Anekdotes (ex-) STVV spelers

Alle info over onze ex-spelers
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef: 28 sep 2022, 11:19 Dat legends initiatief is echt leuk, maar heb toch enkele bedenkingen met sommige namen.

Mboyo een legend noemen, amai... :vomit:

En dan nog Nirisarike, Legaer, Vanwelkenhuysen, Degeling, ....onder legends versta ik toch iets anders. De laatste twee hebben denk ik nog geen vijf wedstrijden in ons shirt gespeeld.
Legaer zal voor mij toch altijd een Cult held zijn hoor.

Ze hadden die Roemeen van een 15-tal jaar geleden moeten vragen. Heel het forum in vuur en vlam zetten en ee rest van Haspengouw verdelen in 2 kampen zonder 1sec te spelen.

Of Buya Turay.. die kan altijd zijn broer sturen als hij zelf niet kan, dat doet die wel vaker..

Eigenlijk zou hier eens een lijst moeten komen van ‘zotste’ spelers die we in de loop der jaren gehad hebben.
Enkel en alleen Legaer brengt al een lach op mijn gezicht.


Overigens: Er ontbreken wel heel wat echte Legends op het blad.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door stvvilvoorde »

Samuel Ipoua, daar zaten toch meerdere schroeven aan los.
Heeft ne man of 5, Wilmots inclusief, een toek op hun bakkes verkocht dacht ik.

Ljubobratovic en Valdo mis ik verder ook nog omwille van hun uitzonderlijk hoge sportieve meerwaarde.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door stvvilvoorde »

BoemBoem schreef: 28 sep 2022, 20:20 Ze hadden die Roemeen van een 15-tal jaar geleden moeten vragen. Heel het forum in vuur en vlam zetten en ee rest van Haspengouw verdelen in 2 kampen zonder 1sec te spelen.
Ik herinner me een korte invalbeurt tegen Westerlo, waarin em het record van meeste aantal overstapjes in 5 min tijd probeerde te verbreken.

Kerel had ergens wel talent, mr geen mentaliteit en ik meen me te herinneren dat ie een zigeunerbende als entourage had. Hebben mangelschots zelfs nog fysiek bedreigd dacht ik.

Heeft het wel gemaakt achteraf.
Overal hetzelfde liedje blijkbaar
https://www.transfermarkt.be/cristian-m ... eler/67145
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door voetballiefhebber »

Een topic met anekdotes of in de podcast wat anekdotes van spelers lijkt me wel leuk.

Eén van de spelers die tegen Eupen gaat langskomen op Stayen is Bart Vanmarsenille. Een goede speler als hij wou, maar dat was soms zijn probleem. Iemand die hem goed kende vertelde me ooit dat hij voor een match durfde zeggen: 'Ich heb gien kloate goesting vandog' en dan zag je dat aan zijn prestatie.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door stvvilvoorde »

hier dus verder met anekdotes (ex-) stvv spelers
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door Franz »

Lang heeft hun verblijf op Stayen niet geduurd.

Jürgen Lange! Begin jaren 90, kwam van Borussia Mönchengladbach. Was eigenlijk een middenvelder maar speelde ooit een geweldige match op AA Gent als libero. En kreeg daar toen ook rood als ik me niet vergis. Erwin Vandenbergh scoorde voor Gent.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door enerkey »

voetballiefhebber schreef: 28 sep 2022, 23:18 Een topic met anekdotes of in de podcast wat anekdotes van spelers lijkt me wel leuk.

Eén van de spelers die tegen Eupen gaat langskomen op Stayen is Bart Vanmarsenille. Een goede speler als hij wou, maar dat was soms zijn probleem. Iemand die hem goed kende vertelde me ooit dat hij voor een match durfde zeggen: 'Ich heb gien kloate goesting vandog' en dan zag je dat aan zijn prestatie.
Een andere anekdote is zijn transfer naar G*nk.

Na een heel goede heenronde in 95-96 blesseerde hij zich zwaar, waardoor hij de volledige terugronde miste. Maar hij was dat eind seizoen ook einde contract.
Dus op het einde van het seizoen worden de onderhandelingen opgestart. Hij verwacht een forse loonsverhoging vanwege zijn goede heenronde, STVV daarentegen dacht al dat het goed genoeg was dat ze hem uberhaupt nog een contract aanboden na zijn zware blessure.

Toen ze hem het contract voorstelde:
Volgense de legende is hij boos opgestaan: naar zijn auto gelopen, Per direct naar Genk gereden, Daar aangeklopt zonder dat ze ook maar een flauw benul hadden dat hij daar ging opdagen, Zijn diensten aangeboden. Na kort beraad is G*nk daar op in gegaan. En heeft hij daar nog de dag zelf een contract getekend. En ik denk zelfs dat dit dan onze eerste Bosman vrije uitgaande transfer was.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door Jacques »

Heeft hij ook niet ooit met zijn gebroken been op de dansvloer van de Montini gestaan? Meen mij heel vaag zo'n verhaal te herinneren uit mijn kindertijd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door stvvilvoorde »

Bart zat zelfs heel kort tegen een selectie voor de Rode Duivels, totdat Kimoni zijn been dubbel overstampte.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door zipke373 »

stvvilvoorde schreef: 29 sep 2022, 14:21 Bart zat zelfs heel kort tegen een selectie voor de Rode Duivels, totdat Kimoni zijn been dubbel overstampte.
Serge Kimoni van Seraing was dat, niet?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door stvvilvoorde »

zipke373 schreef: 29 sep 2022, 15:28
stvvilvoorde schreef: 29 sep 2022, 14:21 Bart zat zelfs heel kort tegen een selectie voor de Rode Duivels, totdat Kimoni zijn been dubbel overstampte.
Serge Kimoni van Seraing was dat, niet?
Jup, broer van Daniel
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Anekdotes (ex-) STVV spelers

Bericht door Jones »

Als Vanmarsenille zich op en top als prof gedragen had, had hij het veel verder kunnen schoppen
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door Krisaias »

BoemBoem schreef: 28 sep 2022, 20:20 Ze hadden die Roemeen van een 15-tal jaar geleden moeten vragen. Heel het forum in vuur en vlam zetten en ee rest van Haspengouw verdelen in 2 kampen zonder 1sec te spelen.
Valentin Muscalu ?
Overigens: Er ontbreken wel heel wat echte Legends op het blad.
Misschien is de benaming wat misleidend geweest, maar de bedoeling was om zo veel mogelijk ex-spelers uit te nodigen, of die nu de geschiedenis ingaan als legende of als voetnoot :)

Helaas hebben we ook niet van iedereen contactgegevens en zijn er ook mensen die zich niet konden vrijmaken ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door BoemBoem »

Krisaias schreef: 30 sep 2022, 21:32
BoemBoem schreef: 28 sep 2022, 20:20 Ze hadden die Roemeen van een 15-tal jaar geleden moeten vragen. Heel het forum in vuur en vlam zetten en ee rest van Haspengouw verdelen in 2 kampen zonder 1sec te spelen.
Valentin Muscalu ?
Overigens: Er ontbreken wel heel wat echte Legends op het blad.
Misschien is de benaming wat misleidend geweest, maar de bedoeling was om zo veel mogelijk ex-spelers uit te nodigen, of die nu de geschiedenis ingaan als legende of als voetnoot :)

Helaas hebben we ook niet van iedereen contactgegevens en zijn er ook mensen die zich niet konden vrijmaken ...
Ja! Diene! :lol:

Ik weet wel dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk ex spelers te krijgen. Vind het dan ook een leuk initiatief.
Hopelijk een andere uitwerking dan enkele jaren geleden toen ze gewoon in een cirkeltje rond de middenstip moesten staan wind pakken.

Chapeau dat ze op een zondag avond 21u tegen Eupen met dezelfde intensiteit volk proberen te Staaien te krijgen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-Eupen zondag 02/10/2022 21:00u

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef: 28 sep 2022, 22:56
BoemBoem schreef: 28 sep 2022, 20:20 Ze hadden die Roemeen van een 15-tal jaar geleden moeten vragen. Heel het forum in vuur en vlam zetten en ee rest van Haspengouw verdelen in 2 kampen zonder 1sec te spelen.
Ik herinner me een korte invalbeurt tegen Westerlo, waarin em het record van meeste aantal overstapjes in 5 min tijd probeerde te verbreken.

Kerel had ergens wel talent, mr geen mentaliteit en ik meen me te herinneren dat ie een zigeunerbende als entourage had. Hebben mangelschots zelfs nog fysiek bedreigd dacht ik.

Heeft het wel gemaakt achteraf.
Overal hetzelfde liedje blijkbaar
https://www.transfermarkt.be/cristian-m ... eler/67145
Idd.
Ik herinner mij zelfs nog dat de rechtstreekse tegenstander hem gewoon aan het uitlachen was, omdat hij er gewoon niet voorbij raakte.
Nog nooit zo’n desillusie meegemaakt als die 15’ :lol:
En nochtans, genoeg concurrentie in de afdeling ‘STVV: desillusie’ :mrgreen:

Hij had Mangelinckx met de vinger over de keel gebaar bedreigd omdat hij geen contract kreeg dacht ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie