STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door STVV-fan »

Guggenheimer schreef: 27 dec 2022, 20:47 We mogen niet klagen want de rode kaart was wel heel erg licht maar de 2de goal mocht nooit afgekeurd worden.
Ja Bruno en Okazaki staan offside maar de doelman zou nooit meer aan de bal geraakt zijn.

Volgens de regels is de beslissing wellicht correct want Bruno doet "aan het spel mee". Maar in dergelijke gevallen moeten we van deze regel af.
Enkel Bruno stond offside.

Op het moment dat Smets schiet staat Okazaki juist niptkes on side.

Uit het beeld achter de goal ziet ge overduidelijk dat Bruno de keeper niet hindert.

Of zie ik dat fout?
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door nippy »

Ik zit op de trein, Hesgoal werkt blijkbaar niet meer. Iemand een goed alternatief?
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Hasselt Steunt STVV schreef: 27 dec 2022, 19:56 Hesgoal is offline,
zijn er nog andere sites waar men live kan kijken?
Bwin ...
En als het ewa meezit, dwz blijven zoals het nu is, ben ik nog 34 euro rijker !
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Guggenheimer »

STVV-fan schreef: 27 dec 2022, 20:59
Guggenheimer schreef: 27 dec 2022, 20:47 We mogen niet klagen want de rode kaart was wel heel erg licht maar de 2de goal mocht nooit afgekeurd worden.
Ja Bruno en Okazaki staan offside maar de doelman zou nooit meer aan de bal geraakt zijn.

Volgens de regels is de beslissing wellicht correct want Bruno doet "aan het spel mee". Maar in dergelijke gevallen moeten we van deze regel af.
Enkel Bruno stond offside.

Op het moment dat Smets schiet staat Okazaki juist niptkes on side.

Uit het beeld achter de goal ziet ge overduidelijk dat Bruno de keeper niet hindert.

Of zie ik dat fout?
Ik was aan het twijfelen over Okazaki op het moment zelf maar tijdens de rust duidelijk gezien dat hij inderdaad onside stond.

Wat mij betreft is het dan zeker doelpunt. Bruno hindert de doelman wel degelijk wat. Hij springt voor hem op het moment van het schot. Alleen zou dat in principe niet mogen uitmaken omdat de doelman toch niet meer bij de bal zou kunnen. Als Okazaki offside was geweest, had ik het eerder begrepen wat Okazaki "hindert" de verdediger wel die nog had kunnen ingrijpen.

Alleen interpreteren ze waarschijnlijk dat de doelman wordt gehinderd door een speler die terugkomt uit offside ( Bruno ). Dus daarom volgens de letter van de wet wellicht terecht maar voor mij absoluut niet.

Als Bruno achter de doellijn blijft staan, wordt de goal wellicht goedgekeurd.

Na edit : Persoonlijk vind ik het ook niet echt hinderen van Bruno maar volgens de regel is het bij wijze van spreke voldoende dat Bruno in de ooghoek van de doelman te zien is. Dit zou de beslissing van de doelman immers kunnen beïnvloeden.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Jebus4life »

Hayashi man, hoe kan je die missen voor de 3-0...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door lindoke »

Jebus4life schreef: 27 dec 2022, 21:47 Hayashi man, hoe kan je die missen voor de 3-0...
Was van geen kanten gefocust toen hij alleen door ging. Was tijdens zijn spurt naar rechts aan het kijken. Onbegrijpelijk, dan ben je niet gefocust om dat doelpunt te maken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door STVV-fan »

Jebus4life schreef: 27 dec 2022, 21:47 Hayashi man, hoe kan je die missen voor de 3-0...
Hij kijkt nog langs hem aan de 16 van Zulte.
Daardoor verliest hij snelheid.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Jebus4life »

Maar bon, dominante wedstrijd, paar goede kansen.
Typische wedstrijd tegen een (veel) lager geklasseerde tegenstander waarin we onszelf wel eens in de voet durven schieten.

Stevig in de middenmoot, mooie marge op de ploegen onderin, al helemaal op de 3 laatste plekken. Zonder druk naar Standard en dan hopelijk opnieuw een dergelijk zwak Zulte in de bekermatch
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door toyotacorolla »

Mooi kerstcadeau voor de supp. :stvv: :rood:
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

De 2 molenstenen (Eupen en Cercle) blijven onverteerbaar voor mij !!!
Stel eens +6 punten extra erbij ...
:headbang:
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Lukske de Lange »

Volwassen wedstrijd van Smets ook, op een positie die eigenlijk niet de zijne is. Wel foutje gemaakt in een fase met fadera.
Maar voor de rest sober en degelijke voeten. Goede transfer van DMM, zo'n 4,5 jaar geleden 😉 😋
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door pat@ »

Aan ambitie alvast geen gebrek bij Bruno :geelblauw:

Een zwakke partij maar weer een goaltje van Bruno.
Smets maakte een leuk debuut, al is hij verdedigend nooit echt op de proef gesteld. Bruls soms wervelend, soms slordig. Zijn assist is dan weer even eenvoudig als mooi.

Makkelijke 3-punter vandaag, dat mag ook eens.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door voetballiefhebber »

pat@ schreef: 27 dec 2022, 23:47 Aan ambitie alvast geen gebrek bij Bruno :geelblauw:

Een zwakke partij maar weer een goaltje van Bruno.
Smets maakte een leuk debuut, al is hij verdedigend nooit echt op de proef gesteld. Bruls soms wervelend, soms slordig. Zijn assist is dan weer even eenvoudig als mooi.

Makkelijke 3-punter vandaag, dat mag ook eens.
Ik vond STVV wel wat nonchalant bij momenten toen het 1-0 werd, maar de tegenstand was van een te zwak niveau om ervan te kunnen profiteren.

Zo zie je maar dat je veel aan Bruno hebt, ook al speelt hij vrij zwak. Hij dwingt de tegenstander tot een rode kaart als ik me niet vergis. En hij scoort het allesbeslissende doelpunt. Ik vond vandaag Brüls goed spelen, zeker in de tweede helft.
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door truieneer »

Brusselmans 2.0 schreef: 27 dec 2022, 22:27 De 2 molenstenen (Eupen en Cercle) blijven onverteerbaar voor mij !!!
Stel eens +6 punten extra erbij ...
:headbang:
Dan zijn we al met twee bij wie die matchen nog op de maag liggen
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Zulte Waregem 27/12 20u

Bericht door Jones »

Mooie driepunter, slechte passing bij momenten wel. Bruno is echt een opportunist. Staat er als het moet. Brüls leidde vrij veel onnodig balverlies. De afgekeude goal was onterecht afgekeurd. Matte speelt zijn match. Mits wat extra karuur kweken kan die gast uitgroeien tot vaste waarde.
Spijtig dat we na de 2-0 niet blijven doorduwen voor de 3e. Zat er zeker in.
Een blije supporter !
Plaats reactie