STVV - STANDARD 09/09/22

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 11 sep 2022, 16:39
Brusselmans 2.0 schreef: 11 sep 2022, 13:33 Connclusie : de spitsen die Herr Bernd er absoluut bij wilde (Kaya, Bruno, Okazaki) kan hij niet laten renderen ?
Wie mag je dan verantwoordelijk stellen ?
Komaan zeg,Pinto toont al jaren zijn onbekwaamheid, ofwel moeten spelers zichzelf aanbieden, of trainers moeten ze gaan zoeken, wat doet die dikke lamzak.
Meer dan gij waarschijnlijk
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Halenaar »

Brusselmans 2.0 schreef: 11 sep 2022, 13:33 Connclusie : de spitsen die Herr Bernd er absoluut bij wilde (Kaya, Bruno, Okazaki) kan hij niet laten renderen ?
Wie mag je dan verantwoordelijk stellen ?
Dit dus. Drie spitsen gehaald op zijn vraag, volgens Bernd zijn eigen woorden spelers die hij er al maanden bij wou, en alle drie stellen ze teleur.

Momenteel heeft hij vijf spitsen, een luxe die nog maar heel weinig trainers hier gekend hebben.

Ik lees dan hier dat hij een target spits wou, maar dat zal nog best meevallen. We hebben rond de 800K gegeven om Bruno te mogen huren, voor hetzelfde geld had je targetspits Perica kunnen halen maar daar had Bernd blijkbaar nooit interesse in. Misschien dat hij dacht dat hij Bruno kan omvormen tot targetspits, maar dat valt dan ook serieus tegen...

En als je dan drie spitsen krijgt op uw vraag mag je als trainer niet verbaasd meer zijn dat ze geen budget meer vrijhouden voor een targetspits. En dan is het vooral aan Bernd om het te doen draaien van voor .
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Elgromi »

Komende 2 matchen liefst een 6 op 6 halen tegen haalbare ploegen, zitten we normaal op een nog leuke plaats in de rangschikking.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Jacques »

Het gebrek aan een targetman kan je ook opvangen door de manier van aanvallen aan te passen. Aan de trainer en club om uit te maken wat op korte termijn het meest haalbaar is. Het is op dit moment wel frustrerend om te zien dat je tegen Standard de 1ste 20-25 min het balbezit grotendeels opeist, de meeste duels wint, maar dat amper tot doelgevaar leidt. Op die manier is het moeilijk matchen vlot te winnen en zal het telkens werkendag zijn.
Een tweede punt van persoonlijke frustratie is dat we afgelopen vrijdag de laatste 20 minuten gestopt zijn met voetballen. Iedereen looft de invalbeurt van Koita. Akkoord zijn acties brachten gevaar en dat hadden we nodig, maar het was ook te vaak soloslim spelen. Ook de rest blonk uit in overhaast en zonder overleg spelen. Na de 1-2 was er nochtans nog tijd genoeg, maar het leek alsof ze dachten dat Boucaut elk moment kon affluiten. In plaats van het balbezit op te eisen, de druk op te voeren en Standard te versmachten, gingen wij voor de holderdebolder-aanpak rekenend op een flits of een bal die goed valt. Op zulke momenten verwacht ik meer overleg en leiderschap.
Het overkomt ons niet vaak onder Hollerbach, maar afgelopen vrijdag hebben we onszelf enorm hard in de voet geschoten met individuele blunders en foute (tactische) keuzes. Standard had zijn zaakjes goed op orde, maar het is echt niet zo dat het een geweldige ploeg heeft, wij deden onszelf vooral tekort. Dat frustreert. Het potentieel om een goed seizoen te draaien is aanwezig, maar op deze manier komt het er moeilijk uit.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Piana »

Had Bruno zijne kop maar 2 cm rechter gehouden, dan was het 2-2 en hadden velen zich veel tijd kunnen besparen met typen.

Het was niet goed, we kunnen gelukkig veel beter. Ik heb tijden meegemaakt dat het niet goed was en dat we ook niet beter konden, dat was veel erger.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Dreke »

Je zag vrijdag goed waarom beide clubs niet moeten vrezen om onderaan te eindigen en eveneens niet moeten hopen om de verrassing van het seizoen te worden.
A loyal football fan only supports the shirt...
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door pat@ »

We hebben ineens ook de slechtste partij van Kagawa meegemaakt in STVV-shirt, dit was wel heel slecht.
De eerste helft was qua inzet voor Standard. De tweede helft was dan voor ons met rond minuut 70 het moment dat de Rouches niet meer konden volgen. Dan eentje binnenprikken en het zakt daar als een kaartenhuis ineen. Een pluim voor Standard dat ze, mede door STVV, het hebben kunnen volhouden.
Een gelijkspel was een terechtere uitslag geweest, maar daar kopen we nu niets mee.

Nu richting Gaverbeek waar we een gewond dier treffen. De kans is groot dat we het lot van Leye gaan bezegelen want het stelt niet al te veel voor daar in het Westen van Vlaanderen. De winst is een must, alles wat minder is zal een teleurstelling zijn.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Geel-Blauw »

Grootste frustratie voor mij is hoe we nooit door het midden aanvallen, altijd een afstandschot of voorzetten vanaf de flank. Met de technische kwaliteiten van Brüls en Kagawa verwacht ik wel wat beter samenspel door het midden, Brüls zijn dribbels mislukken de laatste tijd ook erg vaak. Al-Dakhil vond ik te aggressief in de duels, focuste zich meer op de tegenstander dan op de bal. Koita viel goed in maar wel met veel egoïsme, kan me voorstellen dat hij daarom niet in de bovenste schuif ligt bij Hollerbach.
Nie zievere, speile!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door enrique »

Boya Konate en Bruls is de beste combinatie
Kagawa is versleten
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door Jacques »

Daar ben ik niet van overtuigd. Kagawa brengt niet wat ik gehoopt had, maar Boya en Konate is teveel van hetzelfde. Ze doen elkaars kwaliteiten als het ware deels teniet. Ik zou durven overwegen om Van Dessel, ondanks zijn gebrek aan gestalte, naar het centrum te trekken en als 8 uit te spelen, als Kagawa onvoldoende presteert. Hij heeft er het volume voor en staat best wel stevig op zijn benen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - STANDARD 09/09/22

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 13 sep 2022, 07:38 Daar ben ik niet van overtuigd. Kagawa brengt niet wat ik gehoopt had, maar Boya en Konate is teveel van hetzelfde. Ze doen elkaars kwaliteiten als het ware deels teniet. Ik zou durven overwegen om Van Dessel, ondanks zijn gebrek aan gestalte, naar het centrum te trekken en als 8 uit te spelen, als Kagawa onvoldoende presteert. Hij heeft er het volume voor en staat best wel stevig op zijn benen.
Of Bauer?
Dumont zou daar zelfs moeten kunnen spelen.

Voor Van Dessel zie ik vooral op de flank mogelijkheden (vinnig, goede voorzet, technisch onderlegd) om uit te groeien tot basisspeler in 1A (ondanks zijn mindere match van afgelopen weekend).
Centraal gaat zijn gestalte hem parten spelen in de duelkracht vrees ik.
Plaats reactie