Peiling: Opvolger Hollerbach

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Wie is jullie favoriete opvolger?

Peiling eindigde op 13 jan 2023, 00:21

Markus Pflanz - STVV T2
1
3%
Maurice Verberne, Mvv
8
22%
Wesley Sonck, Belgie U19
7
19%
Tom Van Imschoot, Lierse Kemperzonen
2
5%
Vincent Euvrard, Rwdm
3
8%
Alexander Blessin, vrij
11
30%
Andere (vul aan in reactie)
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 37

STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door STVV-fan »

Piana schreef: 17 mei 2023, 13:05
darion schreef: 17 mei 2023, 11:43 Hij wil aanvallender voetbal spelen.

https://www.voetbalbelgie.be/artikel/sp ... n-met-stvv
Nog verdedigender zal moeilijk gaan.
Vraag eens aan Athletico Madrid?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 17 mei 2023, 13:16 Fink was blijkbaar ook de trainer van Filipovic tijdens het beste seizoen van zijn carrière? Kan dan ook nog wel een optie zijn.
Bedoel je Filippov?

Dat klopt.
Maar ga je die nu dan een nieuw contract geven als die u al 3 jaar zo veel gekost heeft?
Beetje zelfde verhaal bij Ito (die wel nog 1 jaar resterend contract heeft)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 17 mei 2023, 13:52
Halenaar schreef: 17 mei 2023, 13:16 Fink was blijkbaar ook de trainer van Filipovic tijdens het beste seizoen van zijn carrière? Kan dan ook nog wel een optie zijn.
Bedoel je Filippov?

Dat klopt.
Maar ga je die nu dan een nieuw contract geven als die u al 3 jaar zo veel gekost heeft?
Beetje zelfde verhaal bij Ito (die wel nog 1 jaar resterend contract heeft)
Dan heb ik mij vergist, ik dacht dat Filippov nog een jaar contract had hier.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jones »

Yellow Feaver schreef: 17 mei 2023, 11:26 Thorsten Fink volgt zijn landgenoot Bernd Hollerbach op. STVV eindigde eerst als negende, daarna als twaalfde. Hollerbach vertrok met applaus. Hij haalde zowat alles uit de ploeg. “Ik had nog geen contact met Bernd over STVV. Dat doe ik op korte termijn wel. Hij heeft hier goed werk geleverd. We kunnen daarop verder bouwen.”
En Tateishi zegt in HBVL dat Bernd Fink overtuigde. Dus iemand liegt…
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door tesneusdoek »

Jones schreef: 17 mei 2023, 14:12
Yellow Feaver schreef: 17 mei 2023, 11:26 Thorsten Fink volgt zijn landgenoot Bernd Hollerbach op. STVV eindigde eerst als negende, daarna als twaalfde. Hollerbach vertrok met applaus. Hij haalde zowat alles uit de ploeg. “Ik had nog geen contact met Bernd over STVV. Dat doe ik op korte termijn wel. Hij heeft hier goed werk geleverd. We kunnen daarop verder bouwen.”
En Tateishi zegt in HBVL dat Bernd Fink overtuigde. Dus iemand liegt…
Of het contact beperkte zich tot vragen over hoe de Japanners van DMM zijn, of hij zich kan begrijpbaar maken als Duitser, hoe het leven in Sint-Truiden is, hoe de supporters zijn,...zonder specifiek de spelersgroep onder de loep te nemen. :toppie:
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door voetballiefhebber »

De nieuwe coach maakt wat mij betreft een goede en gedreven indruk: (hbvl.be)

STVV stelt Thorsten Fink voor: “Ik sta voor offensief voetbal, maar ik ben ook niet naïef”
Gedreven, realistisch, standvast en eerlijk. Dat is in vier woorden samengevat de eerste indruk die Thorsten Fink liet bij zijn voorstelling aan de pers. De 55-jarige Duitser stipte het familiale karakter van STVV en zijn Japanse connectie als voornaamste beweegredenen aan om voor de Kanaries te kiezen: “Hier kan ik mijn job uitoefenen zoals ik dat wil.”
Pieter Vanlommel
Vandaag om 13:47
Een man met présence is de nieuwe STVV-coach vast en zeker. Bij zijn voorstelling woensdagochtend op Stayen bij zijn achtste buitenlandse club als coach, gaf Thorsten Fink een ontspannen en zelfzekere indruk. CEO Takayuki Tateishi volgde het hele gebeuren online mee. Na een korte introductie van de Japanse baas was het woord aan Fink zelf. “De mensen van STVV hebben mij overtuigd met hun standvastigheid”, zo sprak de ex-speler van Bayern München. Dat is exact wat ik in deze fase van mijn leven en mijn trainerscarrière zoek. Ik vind het ook fantastisch dat ik in het 100-jarig bestaan van deze club de coach mag zijn.”

LEES OOK. Geboren leider, Champions League-winnaar en golffanaat: tien weetjes over Thorsten Fink
De traditionele vraag bij de voorstelling van een coach: wat is de filosofie van Thorsten Fink?

“Ik sta voor passie en teamwork. Samen een eenheid vormen, dat is mijn doel. Daarnaast staat hard werk en eerlijkheid bij mij bovenaan. Met die kernwaarden wil ik hier iets duurzaams uitbouwen.”

En als het puur over de manier van voetballen gaat?

“Ik ben een offensief ingestelde coach, ik wil pressing spelen. Maar ik ben ook niet naïef. In deze competitie zitten veel sterke teams. Het zou niet slim zijn om ze allemaal op dezelfde manier te bekampen. Laat ons zeggen dat ik grofweg sta voor 80 procent offensief en 20 procent behouden voetbal.”

De Belgische competitie is een specifieke competitie. Hoe goed ken je ze?

“Ik heb al wat wedstrijden bekeken en ga dat in de komende weken nog meer doen. Ik ga niet beweren dat ik de competitie goed ken. Maar ik was al coach in veel verschillende landen en overal heb ik me snel aangepast. Ik ben flexibel en ga niet doen alsof ik het voetbal heb uitgevonden. Ik sta open voor de input van zij die de competitie beter kennen. ‘I like to steal’, ik steel graag van anderen (schatert).”

Zou je jezelf als een moderne coach omschrijven?

“Ik sta absoluut open voor nieuwe zaken. Ik kijk bijvoorbeeld naar de fysieke data van de spelers en op basis van die cijfers neem ik beslissingen.”

Wat is de ambitie van STVV in dit jubileumjaar?

“Eerst moeten we een spelerskern samenstellen voor we over concrete ambities kunnen spreken. We zullen niet kampioen spelen met STVV, maar we willen ook niet tegen de degradatie vechten. Sint-Truiden moet een strijdbaar elftal zijn dat de grote ploegen kan kloppen. Met attractief voetbal willen we zo hoog mogelijk eindigen.”


© Patrick Smets

Krijg je inspraak bij het samenstellen van de nieuwe kern?

“Elke coach heeft profielen in zijn hoofd om de kern te versterken. Ik ook, het bestuur ook. We hebben al een meeting gehad over nieuwe spelers. De meeste competities zijn nu nog bezig. We hebben nog tijd om een nieuwe groep te vormen. In het weekend van 10 juni blazen we voor het eerst verzamelen.”

Zowat de helft van de huidige spelerskern vertrekt. Dat geeft je een uitgelezen kans om mee te bouwen op de lange termijn.

“Het is ook mijn intentie om hier op de lange termijn te werken. Alle grote clubs werken op die manier, met een groter plan. In de laatste zes jaar is hier slechts één keer een coach ontslagen, dat wil zeggen dat de mogelijkheid er is om te bouwen. Ik geloof dat we samen successen kunnen behalen.”

LEES OOK. CEO Takayuki Tateishi geeft tekst en uitleg bij nieuwe coach van STVV: “Hollerbach heeft Fink overtuigd”
Het bestuur beweert dat goed kunnen werken met jeugdspelers een belangrijke eigenschap moest zijn van de nieuwe trainer.

