Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Alles over de wedstrijden van STVV
wiekes
Berichten: 883
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door wiekes »

Dat is juist de punten tellen, maar er zijn ook mensen die eens voetbal willen zien en geen potstamperij.
BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door BoemBoem »

metser schreef: 05 nov 2022, 22:58 3 punten, akkoord ! Maar de mensen die voor zo een spektakel naar het stadion gaan.......eens de temperatuur nemen !
Zeg mij eens 1 spektakelmatch dewelke de laatste 2 jaar op Seraing gespeeld is..
6/6 in de laatste 2 uitwedstrijden..

Brys werd hier door zowat alles en iedereen vervloekt omdat hij eiste dat er vanaf de doelman gevoetbald werd.
Toen gingen de punten primeren, nu pakt ge punten en willen ze weer meer voetbal zien..
Dag m’n jongens..

Noem mij anders eens een trainer die met hetzelfde materiaal hetzelfde resultaat zou spelen?
De alombegeerde Storck heeft ondertussen al 2 keer zijn ontslag gekregen nadat hij ons te min vond!
Laatst gewijzigd door BoemBoem op 06 nov 2022, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Piana »

Dat STVV slechte matchen zal spelen. ik denk dat we dat voor het seizoen al wel weten. Maar de punten die je daarin pakt maken het verschil tussen een spannend seizoen en een grijs seizoen.

Ik blijf echter hopen op de Beker, als daar een beetje op gefocust wordt kunnen we daar echt wel ver geraken. Zelfs met eens een moeilijke loting.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door voetballiefhebber »

Wij zijn echt wel dé ploeg van 2022 geweest op verplaatsing. STVV verloor in het hele kalenderjaar 2022 slechts 3 wedstrijden op verplaatsing. 2x op het veld van Club Brugge en 1x op Antwerp. De rest werd gewonnen of gelijkgespeeld.

Deze balans kunnen we nu maken omdat er dit jaar geen uitmatchen meer zijn voor STVV. Nu zaterdag is de laatste thuismatch voor het WK en op 27 december volgt er dan nog een thuismatch tegen Zulte Waregem.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door vuil rat »

Oh laat de zon in je hart
Ze schijnt toch voor iedereen
Geniet van het leven
Want het duurt toch maar even. En Stvv staat op nr 7
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door stvv_373 »

Ik denk dat er hier sommige beter een abo kunnen nemen op PSG/MAN city .... Het is nooit goed. STVV staat met zeer beperkte middelen 7de... Ge zou beter allemaal fier zijn i.p.v. altijd maar die kritiek
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
wiekes
Berichten: 883
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door wiekes »

Dat is geen kritiek dat is een vaststelling, hier zijn ze nogal rap content, als ze maar niet degraderen dan is het goed voor sommige, maar ambitie dat is iets anders.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Franz »

stvv_373 schreef: 06 nov 2022, 11:34 Ik denk dat er hier sommige beter een abo kunnen nemen op PSG/MAN city .... Het is nooit goed. STVV staat met zeer beperkte middelen 7de... Ge zou beter allemaal fier zijn i.p.v. altijd maar die kritiek
We staan 7de met beperkte middelen en een stevig blok op de plein. Dat is top!
Maar ge moet U daar niet altijd achter verschuilen: gisteren speelden we tegen de reserven van Seraing (zowat de 7 beste basisspelers waren niet fit of geschorst: Dietsch+Kilota+Sylla+Sissoko+Marius+Elisor+Bernier - ja die zat op de bank en is nog 15 minuten het veld op gestrompeld -). Seraing zal zeker geen hoger budget hebben dan wij... Gisteren waren wij zeker niet het Klein Duimpje, als het dan op niets trekt en ge - op een paar goede minuten na en twee prachtige goals - eigenlijk meestal 'onderligt' tegen 11 man en er niet doorgeraakt tegen 10 man, dan mag dat gezegd worden.
Gisteren waren de drie punten niet meer dan een normale verwachting, dat moet je als je een beetje ambitie hebt ook durven uiten. Altijd die Calimero instelling, pfffft.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Lukske de Lange »

Door familiale verplichtingen heb ik de wedstrijd gisteren eens niet gevolgd.
Maar wat duidelijk is dat we de maximale punten gehaald hebben uit de wedstrijden van dit seizoen.

Stel je voor dat we dit nog kunnen koppelen aan 'mooier' voetbal ook. Die ambitie zou de volgende stap mogen zijn. Ik vermoed dat de trainer ook graag iets dominanter zou willen spelen.
Gezien het groeiproces en aanwezige middelen, zal die stap ten vroegste volgend jaar genomen kunnen worden.
En dat is geen schande noch verwijt, wél een hoopvol vooruitzicht ;)
Esteeveevee
Berichten: 1044
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Esteeveevee »

vuil rat schreef: 06 nov 2022, 11:31 Oh laat de zon in je hart
Ze schijnt toch voor iedereen
Geniet van het leven
Want het duurt toch maar even. En Stvv staat op nr 7

Hier sluit ik me mee aan.
Wat een uit reputatie ondertussen dit jaar. Man man man.
Esteeveevee
Berichten: 1044
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Esteeveevee »

Artikel Roger Cox. HBVL

“Deze ploeg heeft geen coach nodig.” Der Bernd zei het in Seraing langs zijn neus weg. Verbaasde blikken bij de verslaggevers. Welke onzin kraamt die man nu uit? Een slag van de molen? Nee dus, de verduidelijking volgde snel. “Het is een plezier om met deze groep te werken. De mentaliteit is schitterend. Toni Leistner en Jo Coppens dirigeren de hele boel.” Ordnung muss sein.

