Westerlo - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Oscar »

Het is toch spijtig dat Bruls geen goesting niet meer heeft, zo een goede voetballer maar er komt niets meer uit.
Hopelijk gaan ze toch een inspanning doen voor Tonny Leistner, misschien een beetje traag maar zo betrouwbaar, moeilijk te vervangen.
Met zo een vertimmerde verdediging drie punten pakken, dikke pluim voor de trainer en zijn ploeg.
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door darion »

Bruls blonk uit in slechte passes vandaag. Waarom start die in de basis?
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Dreke »

Toch wel wat balonnetjes doorprikt vandaag. Het bewust en structureel benadelen door de arbitrage, het wondermiddel dat Koita heet, het gebrek aan punten in Wetserlo.

Niet doorprikt: het spelniveau. Deze ploeg kan wel wat bereiken. Maar niet als er op zo'n dramatisch niveau gespeeld wordt door een aantal spelers.

Veel ambiance aan beide kanten. Leuk. Stayen is een gedrocht, ik blijf erbij. Bedankt, nonkel Roland. Geef ons een tribune zoals in Westerlo en het is helemaal anders.
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door enrique »

20 punten uit 15 matchen
9e in de stand
Veel meer kan je niet verwachten van dit elftal

Met een Bruls, Konate van vorig seizoen laatste 10 matchen is het iets anders

Maar in de gegeven omstandigheden moet je gewoon tevreden zijn
Meer zit er echt niet in
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Piana »

Dreke schreef: 29 okt 2022, 22:17
Veel ambiance aan beide kanten. Leuk. Stayen is een gedrocht, ik blijf erbij. Bedankt, nonkel Roland. Geef ons een tribune zoals in Westerlo en het is helemaal anders.
Jep, er zat zeker niet meer volk dan op Stayen, maar ik heb op TV nooit het gevoel gehad dat er weinig volk zat of het een triestige bedoening was. Bij wedstrijden op Stayen komt dat op TV toch anders over.
Laatst gewijzigd door Piana op 29 okt 2022, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Piana »

enrique schreef: 29 okt 2022, 22:20 20 punten uit 15 matchen
9e in de stand
Veel meer kan je niet verwachten van dit elftal

Met een Bruls, Konate van vorig seizoen laatste 10 matchen is het iets anders

Maar in de gegeven omstandigheden moet je gewoon tevreden zijn
Meer zit er echt niet in
Neen, maar hebben wij al veel elftallen gehad waarvan je wél meer kon verwachten?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Franz »

Ben gaan zien in 't Kuipke (en dus werden er punten gepakt...? :mrgreen: ): in feite hebben we de drie punten niet verdiend.
Bij de 2-2 dacht ik dat we nog met 4-2 de boot zouden ingaan.
De match begonnen met het initiatief te laten aan Westerlo en vanwege STVV een reeks onnozele verre ballen naar voor.
Westerlo begon te draaien maar - gelukkig voor ons - viel Chadli uit.
Het tweede deel van de eerste helft namen we wel het heft in handen en speelden we beter voetbal.
Mooie cross van Leistner op Bocat die ook mooi voorbracht en in de kluts was er Bruno om binnen te frommelen.
Even later Hayashi slim voor zijn man wurmen in de zestien en op penalty nummer 2 binnen.
Vergote toonde van zeker geen home referee te zijn en gaf ondermeer een penalty (zo leek het toch in het stadion) aan Westerlo niet.
In de tweede helft gingen we volledig in het defensief, zonder nog zelf te voetballen.
Zo roep je het natuurlijk over jezelf af en 2-2 verdiend voor Westel.
Erop en erover dan voor Westerlo? Toch niet want mooi ingespeeld op Kagawa, niet eens een slecht schot en duiveltje uit de doos Hayashi 0,001 cm on side. De discussie over wie de beste twee vooraan zijn is vandaag wel beslecht denk ik: Bruno en Hayashi verdelen hun aandeel in de goals.

