Westerlo - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Yellow Feaver »

Ik vond Bruls toch erg aanwezig op een voor hem niet vanzelfsprekende positie.

Overwinning verdienden we. Ik vraag me af om welke reden Westerlo meer aanspraak zou maken op de overwinning?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Tompie »

Denk dat het ook wel een wedstrijd was die je in het stadion anders beleeft. Redelijk wat volk mee, wat sfeer …

Op tv deed de 1ste helft echt pijn aan de ogen. Dit was langs twee kanten 1A onwaardig. Heel veel slechte passes, rommelige fases … Akkoord, Westerlo geraakte niet door onze organisatie en we prikten op de ideale momenten. Opdracht dus zeker wel volbracht. Ik denk niet dat Westerlo een penalty verdiende. Die fout was net buiten het strafschopgebied.

Na de rust begint Westerlo dan wel beter te voetballen (met meer energie) terwijl wij eigenlijk niet bij de zaak lijken. Dat nonchalance heeft Hollerbach nog al terecht gehekeld. 0-2 en de heren denken dat de buit binnen is. Zo slik je veel te gemakkelijk de 1-2 en geef je hen opnieuw moed. Ze laten het nog enkele keren liggen maar de 2-2 is gewoon verdiend.

Je vreest dan het ergste want doelgevaar hadden we al even niet meer gecreëerd. Maar we graaien dan vanuit het niets toch de drie punten mee.

Was het goed? Absoluut niet. Maar de punten primeren en gezien onze kern en de afwezigen moeten we het vrees ik op deze manier doen. Het is niet altijd om aan te zien, maar je moet er de spelers voor hebben natuurlijk ook.

Belangrijke punten, laat ons dat vooral onthouden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door STVV1924 »

Soms primeren de punten boven het geleverde spel. Organisatie, Mentaliteit, Veerkracht met beperkte middelen staan we netjes waar we thuishoren op basis van deze ingrediënten met name in de linkerkolom met een mooie marge op de onderste drie.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door pat@ »

Het moet de eerste keer zijn geweest dat Kagawa de trekker overhaalde van buiten de 16, met links dan nog. Hayashi loopt toch beter en makkelijker buitenshuis dan op het kunstgras. Zijn goaltje zal hem vertrouwen geven, de fysieke paraatheid van voor de blessure lijkt volledig terug te zijn.
Okazaki met veel balverlies, te laat op de bal en domme acties in de eerste helft. In de tweede helft terug een nuttige Okazaki gezien.
Kan iemand tegen Boya vertellen als hij de bal voor de zoveelste maal heeft veroverd dat hij onmiddellijk (moet) mag inspelen? Dan is die jongen van goudwaarde. Nu moet hij veelal een bal veroveren die na eerdere balverovering van hem een slecht gevolg heeft gekregen.

Leuk sfeertje in het bezoekersvak. Het enigste wat de harde kern moet beseffen is dat de club nu een boete moet betalen voor de schade op het veld. Hou de eventuele lichtshow, dat heeft wel iets, in het vak en stop met de bommetjes. Eentje ontploft net tussen mij en een kindje, oorsuizingen als gevolg. Haal als harde kern die stoere kindjes er eventueel zelf uit om te berispen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Jean-Paul »

Ondanks dat het geleverde spel van zwakke kwaliteit was halen we de nodige punten binnen. Bruls slappe wedstrijd had ook te maken met het onzichtbare terughangende duo Okazaki en Hayshi. Laatsgenoemde werd weliswaar matchwinnaar maar wat betreft combinatie heeft die jongen veel te weinig in zijn mars en dat onze veteraan altijd zo lang mag blijven staan is me ook een raadsel. Na het vertrek Lavalée, Buatu en Van Helden werd er niks in de plaats gekocht en zo kon Koita aan zijn andere positie beginnen nl rechterflankverdediger. Bovendien kreeg hij dikwijls te maken met twee tegenstanders en was het logisch dat hij zijn kwaliteiten waar hij voor aangetrokken werd niet kon doordrukken. Zet Koita ipv Hayashi, wat niet zal gebeuren omdat de Japanners altijd voorkeur zullen krijgen ondanks hun povere talent. Ook Hashioka kreeg op zijn andere positie een onvoldoende, het is een speler die enkel kan renderen op de flank. Bocat bracht regelmatig diepgang en zo kon Bruno zijn opportuniteit bewijzen. Eric is zich aan het opwerken naar een vaste basisplaats . Boya speelde zijn wedstrijd soms wat slordig maar zeker en vast een nuttige speler. Janssens was sober en degelijk maar de absolute uitblinker was Leistner. Tony speelde een beresterke wedstrijd, zat overal tussen en heerste in het luchtruim. Schmidt deed zijn werk maar moest geen speciale reddingen doen. Het is tevens een geheimzinnig gedoe dat men de jongens die vorig jaar zo sterk presteerden geen ander contract aanbieden. Na Bruls en Konaté is Leistner de volgende in de rij. De werkonzekerheid die het bestuur bij de spelers aanwakkert is geen stimulans om goed te presteren. Zijn er nog Japanse veteranen op komst die hun Japanse investeerders gelukkig moeten maken ? Kunnen onze jongeren op genoeg kansen rekenen in de toekomst? Steuckers presteert bij MVV met zijn vijf doelpunten en zes assist en ook Rein Van Helden mag op een basisplaats rekenen. Het is zeker geen slechte zaak dat ze elders wat ervaring opdoen maar het is niet logisch dat je een Koita uitspeelt als rechterflankverdediger. Verkondigen dat je ambitie hebt strookt niet met je aan -verkoop en verhuur verhaal. Het is echt onduidelijk geworden nadat we in aanloop bij de aanstelling van Maes werden gerustgesteld om de club weer wat Belgische eigenheid te geven. Ik had mijn vertrouwen in het bestuur maar dat begint stilaan te vervagen.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Piana »

Roman schreef: 30 okt 2022, 00:53
voetballiefhebber schreef: 30 okt 2022, 00:06 Ondanks de rare kronkels vind ik Hollerbach toch de ideale trainer voor STVV. De beleving, het enthousiasme van die man is ongezien. Hoe hij meeleeft en aanstuurt in een moeilijke slotfase. Dat is iets wat wij toch graag zien, denk ik. Hij brengt vuur in de spelersgroep en duldt geen verslapping. Op een gegeven moment geraakt dat ook wel eens op, dat de spelers hierop uitgekeken geraken want dit vergt veel inspanning.
Hoe belangrijk een trainer is, zien we bij vele clubs tegenwoordig in zowel positieve als negatieve zin.

Hollerbach is wel slimmer dan andere trainers. Enkele andere trainers pushten het bestuur om spelers te gaan halen. Hollerbach zegt: "het is zo, ik doe het wel met de spelers die ter beschikking zijn". Hij klaagt of zaagt niet voor versterking. Sommige trainers zoals Storck wilden niet komen omdat ze hem blijkbaar niet wilden volgen bij het uitbouwen van de spelerskern. Met Brys botste het omdat hij niet kreeg wat hij wou. Maes zag geen ambities en ging naar het 'ambitieuze' Beerschot. Hollerbach zat al een hele tijd zonder club en was al lang blij dat hij weer aan de slag kon zonder al te veel eisen en hij is echt wel de ideale man voor deze spelersgroep. Ik denk dat we bij veel andere trainers ergens op de bodem van het klassement zouden staan. Bernd haalt erg veel uit deze spelersgroep.
Volledig akkoord. Wat een azijnpissers hier, niet te geloven. Al eens nagedacht over het volgende : veel andere trainers zouden in deze situatie met 3 geschorsten de stenen uit de grond klagen. Neen, wat doe deze man, hij geeft vertrouwen aan de vervangers en zet ze zo op scherp in plaats van ze een minderwaardigheidsgevoel te geven. Elke beslissing van hem, elke wissel, elke tactiek zal ook voor hem niet altijd goed uitpakken maar wat hij doet zowel mentaal als op voetbalvlak is ongezien en laat ons blij zijn hem aan het roer te hebben, met vele anderen zou deze groep nu geen 20 punten hebben. Dank daar maar eens over na.
Bwa, je mag toch opmerken dat zijn wissels beter kunnen, niet? Koita was al 20 minuten aan het verzuipen in de 2e helft, daar had hij al veel eerder moeten ingrijpen. De wissels van vorige week pakten goed uit, maar nog zwakker dan er de eerste 60 minuten op het veld stond was ook heel moeilijk.

Dat hij een schitterend blok op het veld kan zetten, dat weten we en mag zeker gezegd worden. Zoals er in de voorgaande weken al aangegeven werd door anderen, ik zie geen enkele andere trainer meer meer punten pakken met dit STVV.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Piana »

Tompie schreef: 30 okt 2022, 06:19 Denk dat het ook wel een wedstrijd was die je in het stadion anders beleeft. Redelijk wat volk mee, wat sfeer …

Op tv deed de 1ste helft echt pijn aan de ogen. Dit was langs twee kanten 1A onwaardig. Heel veel slechte passes, rommelige fases … Akkoord, Westerlo geraakte niet door onze organisatie en we prikten op de ideale momenten. Opdracht dus zeker wel volbracht. Ik denk niet dat Westerlo een penalty verdiende. Die fout was net buiten het strafschopgebied.

Na de rust begint Westerlo dan wel beter te voetballen (met meer energie) terwijl wij eigenlijk niet bij de zaak lijken. Dat nonchalance heeft Hollerbach nog al terecht gehekeld. 0-2 en de heren denken dat de buit binnen is. Zo slik je veel te gemakkelijk de 1-2 en geef je hen opnieuw moed. Ze laten het nog enkele keren liggen maar de 2-2 is gewoon verdiend.