Natuurlijk meende Hollerbach niet wat hij zei. Uiteraard kunnen de Kanaries niet zonder hem. Maar het is wel prettig voor een coach als er in de spelersgroep leiders zitten. Verlengstukken op het veld en in de dug-out. Zoals dus de Duitse libero en de invallersdoelman. Zij houden de boel op scherp.

We mogen hopen dat Tateishi en DMM de prestaties dit seizoen niet als vanzelfsprekend beschouwen. Want dat zijn ze niet. Ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef. Op het gevaar af met pek en veren overgoten te worden, maak ik een ommetje naar Genk. Heiligschennis in deze column. Maar ik waag het erop. Omdat bij de buren de teugels in handen zijn van iene van Sintruin.

Ja, vergelijkingen lopen altijd een beetje mank. Maar Vrancken en Hollerbach zijn in grote lijnen gelijkgestemden. Mensen met charisma. Die de zaken niet complexer maken dan nodig. Die een duidelijke visie hebben. Die heldere richtlijnen hebben voor hun spelers. Die nooit zelf met de pluimen gaan lopen. Mensen, ten slotte, die (meer dan) het maximum uit het potentieel halen.

Op Le Pairay waren zaterdag weer honderden luidruchtige STVV-fans present. De verdienste van vooral de coach. Hij keek geamuseerd toe hoe de spelers de achterban bedankten na de zwaarbevochten zege. Een symbiose die een jaar geleden niet denkbaar was. Herinner u Junior Pius.

Ook in de coulissen wordt keihard gewerkt om zieltjes terug te winnen door het team van brand manager Bert Stas. De verkiezing van de Kanarie van de eeuw, supporterscafés, er zit weer animo in de Truiense brouwerij.

Alleen zijn al die initiatieven ten dode opgeschreven als de bestuurders niet meestappen in dat verhaal. Nee, we pleiten hier niet voor financiële avonturen. We snappen dat meneer Tateishi op de kleintjes let. Het is crisis voor iedereen. Maar nu de herfststop voor de deur staat, kan er misschien een berekend risicootje vanaf? Ergens moet toch een betaalbare diepe spits rondlopen. Eentje die de ploeg dat beslissende duwtje kan geven richting play-off 2. Naar zes extra wedstrijden met een Europese inzet. Vooruit STVV.
Esteeveevee
Berichten: 1044
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Esteeveevee »

Marc Hendrikx. HBVL

“In vergelijking met mijn tijd als speler is er veel veranderd in het voetbal. Scheidsrechters hebben niets meer te zeggen sinds de invoering van de VAR, de competitieformule wordt om de haverklap veranderd en op Stayen wordt er nu al jaren gevoetbald op kunstgras. Veel mensen denken met heimwee terug naar het voetbal zoals het vroeger was. Daarom was ik blij om deze week nog eens iets uit de oude doos te zien opduiken bij STVV: extra verlofdagen bij een zes op zes. Heerlijk toch? Dát is STVV voor mij. En het heeft nog gewerkt ook.”

“De overwinning verdiende misschien geen schoonheidsprijs, maar de manier waarop is niet belangrijk op Seraing. Daar moet je de punten pakken en zo snel mogelijk wegwezen. Een verschrikkelijke verplaatsing op een verschrikkelijk veld. Dat was al zo in mijn tijd. Niemand ging er graag voetballen. Na een sliding tegen de achterlijn belandde je twee meter verder in de kleedkamer. Zo klein is het daar. De drie punten gaan mee naar Sint-Truiden en dat is het enige wat telt. Naast het geweldige seizoen van Genk blijft ook STVV wat mij betreft boven de verwachtingen presteren. Limburg boven! Toch iets waar we ons aan kunnen optrekken in deze tijden van crisis.”
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door miel »

wiekes schreef: 06 nov 2022, 11:57 Dat is geen kritiek dat is een vaststelling, hier zijn ze nogal rap content, als ze maar niet degraderen dan is het goed voor sommige, maar ambitie dat is iets anders.
Neen , hier zijn ze niet rap content , maar velen hebben het nodige realisme om content te zijn met een overwinning ook als we het niet verdienen .
Voor een club als de onze , is zo snel mogelijk gered al heel veel ambitie , want dan kan het alle kanten uit .
Wat mijn vaststelling is , en dat is geen kritiek , maar uw eerste positieve noot over STVV moet nog gezongen worden
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door enrique »

wiekes schreef: 06 nov 2022, 11:57 Dat is geen kritiek dat is een vaststelling, hier zijn ze nogal rap content, als ze maar niet degraderen dan is het goed voor sommige, maar ambitie dat is iets anders.
Wat is uw ambitie, kampioen?
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Seraing-STVV op zaterdag 5 november om 18u15

Bericht door Jones »

pat@ schreef: 05 nov 2022, 23:36 Goed eerste en laatste kwart, de rest niet het vermelden waard.
De 3 punten zijn binnen en werden als vanouds met veel bombarie gevierd. Der Toni is toch ne kerel die echt wel bij STVV past, ik zou toch overwegen om hem wat langer vast te leggen.

Even terzijde. Het stadion, hoezo kan dit nog 'gekeurd en goed bevonden' worden in 2022?
Uw laatste vraag heb ik me ook afgevraagd. Kaarten te duur in voorverkoop verkocht in de fanshop. Was voor elke tribune 10 euro. Geld wordt terugbetaald op de STVV-FANSHOP.
accomodatie die inrengeflanst is met snelbouwblokken. Loketten erg traag met pascontrole aub (mag normaal niet) en die mannen zagen geen kloten in hun "guichet" en moesten hun deur opendoen om stadionlicht te hebben.
Plaats reactie