STVV - STANDARD 09/09/22

Alles over de wedstrijden van STVV
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Lukske de Lange »

Johan schreef: 11 sep 2022, 08:10 transferperiode is net voorbij en we zijn al aan het dromen van transfervrij vedetten en winteraankopen. Droom lekker verder. Tateishi en zijn hele circus die doen alles om alle gelden direct naar Japan te sturen en geen rotte frank uit te geven. Show verkopen in Japan maar, ho maar, een degelijke ploeg op poten zetten, clubliefde en ambitie ,interresseert hen geen bal. Het wordt een lang en triestig seizoen en spelen tot de laatste dag. 9 op 24 is een Grote Buis. Als ge het gaat moeten hebben van die twee bejaarde Jappaners gaat ge nog lang wachten. Hollerbach zal wel niet anders durvan dan die twee iedere match op te zetten. Arn Stvv , ze strooien ons zand in de ogen en wij geloven er nog in ook.
Dus er staat geen degelijke ploeg op poten? Oké :roll: en wat sponsors doen ivm merchandising (STVV Lounge, STVV Girls,...) heeft niks met sportief budget of werking te maken.

Mijn inziens ontbreekt het sportief enkel aan een targetman, voor de rest lukt het verschillende spelers niet om een constante in hun prestaties te leggen. Sterkhouders als Konaté en Brüls bijvoorbeeld presteren niet zoals na nieuwjaar vorig seizoen. Misschien hebben ze gepiekt toen en is wat ze nu tonen hun huidige niveau? Iedere positie is dubbelbezet, de spaarpot is er om aan te kopen na dit seizoen...want maak je geen illusies, verschillende spelers zullen (moeten) vervangen worden na dit seizoen. Konaté, Al Dakhil, Brüls, Okazaki, Hayashi en zelfs Hashioka gaan hier geen seizoenen blijven hoor.

Lange termijn denken is een kunst, die ons bestuur vrij goed beheerst, maar die weliswaar niet verenigbaar is met supporter zijn 😉 toegegeven ik had ook op meer gehoopt dit seizoen, maar de technische staf heeft op een paar uitzonderingen na al hun gevraagde spelers gekregen. Als de gehele club op niveau presteren kan, is er geen vuiltje aan de lucht en dat voor minstens verschillende jaren :cool:
3800
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2022, 01:21
Supporter van: stvv

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door 3800 »

Van Konaté dachten we ook dat die deze zomer zeker weg zou zijn na zijn sterk vorig seizoen. Maar hij loopt er nog steeds rond en ergens is dat niet verwonderlijk. Op z'n 29ste kan je er geen commerciële meerwaarde meer op creeëren en dat is in het moderne voetbal zowat de eerste parameter geworden bij transfers.
Ten tweede is hij zeker fysiek en in de balrecuperatie sterk, maar hij speelt ook elke match vijf ziekenhuisballen in. Soms zelfs passes van 5 meter die niet aankomen, waardoor vaak de kans op een tegenaanval verloren gaat. Ik denk daarom eerlijk gezegd dat STVV voor hem het hoogst haalbare is.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 11 sep 2022, 08:59
Johan schreef: 11 sep 2022, 08:10 transferperiode is net voorbij en we zijn al aan het dromen van transfervrij vedetten en winteraankopen. Droom lekker verder. Tateishi en zijn hele circus die doen alles om alle gelden direct naar Japan te sturen en geen rotte frank uit te geven. Show verkopen in Japan maar, ho maar, een degelijke ploeg op poten zetten, clubliefde en ambitie ,interresseert hen geen bal. Het wordt een lang en triestig seizoen en spelen tot de laatste dag. 9 op 24 is een Grote Buis. Als ge het gaat moeten hebben van die twee bejaarde Jappaners gaat ge nog lang wachten. Hollerbach zal wel niet anders durvan dan die twee iedere match op te zetten. Arn Stvv , ze strooien ons zand in de ogen en wij geloven er nog in ook.
Dus er staat geen degelijke ploeg op poten? Oké :roll: en wat sponsors doen ivm merchandising (STVV Lounge, STVV Girls,...) heeft niks met sportief budget of werking te maken.

Mijn inziens ontbreekt het sportief enkel aan een targetman, voor de rest lukt het verschillende spelers niet om een constante in hun prestaties te leggen. Sterkhouders als Konaté en Brüls bijvoorbeeld presteren niet zoals na nieuwjaar vorig seizoen. Misschien hebben ze gepiekt toen en is wat ze nu tonen hun huidige niveau? Iedere positie is dubbelbezet, de spaarpot is er om aan te kopen na dit seizoen...want maak je geen illusies, verschillende spelers zullen (moeten) vervangen worden na dit seizoen. Konaté, Al Dakhil, Brüls, Okazaki, Hayashi en zelfs Hashioka gaan hier geen seizoenen blijven hoor.

Lange termijn denken is een kunst, die ons bestuur vrij goed beheerst, maar die weliswaar niet verenigbaar is met supporter zijn 😉 toegegeven ik had ook op meer gehoopt dit seizoen, maar de technische staf heeft op een paar uitzonderingen na al hun gevraagde spelers gekregen. Als de gehele club op niveau presteren kan, is er geen vuiltje aan de lucht en dat voor minstens verschillende jaren :cool:
Nogal een belangrijke hè?

Als uw spitsen de laatste 3 wedstrijden, ik spreek over Okazaki en Hayashi, geen enkele doel poging ondernomen hebben is er een probleem. Ze kunnen niet worden aangespeeld en ze kunnen zichzelf niet vrijmaken. Dat ligt aan het systeem. Want Hayashi kon dat, met een target man naast zich, vorig seizoen wel.
Nu zitten beide mannen te lopen en te wroeten zonder gevolg.

Ge gaat nogal licht over het feit dat het ‘juist een target man is die ontbreekt’.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door vuil rat »

Wa mij duidelijk opvalt is da ge nu 2 keer verloren hebt van een ploeg waar ge in de voorbereiding tegen geoefend hebt .En da deze u tactisch 2 keer overklast hebben en ge geen kans hebt kunnen creeren .We hebben duidelijk geen plan b als onze tactiek niet werkt
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 11 sep 2022, 11:29
Lukske de Lange schreef: 11 sep 2022, 08:59
Johan schreef: 11 sep 2022, 08:10 transferperiode is net voorbij en we zijn al aan het dromen van transfervrij vedetten en winteraankopen. Droom lekker verder. Tateishi en zijn hele circus die doen alles om alle gelden direct naar Japan te sturen en geen rotte frank uit te geven. Show verkopen in Japan maar, ho maar, een degelijke ploeg op poten zetten, clubliefde en ambitie ,interresseert hen geen bal. Het wordt een lang en triestig seizoen en spelen tot de laatste dag. 9 op 24 is een Grote Buis. Als ge het gaat moeten hebben van die twee bejaarde Jappaners gaat ge nog lang wachten. Hollerbach zal wel niet anders durvan dan die twee iedere match op te zetten. Arn Stvv , ze strooien ons zand in de ogen en wij geloven er nog in ook.
Dus er staat geen degelijke ploeg op poten? Oké :roll: en wat sponsors doen ivm merchandising (STVV Lounge, STVV Girls,...) heeft niks met sportief budget of werking te maken.

Mijn inziens ontbreekt het sportief enkel aan een targetman, voor de rest lukt het verschillende spelers niet om een constante in hun prestaties te leggen. Sterkhouders als Konaté en Brüls bijvoorbeeld presteren niet zoals na nieuwjaar vorig seizoen. Misschien hebben ze gepiekt toen en is wat ze nu tonen hun huidige niveau? Iedere positie is dubbelbezet, de spaarpot is er om aan te kopen na dit seizoen...want maak je geen illusies, verschillende spelers zullen (moeten) vervangen worden na dit seizoen. Konaté, Al Dakhil, Brüls, Okazaki, Hayashi en zelfs Hashioka gaan hier geen seizoenen blijven hoor.

Lange termijn denken is een kunst, die ons bestuur vrij goed beheerst, maar die weliswaar niet verenigbaar is met supporter zijn 😉 toegegeven ik had ook op meer gehoopt dit seizoen, maar de technische staf heeft op een paar uitzonderingen na al hun gevraagde spelers gekregen. Als de gehele club op niveau presteren kan, is er geen vuiltje aan de lucht en dat voor minstens verschillende jaren :cool:
Nogal een belangrijke hè?

Als uw spitsen de laatste 3 wedstrijden, ik spreek over Okazaki en Hayashi, geen enkele doel poging ondernomen hebben is er een probleem. Ze kunnen niet worden aangespeeld en ze kunnen zichzelf niet vrijmaken. Dat ligt aan het systeem. Want Hayashi kon dat, met een target man naast zich, vorig seizoen wel.
Nu zitten beide mannen te lopen en te wroeten zonder gevolg.

Ge gaat nogal licht over het feit dat het ‘juist een target man is die ontbreekt’.
Licht overgaan? Niet echt, maar het is ook niet gezegd dat dé targetman nu dé oplossing is. Hara liep hier een heel seizoen rond, maar is ook pas écht beginnen renderen als targetman na nieuwjaar.

Dus om te zeggen dat dit nu dé oplossing gaat zijn, dat weet ik zo nog niet.

We gaan er wel komen dit seizoen volgens mij, maar of het volstaat voor play-off 2? Dat valt te bekijken...en dat heeft meer te maken met individueel (constant) niveau van de spelers dan met systemen of profielen, wat mij betreft tenminste :)
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 11 sep 2022, 12:15
BoemBoem schreef: 11 sep 2022, 11:29
Lukske de Lange schreef: 11 sep 2022, 08:59
Johan schreef: 11 sep 2022, 08:10 transferperiode is net voorbij en we zijn al aan het dromen van transfervrij vedetten en winteraankopen. Droom lekker verder. Tateishi en zijn hele circus die doen alles om alle gelden direct naar Japan te sturen en geen rotte frank uit te geven. Show verkopen in Japan maar, ho maar, een degelijke ploeg op poten zetten, clubliefde en ambitie ,interresseert hen geen bal. Het wordt een lang en triestig seizoen en spelen tot de laatste dag. 9 op 24 is een Grote Buis. Als ge het gaat moeten hebben van die twee bejaarde Jappaners gaat ge nog lang wachten. Hollerbach zal wel niet anders durvan dan die twee iedere match op te zetten. Arn Stvv , ze strooien ons zand in de ogen en wij geloven er nog in ook.
Dus er staat geen degelijke ploeg op poten? Oké :roll: en wat sponsors doen ivm merchandising (STVV Lounge, STVV Girls,...) heeft niks met sportief budget of werking te maken.

Mijn inziens ontbreekt het sportief enkel aan een targetman, voor de rest lukt het verschillende spelers niet om een constante in hun prestaties te leggen. Sterkhouders als Konaté en Brüls bijvoorbeeld presteren niet zoals na nieuwjaar vorig seizoen. Misschien hebben ze gepiekt toen en is wat ze nu tonen hun huidige niveau? Iedere positie is dubbelbezet, de spaarpot is er om aan te kopen na dit seizoen...want maak je geen illusies, verschillende spelers zullen (moeten) vervangen worden na dit seizoen. Konaté, Al Dakhil, Brüls, Okazaki, Hayashi en zelfs Hashioka gaan hier geen seizoenen blijven hoor.

Lange termijn denken is een kunst, die ons bestuur vrij goed beheerst, maar die weliswaar niet verenigbaar is met supporter zijn 😉 toegegeven ik had ook op meer gehoopt dit seizoen, maar de technische staf heeft op een paar uitzonderingen na al hun gevraagde spelers gekregen. Als de gehele club op niveau presteren kan, is er geen vuiltje aan de lucht en dat voor minstens verschillende jaren :cool:
Nogal een belangrijke hè?

Als uw spitsen de laatste 3 wedstrijden, ik spreek over Okazaki en Hayashi, geen enkele doel poging ondernomen hebben is er een probleem. Ze kunnen niet worden aangespeeld en ze kunnen zichzelf niet vrijmaken. Dat ligt aan het systeem. Want Hayashi kon dat, met een target man naast zich, vorig seizoen wel.
Nu zitten beide mannen te lopen en te wroeten zonder gevolg.

Ge gaat nogal licht over het feit dat het ‘juist een target man is die ontbreekt’.
Licht overgaan? Niet echt, maar het is ook niet gezegd dat dé targetman nu dé oplossing is. Hara liep hier een heel seizoen rond, maar is ook pas écht beginnen renderen als targetman na nieuwjaar.

Dus om te zeggen dat dit nu dé oplossing gaat zijn, dat weet ik zo nog niet.

We gaan er wel komen dit seizoen volgens mij, maar of het volstaat voor play-off 2? Dat valt te bekijken...en dat heeft meer te maken met individueel (constant) niveau van de spelers dan met systemen of profielen, wat mij betreft tenminste :)
Ik zeg nergens dat we er niet komen. Allesbehalve.

Maar de spitsen die wij nu hebben, hebben een sterke man nodig naast hun om zelf beter te presteren.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Niemand durft het precies zeggen, maar ik wel !

Der Bernd mag zich eens gaan bezinnen.
Ploeg samengehouden, en met 3 spelers op eigen aanvraag (Bruno, Kaya en Boya) erbij !
Dan is er maar ene verantwoordelijk : hijzelf !

Mijn mening : het duurt allemaal veel te lang eer de bal over de middenlijn geraakt, geen verrassing, geen snelle omschakeling. Elke tegenstander heeft ruim de tijd om de pionnetjes netjes te plaatsen, de spitsen worden daardoor niet bereikt, want ons middenveld is niet in staat om akties te maken. De enige die dat kan is Koita, maar die mag maar met mondjesmaat optreden.

Organisatie ? Ach, ze geraken er wel 4-5 door hoor, gemakkelijk zelfs, ook Genk hoor. Daar was de lamentabele afwerking de enige factor dat de 0 gehouden werd.
En Schmidt !!!!
Maja, die kan ook niet alles tegenhouden.
Die heeft al meer dan hem lief is spitsen alleen voor zich zien opduiken.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Franz »

Veel gezichtspunten hier.
Maar ge kunt het draaien of keren zoals ge wilt: ons probleem ligt vooraan.
We hebben een super verdediging, centraal in het middenveld veel verdedigende kracht (zelfs als Konaté daar alleen staat, zeker met Boya erbij).
Als aanvaller bij STVV moet je volgens mij niet klagen over de aanvoer: Konaté is een goede voetballer die aanvallend wat bijbrengt (zeker gezien zijn positie als verdedigende mid), Boya gaat veel mee in steun van de aanval, Brüls creëert voortdurend diepgang, Hashioka en Van Dessel hebben een goede passing, Koita houdt altijd een paar man in de tang en creëert verwarring in de zestien... (Kagawa zou meer beslissende ballen moeten trappen...).
Komaan zeg: met zo'n omkadering kan je als aanvaller wel iets brengen!
Enkele jaren geleden onder Maes en die Australiër kwamen we nauwelijks over de middenlijn, dat is nu toch echt wel anders hé.
Een spits als bijvoorbeeld Prevljak of (onze oude) Suzuki had er dit seizoen al 3-4 gemaakt, daar ben ik van overtuigd.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Connclusie : de spitsen die Herr Bernd er absoluut bij wilde (Kaya, Bruno, Okazaki) kan hij niet laten renderen ?
Wie mag je dan verantwoordelijk stellen ?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door STimVV »

De kwaliteit van ons spitsenduo gaat hier gewoon jaar na jaar achteruit.
DMM begon hier met:
Boli-Kamada (Top!)
Dat werd: Boli-Suzuki (Suzuki was minder dan Kamada, maar nog altijd heel goed duo)
Dan werd het: Suzuki-Mboyo (Mboyo was opnieuw minder goed dan Boli)
Dan werd het effe Suzuki-Hayashi en dan Hayashi-Hara. (Hayashi en Hara zijn ook weer minder dan Suzuki)
En nu dan Hayashi-Okazaki. (Weer minder want Hara en Klauss waren betere diepe spitsen dan Okazaki/Bruno)
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Lukske de Lange »

STimVV schreef: 11 sep 2022, 14:04 De kwaliteit van ons spitsenduo gaat hier gewoon jaar na jaar achteruit.
DMM begon hier met:
Boli-Kamada (Top!)
Dat werd: Boli-Suzuki (Suzuki was minder dan Kamada, maar nog altijd heel goed duo)
Dan werd het: Suzuki-Mboyo (Mboyo was opnieuw minder goed dan Boli)
Dan werd het effe Suzuki-Hayashi en dan Hayashi-Hara. (Hayashi en Hara zijn ook weer minder dan Suzuki)
En nu dan Hayashi-Okazaki. (Weer minder want Hara en Klauss waren betere diepe spitsen dan Okazaki/Bruno)
Kaya en Okazaki (wil die laatste eigenlijk eerder op positie van Kagawa zien) lijken me inderdaad redelijk verkeerd ingeschatte aankopen voor dit seizoen (op voorspraak van Hollerbach).

Maar om een duo Hayashi - Bruno al af te schrijven als zwakker zijnde als Hayashi - Suzuki...vind ik vroeg. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, lieten buiten Kamada, al de bovenvermelde spitsen allerminst een goede indruk na bij hun start hier. Het duurde vaak MINSTENS een halfjaar voor ze hier rendement haalden.

Op hun best en op papier heb je een punt, maar het is te vroeg om die conclusie te trekken naar mijn gevoel...
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door BoemBoem »

Brusselmans 2.0 schreef: 11 sep 2022, 13:33 Connclusie : de spitsen die Herr Bernd er absoluut bij wilde (Kaya, Bruno, Okazaki) kan hij niet laten renderen ?
Wie mag je dan verantwoordelijk stellen ?
Hij vraagt al vanaf dag 1 een targetspits.
Ik ben er wel van overtuigd dat de spitsen die er zijn, beter renderen bij een targetspits naast hun.

Waarom zou Hollerbach dan volledige verantwoordelijkheid moeten dragen?
Het is niet dat hij iets onmogelijk vroeg denk ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Lukske de Lange »

Conclusie: een gedeelde verantwoordelijkheid waarom de motor nog wat sputtert voorlopig. Technische staff, spelers, bestuur.
Maar zoals gezegd, veel is er niet nodig :)
Want niet alles is slecht na een nederlaag, net zoals niet alles goed is na een zege.

Op naar Zulte! :cool:
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door voetballiefhebber »

Wat de spitsen betreft is Bruno de minst slechte aanwerving, maar hij is erg wisselvallig. Speelde een paar sterkte matchen om dan weer een paar keer compleet door de mand te vallen.

Kaya kan nog progressie maken omwille van zijn leeftijd, maar op dit moment is hier nog niks van te zien. Hem moet je in januari zien uit te lenen aan een ploeg van het tweede of derde niveau. Liefst een ploeg uit de zogenaamde Challenger Pro League. Had van mij eind augustus uitgeleend mogen worden, maar dan moest er zeker een nieuwe spits staan.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door vdl »

Brusselmans 2.0 schreef: 11 sep 2022, 13:33 Connclusie : de spitsen die Herr Bernd er absoluut bij wilde (Kaya, Bruno, Okazaki) kan hij niet laten renderen ?
Wie mag je dan verantwoordelijk stellen ?
Komaan zeg,Pinto toont al jaren zijn onbekwaamheid, ofwel moeten spelers zichzelf aanbieden, of trainers moeten ze gaan zoeken, wat doet die dikke lamzak.
Plaats reactie