch een gewaagde zet in principe.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Genk-STVV

Bericht door KNRI »

Ik zet onze keeper ook graag even in de spotlight. Wat een bescheiden, maar oh zo betrouwbaar sluitstuk is hij voor ons :heil:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Genk-STVV

Bericht door AirMontella »

KNRI schreef: 04 sep 2022, 07:51 Ik zet onze keeper ook graag even in de spotligt. Wat een bescheiden, maar oh zo betrouwbaar sluitstuk is hij voor ons :heil:
De oerdegelijkheid zit in de hele basisploeg en deel van de bank. Daarin zijn onder DMM gigantische stappen vooruit gezet. Dat zorgt ervoor dat de basis er staat en betrouwbaar is. Echt zwakke pionnen zijn er niet meer. Waar is de tijd dat we in de basis moesten behelpen met Proschwitz, Dalla Valle of andere Dussauts...

Nu is het kwestie van de volgende stap te zetten en die extra portie killers binnen te halen. Mannen die een zekerheid zijn op doelpunten en het verschil maken tussen degelijkheid en pieken.
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Genk-STVV

Bericht door Mikman »

Toch bedenkingen bij het afhandelen van het buitenspel. De lijn werd trouwens niet op de schouder getrokken, maar op de borst. Waar die precies begint, is eigenlijk giswerk. En de lijnrechter vlagde wel heel gretig voor zo'n nipt buitenspel, hij kon dit vanuit zijn positie onmogelijk juist beoordelen, puur giswerk en helemaal tegen de instructies in die zeggen dat je de aanvaller initieel altijd het voordeel moet gunnen. Twijfel = geen buitenspel. Ik heb Filip Joos ook ooit horen uitleggen dat er tussen de twee buitenspellijnen op het VAR-beeld het groen van het veld zichtbaar moet zijn, en dat was er toch niet. Stel je voor dat men in het VAR-busje gewoon besliste om bij gebrek aan duidelijk bewijs bij de ( misschien wel terechte maar sowieso verkeerd uitgevoerde) oorspronkelijke beslissing van de lijnrechter te blijven.

Ik zeg niet dat de beslissing verkeerd was, ik ben er wel zeker van dat we dit seizoen nog gelijkaardige situaties gaan zien waarin eenzelfde fase anders beoordeeld zal worden.

Voor de rest een mooi punt, niet eens onverwacht. De tijd dat een match op verplaatsing of een bezoek aan Genk op voorhand een kansloze bedoening was, ligt al een tijd achter ons. In de hele jaargang 2022 kon enkel Brugge de punten thuis houden tegen ons. Dat was toen nog met Pius ( die toen enorm flaterde bij het doelpunt ), Cacace en Durkin in de basis...

Toch wel de enorme verdienste van Hollerbach, dat we een ploeg hebben die elke week competitief is.
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Genk-STVV

Bericht door Positivo »

Sommigen op het forum laten uitschijnen dat een overwinning van Stvv toch wel niet verdiend zou geweest zijn ….
Nochtans waren de meest prangende fases in het voordeel van Stvv
Konaté, Boya EN Bruno waren er dicht bij.

Neutrale toeschouwers (Sporza) vernoemen Cuesta en McKenzie als meest in het oog springende Genkenaars ….. en dat zijn toch de centrale verdedigers, dacht ik zo .
smol
Berichten: 1390
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Genk-STVV

Bericht door smol »

Volgens mij besefte Bruno zelf ook wel vrij snel dat hij buitenspel stond (een spits voelt dit aan).
Enfin correct is correct, net zoals de uitslag. Pittige derby die bij momenten wat kwaliteit miste met een correcte puntenverdeling.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1549
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Genk-STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

De landmijnen en bazooka's van Koita werden gemist ...
Daar zou Voortje zijn pollekes aan kunnen verbrand hebben, als hij er sowieso bijgeraakte !

Vraag me trouwens ook af wat Vranken zo een hele match tegen de vierde aant vertellen is !
Laatst gewijzigd door Brusselmans 2.0 op 04 sep 2022, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie