Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

Mikman schreef: 05 dec 2022, 08:37 Afgelopen week de nieuwe jaarrekening van het afgelopen jaar ingekeken: 3,5 miljoen Euro verlies, negatief eigen vermogen nog aangegroeid, totale schuldenberg nu om en bij de 22,5 miljoen Euro. Vanuit de Pro League de verplichting om negatief eigen vermogen 20% per jaar af te bouwen, zo niet puntenaftrek ( 1 punt eerste seizoen, 2 punten 2e enz ). Straks waarschijnlijk een verplichte kapitaalverhoging om aan de eisen van de Pro League te voldoen.

Dan is er niet veel ruimte voor versterking of dure contractverlengingen, en moet er verkocht worden om te overleven. Zeker als je aan de winterstop op een veilige plaats staat.
Als ik het goed begrijp is dit mét de transfergelden van deze zomer én al een deel van de sponsorgelden van Nishitan clinic inbegrepen of niet?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 05 dec 2022, 23:39 Nemeth einde verhaal in Genk.

Liet toch heel mooie dingen zien in het begin van het seizoen, lijkt me een enorme opportuniteit voor onze club als hij tenminste haalbaar is.
Zelfde verhaal voor Mika Godts

Als Jong Genk zich in 1B niet weet te redden (staan nu voorlaatst), mogelijk ook einde verhaal voor Diawara daar.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 06 dec 2022, 09:11
Halenaar schreef: 05 dec 2022, 23:39 Nemeth einde verhaal in Genk.

Liet toch heel mooie dingen zien in het begin van het seizoen, lijkt me een enorme opportuniteit voor onze club als hij tenminste haalbaar is.
Zelfde verhaal voor Mika Godts
Daar zou ik toch vanaf blijven, als je op uw 17de al denkt dat je bij een club als Genk kan eisen om een dik contract en speelminuten, en anders gratis wilt vertrekken...lijkt me dan alles behalve goed in het kopje te zitten :lol:

Dat een Nemeth zijn contract dan weer niet wilt verlengen snap ik wel in zijn positie. En Diawara natuurlijk ook een hele interessante optie, maar die heeft ook al de naam niet het makkelijkste jongentje te zijn van de klas :)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

De eerste testspeler is gearriveerd:

https://www.transfermarkt.be/maidine-do ... ler/512690

Speler van reserven FC Metz die uitkomen in Championat National 2
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 06 dec 2022, 10:37 De eerste testspeler is gearriveerd:

https://www.transfermarkt.be/maidine-do ... ler/512690

Speler van reserven FC Metz die uitkomen in Championat National 2
Eens opgezocht, was een enorm talent in de jeugd en genoot toen interesse van o.a. de Engelse topclubs. Maar heeft blijkbaar veel pech gehad met zware blessures, en is daardoor zwaar afgeremd geweest in zijn ontwikkeling. Als je de beschrijving zo leest lijkt het me een klassieke 10.

https://socios-fcmetz.com/portrait-qui- ... u-fc-metz/
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jacques »

Nemeth: zeker welkom, is de kapstok waar wij ons aanvalsspel aan zouden kunnen ophangen. Voelt zich gebarreerd door Onuachu, lijkt dus op zoek naar speelminuten en kan die hier krijgen... tenzij Pinto en Tateishi willens nillens blijven inzetten op Hara.
Godts: kan ik niet inschatten
Douane: vorig jaar enkele keren ingevallen bij Seraing na nieuwjaar, maar niet tegen ons, misschien is hij opgevallen in de reservencompetitie? A priori zeg ik niet neen, maar stel me tegelijk de vraag waarom we hem laten testen, terwijl er in Maastricht met Steuckers een (op het eerste zicht) gelijkaardig profiel hoge ogen gooit.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Als Steuckers zijn huidige vorm blijft aanhouden bij MVV is die straks minstens 4-5 Miljoen waard en zal half de eredivisie erachter zitten.

Ik vermoed dat we 2 stevige uitgaande transfers nodig gaan hebben om financieel de kerk in het midden te houden.
Ik hoop dat Steuckers dat niet gaat zijn, maar als er niet voldoende opgehaald wordt van de andere uitgaande transfers (Schmidt?, Al-Dakhil?)
dan vrees ik dat een transfer van Jarne wel tot stand gaat komen.
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jebus4life »

Mikman schreef: 05 dec 2022, 08:37 Afgelopen week de nieuwe jaarrekening van het afgelopen jaar ingekeken: 3,5 miljoen Euro verlies, negatief eigen vermogen nog aangegroeid, totale schuldenberg nu om en bij de 22,5 miljoen Euro. Vanuit de Pro League de verplichting om negatief eigen vermogen 20% per jaar af te bouwen, zo niet puntenaftrek ( 1 punt eerste seizoen, 2 punten 2e enz ). Straks waarschijnlijk een verplichte kapitaalverhoging om aan de eisen van de Pro League te voldoen.

Dan is er niet veel ruimte voor versterking of dure contractverlengingen, en moet er verkocht worden om te overleven. Zeker als je aan de winterstop op een veilige plaats staat.
Dit snap ik niet. We hebben het afgelopen jaar enorm veel geld binnengekregen (meer dan ooit zelfs denk ik), en toch zouden we zoveel verlies gedraaid hebben?

Zie de post hieronder over de situatie vorig jaar
Jebus4life schreef: 03 jan 2022, 13:34
STimVV schreef: 31 dec 2021, 10:32
Positivo schreef: 31 dec 2021, 01:24
Mikman schreef: 07 dec 2021, 15:40
STVV schat de gehele impact van Covid op 1,6 miljoen Euro. Dus zonder corona zou er ook nog altijd 3 miljoen Euro verlies gemaakt zijn. Hierbij dient wel opgemerkt te worden dan Mboyo en Cauffriez zo'n 2,5 miljoen Euro opbrachten, en dat die pas in de jaarrekening van dit jaar zullen zitten omdat ze na juni getransfereerd zijn. Niettemin moet je besluiten dat de het niet-verkopen van Suzuki op financieel vlak een serieuze domper was, en dat degenen die hier in de zomer zaten te smeken om een vervanger van Suzuki aan te trekken voordat hij verkocht was, geen flauw benul hebben van de financiële toestand. Suzuki moét straks dus verkocht worden ( zie de schulden iets verder ), zonder dat er (veel) geld wordt uitgegeven aan een vervanger. Dat is nu eenmaal de realiteit. Gelukkig staan we sportief relatief goed.
Zeker bedankt voor de interessante toelichting .
Een zaak valt extra op : 2,5 milj voor Moboyo EN Cauffriez ?
Hebben we niet gelezen dat de opstapclausule voor Cauffriez 3 miljoen was en dat Mboyo 1 miljoen opbracht ? Merkwaardig !
Caufriez: 2,5M
Mboyo: 500K
Colombatto: 800K
We krijgen ook nog een doorverkoopwaarde van 1M voor Tomiyasu.
Met dan de verkoop van Suzuki (als ik het transfer topic mag geloven pakweg 4 miljoen euro) is er voor dit boekjaar zo'n 8 a 9 miljoen extra binnengekomen. Dus, die verkopen dempen min of meer de verliezen van afgelopen boekjaar en de verliezen die ze dit boekjaar zullen oplopen waardoor we over 2 jaar gezien break-even draaien.

Not great, not terrible om "Chernobyl" te quoten, toch gezien de covid omstandigheden.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Geel-Blauw »

STVV1924 schreef: 05 dec 2022, 06:32
voetballiefhebber schreef: 04 dec 2022, 23:02
Positivo schreef: 04 dec 2022, 22:48 Voor zover we als buitenstaander kunnen oordelen ….
Geld tekort zal er niet zijn. Wel aan het budget houden….
Wat ik zo gehoord heb is, dat men ernstig rekening houdt met het vertrek van Al Dakhil.
Als het enkel over het budget van dit seizoen gaat, moeten we ons inderdaad nog niet echt zorgen maken. Geld tekort met al die spelers die op (gratis) vertrekken staan is wel een probleem omdat je hen ook nog moet vervangen. Er kan wel eens een jeugdspeler zich opwerpen, maar je kunt er geen 3 of 4 inpassen.
Ik vrees dat Daniel Schmidt wel eens diegene zou kunnen zijn die het pand gaat verlaten. Hopelijk kan hij zijn verdiende transfer naar een subtopper in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië of Engeland maken. Voor onze club kunnen we maar hopen op 1 of 2M extra in de kassa.

Hij verdient het alvast. Hebben we met Coppens, Lendtfers en Boets voldoende kwaliteit in huis. Ik denk van wel.
Welke club gaat in godsnaam 1-2 miljoen betalen voor een keeper wiens contract binnen de 6 maanden afloopt? Er waren 0 aanbiedingen in de zomer en op het WK heeft hij niet gespeeld. Dan zou het al een ploeg moeten zijn met een keepersprobleem maar zelf dan nog zullen clubs eerder kiezen voor iemand die reeds ervaring in een topcompetitie heeft.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 06 dec 2022, 10:37
Daar zou ik toch vanaf blijven, als je op uw 17de al denkt dat je bij een club als Genk kan eisen om een dik contract en speelminuten, en anders gratis wilt vertrekken...lijkt me dan alles behalve goed in het kopje te zitten :lol:

Dat een Nemeth zijn contract dan weer niet wilt verlengen snap ik wel in zijn positie. En Diawara natuurlijk ook een hele interessante optie, maar die heeft ook al de naam niet het makkelijkste jongentje te zijn van de klas :)
Beide spelers zijn einde contract dit seizoen.
Genk wou van beide spelers duidelijkheid over een nieuw contract voor de winterstage.
Beide spelers wilden niet bijtekenen als een nieuw contract betekende dat ze opnieuw bij Jong Genk terechtkwamen en dus mogelijk volgend seizoen in 1ste amateurs.
Nu blijven ze sowieso bij Jong Genk zitten voor de rest van het seizoen en maken ze geen kans meer om bij de A-kern te komen vooraleer ze hun contract zouden hernieuwen, als hen die kans uberhaupt nog gegeven wordt.
Ongeveer zelfde verhaal bij Diawara, ook einde contract dit seizoen. Die wil ook hogerop dan Jong Genk en zeker niet zakken naar 1ste amateur.

Ik heb begin september toevallig de match gezien van Jong Genk tegen Jong Standard (2-2).
Godts maakte toen echt wel indruk. Snelle explosieve linkerflank met goede voorzet, gave techniek.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

De grote vraag is: halen die spelers op voorhand hun neus al niet op voor een ploeg als STVV, losstaand van wat er contractueel afgesproken wordt?
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

Geel-Blauw schreef: 06 dec 2022, 22:36
STVV1924 schreef: 05 dec 2022, 06:32
voetballiefhebber schreef: 04 dec 2022, 23:02
Positivo schreef: 04 dec 2022, 22:48 Voor zover we als buitenstaander kunnen oordelen ….
Geld tekort zal er niet zijn. Wel aan het budget houden….
Wat ik zo gehoord heb is, dat men ernstig rekening houdt met het vertrek van Al Dakhil.
Als het enkel over het budget van dit seizoen gaat, moeten we ons inderdaad nog niet echt zorgen maken. Geld tekort met al die spelers die op (gratis) vertrekken staan is wel een probleem omdat je hen ook nog moet vervangen. Er kan wel eens een jeugdspeler zich opwerpen, maar je kunt er geen 3 of 4 inpassen.
Ik vrees dat Daniel Schmidt wel eens diegene zou kunnen zijn die het pand gaat verlaten. Hopelijk kan hij zijn verdiende transfer naar een subtopper in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië of Engeland maken. Voor onze club kunnen we maar hopen op 1 of 2M extra in de kassa.

Hij verdient het alvast. Hebben we met Coppens, Lendtfers en Boets voldoende kwaliteit in huis. Ik denk van wel.
Welke club gaat in godsnaam 1-2 miljoen betalen voor een keeper wiens contract binnen de 6 maanden afloopt? Er waren 0 aanbiedingen in de zomer en op het WK heeft hij niet gespeeld. Dan zou het al een ploeg moeten zijn met een keepersprobleem maar zelf dan nog zullen clubs eerder kiezen voor iemand die reeds ervaring in een topcompetitie heeft.
Ik vermoed dat Hashioka en/of Hayashi hier eerder zullen vertrekken. Beiden zijn hier al even, daichi kampt met extrasportieve issues, en beiden vertegenwoordigen denkelijk een zekere marktwaarde in competities zoals de J league of Portugal .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

Volgens een Japanner op Twitter een paar dagen geleden is er interesse voor Hashioka uit Japan. Heb daar wel geen verdere bronnen van gezien.

https://twitter.com/J__uwasa/status/160 ... 9OF1Q&s=19

Bericht telt wel 1400 likes. Zot wel hoe het voetbal leeft in Japan en bij de jongeren daar in het bijzonder, hier behaalt zo'n vergelijkbare tweet over een Belg nog geen 100 likes.
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 07 dec 2022, 15:17 Volgens een Japanner op Twitter een paar dagen geleden is er interesse voor Hashioka uit Japan. Heb daar wel geen verdere bronnen van gezien.

https://twitter.com/J__uwasa/status/160 ... 9OF1Q&s=19

Bericht telt wel 1400 likes. Zot wel hoe het voetbal leeft in Japan en bij de jongeren daar in het bijzonder, hier behaalt zo'n vergelijkbare tweet over een Belg nog geen 100 likes.
De bevolking van België (9%) en Vlaanderen (5%) is dan ook een fractie van die van Japan.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Wat is er eigenlijk van Seck en Nill de pauw van Antwerp gekomen ? Allebei zonder club ?
Verder hoor je niks van Filippov (Riga)en Steppe (blessure)meer.
STVV zal er door de vele aflopende contracten helemaal anders uitzien volgend seizoen
Plaats reactie