Je vreest dan het ergste want doelgevaar hadden we al even niet meer gecreëerd. Maar we graaien dan vanuit het niets toch de drie punten mee.

Was het goed? Absoluut niet. Maar de punten primeren en gezien onze kern en de afwezigen moeten we het vrees ik op deze manier doen. Het is niet altijd om aan te zien, maar je moet er de spelers voor hebben natuurlijk ook.

Belangrijke punten, laat ons dat vooral onthouden.
Die fout was inderdaad niet in het strafschopgebied. Waarschijnlijk ook de reden waarom de VAR niet tussenkwam, het was fout maar geen spelbepalende fase aangezien het buiten het strafschopgebied was.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Piana »

Bruls zou, als hij verstandig is, beter dat contract aannemen bij STVV. Met de huidige prestaties gaat hij op een ander geen beter contract versieren. Maar goed, op lange termijn is het voor ons misschien beter dat er een einde komt aan het tijdperk Bruls. Steuckers kan dan volop, zonder belemmeringen, zijn kans krijgen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door BoemBoem »

Piana schreef: 30 okt 2022, 09:47 Bruls zou, als hij verstandig is, beter dat contract aannemen bij STVV. Met de huidige prestaties gaat hij op een ander geen beter contract versieren. Maar goed, op lange termijn is het voor ons misschien beter dat er een einde komt aan het tijdperk Bruls. Steuckers kan dan volop, zonder belemmeringen, zijn kans krijgen.

Dat Steuckers zijn kansen moet krijgen volgend seizoen in logisch.
Hem als 1e in de pikorde zetten is niet slim.
Wat gaat ge doen als hij niet voldoet?

De keukendivisie is niet hetzelfde als de pro league..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Positivo »

Piana schreef: 30 okt 2022, 09:47 Bruls zou, als hij verstandig is, beter dat contract aannemen bij STVV. Met de huidige prestaties gaat hij op een ander geen beter contract versieren. Maar goed, op lange termijn is het voor ons misschien beter dat er een einde komt aan het tijdperk Bruls. Steuckers kan dan volop, zonder belemmeringen, zijn kans krijgen.
Dat gaat niet kunnen. (Het contract aannemen)
De Japanners hebben het voorstel ingetrokken.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Positivo »

Iemand die weet of Bauer en Al Dakhil tegen Seraing terug beschikbaar zijn ?
STVV-fan
Berichten: 6011
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Positivo schreef: 30 okt 2022, 10:22 Iemand die weet of Bauer en Al Dakhil tegen Seraing terug beschikbaar zijn ?
Al dakhil wel al, bauer dacht ik ook.

On another note: Als de Japanners toch MOETEN spelen, waarom begint een Kagawa dan niet elke match? Waarom mag die dan geen volledige match spelen?

Een Kagawa is populairder in Japan dan Okazaki hoor.....

Ahja, oei, daar heb je geen uitleg voor :party:
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door vdl »

Positivo schreef: 30 okt 2022, 10:22 Iemand die weet of Bauer en Al Dakhil tegen Seraing terug beschikbaar zijn ?
Ja die hun schorsing zit er dan op.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef: 30 okt 2022, 10:36
Positivo schreef: 30 okt 2022, 10:22 Iemand die weet of Bauer en Al Dakhil tegen Seraing terug beschikbaar zijn ?
Al dakhil wel al, bauer dacht ik ook.

On another note: Als de Japanners toch MOETEN spelen, waarom begint een Kagawa dan niet elke match? Waarom mag die dan geen volledige match spelen?

Een Kagawa is populairder in Japan dan Okazaki hoor.....

Ahja, oei, daar heb je geen uitleg voor :party:
Omdat hij geen volledige matchen meer aankan,Okazaki is geen bal meer waard ,maar fysiek wel in orde.
Kagawa heeft nu al sowieso matchen moeten missen door blessures.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Westerlo - Stvv

Bericht door Krisaias »

Franz schreef: 29 okt 2022, 15:05
Jacobus schreef: 29 okt 2022, 14:44
Franz schreef: 29 okt 2022, 11:46 We hebben in Westerlo al veel punten gehaald, in het verleden.
Veel punten in Westerlo? Ik dacht het niet, ze hebben eens 10 thuiszeges op een rij tegen STVV behaald.
Veel punten gehaald telkens ik ben gaan kijken zal het zijn zeker? Gewonnen onder Jackie, gewonnen met goal van Schoofs, … tis wel meer dan vijf jaar geleden dat we nog tegen hen in eerste hebben gespeeld geloof ik. Van die tien op een rij wist ik niet. Hoe zit dat Krisaias?
Vóór de deugddoende zege van gisterenavond had Westerlo 15 thuismatchen tegen ons gewonnen, terwijl wij er 5 uitzeges haalden. En 4x gelijk (beker en play off 3 meegerekend)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Plaats reactie