Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

:blauw:
Lukske de Lange schreef: 03 dec 2022, 13:36 Ondertussen vandaag een oefenpotje tegen Eupen, onder leiding van Rouvrois (eerste helft) en Pflanz (2de helft)

"STVV won zaterdagmiddag de oefenpot op Stayen tegen Eupen met 3-1. Teixeira en Bruno (2x) waren de doelpuntenmakers voor de Kanaries, N’Dri scoorde tegen.
Bernd Hollerbach liet hulpcoach Sil Rouvrois de leiding nemen aan de zijlijn. STVV startte met het gewoonlijke concept: met veel druk op de bal. Veel youngsters in de basiself: De Portugees Fabinho mocht opdraven, ook Van Dessel, Dumont en Kaya stonden aan de aftrap.

Het eerste kansje was voor Kaya van buiten de zestien, maar ook de Panda’s staken de neus aan het venster en dwongen Jo Coppens – eerste doelman Daniël Schmidt vertoeft nog in Qatar - tot een zweefduik. Even na het kwartier leek Coppens geklopt toen Davies één tegen één met hem kwam en de Truiense goalie verschalkte met een bal tussen de benen, Bauer redde nog van de lijn.

Het openingsdoelpunt kwam er na een stilstaande fase. Een hoekschop van Van Dessel werd door Teixeira afgewerkt: 1-0 voor STVV. Ook Koita en Fabinho kregen nog kansen voor rust, het bleef bij één goal voor de koffie.

Na rust wisselde STVV de hele ploeg, uitgezonderd doelman Jo Coppens. Zelfs de coaching werd nu in handen genomen door Markus Pflanz.

Gianni Bruno kreeg meteen de eerste kans na rust, maar de doelman van Eupen redde. De bezoekers leken op het uur op weg naar de gelijkmaker. N’Dri kwam na balverlies bij STVV oog in oog met Coppens, maar hij bleef ook nu overeind. Fraaie aanval aan de andere kant na een hakje van Konaté, Leistner haalde uit, een Eupens been lag in de weg.

Twintig minuten voor tijd eindelijk weer een bal tegen de netten. STVV counterde via Brüls en Hayashi. Uiteindelijk kon Bruno met het hoofd de 2-0 binnenleggen. Nog eens vier minuten later moest Coppens zich dan toch gewonnen geven. Eupen loerde zelfs op de gelijkmaker maar het was Bruno die de eindcijfers vastlegde. Dit keer lag Matte Smets aan de basis: 3-1.

STVV eerste helft: Coppens, Janssens, Teixeira, Bauer, Fabinho, Van Dessel, Dumont, Boya, Koita, Okazaki, Kaya.

STVV tweede helft: Coppens, Hashioka, Leistner, Al-Dakhil, Bocat, Smets, Konaté, Brüls, Librici, Hayashi, Bruno.

Doelpunten: 27’ Teixeira 1-0, 71’Bruno 2-0, 77’ N’Dri 2-1, 85’ Bruno 3-1."

Bron: Hbvl.be
De laatste bal van Smets was wel heel goed.
Tussen alles en iedereen door naar Bruno
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door enrique »

Onze goalgetter legt er weer 2 binnen
Ik zou em op de bank zetten tegen Z-W...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door voetballiefhebber »

Er is blijkbaar geen geld om spelers te halen. Ze gaan twee spelers testen, maar zelfs indien ze goed zijn zullen ze geen contract krijgen tenzij er nog spelers vertrekken.

Ik vraag me af wat ze volgend seizoen gaan doen, want dan zijn er een heel pak topspelers voor ons einde contract. Deze spelers zullen ze toch moeten vervangen en enkel hun loon valt weg, maar ze moeten ook wel spelers in de plaats hebben. Dan moeten ook de vervangers vrije transfers zijn, als je geen budget hebt om te versterken. Of je gaat voor heel wat jongeren moeten kiezen uit je eigen B-team, jongens die nu op de bank zitten of hopen dat uitgeleende spelers een meerwaarde vormen.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

voetballiefhebber schreef: 04 dec 2022, 16:11 Er is blijkbaar geen geld om spelers te halen. Ze gaan twee spelers testen, maar zelfs indien ze goed zijn zullen ze geen contract krijgen tenzij er nog spelers vertrekken.

Ik vraag me af wat ze volgend seizoen gaan doen, want dan zijn er een heel pak topspelers voor ons einde contract. Deze spelers zullen ze toch moeten vervangen en enkel hun loon valt weg, maar ze moeten ook wel spelers in de plaats hebben. Dan moeten ook de vervangers vrije transfers zijn, als je geen budget hebt om te versterken. Of je gaat voor heel wat jongeren moeten kiezen uit je eigen B-team, jongens die nu op de bank zitten of hopen dat uitgeleende spelers een meerwaarde vormen.
Volgens mij is er een verschil tussen geen geld hebben en je houden aan het budget dat je voor DIT seizoen opgesteld hebt ;)

Dat deze uitspraak betekent dat er geen geld is tout court, dat is een veronderstelling/conclusie die je naar mijn idee zelf getrokken hebt :)

Als er geen geld was, dan hadden ze Al Dakhil deze zomer écht wel verkocht.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

Ps: ik kan me niet van het idee ontdoen. Wat een Brüls dit seizoen brengt, dat moet een Koita op die positie toch ook kunnen brengen?

Targetman om bal bij te houden, duels te winnen en af te leggen met Koita als onvoorspelbare aanvallende middenvelder erachter én bijvoorbeeld een spits als Bruno om ze binnen te leggen...dat is voor mij wel een optie volgend seizoen :cool:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Filippov en Ito verkopen en er is geld
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 04 dec 2022, 19:45 Filippov en Ito verkopen en er is geld
Ito ga je wel verkocht krijgen, Fillipov moeilijker
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door pat@ »

Juist even naar Deinze-Red Star Waasland gekeken. Daar loopt ene Thierno Barry rond. Een beweeglijke spits (20 jaar) die van Sochaux B komt en er ondertussen al een stuk of 10 heeft gemaakt. Zou zo iemand nog haalbaar zijn voor volgend seizoen of zit die al in de categorie Aa Gent en Standard?
De Ridder speelde trouwens niet onaardig.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Positivo »

Voor zover we als buitenstaander kunnen oordelen ….
Geld tekort zal er niet zijn. Wel aan het budget houden….
Wat ik zo gehoord heb is, dat men ernstig rekening houdt met het vertrek van Al Dakhil.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef: 04 dec 2022, 22:48 Voor zover we als buitenstaander kunnen oordelen ….
Geld tekort zal er niet zijn. Wel aan het budget houden….
Wat ik zo gehoord heb is, dat men ernstig rekening houdt met het vertrek van Al Dakhil.
Als het enkel over het budget van dit seizoen gaat, moeten we ons inderdaad nog niet echt zorgen maken. Geld tekort met al die spelers die op (gratis) vertrekken staan is wel een probleem omdat je hen ook nog moet vervangen. Er kan wel eens een jeugdspeler zich opwerpen, maar je kunt er geen 3 of 4 inpassen.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV1924 »

voetballiefhebber schreef: 04 dec 2022, 23:02
Positivo schreef: 04 dec 2022, 22:48 Voor zover we als buitenstaander kunnen oordelen ….
Geld tekort zal er niet zijn. Wel aan het budget houden….
Wat ik zo gehoord heb is, dat men ernstig rekening houdt met het vertrek van Al Dakhil.
Als het enkel over het budget van dit seizoen gaat, moeten we ons inderdaad nog niet echt zorgen maken. Geld tekort met al die spelers die op (gratis) vertrekken staan is wel een probleem omdat je hen ook nog moet vervangen. Er kan wel eens een jeugdspeler zich opwerpen, maar je kunt er geen 3 of 4 inpassen.
Ik vrees dat Daniel Schmidt wel eens diegene zou kunnen zijn die het pand gaat verlaten. Hopelijk kan hij zijn verdiende transfer naar een subtopper in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië of Engeland maken. Voor onze club kunnen we maar hopen op 1 of 2M extra in de kassa.

Hij verdient het alvast. Hebben we met Coppens, Lendtfers en Boets voldoende kwaliteit in huis. Ik denk van wel.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Mikman »

Afgelopen week de nieuwe jaarrekening van het afgelopen jaar ingekeken: 3,5 miljoen Euro verlies, negatief eigen vermogen nog aangegroeid, totale schuldenberg nu om en bij de 22,5 miljoen Euro. Vanuit de Pro League de verplichting om negatief eigen vermogen 20% per jaar af te bouwen, zo niet puntenaftrek ( 1 punt eerste seizoen, 2 punten 2e enz ). Straks waarschijnlijk een verplichte kapitaalverhoging om aan de eisen van de Pro League te voldoen.

Dan is er niet veel ruimte voor versterking of dure contractverlengingen, en moet er verkocht worden om te overleven. Zeker als je aan de winterstop op een veilige plaats staat.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 04 dec 2022, 18:09 Ps: ik kan me niet van het idee ontdoen. Wat een Brüls dit seizoen brengt, dat moet een Koita op die positie toch ook kunnen brengen?

Targetman om bal bij te houden, duels te winnen en af te leggen met Koita als onvoorspelbare aanvallende middenvelder erachter én bijvoorbeeld een spits als Bruno om ze binnen te leggen...dat is voor mij wel een optie volgend seizoen :cool:
Ik heb Koita nog geen enkele keer een verdediging zien openscheuren dmv een pas of voorzet. Elke keer vanuit stilstand een actie maken en trappen naar doel. Dat is het tegenovergestelde van Brüls zijn acties.

Begin misschien eerst met die targetman waarnaar jij refereert..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door tesneusdoek »

Mikman schreef: 05 dec 2022, 08:37 Afgelopen week de nieuwe jaarrekening van het afgelopen jaar ingekeken: 3,5 miljoen Euro verlies, negatief eigen vermogen nog aangegroeid, totale schuldenberg nu om en bij de 22,5 miljoen Euro. Vanuit de Pro League de verplichting om negatief eigen vermogen 20% per jaar af te bouwen, zo niet puntenaftrek ( 1 punt eerste seizoen, 2 punten 2e enz ). Straks waarschijnlijk een verplichte kapitaalverhoging om aan de eisen van de Pro League te voldoen.

Dan is er niet veel ruimte voor versterking of dure contractverlengingen, en moet er verkocht worden om te overleven. Zeker als je aan de winterstop op een veilige plaats staat.
Interessante informatie. Bedankt hiervoor! :toppie:

Ik ga even misbruik maken van uw vakkennis en van uw studiewerk en gooi de volgende vragen en opmerkingen op het forum, in de hoop dat iemand de moeite neemt om erop te antwoorden. :mrgreen: Zonder de cijfers te kennen, is het volgens mij immers heel moeilijk om bepaalde beslissingen te begrijpen en te oordelen over nieuwe spelers, vertrekkers...

Ik heb de jaarrekeningen niet gezien en ken dus ook de details niet. Als uw eigen negatief vermogen groeit is dat omwille van geleden verliezen. Meer uitgaven dan inkomsten dus. Uit vorige discussies op dit forum, meen ik begrepen te hebben dat STVV, N.V. (het "voetbalbedrijf" dus dat aan DMM werd verkocht), als grootste uitgavenpost de lonen (spelers, directie, jeugdwerking...) en aankoopprijzen heeft, terwijl er qua inkomsten vooral naar entreegelden, televisierechten door de Pro League toebedeeld, sponsoring en verkregen verkoopprijzen moet gekeken worden. Daarnaast is er nog de huur die aan Stayen, N.V. (het immobiliënbedrijf dat de hele Stayensite runt en nog eigendom is van de familie Duchatelet) wordt betaalt, maar aangezien die bestaat uit een percentage van de recettes die we bij elke thuismatch verkrijgen, weegt dat bedrag haast niet op de middelen die beschikbaar zijn voor de sportieve werking en is dat eigenlijk een grote kostenvermindering in vergelijking met een club die zijn eigen stadion moet bekostigen. Tenslotte zijn er nog de schulden tegenover de vorige eigenaar en de schulden die moeten terugbetaald worden aan DMM voor al de keren dat ze hebben moeten bijpassen om de boekhouding rond te krijgen.

Ik veronderstel dat de schuld aan de vorige eigenaar (Roland Duchatelet) niet meer zo hoog is en dat die verder wordt afbetaald. Enig idee hoeveel STVV, N.V. nog moet terugbetalen aan Roland Duchatelet en welke interestvoet wordt toegepast?

In verband met het bedrag verschuldigd aan DMM vraag ik me af of dat (gedeeltelijk) wordt terugebetaald, hoeveel het bedraagt en welke interest er wordt toegepast. Heeft DMM al een deel van die schuld omgezet in kapitaal?

Is het volgens u mogelijk om STVV, N.V. rentabel te maken zonder jaarlijks uw 2 à 3 meest gegeerde spelers te verkopen om dan goedkopere spelers te kopen ter vervanging die zich nog moeten bewijzen of die hun carrière op de één of andere maniere opnieuw moeten lanceren?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

Nemeth einde verhaal in Genk.

Liet toch heel mooie dingen zien in het begin van het seizoen, lijkt me een enorme opportuniteit voor onze club als hij tenminste haalbaar is.
Plaats reactie