STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door BoemBoem »

Piana schreef: 15 okt 2022, 23:09 We maken op het juiste moment 2-0, want Still deed de match kantelen met zijn 4 wissels.

Charleroi is toch maar een schim van de subtopper die het nog niet zo lang geleden was. Maar goed, ge moet er wél nog tegen winnen natuurlijk.
Je ziet dat Boya van goudwaarde is zolang hij niet moet voetballen. Wurgen, woesteren, zijn benen van 4 meter overal tussen steken, vandaag wint hij u de match.

Okazaki moet een uiterst ondankbare rol op zich nemen, één waarvoor de man niet (meer) geschikt is. Probleem is echter dat we geen spits hebben om op die manier uit te spelen, zeker niet tegen een potige verdediging als die van Charleroi. Dat hij die kans mist in de 84ste minuut ligt volgens mij puur aan het feit dat hij er volledig door zat. Ik zou zijn statistieken eens willen zien, want lopen lijkt hij mij toch meer dan genoeg te doen?
Als er zich nog eens een situatie voordoet als tegen Eupen is het misschien eens een idee om Boya in punt te zetten en Kagawa naast Bruls er achter. Boya kan op zijn Onuachu's op de verdediging wegen en de rest laten aansluiten. Want daar hebben we gewoon geen aanvaller voor.

Bruls was zeker niet beter dan Kagawa vandaag. Hij mag dan misschien wel van zichzelf vinden dat hij nog een flinke duit mag verdienen de volgende 3 seizoenen, mij lijkt toch dat hij dan wat beter mag presteren.

Wolke kreeg het heel moeilijk tweede helft, geeft ook de goal weg. Aan mentaliteit ligt het niet, die jongen komt ge 2-3 x tegen voor ge er definitief voorbij zijt. Hij is natuurlijk ook niet opgeleid voor die positie, en omdat hij zo weinig mag spelen kan hij ook geen automatisme opbouwen, maar toch... Het mag toch iets meer zijn dan wat hij vandaag heeft laten zien.

Kaya is met zijn knalprestaties stilaan een certitude aan het worden in de onderste regionen van de STVV-spitsenrangschikking aller tijden. Op dit moment op gelijke hoogte met Ljubobratovic, in mijn ogen. Eén geluk voor de jong, om tot Smetana-niveau te stijgen moet je alleen de muur van Club Brugge kunnen omlopen, woensdag volgt die kans al. Verder stijgen zal moeilijk worden, Balongo scoorde ooit op Anderlecht, dat zie ik Kaya zelfs tegen de minimien van RSCA niet direct voor mekaar krijgen. Laat staan dat hij 2 x in 1 wedstrijd zal scoren zoals Donny de Groot toch ooit voor mekaar kreeg. Maar soit, Sidibe heeft ook ooit rond gedoold in de krochten van die rangschikking, een jaar later moest je al ver fietsen om nog zo'n spits te vinden.... Dus wie weet... Wie weet... :D
Geen nood voor Kaya.
We hebben ooit Zaris en Kyn gehad.
Voor die laatste hebben sommige zelfs nog geld gegeven :oops:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door pat@ »

Weinig volk in de tribunes. Het was thans geen zondagavond 21 uur wedstrijd. Ja, het was combi tegen Charleroi en de vraag over het waarom stel ik ook. Het is ook wel een feit dat als je luidruchtige support geeft vanuit de Oost (vak B uitgezonderd) je aanzien wordt als een dorpsidioot. De vrees om ook zo te worden aanzien is groter dan de ploeg vocaal aan te moedigen. Dezelfde mensen die klagen dat er geen volk is. Hoe meer sfeer des te sneller je andere mensen terug warm kan maken. Het moet ook geen 90 minuten verplichte oefening zijn zoals in de Noord maar ne keer of 5 per helft mag de ambiance toch volledig opstijgen in de Oost. Als je u een cultclub wil blijven noemen natuurlijk.
Voor de wedstrijd tegen RAFC heb ik hun podcast beluisterd. Ze vonden het nieuwe Stayen maar niets met weinig supporters en sfeer. Ik kan ze niet anders dan gelijk geven.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door vdl »

voetballiefhebber schreef: 15 okt 2022, 23:15 Ik denk dat beide ploegen bijna aan 100 % hebben afgewerkt en meer valt er over deze match eigenlijk niet te zeggen. Om aan klantenbinding te doen is het creëren van kansen ook wel belangrijk. Voorin heb je niks lopen. Gelukkig werd er een lucky goal gescoord via hoekschop en scoort er een defensieve middenvelder.
Met een deftige spits win je makkelijk tegen Eupen en dan sta je er nu wat comfortabeler voor.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door bert1924 »

Ge hebt twee snelle en technisch goede flankspelers ,Bocat links en Koita rechts
Als goede trainer moet ge er voor zorgen dat ge deze spelers kunt opstellen ,desnoods met uw systeem of spelers aan te passen.
Ge kunt niet altijd hopen dat ge kunt scoren uit stilstaande phases !!!!
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door miel »

Kan er iemand mij vertellen , waarom dat doelpunt werd afgekeurd ????? Of zegt het huidig reglement dat ge in de kleine rechthoek niet voor de doelman mag gaan staan ? Veel was er toch niet aan de hand
Verder een sterk stvv gezien , heel even zag het ernaar uit dat Charleroi zou overnemen , met de nodige risico's , dat werd meteen afgestraft door het tweede doelpunt.
Misschien hadden we het tegen Eupen ook op deze manier moeten aanpakken , dan hadden we minstens een punt , ipv op zoek te gaan naar de overwinning ( kansen genoeg gehad trouwens ) maar toch daardoor de poort open gezet voor de panda's
Als Bruls (povere inval beurt ) Bruno en Co hun vorm kunnen vinden , staan ons nog mooie tijden te wachten
Het is spijtig dat de actie van Bocat geen doelpunt heeft opgeleverd schitterend de flank opgerold , en het overzicht bewaard , Kaya die mooi aflegt voor Okazaki die te kapot was om er nog iets mee te doen
In elk geval een verdiende overwinning . :toppie:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door Henri is de man »

miel schreef: 17 okt 2022, 14:02 Kan er iemand mij vertellen , waarom dat doelpunt werd afgekeurd ????? Of zegt het huidig reglement dat ge in de kleine rechthoek niet voor de doelman mag gaan staan ? Veel was er toch niet aan de hand
Verder een sterk stvv gezien , heel even zag het ernaar uit dat Charleroi zou overnemen , met de nodige risico's , dat werd meteen afgestraft door het tweede doelpunt.
Misschien hadden we het tegen Eupen ook op deze manier moeten aanpakken , dan hadden we minstens een punt , ipv op zoek te gaan naar de overwinning ( kansen genoeg gehad trouwens ) maar toch daardoor de poort open gezet voor de panda's
Als Bruls (povere inval beurt ) Bruno en Co hun vorm kunnen vinden , staan ons nog mooie tijden te wachten
Het is spijtig dat de actie van Bocat geen doelpunt heeft opgeleverd schitterend de flank opgerold , en het overzicht bewaard , Kaya die mooi aflegt voor Okazaki die te kapot was om er nog iets mee te doen
In elk geval een verdiende overwinning . :toppie:
Er was een, welisware heel lichte maar wel duidelijke, duw van Leistner.

Mooi gebaar van Hollerbach: na de match de mindervaliden persoonlijk en elk apart gaan groeten.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Staaien
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2021, 21:24
Supporter van: STVV

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door Staaien »

iedereen is het olympisch doelpunt van Bezus blijkbaar al vergeten in 2017 :

https://www.dekrantenkoppen.be/index.ph ... schop.html

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20171226_03267427

Maar ik dacht eigenlijk dat iemand er nog is ene heeft in gelegd vanaf dezelfde corner vlag ? ( Bezus of De Bruyn ? )
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door voetballiefhebber »

