Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Ik zou ontgoocheld zijn zonder deftige middenvelder erbij nog deze mercato
Kanarie1987
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 jun 2019, 14:10

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Kanarie1987 »

Jones schreef: 31 jan 2023, 23:09 Ik zou ontgoocheld zijn zonder deftige middenvelder erbij nog deze mercato
Ge zijt Ni alleen denk ik
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door voetballiefhebber »

STVV-fan schreef: 31 jan 2023, 21:18 Andere optie: in het tussenseizoen u aan een grote ploeg koppelen.

Ik hoop op Barcelona.
Op La Masia maken ze ze toch juist anders.

Waarom denk je dat ze opteren voor een jongere coach?
Mensen die hier roepen om eigen jeugd zullen zich volgend seizoen kunnen verkneukelen
Inderdaad! Barcelona zou ideaal zijn, want daar zit heel wat talent.

Meekers had het vooral voor Nicky Hayen. Ik denk dat hij hem wil als nieuwe coach.

Resultaten blijven toch het meest belangrijk, of dat nu met eigen jeugd is of met buitenlanders maakt me niet uit. Kwaliteit staat voorop. Als je eigen jeugd meer talent heeft dan een buitenlander moet je jeugdspeler spelen, maar anders geef ik toch de voorkeur aan een buitenlander. Het voordeel aan Japanners is dat ze een uitstekende mentaliteit hebben. We hebben er al eens gehad die het niveau niet hadden waarvan hun werklust goed was, maar die dat niet konden compenseren door een gebrek aan kwaliteit.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 31 jan 2023, 23:09 Ik zou ontgoocheld zijn zonder deftige middenvelder erbij nog deze mercato
Ik hoop dat we eens positief worden verrast. Deze mercato zal het er wellicht niet meer inzitten, want er is nog een half uur te gaan. Hopelijk verrassen ze op een aangename manier in de zomer. Hopend op een grote sponsor uit Japan, zou veel kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

Om even het fabeltje te doorprikken dat huurspelers gratis zijn: Dries Wouters blijft bij Mechelen in de B kern nadat niemand hem wou overnemen. Schalke vraagt 100K huurvergoeding voor de rest van het seizoen, terwijl Mechelen ook al de helft van het loon van Wouters betaald. Teveel voor Genk en OHL, waardoor Mechelen bij dit contract blijft vastzitten.

En ohja, ex kanarie Swers heeft ook geen nieuwe club gevonden, geen enkel bod binnengekomen voor hem. Ook hij mag in de B kern blijven, terwijl hij nog een contract heeft tot 2025. Wie zei er ook alweer dat we hem beter gehaald hadden ;)
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV1924 »

Shinji Kagawa keert na 1 jaar STVV met een balans van 12 wedstrijden en 2 doelpunten terug naar de ploeg waar het voor hem allemaal begon in Japan: CEREZO OSAKA!

Of er een transferbedrag in deze deal werd afgesproken is tot op heden niet bekend door de media!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jacques »

Ik kan me vergissen, maar het gros van de Belgische ploegen lijkt meer bezig geweest met verkopen dan kopen, niet enkel bij ons, zelfs bij titelpretendenten Brugge, Genk of Union. Antwerp voor hun doen zeer kalm. In Brussel verliezen ze twee toptalenten en halen ze nog eens een vedette op de retour. In Luik wandelen met Raskin en Ammalah de twee meest waardevolle spelers voor elk amper twee miljoen de deur uit en halen ze in ruil alleen een Brugse belofte. Het feestje is afgelopen, de lichten zijn aan en de rekening moet betaald worden. Enkel een handvol spelers weigert van de dansvloer te komen.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jan Bulder »

voetballiefhebber schreef: 31 jan 2023, 23:30
Jones schreef: 31 jan 2023, 23:09 Ik zou ontgoocheld zijn zonder deftige middenvelder erbij nog deze mercato
Ik hoop dat we eens positief worden verrast. Deze mercato zal het er wellicht niet meer inzitten, want er is nog een half uur te gaan. Hopelijk verrassen ze op een aangename manier in de zomer. Hopend op een grote sponsor uit Japan, zou veel kunnen oplossen.
Ze gaan er een stuk of 10-15 + nieuwe technische staf mogen gaan halen in de zomer, om enigszins een ploeg te hebben. Wees gerust, verrast zult ge worden :mrgreen:
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