Hollerbach nam vandaag - alweer - een reeks moeilijk te begrijpen beslissingen:
Opnieuw starten met Okazaki, ditmaal in de driehoek centraal op het middenveld. Er moet een afspraak bestaan dat hij moet spelen, kan niet anders. Was alweer onzichtbaar, te traag in duels, te laat in zijn reacties, kortom zijn carrière lijkt me echt wel voorbij. Hollerbach heeft hem niet vervangen;
Om onbegrijpelijke redenen werd in de 4-4-2 van Westerlo linksback De Cuyper (toch wel van bekend dat hij een zeer goed seizoen draait) als vrije man gelaten: die mocht gewoon doen en lopen waar hij wou. Hayashi moest steeds van ver komen want met zijn focus centraal, en Okazaki speelde ook steeds centraal en te laat naar de flank om hem op te vangen. Onze 'beste verdediger' Koita kwam zo voortdurend tegen twee man te staan (Abkunar - ook gene slechte - en De Cuyper), en speelde eigenlijk als rechtsback. Een mooi voorbeeld van hoe je iemand totaal niet naar zijn kwaliteiten gebruikt. De Cuyper maakte ook de twee goals, de eerste is volledig op het conto van de tactiek van Hollerbach te schrijven (Hayashi en Okazaki kijken centraal en laten hem in hun rug weglopen);
In de tweede helft ging STVV als een troep bange miniemen met zijn allen centraal voor de rechthoek parkeren (zoveel schrik van Foster moet nu ook niet): de flanken werden helemaal verwaarloosd: defensief (Hashioka stond voortdurend mee centraal, zelfs na de inbreng van Teixeira en de switch naar 4 mans verdediging) en ook offensief (Van Dessel stond daar eenzaam en verloren, die heeft denk ik maar 5 keer de bal geraakt);
Bocat pakte geel en dus begint Hollerbach nerveus te worden voor de rode kaart: exit Bocat (Reynolds zal content geweest zijn), en tegelijk ook exit Koita: de flanken werden opgegeven.

We maken de derde goal op een van de enige acties waarin we gewoon vooruit voetballen. Nochtans was die Perdichizzi echt wel te pakken.
Als ge kampioen wilt worden moet ge af en toe ook ne keer onverdiend winnen, een waarheid als een koe in het voetbal!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door enrique »

33% balbezit, 4 schoten binnen doelkader, 3 goals, meer gelopen km's
Op welke basis verdien je een wedstrijd te winnen?
Je moet efficiënt zijn
En dat waren ze
Westerlo had vandaag een groter probleem
Je mag 90% de bal hebben, als je er niks mee doet, verlies je de match
Zo simpel is het
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door KNRI »

Vond het niet goed vandaag. Passing was van achteren uit veel te slordig! Maar voor een keer waren we wel efficient in de afwerking. Het werd jammergenoeg duidelijk dat Koita niet de verdedigende kwaliteiten heeft als wingback. Vandaar geen basisplaat in het systeem van de coach. Okasaki vind ik in tegenstelling tot anderen wel nuttig in de opbouw van het spel. Echter niet als afwerker/diepe spits.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door toyotacorolla »

Koita op de rechtsachter, wie haalt dat in zijn hoofd.
Koita bliikbaar ongeinteresseerd, teveel ruimte latend aan De cuyper.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Franz »

toyotacorolla schreef: 29 okt 2022, 23:38 Koita op de rechtsachter, wie haalt dat in zijn hoofd.
Koita bliikbaar ongeinteresseerd, teveel ruimte latend aan De cuyper.
Koita staat in die fase in verdediging op de buitenkant op zijn man Abnukar, de opgekomen back die naar binnen infiltreert moet in eerste instantie door aanvaller Hayashi en in tweede instantie door middenvelder Okazaki opgevangen worden. Je moet als team vermijden dat een achterspeler tegen twee man komt te staan. Ideaal was geweest dat Koita hier zijn man had gelost en naar De Cuyper was geschoven, maar je kan niet zeggen dat het ‘zijn man’ was
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door voetballiefhebber »

Ondanks de rare kronkels vind ik Hollerbach toch de ideale trainer voor STVV. De beleving, het enthousiasme van die man is ongezien. Hoe hij meeleeft en aanstuurt in een moeilijke slotfase. Dat is iets wat wij toch graag zien, denk ik. Hij brengt vuur in de spelersgroep en duldt geen verslapping. Op een gegeven moment geraakt dat ook wel eens op, dat de spelers hierop uitgekeken geraken want dit vergt veel inspanning.
Hoe belangrijk een trainer is, zien we bij vele clubs tegenwoordig in zowel positieve als negatieve zin.

Hollerbach is wel slimmer dan andere trainers. Enkele andere trainers pushten het bestuur om spelers te gaan halen. Hollerbach zegt: "het is zo, ik doe het wel met de spelers die ter beschikking zijn". Hij klaagt of zaagt niet voor versterking. Sommige trainers zoals Storck wilden niet komen omdat ze hem blijkbaar niet wilden volgen bij het uitbouwen van de spelerskern. Met Brys botste het omdat hij niet kreeg wat hij wou. Maes zag geen ambities en ging naar het 'ambitieuze' Beerschot. Hollerbach zat al een hele tijd zonder club en was al lang blij dat hij weer aan de slag kon zonder al te veel eisen en hij is echt wel de ideale man voor deze spelersgroep. Ik denk dat we bij veel andere trainers ergens op de bodem van het klassement zouden staan. Bernd haalt erg veel uit deze spelersgroep.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Storck kreeg bij Eupen een aantal mannen onder zijn hoede die moesten spelen. Die man kreeg ook nie wat hij vroeg.

Maes, daar zwijgt beter iedereen over. We zien waar de "ambitie" nu speelt.

Brys, tja, veel geween maar ook enkel hier.
Kreeg bij OHL zijn gewilde spits NIET, nog erger zelfs, in het tussenseizoen namen ze de enige spits die hij had, de topschutter van OHL niet over.

Over Hollerbach: Kreeg Leistner en Bauer.
Buiten Hara en Lavallee is de ploeg bijeen gebleven.
Vroeg en kreeg Bruno.

Ik snap dat je snel snel een uitspraak of 2 doet omdat er geen speler gekomen is die je graag zag komen, maar vertel het verhaal volledig aub.
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Roman »

voetballiefhebber schreef: 30 okt 2022, 00:06 Ondanks de rare kronkels vind ik Hollerbach toch de ideale trainer voor STVV. De beleving, het enthousiasme van die man is ongezien. Hoe hij meeleeft en aanstuurt in een moeilijke slotfase. Dat is iets wat wij toch graag zien, denk ik. Hij brengt vuur in de spelersgroep en duldt geen verslapping. Op een gegeven moment geraakt dat ook wel eens op, dat de spelers hierop uitgekeken geraken want dit vergt veel inspanning.
Hoe belangrijk een trainer is, zien we bij vele clubs tegenwoordig in zowel positieve als negatieve zin.

Hollerbach is wel slimmer dan andere trainers. Enkele andere trainers pushten het bestuur om spelers te gaan halen. Hollerbach zegt: "het is zo, ik doe het wel met de spelers die ter beschikking zijn". Hij klaagt of zaagt niet voor versterking. Sommige trainers zoals Storck wilden niet komen omdat ze hem blijkbaar niet wilden volgen bij het uitbouwen van de spelerskern. Met Brys botste het omdat hij niet kreeg wat hij wou. Maes zag geen ambities en ging naar het 'ambitieuze' Beerschot. Hollerbach zat al een hele tijd zonder club en was al lang blij dat hij weer aan de slag kon zonder al te veel eisen en hij is echt wel de ideale man voor deze spelersgroep. Ik denk dat we bij veel andere trainers ergens op de bodem van het klassement zouden staan. Bernd haalt erg veel uit deze spelersgroep.
Volledig akkoord. Wat een azijnpissers hier, niet te geloven. Al eens nagedacht over het volgende : veel andere trainers zouden in deze situatie met 3 geschorsten de stenen uit de grond klagen. Neen, wat doe deze man, hij geeft vertrouwen aan de vervangers en zet ze zo op scherp in plaats van ze een minderwaardigheidsgevoel te geven. Elke beslissing van hem, elke wissel, elke tactiek zal ook voor hem niet altijd goed uitpakken maar wat hij doet zowel mentaal als op voetbalvlak is ongezien en laat ons blij zijn hem aan het roer te hebben, met vele anderen zou deze groep nu geen 20 punten hebben. Dank daar maar eens over na.
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Jebus4life »

De pech die we tegen Eupen hadden was dan weer het geluk dat deze keer wel aan onze kant stond.

Over de ref mogen we ook niet klagen vandaag, onze penalty was niet misschien niet onterecht, maar ook vrij licht (eigenlijk simpelweg slim van Hayashi), en Westerlo had in de eerste helft toch ook nog een penalty kunnen krijgen (ik was na het zien van de herhaling verbaasd dat de VAR niet ingreep).

Cercle en Mechelen laten punten liggen, dus we staan weer in de bovenste tabelhelft. Toch een klein mirakel gezien ons aanvallende niveau. Met nog matchen tegen Seraing en Cercle te gaan hebben we zowaar uitzicht op de top-8 'a de heenronde. Hoedanook moeten we minimaal 1 van die 2 matchen winnen en idealiter toch 4 op 6 pakken. Als we dat doen blijven we rond plaats 8 a 10 staan, met een punt of 10 voorsprong op de onderste plekken.
Plaats reactie