Beker van België 2023

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Beker van België 2023

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Vanaf nu kunnen ze zich volledig concentreren op de competitie !
:cool:
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Beker van België 2023

Bericht door KNRI »

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar de uitslag is precies wat ik op voorhand had verwacht. Het zou atypisch STVV geweest zijn moesten ze deze kans op een halve finale tegen een mindere tegenstander wel gegrepen hebben :roll:
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Beker van België 2023

Bericht door voetballiefhebber »

Brusselmans 2.0 schreef: 12 jan 2023, 00:44
Toch blij dat er nog iemand is die het ziet !

Als er dikwijls genoeg geschreven en gezegd wordt dat Herr Bernd het maximum eruit gehaald heeft, gaan de meesten die ook nog eens nakakelen.
Idem met een ondermaatse Bruls dit seizoen, maar wel blijven zeuren over die van vorige terugronde. En daarvoor was het ook gene vette eerlijk gezegd.

Heeft iemand vandaag een intentie gezien om te willen winnen ? Misschien wouden de spelers wel, maar met deze spelwijze geraak je niet eens aan een deftige kans ! Zelfs met 10 zou dat toch een paar keer moeten lukken ! Blunders zoals in Brugge kom je ook niet elke week tegen uiteraard !
Ik vind wel dat de trainer er meer dan het maximum heeft uitgehaald dan erin zit. Je hebt niet de meest kwalitatieve kern en je staat 8ste in de stand. Met een trainer die voor de aanval kiest, sta je nu ergens helemaal onderaan. Hij houdt de boel gesloten en rekent op dat doelpuntje. STVV kwam blijkbaar in 9 wedstrijden op voorsprong en daarvan won het 7 keer en speelde 2 keer gelijk. Alleen als je achter komt is de wedstrijd ook bijna gespeeld. Met Brüls erbij was het al niet eenvoudig om het spel te maken omdat hij de enige creatieve speler was in de kern. Zonder Brüls is dit gewoon onmogelijk. De jongeren zijn nog te plat en hebben niet de kwaliteiten van een Vermeeren van Antwerp of El Khannous van Genk.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Beker van België 2023

Bericht door BoemBoem »

Goh.. woensdag avond.. slecht weer.. ver van thuis..
het was misschien weer de match dat niemand wou spelen? :roll:

Hoe hard er ook op Boucaut geroepen wordt, ze hadden hem de kans niet mogen geven om de match kapot te fluiten.

En het was trouwens enkel Brüls die zich in het verleden 2 keer negatief heeft uitgelaten over hem. Nooit is er een communicatie geweest van STVV uit dat ze hem niet meer wilden laten fluiten..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Cyrano
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:22

Re: Beker van België 2023

Bericht door Cyrano »

The day after nog zwaar ontgoocheld..

Na Brugge voelde ik écht iets groeien en leek het momentum aan onze kant. Pijnlijk om vast te stellen dat dit in minder dan 1 week en na drie 'momenten' weg lijkt te zijn:

1. Het vertrek van Brüls dat ons nog eens met de neus op de feiten drukt dat we - net zoals de meerderheid van eersteklassers - in financieel zwaar weer zitten.

2. De fout van Bauer in extremis op Standard die ons de overwinning kost. Een overwinning die weer wat vuur zou ingeblazen hebben.

3. De rode kaart in minuut 1 gisteren die de match toen eigenlijk al in een definitieve plooi had gelegd.

Allemaal momenten die bij voetbal horen, maar door hun gevolgen wel bepalend zijn voor de rest van het seizoen en mogelijk zelfs verder dan dat.

Lichtpunt gisteren waren zeker wij, de supporters. Ondanks het wedstrijdverloop, de barre omstandigheden en de verre verplaatsing nog goed geamuseerd met een - vond ik - talrijk publiek.
BINK! De onafhankelijke STVV podcast voor en door de STVV supporter!

Volg ons op instagram en vind onze podcasts op:

- YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCIiA7M ... 6i0m4S6-1A
- SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2XgL8CGZG ... 844a1f458b
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Beker van België 2023

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef: 12 jan 2023, 08:16
Ik vind wel dat de trainer er meer dan het maximum heeft uitgehaald dan erin zit. Je hebt niet de meest kwalitatieve kern en je staat 8ste in de stand. Met een trainer die voor de aanval kiest, sta je nu ergens helemaal onderaan. Hij houdt de boel gesloten en rekent op dat doelpuntje. STVV kwam blijkbaar in 9 wedstrijden op voorsprong en daarvan won het 7 keer en speelde 2 keer gelijk. Alleen als je achter komt is de wedstrijd ook bijna gespeeld. Met Brüls erbij was het al niet eenvoudig om het spel te maken omdat hij de enige creatieve speler was in de kern. Zonder Brüls is dit gewoon onmogelijk. De jongeren zijn nog te plat en hebben niet de kwaliteiten van een Vermeeren van Antwerp of El Khannous van Genk.
Het is dezelfde kritiek en komt uit dezelfde richting als bij het ontslag van Brys.
Ook toen kon alles beter en had hij er zeker niet het maximum uitgehaald, wat we allemaal duidelijk zagen toen Kostic en Muscat trainer werden.

Ik zie werkelijk geen andere trainer in staat om met deze beperkte groep, zoveel punten te sprokkelen.
Het is wederom spijtig dat er weer uitverkoop gehouden wordt.
De resultaten van de oefencampagne tijdens de WK-break waren goed met direct bevestiging tegen Brugge en Waregem.
Er zat terug meer schwung in, Bruls en Bruno leken mekaar steeds beter te vinden, Bruls leek ook zijn niveau terug opgekrikt te hebben,...
Op Standard verlies je door pech/bauer in de laatste minuut twee punten.
Gisteren is de match gespeeld na 1 minuut, door die domme rode kaart.
Ja boucaut kon rood trekken, maar geel had ook gekund en dan was er nog een match geweest.
Als er niks aanvallende middenvelders meer aangetrokken gaan worden, dan gaat het nog een heel lang en frustrerend seizoenseinde worden.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Beker van België 2023

Bericht door pat@ »

Het had zo mooi kunnen zijn.
90 minuten met 10, wie kan dat voorspellen?
Met 10 of 11 de nul houden in het systeem Hollerbach maakt eigenlijk geen verschil. Het enigste probleem was dat het rustpunt (Schmidt) wegviel. Dan voor rust ipv 0-1 de 1-0 en de match was eigenlijk gespeeld.
Doodjammer maar het is nu zo.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België 2023

Bericht door Franz »

stvvilvoorde schreef: 12 jan 2023, 10:08
voetballiefhebber schreef: 12 jan 2023, 08:16
Ik vind wel dat de trainer er meer dan het maximum heeft uitgehaald dan erin zit. Je hebt niet de meest kwalitatieve kern en je staat 8ste in de stand. Met een trainer die voor de aanval kiest, sta je nu ergens helemaal onderaan. Hij houdt de boel gesloten en rekent op dat doelpuntje. STVV kwam blijkbaar in 9 wedstrijden op voorsprong en daarvan won het 7 keer en speelde 2 keer gelijk. Alleen als je achter komt is de wedstrijd ook bijna gespeeld. Met Brüls erbij was het al niet eenvoudig om het spel te maken omdat hij de enige creatieve speler was in de kern. Zonder Brüls is dit gewoon onmogelijk. De jongeren zijn nog te plat en hebben niet de kwaliteiten van een Vermeeren van Antwerp of El Khannous van Genk.
Het is dezelfde kritiek en komt uit dezelfde richting als bij het ontslag van Brys.
Ook toen kon alles beter en had hij er zeker niet het maximum uitgehaald, wat we allemaal duidelijk zagen toen Kostic en Muscat trainer werden.

Ik zie werkelijk geen andere trainer in staat om met deze beperkte groep, zoveel punten te sprokkelen.
Het is wederom spijtig dat er weer uitverkoop gehouden wordt.
De resultaten van de oefencampagne tijdens de WK-break waren goed met direct bevestiging tegen Brugge en Waregem.
Er zat terug meer schwung in, Bruls en Bruno leken mekaar steeds beter te vinden, Bruls leek ook zijn niveau terug opgekrikt te hebben,...
Op Standard verlies je door pech/bauer in de laatste minuut twee punten.
Gisteren is de match gespeeld na 1 minuut, door die domme rode kaart.
Ja boucaut kon rood trekken, maar geel had ook gekund en dan was er nog een match geweest.
Als er niks aanvallende middenvelders meer aangetrokken gaan worden, dan gaat het nog een heel lang en frustrerend seizoenseinde worden.
Je hebt gelijk dat Hollerbach een uitstekend rapport qua punten heeft, en dat is zeker het belangrijkste.
Zijn systeem van spelen werkt ook wonderbaarlijk in veel matchen, en is op het lijf geschreven van spelers als Wolke, Leistner, Hashioka, Boya, Hayashi, etc.
Voor spelers als Koita en ik vind ook Bruno is het minder passend: die zouden beter renderen korter bij de goal van de tegenstander (maar in het systeem van Bernd spelen we daar ver van en komen we daar maar in enkele momenten per match in de omschakeling).
Wat toch wel objectief spijtig is - en wat we gisteren maar ook in enkele andere matchen ervoor al konden vaststellen - is dat Hollerbach geen alternatief heeft wanneer ons normaal systeem niet werkt. Bijvoorbeeld als we achter komen, en al helemaal niet als we 2 goals achterkomen. STVV blijft dan gewoon verder spelen vanuit de organisatie en met weinig druk op de verdediging van de tegenstander. En dan moeten we het hebben van een mooi gekruist schot van Bruno, een gevaarlijke bal voor doel voorlangs en een vrije trap van Boya. Drie mogelijkheden op een hele match (OK we speelden maar met 10 maar toch).
Ik denk dat ik de mening van alle supporters van gisteren vertolk: waarom namen we in de tweede helft niet meer initiatief/risico vooruit? Bruno er nog afhalen ook...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Beker van België 2023

Bericht door zipke373 »

Jones schreef: 11 jan 2023, 22:27 Bruno bleef na de match opzichtig zwaaien naar de fans Betekenis ?
Als ik het goed heb zaten er kort bij ons kennissen/familie/vrienden van Bruno...kan verkeerd zijn natuurlijk.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België 2023

Bericht door Dreke »

Het kalf was snel verdronken, letterlijk en figuurlijk. Zeldzame fout van Leistner en Schmidt en het was al half boeken toe. Zonde. Ik blijf het ook een zwaar oordeel vinden. Van in het bezoekersvak was het moeilijk te zien en de beelden maken het ook niet helemaal duidelijk. Maar helemaal alleen door kon je dat voor mij niet noemen. Coppens krijgt dan geen kaart bij de penaltyfout. Maar het klopt zeker wel dat het systeem dat Hollerbach speelt er voor gezorgd heeft dat je met 10 in een kleiner nadeel zit.

Het niveau van de gezangen, daar kan je over discussiëren (alhoewel). Ik vond het persoonlijk nog wel ok dat Boucaut (die was gewoon bagger gisteren) even een reactie had naar ons vak. Actie en reactie. Dat geeft wat schwung en menselijkheid. De tweede keer was dan weer niet nodig en vlakaf arrogant. Vormer uiteraard ook. Dat hij een reactie heeft, volledig normaal en te begrijpen. Maar dat die reactie het eerste is wat je doet als je hem binnentrapt, tja...
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België 2023

Bericht door Franz »

Dreke schreef: 12 jan 2023, 11:33 Het kalf was snel verdronken, letterlijk en figuurlijk. Zeldzame fout van Leistner en Schmidt en het was al half boeken toe. Zonde. Ik blijf het ook een zwaar oordeel vinden. Van in het bezoekersvak was het moeilijk te zien en de beelden maken het ook niet helemaal duidelijk. Maar helemaal alleen door kon je dat voor mij niet noemen. Coppens krijgt dan geen kaart bij de penaltyfout. Maar het klopt zeker wel dat het systeem dat Hollerbach speelt er voor gezorgd heeft dat je met 10 in een kleiner nadeel zit.

Het niveau van de gezangen, daar kan je over discussiëren (alhoewel). Ik vond het persoonlijk nog wel ok dat Boucaut (die was gewoon bagger gisteren) even een reactie had naar ons vak. Actie en reactie. Dat geeft wat schwung en menselijkheid. De tweede keer was dan weer niet nodig en vlakaf arrogant. Vormer uiteraard ook. Dat hij een reactie heeft, volledig normaal en te begrijpen. Maar dat die reactie het eerste is wat je doet als je hem binnentrapt, tja...
Wat werd er eigenlijk gezongen over Boucaut, ik kon het niet verstaan? Hijzelf misschien ook niet, vandaar dat hij zo schaapachtig naar ons vak aan het gluren was :D
Dat zingen over iemands moeder hoeft voor mij ook echt niet, beter een beetje humor zoals de 'penalty'...
Van Vormer weten we al langer dat dat een provocateur is... Hij gaf me gisteren fysiek toch wel een 'fin de carrière' indruk... (lang niet gespeeld natuurlijk ook).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Beker van België 2023

Bericht door Piana »

Het matchverloop moet meezitten natuurlijk. Maar het gebrek aan voetballendvermogen is toch wel schrijnend hoor. Los daarvan hadden we nog 1 keer kunnen scoren (bal van Bruno net voor de 0-1) en 1 keer moeten scoren (Hayashi toen hij alleen op doel afging al was de match toen al gespeeld). Voor de rest was het zelfs met 10 veel te plat vooraan, en dan nog konden we het hen af en toe moeilijk maken.

Vormer vond ik eigenlijk wel een degelijke match spelen. Maar er mag wel bijgezegd worden dat de man in een zetel zat, totaal geen tegenstand.... Zulte heeft nu gewonnen tegen een zwak KVM en (mede door de omstandigheden) een zwak STVV, ze moeten toch zien dat dat niet teveel zand in de ogen strooit. Maar goed, dat zijn mijn zorgen niet.

Enfin, spijtig, het was een gouden mogelijkheid dit seizoen. Alle topclubs lagen eruit, dat zijn de momenten waarop clubs van ons niveau hun kans moeten pakken. Toch wel sterk van Zulte dat ze er gewoon voor gingen. Als wij in hun situatie stonden was hier de handdoek voor de Beker al lang geworpen. Zegt misschien ook wel iets over de winnaarsmentaliteit die er binnen onze club aanwezig is, of alleszins het gebrek eraan.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België 2023

Bericht door Dreke »

Franz schreef: 12 jan 2023, 12:34 Wat werd er eigenlijk gezongen over Boucaut, ik kon het niet verstaan? Hijzelf misschien ook niet, vandaar dat hij zo schaapachtig naar ons vak aan het gluren was :D
Dat zingen over iemands moeder hoeft voor mij ook echt niet, beter een beetje humor zoals de 'penalty'...
Het ging inderdaad over het potentieel beroep van zijn moeder. Met dat beroep is overigens niets mis.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Beker van België 2023

Bericht door STVV1924 »

Zulte Waregem vs Kv Mechelen: ik denk dat beide ploegen blij zullen zijn. En wij vloeken hier nog eens dubbel owv de vroege uitsluiting van Daniel Yakubi Schmidt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Beker van België 2023

Bericht door Halenaar »

STVV1924 schreef: 13 jan 2023, 12:13 Zulte Waregem vs Kv Mechelen: ik denk dat beide ploegen blij zullen zijn. En wij vloeken hier nog eens dubbel owv de vroege uitsluiting van Daniel Yakubi Schmidt.
Gisteren eens de beelden bekeken, die rode kaart voor Schmidt was ronduit schandalig.

En Leistner mag ook een stuk beter communiceren.
Plaats reactie