“(Knikt) Dat geldt zeker voor mij. Ik heb verschillende grote talenten laten doorstromen. (Somt op) Son Heung-min bij Hamburg, Xherdan Shaqiri en Granit Xhaka bij Bazel, … hier wil ik hetzelfde doen met talentvolle jonge Belgen. Dan moeten ze natuurlijk wel kwaliteiten hebben.”

Heb je contact gehad met je voorganger en landgenoot Bernd Hollerbach?

“Neen, maar ik ben wel van plan om dat snel te doen. Bernd Hollerbach is een goed persoon en hij heeft hier goed werk geleverd. Maar ik wil nu niet te veel over de vorige coach spreken. Ik ben een ander type coach dan Bernd en nu telt enkel de toekomst.”

CEO Takayuki Tateishi (l) volgde het gebeuren online mee.
CEO Takayuki Tateishi (l) volgde het gebeuren online mee. — © Patrick Smets

Speelde uw passage bij Vissel Kobe in Japan mee in uw beslissing om voor een Japanse club in België te kiezen?

“Absoluut. Ik ken de Japanse markt en de Japanse cultuur. Ik had ook opties om terug in Azië aan de slag te gaan en er veel meer geld te verdienen, maar dat is niet het belangrijkste voor mij. Ik wil mijn job uitoefenen zoals ik dat wil, in een familiale club. Dat is STVV. Volk, voetbal en vuur: dat zijn waarden waar ik ook voor sta.”

Kan je Japans spreken met de eigenaars en de Japanse spelers?

“’Watakushiha no kōchidesu Sint-Truiden’. Dat betekent ‘ik ben de coach van Sint-Truiden’ (lacht). Ik ken dus een paar woordjes Japans, maar ik zal nog meer talen moeten spreken om met alle nationaliteiten in deze groep te communiceren. Ook dat zie ik als een uitdaging. Ik hou van ‘people management’. (Denkt na) Kijk, in het voetbal gaat het niet zozeer om tactiek maar eerder in geloof in de filosofie van de club. Doe wat je graag doet en je zal beter presteren.”

Heb je eerder al een club gecoacht die haar thuiswedstrijden kunstgras speelt?

“Dat was ook zo bij Salzburg, ja. Persoonlijk ben ik voorstander van een echte grasmat, maar ik ben er ook van overtuigd dat de synthetische mat in ons voordeel kan uitdraaien. In mijn tijd bij Salzburg kwam geen enkele tegenstander graag op ons kunstgras spelen. Dat wil ik bij STVV ook bereiken.”
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jones »

Afgaande op wat ik nu al zag op sporza zag ik een coach die veel communicatiever is dan de norse Hollerbach. Kan natuurlijk veranderen.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef: 17 mei 2023, 18:36 De nieuwe coach maakt wat mij betreft een goede en gedreven indruk:
...
Klopt. Maar... het is toch altijd afwachten.
Muscat gaf ook een goeie indruk in't begin.
Daar hadden we ook vertrouwen in.
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jebus4life »

STimVV schreef: 17 mei 2023, 19:29
voetballiefhebber schreef: 17 mei 2023, 18:36 De nieuwe coach maakt wat mij betreft een goede en gedreven indruk:
...
Klopt. Maar... het is toch altijd afwachten.
Muscat gaf ook een goeie indruk in't begin.
Daar hadden we ook vertrouwen in.
Muscat heeft sinds zijn passage bij ons de Japanse competitie en supercup gewonnen, dus zo'n slechte coach is dat niet. Soms pakt de mayonaise gewoon niet (of kreeg hij niet het juiste materiaal)
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jebus4life »

Ale, Stef moet weer interessant doen:

"Brys, Maes en Hollerbach vertrokken allemaal met slaande deuren. Fink kent de Japanse mentaliteit en zou daar beter mee moeten kunnen omgaan."

Brys ging inderdaad met slaande deuren (en dat lag meer aan hem dan aan ons imo, maar OK), Maes wou 5 frank meer verdienen bij een club met beduidend meer mogelijkheden en Hollerbach heeft inderdaad aangegeven niet meer verder te willen, maar als dit al slaande deuren is, amai...
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door voetballiefhebber »

Jebus4life schreef: 19 mei 2023, 19:40 Ale, Stef moet weer interessant doen:

"Brys, Maes en Hollerbach vertrokken allemaal met slaande deuren. Fink kent de Japanse mentaliteit en zou daar beter mee moeten kunnen omgaan."

Brys ging inderdaad met slaande deuren (en dat lag meer aan hem dan aan ons imo, maar OK), Maes wou 5 frank meer verdienen bij een club met beduidend meer mogelijkheden en Hollerbach heeft inderdaad aangegeven niet meer verder te willen, maar als dit al slaande deuren is, amai...
Ik vond hem wel vrij positief. Zelf heb ik hem al negatiever geweten. Hij spreekt over 10-12 spelers die nodig zijn. De Japanners mikken op 5 à 6. Dan zal de kern wel erg dun uitvallen en ga je heel veel moeten rekenen op de jeugd, denk ik. Je krijgt ook met schorsingen en blessures af te rekenen. 5 à 6 absolute versterkingen moeten er zijn. Je moet natuurlijk zien hoe je kern er dan precies uitziet. Gaan de goede huurlingen terugkomen? Er kan ook interesse komen van andere clubs hé. Voor hetzelfde geld wordt die hun hoofd ook zot gemaakt. Maar ja, dan zal er in principe toch flink betaald moeten worden.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Lukske de Lange »

Sommige zeggen 10-12 nieuwe spelers, bestuur zegt 5 à 6 gerichte versterkingen (sterkhouders(?) )
Hoe kan de kern er momenteel uitzien, als nu de selectie doorgelicht zou worden (momentopname/onderhevig aan verandering)

Op basis van 3-5-2 formatie
Schmidt
Coppens
Lendfers
GEEN GERICHTE VERSTERKING NOODZAKELIJK LIJKT ME

Smets
Diriken
Hashioka
Bocat
MINSTENS 2 GERICHTE VERSTERKINGEN NODIG (Hashioka en Bocat zijn eigenlijk geen centrale verdedigers)

Fabinho
Vanwesemael

Koita
Van Dessel

Dumont/Slegers
Van Helden
Delorge
Steuckers
2 GERICHTE VERSTERKINGEN NODIG (Verdedigende middenvelder en 8)

Hayashi
Librici
Minstens 1 GERICHTE VERSTERKING NODIG (1 omdat bij 2 gerichte defensieve versterkingen Koita hier ook nuttig kan zijn als zwervende man, wanneer Bocat de linkerflank inneemt)

GERICHTE VERSTERKINGEN daar bedoel IK (uitspraak voor mijn rekening) sportieve meerwaarde spelers/sterkhouders mee.


Onze kern was het voorbije seizoen 23 kernspelers breed, Kaya en Boets inclusief. Met 5à6 meerwaarde spelers zijn we op papier écht niet zwakker dan afgelopen seizoen, naar mijn mening. Uiteindelijk is de opdracht om kwalitatief voornamelijk Bauer, Leistner, Konaté, Okazaki/Brüls, Bruno en Hara 'vervangen'.

Spelers als Van Helden, Fabinho, Van Dessel, Dumont, Librici, Lendfers zullen komend seizoen hoogstwaarschijnlijk de reserverol opnemen van de basiself. Dat is volgens mij de realiteit en vind ik niet verkeerd. (cfr. Wie had er van Smets gehoord begin vorig seizoen?)



PS: Vertrekken spelers als Hashioka en Hayashi, dan is het evident dat je hen ook nog vervangt ;)
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jones »

Fink zou zijn intrek gaan nemen in de penthouse van Hollerbach boven funerarium Eraerts
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door vdl »

Jones schreef: 21 mei 2023, 23:57 Fink zou zijn intrek gaan nemen in de penthouse van Hollerbach boven funerarium Eraerts
Wat een doodse bedoening :D
Plaats reactie