Jacques schreef: 01 feb 2023, 08:25 Ik kan me vergissen, maar het gros van de Belgische ploegen lijkt meer bezig geweest met verkopen dan kopen, niet enkel bij ons, zelfs bij titelpretendenten Brugge, Genk of Union. Antwerp voor hun doen zeer kalm. In Brussel verliezen ze twee toptalenten en halen ze nog eens een vedette op de retour. In Luik wandelen met Raskin en Ammalah de twee meest waardevolle spelers voor elk amper twee miljoen de deur uit en halen ze in ruil alleen een Brugse belofte. Het feestje is afgelopen, de lichten zijn aan en de rekening moet betaald worden. Enkel een handvol spelers weigert van de dansvloer te komen.
Gent liet zelfs Salah al vertrekken. Het is quasi overal terugschroeven en de financiële balans vinden nu de FFP coronaperiode en RSZ voordelen wegvallen.

Genk is hun topschutter en 3 beloftevolle aanvallers kwijt. Zoals je zegt bij Anderlecht wandelen Duranville, El Hadj en Agey + huurspeler Silva ook weg.

Hallucinant zou je het kunnen noemen, deze mercato in België. Hallucinant, maar enkel als je niet onder ogen wil zien dat de hele competitie stappen terug dient te zetten om tegemoet te komen aan de financiële realiteit en bijhorende wetgeving.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door smol »

Jacques schreef: 01 feb 2023, 08:25 Ik kan me vergissen, maar het gros van de Belgische ploegen lijkt meer bezig geweest met verkopen dan kopen, niet enkel bij ons, zelfs bij titelpretendenten Brugge, Genk of Union. Antwerp voor hun doen zeer kalm. In Brussel verliezen ze twee toptalenten en halen ze nog eens een vedette op de retour. In Luik wandelen met Raskin en Ammalah de twee meest waardevolle spelers voor elk amper twee miljoen de deur uit en halen ze in ruil alleen een Brugse belofte. Het feestje is afgelopen, de lichten zijn aan en de rekening moet betaald worden. Enkel een handvol spelers weigert van de dansvloer te komen.
Dit kan de redding van Standard zijn. Verlost van pseudo vedetten ! Benieuwd hoe lang ze zo dicht bij PO I kunnen blijven hangen met enkele jonge talenten.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

Lukske de Lange schreef: 01 feb 2023, 08:36
Jacques schreef: 01 feb 2023, 08:25 Ik kan me vergissen, maar het gros van de Belgische ploegen lijkt meer bezig geweest met verkopen dan kopen, niet enkel bij ons, zelfs bij titelpretendenten Brugge, Genk of Union. Antwerp voor hun doen zeer kalm. In Brussel verliezen ze twee toptalenten en halen ze nog eens een vedette op de retour. In Luik wandelen met Raskin en Ammalah de twee meest waardevolle spelers voor elk amper twee miljoen de deur uit en halen ze in ruil alleen een Brugse belofte. Het feestje is afgelopen, de lichten zijn aan en de rekening moet betaald worden. Enkel een handvol spelers weigert van de dansvloer te komen.
Gent liet zelfs Salah al vertrekken. Het is quasi overal terugschroeven en de financiële balans vinden nu de FFP coronaperiode en RSZ voordelen wegvallen.

Genk is hun topschutter en 3 beloftevolle aanvallers kwijt. Zoals je zegt bij Anderlecht wandelen Duranville, El Hadj en Agey + huurspeler Silva ook weg.

Hallucinant zou je het kunnen noemen, deze mercato in België. Hallucinant, maar enkel als je niet onder ogen wil zien dat de hele competitie stappen terug dient te zetten om tegemoet te komen aan de financiële realiteit en bijhorende wetgeving.
Dan denk ik dat we er, uiteraard in een andere grootorde, nog zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen deze mercato, al had ik hier nog graag een creatieve middenvelder gezien.

@ Bulder: Dat is ook eens fijn, ineens een hele rits nieuwe gezichten :grappig:.

Sportkring Waasland heeft dat ook 3 seizoenen achter elkaar kunnen flikken.
Al blijf ik denken dat men wil bouwen op mannen als Steuckers, Delorge, Van Helden,...

Ik heb zo een voorgevoel. DAN ben ik eens benieuwd wat al de forumgangers die schreeuwen om eigen jeugd gaan doen.
Ik hoop u allen op Stayen te mogen ontmoeten dan, ook al is het een trip van een uur voor mij.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Yellow Feaver »

Zoals ik zei, we gaan even in de Far West voetballen de komende jaren.

Niet dat dat een excuus is om een mindere kern uit te bouwen dan uw concurrenten.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Dreke »

Lukske de Lange schreef: 01 feb 2023, 08:36 Hallucinant zou je het kunnen noemen, deze mercato in België. Hallucinant, maar enkel als je niet onder ogen wil zien dat de hele competitie stappen terug dient te zetten om tegemoet te komen aan de financiële realiteit en bijhorende wetgeving.
Het werd tijd, nondedju...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV1924 »

STVV-fan schreef: 01 feb 2023, 08:51
Lukske de Lange schreef: 01 feb 2023, 08:36
Jacques schreef: 01 feb 2023, 08:25 Ik kan me vergissen, maar het gros van de Belgische ploegen lijkt meer bezig geweest met verkopen dan kopen, niet enkel bij ons, zelfs bij titelpretendenten Brugge, Genk of Union. Antwerp voor hun doen zeer kalm. In Brussel verliezen ze twee toptalenten en halen ze nog eens een vedette op de retour. In Luik wandelen met Raskin en Ammalah de twee meest waardevolle spelers voor elk amper twee miljoen de deur uit en halen ze in ruil alleen een Brugse belofte. Het feestje is afgelopen, de lichten zijn aan en de rekening moet betaald worden. Enkel een handvol spelers weigert van de dansvloer te komen.
Gent liet zelfs Salah al vertrekken. Het is quasi overal terugschroeven en de financiële balans vinden nu de FFP coronaperiode en RSZ voordelen wegvallen.

Genk is hun topschutter en 3 beloftevolle aanvallers kwijt. Zoals je zegt bij Anderlecht wandelen Duranville, El Hadj en Agey + huurspeler Silva ook weg.

Hallucinant zou je het kunnen noemen, deze mercato in België. Hallucinant, maar enkel als je niet onder ogen wil zien dat de hele competitie stappen terug dient te zetten om tegemoet te komen aan de financiële realiteit en bijhorende wetgeving.
Dan denk ik dat we er, uiteraard in een andere grootorde, nog zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen deze mercato, al had ik hier nog graag een creatieve middenvelder gezien.

@ Bulder: Dat is ook eens fijn, ineens een hele rits nieuwe gezichten :grappig:.

Sportkring Waasland heeft dat ook 3 seizoenen achter elkaar kunnen flikken.
Al blijf ik denken dat men wil bouwen op mannen als Steuckers, Delorge, Van Helden,...

Ik heb zo een voorgevoel. DAN ben ik eens benieuwd wat al de forumgangers die schreeuwen om eigen jeugd gaan doen.
Ik hoop u allen op Stayen te mogen ontmoeten dan, ook al is het een trip van een uur voor mij.
Gebaseerd op salarysports stvv en transfermarkt:

Een stavaza na de wintermercato zijn 300.000€ voor Bruls wbt. transfergeld en 260.000€ wbt. loonmassa. (basis zonder premies). Voor Kagawa wordt ook nog een transfersom betaald (marktwaarde vlg transfermarkt is 800.000€) en zijn loonmassa waar we op uitsparen bedraag eveneens 260.000€ (5 maanden). Dus voor beide anciens sparen we naar alle waarschijnlijkheid een klein miljoen euro uit, dat is bijna de 25% van negatief eigen vermogen die we naar volgend seizoen moeten goed maken. In de plaats hiervan kwamen Hara en Reitz beide spelers op overschot bij hun club die volgens salarysports bij beide clubs nog niet aan het contract van Bruls zitten. De 5.000.000. € van AAD zal voor 1.000.000€ richting Standard vloeien en 3.000.000€ voor het exploitatieverlies te compenseren.

Jeugdspelers uit eigen kweekvijver die onze kern (mogelijks) kunnen vervoegen in 22/23 (11 spelers) om aan de nieuwe strenge financiële reglementering te voldoen zijn:
Keo Boets - STVV beloften
Mats Lendtfers - STVV beloften
Robert Jan Van Wesemael - terug van Tienen
Alois Diriken - STVV beloften
Jarne Steuckers - terug van MVV
Tristan Teuchy - STVV beloften
Rein Van Helden - terug van MVV
Matthias Delorge - terug van Lierse Kemperzonen
Stan Van Dessel - STVV A kern
Matte Smets - STVV A kern
Andréa Librici - STVV A kern/beloften

Zullen uit eigen kweek meer dan waarschijnlijk 40 a 50% van onze kern uit maken.

Verder liggen nog onder contract (9 spelers)
Schmidt, Hashioka, Hayashi, Koita, Bocat, Ito en Fabio Baptista (Fabinho), Dumont, Filippov. Waarbij Ito (?) en Filipov mogelijks geen kansen mee krijgen.

12 spelers die de club transfervrij kunnen verlaten of teruggaan ovw huur zijn...

Op huurbasis: 4 spelers (1 optie tot aankoop)
Boya (aankoopoptie) en Bruno
Reitz en Hara

Einde contract: 8 spelers (waarvan mogelijks 2 a 3 van verlengd kunnen worden: Janssens, Leistner, Konaté?)
Bauer - Konaté - Texeira - Leistner - Janssens - Coppens - Okazaki - Steppe.

In het slechtste geval staan hier 7 a 8 spelers onder contract waarvan we van 5 a 6 weten wat we er aan hebben en hebben we van de 11 jeugdspelers 4 a 5 jeugdspelers met direct inzetpotentioneel. Dan hebben we net een ploeg van 11 om de trainingen in juni mee aan te vatten.

Als er geen 2 a 3 contractverlengingen (Konaté, Janssens en/of Leistner) kunnen plaatsvinden en de optie op Boya wordt niet gelicht dan zijn we de absolute degradatiekandidaat #1 volgens mij, tenzij er hier tegen 1 juli 4 meerwaarde spelers staan. Aangekocht of op huurbasis met aankoopoptie.

Okazaki en Texeira als oudersdomdekens kunnen de technische staf nog van waarde zijn wbt. de instroom van eigen jeugdspelers of spelers van Portugese of Japanse roots. Hopelijk wordt er in de technische staf niet volledig tabula rasa gedaan met het vertrek van Hollerbach.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Als ze denken dat ze een ploeg kunnen bouwen met bovenvermeld jong trio gaan ze toch bedrogen uitkomen hoor. Delorge is nog een broekventje en door een 3 tal maanden uit te lenen gaat hier geen topper of dragende speler terugstaan, vergeet het. Het niveau 2e klasse is heel anders ook in Nederland waar de andere spelers die uitgeleend worden eventueel van zouden terugkomen. Met vuur spelen noem ik dat.
Volgend seizoen is het zelfs nog moeilijker om niet te degraderen. 2 kansen op 16...
Indien geen kapitaalsvergroting vanuit Japan wordt doorgevoerd wordt het sowieso moeilijk. Ik ben geen Hayenfan. Te soft. Ik heb het dan meer voor Euvrard als het toch een jonge ambitieuze moet zijn.
Met wat ze nu bezig zijn gaan ze alleszins geen zieltjes winnen bij de abonnementenverkoop.
En de communicatie van hun plannen blijft 0,0.
Zonder hulp van een grote europese club gaan we er nooit komen.
Leuven en Cercle gaan blijven groeien met de ruggesteun die ze hebben. Eupen, Kortrijk, Oostende, Seraing en Waregem gaan dit seizoen en het volgende eraan zijn voor de moeite. Wij gaan ons nipt redden
Laatst gewijzigd door Jones op 01 feb 2023, 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie