Genk-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Genk-STVV

Bericht door Jean-Paul »

Was na da hei? Djillings zet toch alle twie kanaries? Naa goat djillings elkander toch ne op ourlings bakkes kloppen was mich da naa? Goat geleik een poar bokke drenke dan is dei discussie toch gedoan zeiker?
wiekes
Berichten: 878
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Genk-STVV

Bericht door wiekes »

Juist gezegd Roman paar centimeter wordt gezien, en paar meter niet moest maar eens aan de andere kant geweest zijn ,wat denk je vul het zelf maar in.
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Genk-STVV

Bericht door Jebus4life »

Roman schreef: 05 sep 2022, 13:21
BoemBoem schreef: 05 sep 2022, 13:05
wiekes schreef: 05 sep 2022, 12:37 Als ,als,Brusselmans men tant klitsen aa was het menne noenk ,en as da var ont sloope was gelek gisteren in Anderlecht dan was het 0-1 voila na weit dje het.
De grensrechter had gevlagd voor de var tussenkwam.
Zelfs als de var niet aanwezig was had het 0-0 gebleven
Zoals ik eerder al aangaf doet dat zeer grote twijfels rijzen over de objectiviteit van die lijnrechter want dat centimetertje verschil heeft hij nooit met zekerheid kunnen zien. En bij de minste twijfel mag hij niet vlaggen, dus ... de rest vul je zelf maar in.
Hij mag (moet) zeker vlaggen als hij buitenspel ziet, enige verschil met vroeger is dat hij nu moet wachten tot nadat de fase afgelopen is zodat de VAR kan ingrijpen als hij fout is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Genk-STVV

Bericht door miel »

Is er iemand die weet wie de lijn trekt over al dan niet buitenspel ?
Zijn het computerprogramma's , Robots of het rariteiten cabinet dat zich VAR noemt ???
Wanneer het computerprogramma's of robots zijn was het wel degelijk buitenspel ook al waren het amper een paar cm
Maar als die paljaskes van de VAR de lijn moeten trekken blijf in argwanend .Want wij zien bijna nooit wanneer de bal vertrekt .
Ongelooflijk dat reeds tot 2 x toe een scheids wordt geroepen om een speler van ons rood te geven , in het geval van Bruls kan je er nog enig sinds inkomen , ( ook al zijn er dit week-end elders ten velde veel ergere dingen gebeurd waarbij de VAR niet ingrijpt ) Bij die fase van Konaté , wie verzint het om daarvoor een interventie te doen ? :gek: En dan staan ze verstomd dat ge twijfelt aan hun eerlijkheid .
De VAR heeft geen enkele meerwaarde op die manier , Als ge 5 minuten moet wachten eer het goal is of niet dan scheelt er iets . Het vaak onnodig stil leggen van een wedstrijd waar dan een scheids nog eens 5 minuten moet kijken om een beslissing te nemen komt het voetbal niet ten goede ,
Laat staan de beleving .Er worden nog steeds veel blunders gemaakt met of zonder VAR , want voetbal is tot nader order nog steeds een contact sport , en wanneer er contact is binnen de 16 zijn de maten en gewichten niet voor iedereen dezelfde .
Afschaffen die handel , ik kan er meer mee leven dat een lijnrechter zich vergist , dan dat een doelpunt wordt afgekeurd om dat een speler toevallig een lange neus heeft :lol:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Genk-STVV

Bericht door miel »

Brusselmans 2.0 schreef: 05 sep 2022, 11:29 Nee, maar gewoon eerlijk durven zijn ...
Vandevoort heeft vandaag niet getraind , heeft een verrekking opgelopen op schoten van Boya , Konaté en Bauer :lol:
Dat scheelde ook maar enkele centimeters , Wij hebben zelfs gescoord , zo dicht is G*nk er nooit bijgeweest .
Het wedstrijd verslag gisteren avond op TVL , gaf wel de indruk dat STVV er totaal niet aan te pas kwam . Terwijl vooral een groot stuk van de eerste helft Stvv baas was in de welke arena dan ook (Who cares)
G*enk had zeker kunnen winnen , maar wij ook , dus een boefke zal wel correct zijn zeker
Met11tegen12
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: Genk-STVV

Bericht door Met11tegen12 »

miel schreef: 05 sep 2022, 15:22 Is er iemand die weet wie de lijn trekt over al dan niet buitenspel ?
Zijn het computerprogramma's , Robots of het rariteiten cabinet dat zich VAR noemt ???
Wanneer het computerprogramma's of robots zijn was het wel degelijk buitenspel ook al waren het amper een paar cm
Maar als die paljaskes van de VAR de lijn moeten trekken blijf in argwanend .Want wij zien bijna nooit wanneer de bal vertrekt .
Ongelooflijk dat reeds tot 2 x toe een scheids wordt geroepen om een speler van ons rood te geven , in het geval van Bruls kan je er nog enig sinds inkomen , ( ook al zijn er dit week-end elders ten velde veel ergere dingen gebeurd waarbij de VAR niet ingrijpt ) Bij die fase van Konaté , wie verzint het om daarvoor een interventie te doen ? :gek: En dan staan ze verstomd dat ge twijfelt aan hun eerlijkheid .
De VAR heeft geen enkele meerwaarde op die manier , Als ge 5 minuten moet wachten eer het goal is of niet dan scheelt er iets . Het vaak onnodig stil leggen van een wedstrijd waar dan een scheids nog eens 5 minuten moet kijken om een beslissing te nemen komt het voetbal niet ten goede ,
Laat staan de beleving .Er worden nog steeds veel blunders gemaakt met of zonder VAR , want voetbal is tot nader order nog steeds een contact sport , en wanneer er contact is binnen de 16 zijn de maten en gewichten niet voor iedereen dezelfde .
Afschaffen die handel , ik kan er meer mee leven dat een lijnrechter zich vergist , dan dat een doelpunt wordt afgekeurd omdat een speler toevallig een lange neus heeft :lol:
Witte en rode var-lijn waren in deze situatie zo goed als samenvallend. Manueel kan je met enkele honderdsten van een seconde de lijn 'manipuleren'. Dat is soms voldoende om een speler buitenspel of on site te plaatsen. Toch ben ik pro-var, voor 'kleinere' ploeg toch soms een redding.

Man van de match was de lijnrechter. Wat een geweldig zicht heeft die man en wat een geweldig snel reactievermogen om onmiddellijk te vlaggen. Deze 'vlagsnelheid' de laatste jaren niet meer gezien... Een extra-argument voor de dankbare var om het in mijn ogen geldig doelpunt te kunnen afkeuren. 'Goed gedaan' mannen, alweer...
Bob Van Beethoven
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2010, 22:06

Re: Genk-STVV

Bericht door Bob Van Beethoven »

Deze lijnrechter met de ongelooflijke arendsogen komt uit Neeroeteren...
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Genk-STVV

Bericht door Roman »

Bob Van Beethoven schreef: 05 sep 2022, 16:56 Deze lijnrechter met de ongelooflijke arendsogen komt uit Neeroeteren...
En is allicht in hart en nieren een Genk-supporter, ik kan het echt niet anders plaatsen, sorry !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Genk-STVV

Bericht door Jacques »

Brusselmans 2.0 schreef: 05 sep 2022, 10:30 En toch ga ik effe moeilijk doen :lol:

De gelukjes (meerdere zelfs) waren toch voor ons.
Genk had meerdere keren de mogelijkheid om te scoren.
Ik denk dan aan de bal die na de aktie via het been bij Schmidt beland, de slechte afwerking na de pass achter de verdediging waarbij de speler alleen voor Schmidt komt, het balletje over de verdediging aan de 2de paal nipt naast getrapt vanaf 2 meter, het eindschot dat wild overgaat.
Sorry, ken de namen niet van de spelers.

Toch 4 keer een dikke kans, waarbij we 3 keer uitgespeeld werden.
Die cijfers kunnen wij niet voorleggen.

1 keer bingo van deze 4 ...
Ze zoeken nog volk bij het parochieblad! :mrgreen:

Dat zijn een paar hete standjes en/of een bal in de kluts. Daar krijgt ge zelfs Wolke tegenwoordig niet meer mee verontrust. :cool:
Effen serieus, zo’n bal kan er altijd in maar Joske Paintsil is geen Ito als het op afwerken aankomt. Dat is (gebrek aan) kwaliteit in de zestien. Van gemiddeld 3 doelpunten naar amper 3 (halve) kansen voor Genk heeft ook te maken met een surplus aan kwaliteit achterin bij ons. Toni en Wolke absoluut maar meer nog Al-Dakhil bewees dat de club er goed aan deed een bod van 5 miljoen te weigeren. Begint stilaan Tomi-aans te worden. Bauer ook sterk ondanks heel de cirk. Mory tenslotte leverde een dijk van een prestatie af als enige verdedigende mid. Dat is nog wat anders dan die sutsmuil Heynen aan de overkant.
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Genk-STVV

Bericht door Lukske de Lange »

Zijn we nog steeds achterhoede gevechten aan het voeren ivm die offside van Bruno?

Volgens de regels die gelden voor iedereen is dat buitenspel, of ze nu een geel, zwart, blauw, rood of mauve shirt dragen. Var of geen Var. Hoe zonde ik het ook vind dat de goal afgekeurd is, hij hangt simpelweg achter de laatste verdediger met zijn schouder en is het dus een correcte beslissing volgens mij.
Of ben ik zo mis? 🙂
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1558
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Genk-STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Jacques schreef: 05 sep 2022, 18:47
Ze zoeken nog volk bij het parochieblad! :mrgreen:
Duut zoe simpel ni mins !
Oeren aatleg trik op den hond zijn twie, vol langs de kweste daurgekakt !
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Genk-STVV

Bericht door Dreke »

Lukske de Lange schreef: 05 sep 2022, 19:08 Zijn we nog steeds achterhoede gevechten aan het voeren ivm die offside van Bruno?

Volgens de regels die gelden voor iedereen is dat buitenspel, of ze nu een geel, zwart, blauw, rood of mauve shirt dragen. Var of geen Var. Hoe zonde ik het ook vind dat de goal afgekeurd is, hij hangt simpelweg achter de laatste verdediger met zijn schouder en is het dus een correcte beslissing volgens mij.
Of ben ik zo mis? 🙂
Nope.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3682
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Genk-STVV

Bericht door Mikman »

Serge Gumienny in HBVL over de VAR-fases:

“Twee fases vielen op: het buitenspeldoelpunt van invaller Bruno in blessuretijd en het VAR-moment met El Khannous en Konaté na de rust. Over de buitenspelfase kan ik kort zijn. Dit is millimeterwerk waar ik nooit een voorstander van ben geweest, want je kan dit onmogelijk met het blote oog zien. Dit is té theoretisch. Maar wat kan je er tegenin brengen? Uiteindelijk is dit toch waar de hele voetbalwereld om gevraagd heeft? Einde discussie dus.”

“Over de VAR-interventie bij de vermeende elleboog van Konaté op El Khannous valt veel meer te zeggen. Ik kan maar niet begrijpen dat een ervaren ref/VAR als Verboomen hier tussenbeide komt. Een VAR mag dat toch enkel doen bij een ‘clear and obvious error’? Terwijl dit niet meer was dan een fait divers. Het sterkt de prestatie van Vergoote alleen maar door bij zijn beslissing te blijven, want de psychologische druk moet op dat moment enorm geweest zijn.”
truieneer
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Genk-STVV

Bericht door truieneer »

Mikman schreef: 06 sep 2022, 10:38 Serge Gumienny in HBVL over de VAR-fases:

“Twee fases vielen op: het buitenspeldoelpunt van invaller Bruno in blessuretijd en het VAR-moment met El Khannous en Konaté na de rust. Over de buitenspelfase kan ik kort zijn. Dit is millimeterwerk waar ik nooit een voorstander van ben geweest, want je kan dit onmogelijk met het blote oog zien. Dit is té theoretisch. Maar wat kan je er tegenin brengen? Uiteindelijk is dit toch waar de hele voetbalwereld om gevraagd heeft? Einde discussie dus.”

“Over de VAR-interventie bij de vermeende elleboog van Konaté op El Khannous valt veel meer te zeggen. Ik kan maar niet begrijpen dat een ervaren ref/VAR als Verboomen hier tussenbeide komt. Een VAR mag dat toch enkel doen bij een ‘clear and obvious error’? Terwijl dit niet meer was dan een fait divers. Het sterkt de prestatie van Vergoote alleen maar door bij zijn beslissing te blijven, want de psychologische druk moet op dat moment enorm geweest zijn.”
Dan kan gevraagd worden waarom er psychologische druk was?
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1558
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Genk-STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

truieneer schreef: 06 sep 2022, 11:49
Dan kan gevraagd worden waarom er psychologische druk was?
Als Vranken een hele match ligt te zagen tegen iedereen bvb.
Bij mij zou die psychologische druk snel weg zijn. Eerst een waarschuwingske dat het gemekker moet stoppen, nie willen : geel ... Nog nie geleerd ... Got mar in de tribun zitten menneke, da ich oer gemem nimee huur !
Plaats reactie