Staaien schreef: 17 okt 2022, 22:44 iedereen is het olympisch doelpunt van Bezus blijkbaar al vergeten in 2017 :

https://www.dekrantenkoppen.be/index.ph ... schop.html

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20171226_03267427

Maar ik dacht eigenlijk dat iemand er nog is ene heeft in gelegd vanaf dezelfde corner vlag ? ( Bezus of De Bruyn ? )
Isaïas heeft ook ooit een olympische goal gemaakt voor STVV tegen Spartak Varna in de eerste ronde van de Intertoto-cup, alhoewel niemand zeker weet of de bal echt volledig over de lijn was gegaan, maar het doelpunt telde.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door Yellow Feaver »

voetballiefhebber schreef: 18 okt 2022, 00:06
Staaien schreef: 17 okt 2022, 22:44 iedereen is het olympisch doelpunt van Bezus blijkbaar al vergeten in 2017 :

https://www.dekrantenkoppen.be/index.ph ... schop.html

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20171226_03267427

Maar ik dacht eigenlijk dat iemand er nog is ene heeft in gelegd vanaf dezelfde corner vlag ? ( Bezus of De Bruyn ? )
Isaïas heeft ook ooit een olympische goal gemaakt voor STVV tegen Spartak Varna in de eerste ronde van de Intertoto-cup, alhoewel niemand zeker weet of de bal echt volledig over de lijn was gegaan, maar het doelpunt telde.
Ondergetekende stond toevallig aan de cornervlag, zag Isaias een praatje maken met een supporter en hem hard buitenkant rechts binnenkrullen. Hij was erover :).

Ook Gaetan Hendrickx nog in Tubeke?
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door BoemBoem »

Yellow Feaver schreef: 18 okt 2022, 00:41
voetballiefhebber schreef: 18 okt 2022, 00:06
Staaien schreef: 17 okt 2022, 22:44 iedereen is het olympisch doelpunt van Bezus blijkbaar al vergeten in 2017 :

https://www.dekrantenkoppen.be/index.ph ... schop.html

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20171226_03267427

Maar ik dacht eigenlijk dat iemand er nog is ene heeft in gelegd vanaf dezelfde corner vlag ? ( Bezus of De Bruyn ? )
Isaïas heeft ook ooit een olympische goal gemaakt voor STVV tegen Spartak Varna in de eerste ronde van de Intertoto-cup, alhoewel niemand zeker weet of de bal echt volledig over de lijn was gegaan, maar het doelpunt telde.
Ondergetekende stond toevallig aan de cornervlag, zag Isaias een praatje maken met een supporter en hem hard buitenkant rechts binnenkrullen. Hij was erover :).

Ook Gaetan Hendrickx nog in Tubeke?
Dan stond ik niet ver van u :lol:

Bal was er volgens mij ook over. En zo niet, dan verdiende hij het allesinds wel :lol:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door Yellow Feaver »

BoemBoem schreef: 18 okt 2022, 12:30
Yellow Feaver schreef: 18 okt 2022, 00:41
voetballiefhebber schreef: 18 okt 2022, 00:06
Staaien schreef: 17 okt 2022, 22:44 iedereen is het olympisch doelpunt van Bezus blijkbaar al vergeten in 2017 :

https://www.dekrantenkoppen.be/index.ph ... schop.html

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20171226_03267427

Maar ik dacht eigenlijk dat iemand er nog is ene heeft in gelegd vanaf dezelfde corner vlag ? ( Bezus of De Bruyn ? )
Isaïas heeft ook ooit een olympische goal gemaakt voor STVV tegen Spartak Varna in de eerste ronde van de Intertoto-cup, alhoewel niemand zeker weet of de bal echt volledig over de lijn was gegaan, maar het doelpunt telde.
Ondergetekende stond toevallig aan de cornervlag, zag Isaias een praatje maken met een supporter en hem hard buitenkant rechts binnenkrullen. Hij was erover :).

Ook Gaetan Hendrickx nog in Tubeke?
Dan stond ik niet ver van u :lol:

Bal was er volgens mij ook over. En zo niet, dan verdiende hij het allesinds wel :lol:
Ik ging drank halen en bleef even staan voor de corner te zien :).
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV-Charleroi zaterdag 15/10/22 18:15u

Bericht door Henri is de man »

Ik stel voor dat Simon een handje helpt vanavond.

Anders is de spanning voor het gala van de Gouden Schoen er helemaal af :grappig:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie