Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef: 01 feb 2023, 15:57 De komende jaren zal het niveau op de Belgische velden drastisch dalen.

Buitenlandse spelers zullen niet meer zoveel geboden worden, waardoor men moet terugvallen op Belgische spelers.

De betere jeugdspelers bij kleinere clubs zullen steeds vroeger weggehaald worden, waardoor de niveaudaling voor de kleinere clubs op langere termijn voelbaarder wordt.

De clubs die er financieel gezond voorstaan zullen, tenminste zonder illegale kunstgrepen, ook moeten inboeten.

Hierdoor wordt België als investeringsland voor buitenlandse ondernemers minder aantrekkelijk, wat er voor zorgt dat bepaalde clubs er sowieso onderdoor zullen gaan.

Maak uwe gordel al maar vast jongens, het zal een wilde rit worden
Hier zitten toch wel een aantal redeneringen en aannames in die niet per sé de waarheid zullen zijn. Time will tell...
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef: 01 feb 2023, 20:48
STVV-fan schreef: 01 feb 2023, 15:57 De komende jaren zal het niveau op de Belgische velden drastisch dalen.

Buitenlandse spelers zullen niet meer zoveel geboden worden, waardoor men moet terugvallen op Belgische spelers.

De betere jeugdspelers bij kleinere clubs zullen steeds vroeger weggehaald worden, waardoor de niveaudaling voor de kleinere clubs op langere termijn voelbaarder wordt.

De clubs die er financieel gezond voorstaan zullen, tenminste zonder illegale kunstgrepen, ook moeten inboeten.

Hierdoor wordt België als investeringsland voor buitenlandse ondernemers minder aantrekkelijk, wat er voor zorgt dat bepaalde clubs er sowieso onderdoor zullen gaan.

Maak uwe gordel al maar vast jongens, het zal een wilde rit worden
Hier zitten toch wel een aantal redeneringen en aannames in die niet per sé de waarheid zullen zijn. Time will tell...
Dat we in België naar een G2 aan het werken zijn is aannemelijker. De vetpot van de Championsleague zal een kloof slaan tussen Brugge, Genk en daarna pas al de rest.
Ik verwacht dat we onze competitie het best aan de eredivisie kunnen gaan spiegelen.

2 topclubs en de rest gaat moeten hopen dat een grote Europese club zich engageert om hun betere jonge spelers bij hun te stallen en te laten rijpen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door bert1924 »

Weten de zogezegde kleinere clubs wel welke macht zij werkelijk hebben???
Zonder de kleinere clubs geen competitie !!!! Waarom laten deze clubs zich steeds in het zak zetten en onderdrukken door de zogezegde grote clubs???
TV gelden en Championsleague gelden eerlijk verdelen onder ALLE profclubs na aftrek van de gedane kosten.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef: 01 feb 2023, 21:25 Weten de zogezegde kleinere clubs wel welke macht zij werkelijk hebben???
Zonder de kleinere clubs geen competitie !!!! Waarom laten deze clubs zich steeds in het zak zetten en onderdrukken door de zogezegde grote clubs???
TV gelden en Championsleague gelden eerlijk verdelen onder ALLE profclubs na aftrek van de gedane kosten.
Voorzitters die omkoopbaar zijn?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Volgende week fanconferentie, ben eens benieuwd wat ze te zeggen hebben. Vragen op voorhand doorgegeven onlangs. Je moet/mag ze niet meer stellen de avond zelf, ze gaan de antwoorden bundelen…
Ze spelen weer op safe
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door zipke373 »

bert1924 schreef: 01 feb 2023, 21:25 Weten de zogezegde kleinere clubs wel welke macht zij werkelijk hebben???
Zonder de kleinere clubs geen competitie !!!! Waarom laten deze clubs zich steeds in het zak zetten en onderdrukken door de zogezegde grote clubs???
Omdat ze niet in staat zijn samen te werken?
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 01 feb 2023, 23:08 Volgende week fanconferentie, ben eens benieuwd wat ze te zeggen hebben. Vragen op voorhand doorgegeven onlangs. Je moet/mag ze niet meer stellen de avond zelf, ze gaan de antwoorden bundelen…
Ze spelen weer op safe
Zou er iemand hebben gevraagd wat de bedoeling is om zowat de hele ploeg einde contract te laten komen. Aan het vertrek van die spelers verdienen ze niets buiten minder loonmassa. Ze moeten dan wel vervangers zoeken of gaan ze enkel nog onervaren jeugd opstellen, dat behoorlijk wat risico's inhoudt.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

voetballiefhebber schreef: 02 feb 2023, 10:42
Jones schreef: 01 feb 2023, 23:08 Volgende week fanconferentie, ben eens benieuwd wat ze te zeggen hebben. Vragen op voorhand doorgegeven onlangs. Je moet/mag ze niet meer stellen de avond zelf, ze gaan de antwoorden bundelen…
Ze spelen weer op safe
Zou er iemand hebben gevraagd wat de bedoeling is om zowat de hele ploeg einde contract te laten komen. Aan het vertrek van die spelers verdienen ze niets buiten minder loonmassa. Ze moeten dan wel vervangers zoeken of gaan ze enkel nog onervaren jeugd opstellen, dat behoorlijk wat risico's inhoudt.
Goeie vraag 🙂

Sommigen zullen simpelweg andere oorden willen opzoeken, cfr.leistner, wolke. Anderen passen minder binnen het nieuwe loonbudget (wegvallen RSZ voordelen)met hun eisen cfr.Konate, bauer. Huurcontracten lopen af en spelers beëindigen hun carrière Cfr. Teixeira en vermoedelijk okazaki. Een samenloop van omstandigheden dat voor veel onzekerheid zorgt bij fans en voor veel werk bij sportieve cel.

Dat er meer jeugd in de kern zal zitten volgend seizoen staat quasi buiten kijf. Maar in de eerste plaats zullen dat bankzitters zijn denk ik. M.a.w. ik zie ze nog minstens 3 ervaren meerwaardes halen komende zomer, genre Peeters, Bruno, Leistner. (De rest van de aankopen kunnen evengoed young potentials zijn, Willen van zulte Waregem bijvoorbeeld)

Maar ik kan daar naïef in zijn ook ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef: 02 feb 2023, 10:42
Jones schreef: 01 feb 2023, 23:08 Volgende week fanconferentie, ben eens benieuwd wat ze te zeggen hebben. Vragen op voorhand doorgegeven onlangs. Je moet/mag ze niet meer stellen de avond zelf, ze gaan de antwoorden bundelen…
Ze spelen weer op safe
Zou er iemand hebben gevraagd wat de bedoeling is om zowat de hele ploeg einde contract te laten komen. Aan het vertrek van die spelers verdienen ze niets buiten minder loonmassa. Ze moeten dan wel vervangers zoeken of gaan ze enkel nog onervaren jeugd opstellen, dat behoorlijk wat risico's inhoudt.
Snap ik ook niet.

Je kan zeggen loonmassa verminderen.
Maar de contracten van bvb Wolke, Leistner, Bauer, Coppens en Konate zijn naar 1A normen eigenlijk geen zware contracten.
Leistner is wel uw beste verdediger, maar met Toni in de ploeg heb je moeilijkheden om hoger te spelen.
Bauer is al een jaar aan het zeggen dat ie weg wil, dus die is wel weg denk ik.
Konate had vorig jaar wel een mooie aanbieding, maar is dit seizoen wel wat uit de picture. Als er geen nieuwe aanbiedingen komen, is hij misschien wel te overtuigen bij te tekenen. Boya verdient momenteel 3x zoveel als konate.
Janssens vind ik echt onbegrijpelijk dat daar nog niks uit de bus gekomen is. Speelt echt aan een bedelaarscontract en is toch wel al enkele seizoenen een sterkhouder + zijn polyvalentie en goede mentaliteit indachtig. Goedkoper als dat vind je niks op de transfermarkt.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Ik had daarnet even tijd dus ik dacht ik ga eens sinds lang nog eens een training bijwonen. Groot was mijn verbazing toen ik binnenraakte langs de openstaande electrische poort en dat binnen ook alles afgezet was met witte doek en hekken met het logo van DMM.
Waar zijn die mannen mee bezig zeg ! De supporters straffen ? Er was overigens geen levende ziel te zien en het machien van de greenkeeper stond te draaien zonder iemand in de buurt op de parking.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

"de supporters straffen"

Ochot ocharme voor die 8 supporters die daar eens soms staan :geelblauw:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 02 feb 2023, 15:12 Ik had daarnet even tijd dus ik dacht ik ga eens sinds lang nog eens een training bijwonen. Groot was mijn verbazing toen ik binnenraakte langs de openstaande electrische poort en dat binnen ook alles afgezet was met witte doek en hekken met het logo van DMM.
Waar zijn die mannen mee bezig zeg ! De supporters straffen ? Er was overigens geen levende ziel te zien en het machien van de greenkeeper stond te draaien zonder iemand in de buurt op de parking.
Dit is echt zoeken om te zoeken.

Hekken en doeken van DMM hangen daar al 2/3 jaar.

Het feit dat er geen supporters naar de trainingen mogen komen ligt ook aan de trainer, die niet graag heeft dat iemand hem of zijn spelers stoort in hun voorbereiding.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Krisaias »

STVV-fan schreef: 02 feb 2023, 15:23
Jones schreef: 02 feb 2023, 15:12 Ik had daarnet even tijd dus ik dacht ik ga eens sinds lang nog eens een training bijwonen. Groot was mijn verbazing toen ik binnenraakte langs de openstaande electrische poort en dat binnen ook alles afgezet was met witte doek en hekken met het logo van DMM.
Waar zijn die mannen mee bezig zeg ! De supporters straffen ? Er was overigens geen levende ziel te zien en het machien van de greenkeeper stond te draaien zonder iemand in de buurt op de parking.
Dit is echt zoeken om te zoeken.

Hekken en doeken van DMM hangen daar al 2/3 jaar.

Het feit dat er geen supporters naar de trainingen mogen komen ligt ook aan de trainer, die niet graag heeft dat iemand hem of zijn spelers stoort in hun voorbereiding.
Nee nee, believe it or not, Hollerbach heeft nog extra doeken laten hangen, zodat eventuele gelijklopende trainingen van de jeugd de heren niet zou storen ... :roll:

Fans komen al helemaal niet meer in het plaatje voor ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

STVV-fan schreef: 02 feb 2023, 15:23
Jones schreef: 02 feb 2023, 15:12 Ik had daarnet even tijd dus ik dacht ik ga eens sinds lang nog eens een training bijwonen. Groot was mijn verbazing toen ik binnenraakte langs de openstaande electrische poort en dat binnen ook alles afgezet was met witte doek en hekken met het logo van DMM.
Waar zijn die mannen mee bezig zeg ! De supporters straffen ? Er was overigens geen levende ziel te zien en het machien van de greenkeeper stond te draaien zonder iemand in de buurt op de parking.
Dit is echt zoeken om te zoeken.

Hekken en doeken van DMM hangen daar al 2/3 jaar.

Het feit dat er geen supporters naar de trainingen mogen komen ligt ook aan de trainer, die niet graag heeft dat iemand hem of zijn spelers stoort in hun voorbereiding.
Ik vind dat niet normaal nee. Denkt die nu echt dat daar scouts van Kortrijk komen kijken ? Waarom mag een Truienaar niet zien ? Zever. Iemand van boven de 1.85m kan vanop de Speelhoflaan boven de doeken uitzien. Vanuit St-Trudo kan je alles zien. Dat kan idd de trainer zijn en dat siert hem niet. Voilà
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Halenaar schreef: 02 feb 2023, 15:15 "de supporters straffen"

Ochot ocharme voor die 8 supporters die daar eens soms staan :geelblauw:
Des te erger, voor 8 man doeken laten plaatsen makker. Vind je dat niet kleinzerig ? Trainers worden paranoïde. Ik zat ooit in de tribune op Stayen naar een training te kijken, vroeg Peter Voets me of ik scout was van Genk. Hoe paranoïa kan je zijn ? Vroeger stond er rondom nergens ondoorzichtbare schutting en kwam er veel meer volk daardoor omdat je zag dat ze bezig waren. De spelers staan al zover van de supps af. Enkel bij de fandag zie je ze eens van kortbij om een praatje te slaan. Nu is alles afstandelijk. Vroeger had elke speler bijna zijn supporterscafé.
Plaats reactie