Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Halenaar »

Misschien handig om verder te gaan in een aparte topic om deze spelers te volgen :)

- Filippov

Twee matchen gespeeld in de Conference League, 1x gescoord.

- Ito

Vorig seizoen de ster van zijn team en gepromoveerd, dit seizoen loopt het iets moeilijker. 4x in de basis gestart en is 3x ingevallen, zonder een assist of goal te maken.

- Steuckers

Knalstart gemaakt bij MVV. Vier matchen gespeeld, 2x gescoord en 1 assist afgeleverd.

- Van Helden

Nog maar 10 mnuten speltijd kunnen verzamelen op drie matchen tijd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Jacques »

Vandaag een interview met Steuckers in het parochieblad

Jarne Steuckers beleeft knalstart bij MVV: “Maar ik wil nog altijd doorbreken bij STVV”

Vijf wedstrijden, twee doelpunten, één assist. Jarne Steuckers (20) heeft er een knalstart opzitten bij zijn nieuwe club MVV. In de Nederlandse eerste divisie komt de STVV-huurling boven water na een jaar vol blessureleed. “Mijn doel is vooral om hier een betere voetballer te worden”, klinkt het.

Twee seizoenen geleden stak Jarne Steuckers voor het eerst zijn neus aan het venster op Stayen. Onder toenmalig trainer Peter Maes mocht het Truiense jeugdproduct debuteren in eerste klasse en leek hij gelanceerd voor zijn grote doorbraak. Maar onder Maes’ opvolger Bernd Hollerbach kwam Steuckers er niet meer aan te pas. De reden? Een aanslepende beenblessure die de technisch begaafde middenvelder flink afremde.

Toen hij na maanden revalideren weer fit was, leende STVV Steuckers net als ploegmaat Rein Van Helden uit aan de Nederlandse tweedeklasser MVV. Mét een nieuwe driejarige verbintenis op zak. “Het is nog altijd mijn ambitie om bij STVV door te breken”, benadrukt Steuckers. “Maar eerst wil ik mij bij MVV verder ontwikkelen. In deze omgeving zijn alle factoren aanwezig om een betere voetballer te worden. Dat is mijn doel voor dit seizoen.”

Jouw start is alvast veelbelovend met twee doelpunten en een assist in de eerste vijf competitieduels.

Jarne Steuckers: “Klopt. Ik voelde me hier meteen thuis. Ik ben in een heel toffe groep terechtgekomen met best wat kwaliteit. Ik voel ook het vertrouwen van de coach (Maurice Verberne, nvdr.). Dat straalt af op mijn prestaties.”

Van het Nederlands voetbal wordt gezegd dat er veel ruimte ligt. Dat moet als muziek in de oren klinken voor een aanvallende speler als jij?

“Dat is ook zo. Ik mag op de tien postvatten, achter de spitsen. Als je hier slim beweegt, kan je goed profiteren van de ruimtes. Er wordt ook veel over de grond gevoetbald. Die spelstijl ligt me. En we spelen vaak op kunstgras. Daar heb ik uiteraard geen aanpassing voor nodig.”

Vertel eens waar het vorig seizoen is misgelopen?


“Ik sukkelde met een scheenbeenblessure. Ik heb het te ver laten komen door telkens voort te spelen. Met als gevolg dat ik na een stressfractuur te maken kreeg met vochtophoping. Dat gebeurde in de voorbereiding op vorig seizoen. Op dat moment hebben we beslist om de tijd te nemen zodat de blessure volledig kon genezen.”

Je kwam ook na je herstel niet meer aan speelminuten onder Bernd Hollerbach.

“Dat begrijp ik. Ik was niet 100 procent fit, dus kon ik me niet bewijzen. Nu speelt het euvel soms nog een beetje op, maar ik heb het gevoel dat ik het onder controle heb. Al geef ik toe dat ik door een moeilijke periode ben gegaan. Ik was hongerig om te spelen, maar ik kon niets anders doen dan rusten en afwachten. Mentaal is dat niet gemakkelijk.”

Vanwaar de keuze om een jaartje bij MVV te voetballen?


“Dat werd in samenspraak met STVV beslist nadat ik een nieuw contract tekende. Ik had nood aan een nieuwe uitdaging toen bleek dat Sint-Truiden met de belofteploeg niet zou aantreden in de amateurreeksen. MVV bleek de ideale oplossing. Maastricht ligt kort bij huis en de club geeft me de gelegenheid om op hotel te overnachten na de training. Ik heb het hier echt naar mijn zin.”
Overdrijven is een kunst
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door STVV1924 »

Jacques schreef: 14 sep 2022, 09:28 Vandaag een interview met Steuckers in het parochieblad

Jarne Steuckers beleeft knalstart bij MVV: “Maar ik wil nog altijd doorbreken bij STVV”

Vijf wedstrijden, twee doelpunten, één assist. Jarne Steuckers (20) heeft er een knalstart opzitten bij zijn nieuwe club MVV. In de Nederlandse eerste divisie komt de STVV-huurling boven water na een jaar vol blessureleed. “Mijn doel is vooral om hier een betere voetballer te worden”, klinkt het.

Twee seizoenen geleden stak Jarne Steuckers voor het eerst zijn neus aan het venster op Stayen. Onder toenmalig trainer Peter Maes mocht het Truiense jeugdproduct debuteren in eerste klasse en leek hij gelanceerd voor zijn grote doorbraak. Maar onder Maes’ opvolger Bernd Hollerbach kwam Steuckers er niet meer aan te pas. De reden? Een aanslepende beenblessure die de technisch begaafde middenvelder flink afremde.

Toen hij na maanden revalideren weer fit was, leende STVV Steuckers net als ploegmaat Rein Van Helden uit aan de Nederlandse tweedeklasser MVV. Mét een nieuwe driejarige verbintenis op zak. “Het is nog altijd mijn ambitie om bij STVV door te breken”, benadrukt Steuckers. “Maar eerst wil ik mij bij MVV verder ontwikkelen. In deze omgeving zijn alle factoren aanwezig om een betere voetballer te worden. Dat is mijn doel voor dit seizoen.”

Jouw start is alvast veelbelovend met twee doelpunten en een assist in de eerste vijf competitieduels.

Jarne Steuckers: “Klopt. Ik voelde me hier meteen thuis. Ik ben in een heel toffe groep terechtgekomen met best wat kwaliteit. Ik voel ook het vertrouwen van de coach (Maurice Verberne, nvdr.). Dat straalt af op mijn prestaties.”

Van het Nederlands voetbal wordt gezegd dat er veel ruimte ligt. Dat moet als muziek in de oren klinken voor een aanvallende speler als jij?

“Dat is ook zo. Ik mag op de tien postvatten, achter de spitsen. Als je hier slim beweegt, kan je goed profiteren van de ruimtes. Er wordt ook veel over de grond gevoetbald. Die spelstijl ligt me. En we spelen vaak op kunstgras. Daar heb ik uiteraard geen aanpassing voor nodig.”

Vertel eens waar het vorig seizoen is misgelopen?


“Ik sukkelde met een scheenbeenblessure. Ik heb het te ver laten komen door telkens voort te spelen. Met als gevolg dat ik na een stressfractuur te maken kreeg met vochtophoping. Dat gebeurde in de voorbereiding op vorig seizoen. Op dat moment hebben we beslist om de tijd te nemen zodat de blessure volledig kon genezen.”

Je kwam ook na je herstel niet meer aan speelminuten onder Bernd Hollerbach.

“Dat begrijp ik. Ik was niet 100 procent fit, dus kon ik me niet bewijzen. Nu speelt het euvel soms nog een beetje op, maar ik heb het gevoel dat ik het onder controle heb. Al geef ik toe dat ik door een moeilijke periode ben gegaan. Ik was hongerig om te spelen, maar ik kon niets anders doen dan rusten en afwachten. Mentaal is dat niet gemakkelijk.”

Vanwaar de keuze om een jaartje bij MVV te voetballen?


“Dat werd in samenspraak met STVV beslist nadat ik een nieuw contract tekende. Ik had nood aan een nieuwe uitdaging toen bleek dat Sint-Truiden met de belofteploeg niet zou aantreden in de amateurreeksen. MVV bleek de ideale oplossing. Maastricht ligt kort bij huis en de club geeft me de gelegenheid om op hotel te overnachten na de training. Ik heb het hier echt naar mijn zin.”
We ontvangen hem graag terug volgend jaar en hij mag Matteo Waem ook meebrengen 😉
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Jones »

Ik denk dat ze hopen dat Steuckers volgend seizoen Brüls gaat vervangen
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Geel-Blauw »

In de midmid podcast vertelde de makelaar van Steuckers dat zijn transfer naar MVV verschrikkelijk moeilijk was omdat zijn contract eerst nog verlengd moest worden en omdat de Japanners geen kennis hebben over de Belgische wetgeving. https://youtu.be/HcIBUN-xXK4?t=1363
Nie zievere, speile!
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door BoemBoem »

Geel-Blauw schreef: 16 sep 2022, 00:12 In de midmid podcast vertelde de makelaar van Steuckers dat zijn transfer naar MVV verschrikkelijk moeilijk was omdat zijn contract eerst nog verlengd moest worden en omdat de Japanners geen kennis hebben over de Belgische wetgeving. https://youtu.be/HcIBUN-xXK4?t=1363
Ik denk eerder dat hij te snel sprak en bedoelde dat ze geen kennis hebben over de Hollandse wetgeving.
Ik kan mij niet inbeelden dat ze geen kennis hebben over de Belgische wetgeving.
Aangezien het in 30 seconden over Hollanders, Belgen en Japanners ging lijkt die verspreking mij niet echt onlogisch.

Langs de andere kant zou er gewoon een Technisch directeur moeten komen die weet hoe de vork in elkaar steekt én beslissingsrecht krijgt van de Japanners.

Toen werd ik wakker.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Jacques »

Er staat al even een vacature open voor een HR & finance assistant met als taken onder meer "HR en algemene zaken (bv. payroll, werkvergunningen, HR-wetgeving, contracten, verzekeringen)". Ik kan me inbeelden dat het allemaal niet zo eenvoudig is, zeker niet als de jurist van dienst ook nog eens vertrekt. Ik heb ooit 1,5 jaar in Frankrijk gewerkt en dat was administratief ook een cirk om dat in orde te krijgen. Een eengemaakt Europa ja, maar niet als het op fiscaliteit en arbeidswetgeving aankomt. Het zou eigenlijk geen probleem mogen vormen voor een profclub die constant internationale transfers afhandelt, ma soit.

Een TD naast Tateishi en Pinto gaat niet gebeuren, de eindbeslissing zal altijd bij een Japanner liggen. Het is bovendien imo ook niet wenselijk. Twee bazen met gelijke bevoegdheden en hiërarchische status werkt zelden goed. Dat is mooi op papier, maar het is een kwestie van tijd voor er een meningsverschil is. Als ze dan los van elkaar verschillende instructies aan medewerkers beginnen geven, zijt ge gescheten als personeelslid en als club. Ergo, als ge een TD wilt, zal die in de plaats van Pinto moeten komen, maar die heeft er net een van zijn betere mercato's opzitten, dus dat gaat niet gebeuren.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Halenaar »

MVV vandaag met 4-1 gewonnen van Jong Ajax. Steuckers weer in de basis, en ook Van Helden stond voor de eerste keer in de basis als centrale verdediger.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

Halenaar schreef: 16 sep 2022, 22:58 MVV vandaag met 4-1 gewonnen van Jong Ajax. Steuckers weer in de basis, en ook Van Helden stond voor de eerste keer in de basis als centrale verdediger.
Knap begin van Steuckers, zag het de voorbije seizoenen niet zo in hem, maar mooi hoe hij aan de weg terug timmert.

Als die jongen kan blijven bevestigen, hebben we de vervanging voor Kagawa volgend seizoen, misschien wel in eigen rangen 😉
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Caravaggio »

Lukske de Lange schreef: 18 sep 2022, 10:50
Halenaar schreef: 16 sep 2022, 22:58 MVV vandaag met 4-1 gewonnen van Jong Ajax. Steuckers weer in de basis, en ook Van Helden stond voor de eerste keer in de basis als centrale verdediger.
Knap begin van Steuckers, zag het de voorbije seizoenen niet zo in hem, maar mooi hoe hij aan de weg terug timmert.

Als die jongen kan blijven bevestigen, hebben we de vervanging voor Kagawa volgend seizoen, misschien wel in eigen rangen 😉
For those who care;
Rein Van Helden in het elftal van de week KKD
https://www.mvv.nl/nieuws/van-helden-en ... an-de-week
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Lukske de Lange schreef: 18 sep 2022, 10:50
Knap begin van Steuckers, zag het de voorbije seizoenen niet zo in hem, maar mooi hoe hij aan de weg terug timmert.

Als die jongen kan blijven bevestigen, hebben we de vervanging voor Kagawa volgend seizoen, misschien wel in eigen rangen 😉
Als Steuckers dit kan blijven volhouden (ook geen blessureleed), acht ik de kans ook wel realistisch dat hij door een kapitaalkrachtigere club weggekaapt kan worden.
Hij maakt momenteel veel indruk in de nl 2de divisie en zal ongetwijfeld bij wat grotere clubs op het 'te volgen' lijstje staan.
STVV staat dan wel sterk in de onderhandelingen door dat net verlengd contract, maar vrees wel dat hij weg is als een club 5M of meer biedt. (tvg: Brugge betaalde €6M voor Lang van Ajax-b een paar jaar geleden)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Jacques »

Kagawa lijkt einde verhaal na dit seizoen, Brüls idem als er geen contractverlenging uit de bus komt. Steuckers is een voor de hand liggende keuze voor die posities. Dat scheelt een transfer die je moet doen, dus ik zou hem gewoon houden als je in zijn potentieel gelooft. Breekt hij volgend seizoen hier door, zal hij een veelvoud waard zijn dan na een seizoen MVV (met alle respect). Bovendien eigen jeugd, dus sentimentele meerwaarde. In mijn achterhoofd hoop ik nog altijd om ooit een wedstrijd te zien met Van Dessel, Delorge en Steuckers in de ploeg.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Maar het is niet altijd zo dat een speler na een succesvolle periode op een ander, hier altijd gaat bevestigen.
De trainer kan er bvb een andere mening over nahouden en de speler geen kansen geven, hij kan zich bvb langdurig blesseren...
In een recent verleden is de prijs van bvb Turay niet opgedreven door hem niet onmiddelijk te verkopen na zijn erg succesvolle uitleenbeurt.

Soit het liefst van al zie ik hem hier ook volgend seizoen terug, maar als hij zo goed gaat blijven presteren, lijkt me dat niet zomaar een evidentie.
Er zal wel boter bij de vis moeten, wil een andere club hem wegkapen...
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 20 sep 2022, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door STVV1924 »

Mogelijks opvolgscenario richting 2023-2024:
Rein Vanhelden komt terug voor de opvolging van:
Jorge Texeira - einde carrière
Jarne Steuckers komt terug voor de opvolging van:
Shinji Kagawa - herfst/einde carrière
Taichi Hara komt terug voor de opvolging van:
Shinji Okazaki - herfst/einde carrière
Matteo Waem komt voor de opvolging van:
Ameen Al Dahkil - transfer
Frank Boya komt voor de opvolging van:
Mory Konaté - transfer
Gianni Bruno komt definitief over!

Dumont, Kaya, Fabinho, Delorge, etc winnen aan procenten en zorgen op hun manier voor (meer)waarde aan de 18!
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Uitgeleende spelers seizoen 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

STVV1924 schreef: 20 sep 2022, 17:54 Mogelijks opvolgscenario richting 2023-2024:
Rein Vanhelden komt terug voor de opvolging van:
Jorge Texeira - einde carrière
Jarne Steuckers komt terug voor de opvolging van:
Shinji Kagawa - herfst/einde carrière
Taichi Hara komt terug voor de opvolging van:
Shinji Okazaki - herfst/einde carrière
Matteo Waem komt voor de opvolging van:
Ameen Al Dahkil - transfer
Frank Boya komt voor de opvolging van:
Mory Konaté - transfer
Gianni Bruno komt definitief over!

Dumont, Kaya, Fabinho, Delorge, etc winnen aan procenten en zorgen op hun manier voor (meer)waarde aan de 18!
Oprechte vraag, volg het iets minder in Nederland, is die Waem zo goed? En hoe zit het met Leysen van jong PSV? 🙂
Plaats reactie