Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door tesneusdoek »

STVV-fan schreef: 23 jan 2023, 11:58
Yellow Feaver schreef: 23 jan 2023, 11:56 Dus volgend jaar geen Hara en geen Bruno die de voorbereiding bij ons starten.

Sta me toe dat deze ontgoocheling zwaarder doorweegt dan de blijdschap dat we ze dit seizoen beide hebben.
Allemaal afhankelijk van wat de plannen zijn, aankoop of niet na huur.
Als Deportivo Alavés naar 1ste klasse stijgt (wat toch in de lijn van de verwachtingen ligt), blijft de huidige trainer (Luis García Plaza) en zijn er opeens veel meer financiële mogelijkheden o.v. de televisiegelden die door la Liga aan alle clubs worden toebedeeld. Gevolg: Er is opeens veel budget vrij dat toestaat om spelers aan te trekken en hun salarissen in te schrijven. In dat geval is Hara zijn verhaal bij Deportivo Alavés over en uit en dan zal de club ook tegen een minder bedrag bereid zijn om hem te laten gaan om niet met een speler te zitten die de trainer niet eens op de bank wil zetten. Volgens transfermarkt, kocht Deportivo Alavés in juni 2021 van het Kroatische NK Istra voor 1.200.000 EUR.

Ik gok dus op: Deportivo Alavés naar 1ste klasse, waar trainer Luis García Plaza vooraan eindelijk het soort spitsen gaat krijgen waar hij al een heel seizoen om zeurt, nl.: een technish meer begaafde, meevoetballende en vlotscorende spits. Geen Taichi Hara meer dus bij Deportivo Alavés. Tenzij er door andere clubs aan zijn mouw wordt getrokken, moet STVV dus in staat zijn om hem voor een schappelijke prijs definitief naar hier te halen, liefst begin juli, voor ze elders, tegen het einde van de mercato opeens zien, dat ze vooraan nog iets te kort komen en Hara aantrekken omdat hij niet de duurste is. Misschien is er nu zelfs al een aankoopoptie bedongen, wat de beste oplossing is. Op die manier, beslist de nieuwe trainer of hij Hara als targetman ziet zitten. :geelblauw:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door AirMontella »

Het gerucht gaat dat , Marselino Ferdinan (18/MF), speler van Persebaya en het Indonesische nationale team, binnenkort naar Europa zal vliegen. Er wordt algemeen gemeld dat België de volgende bestemming van Marselino is [via HarianDisway]
Geen enkele link met STVV ergens gezien. Maar dit ruikt mij wel wat naar DMM.

Ben Griffis, een voetbalstatistiek-analist die voornamelijk de Aziatische markt scout, meldt dit op Twitter en hij legt persoonlijk de link met STVV ook.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

AirMontella schreef: 23 jan 2023, 13:08
Het gerucht gaat dat , Marselino Ferdinan (18/MF), speler van Persebaya en het Indonesische nationale team, binnenkort naar Europa zal vliegen. Er wordt algemeen gemeld dat België de volgende bestemming van Marselino is [via HarianDisway]
Geen enkele link met STVV ergens gezien. Maar dit ruikt mij wel wat naar DMM.

Ben Griffis, een voetbalstatistiek-analist die voornamelijk de Aziatische markt scout, meldt dit op Twitter en hij legt persoonlijk de link met STVV ook.
Mmmmm,
Dit heeft inderdaad een hoog Vietnamessi gehalte.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jacques »

https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Overdrijven is een kunst
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door ertee »

Jacques schreef: 23 jan 2023, 13:20 https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Of Velm VV, want ik heb uit goede bron vernomen dat de trainer daar al eens graag sambal op zijne spaghetti doet.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door AirMontella »

ertee schreef: 23 jan 2023, 13:29
Jacques schreef: 23 jan 2023, 13:20 https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Of Velm VV, want ik heb uit goede bron vernomen dat de trainer daar al eens graag sambal op zijne spaghetti doet.
Kijk he, ertee, ik zal niks meer delen wat ik tegenkom. Goed?
Ik zet erbij dat er geen enkele link is, geen bron. Het was een balonnetje dat bij mij opging en waarvan ik dacht dat het op een forum misschien voer voor gesprek zou kunnen opleveren.
Dus uw sarcastisch toontje is nergens voor nodig.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Positivo »

Die club Alaves speelt het spelleke wel hard.
Waarschijnlijk is het loon dat Alaves aan Hara betaalt heel laag.
Alaves weet duidelijk dat ze aan Hara nooit hun broek kunnen scheuren. Vandaar het lichten van de optie.
In voorkomend geval moeten ze in Spanje niet verwonderd zijn, dat Hara niet geamuseerd is om voor hen te spelen. En nu verhuren aan Stvv. Iedere goal die de man maakt gaat de prijs omhoog. Is het niet bij Stvv, speelt hij zich wel in de gratie van een andere gegadigde. Frustrerend.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 23 jan 2023, 13:39 Die club Alaves speelt het spelleke wel hard.
Waarschijnlijk is het loon dat Alaves aan Hara betaalt heel laag.
Alaves weet duidelijk dat ze aan Hara nooit hun broek kunnen scheuren. Vandaar het lichten van de optie.
In voorkomend geval moeten ze in Spanje niet verwonderd zijn, dat Hara niet geamuseerd is om voor hen te spelen. En nu verhuren aan Stvv. Iedere goal die de man maakt gaat de prijs omhoog. Is het niet bij Stvv, speelt hij zich wel in de gratie van een andere gegadigde. Frustrerend.
Als STVV zijn volledige loon overneemt, doen ze nu gewoon wat ze moeten doen om kapitaalvernietiging te voorkomen. Hij kost hun geen (Euro)cent tot eind juni 2023. Zoals je aanhaalt, elke keer dat hij scoort, zal er meer belangstelling voor hem zijn. De optie lichten, kost hun (waarschijnlijk) niets en voorkomt dat er binnen 5 maanden gratis een speler weggaat die hun 1,2 miljoen EURO kostte, plus wat ze aan maandlonen aan hem betaalden.

Voor STVV (en voor Taichi HARA als hij echt hier wil blijven en in een vertrouwde omgeving aan zijn carrière wil bouwen) is de enige mogelijkheid om op lange termijn te winnen aan deze situatie, nu al een aankoopoptie tegen een schappelijke prijs, in het contract laten opnemen. Anders blijft Alavés de volledige controle over de situatie hebben, en gaan ze weer de hele zomer leuren met Taichi HARA om er meer voor te krijgen dan STVV wil bieden en dan zie ik hem eerder, bijvoorbeeld in de Spaanse of Duitse 2de klasse, ...terechtkomen waar ze meer betalen dan wat wij kunnen/willen uitgeven. Aan STVV dus om dit nu al te onderhandelen en, bij gebreke aan een redelijke aankoopoptie, aan HARA om zijn been stijf te houden als ze in de zomer afkomen met één of ander hoger bod door een andere club waar, in principe, alleen Deportivo Alavés beter van wordt.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door ertee »

AirMontella schreef: 23 jan 2023, 13:35
ertee schreef: 23 jan 2023, 13:29
Jacques schreef: 23 jan 2023, 13:20 https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Of Velm VV, want ik heb uit goede bron vernomen dat de trainer daar al eens graag sambal op zijne spaghetti doet.
Kijk he, ertee, ik zal niks meer delen wat ik tegenkom. Goed?
Ik zet erbij dat er geen enkele link is, geen bron. Het was een balonnetje dat bij mij opging en waarvan ik dacht dat het op een forum misschien voer voor gesprek zou kunnen opleveren.
Dus uw sarcastisch toontje is nergens voor nodig.
How how, 't is maar om te lachen hé menne man. Heb u niet eens direct gequoot.

Bij deze mijn oprechte dank voor de ballon en het voer. :D
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 23 jan 2023, 13:20 https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Deinze is ook eigendom van groep uit Singapore dacht ik.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door ertee »

stvvilvoorde schreef: 23 jan 2023, 15:21
Jacques schreef: 23 jan 2023, 13:20 https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Deinze is ook eigendom van groep uit Singapore dacht ik.
Klopt. Een van de bestuurders is ook ex-STVV (Iizuka).
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV1924 »

ertee schreef: 23 jan 2023, 13:29
Of Velm VV, want ik heb uit goede bron vernomen dat de trainer daar al eens graag sambal op zijne spaghetti doet.
:grappig:
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV1924 »

Yellow Feaver schreef: 23 jan 2023, 11:56 Dus volgend jaar geen Hara en geen Bruno die de voorbereiding bij ons starten.

Sta me toe dat deze ontgoocheling zwaarder doorweegt dan de blijdschap dat we ze dit seizoen beide hebben.
Ben je in deze niet te voorbarig in conclusie(s) nemen in beide dossiers/targets? :end:
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Geel-Blauw »

Jacques schreef: 23 jan 2023, 13:20 https://twitter.com/BeGriffis/status/16 ... 2224119809
'Maybe STVV' is wel heel weinig concreet. Dender heeft een Indonesische investeerder/eigenaar en lijkt mij daarom een meer voor de hand liggende keuze. Andere Aziatische geörienteerde opties in België zijn Kortrijk met de Maleisiër Tan en het Thaise OHL dat ook al de Jordaniër Al Tamari heeft rondlopen.
Als ik hem zoek op transfermarkt staat er onder current rumours als interested club Beerschot.
Nie zievere, speile!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door toyotacorolla »

OFFICIEEL: Taichi Hara terug naar STVV
Plaats reactie