Peiling: Opvolger Hollerbach

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Wie is jullie favoriete opvolger?

Peiling eindigde op 13 jan 2023, 00:21

Markus Pflanz - STVV T2
1
3%
Maurice Verberne, Mvv
8
22%
Wesley Sonck, Belgie U19
7
19%
Tom Van Imschoot, Lierse Kemperzonen
2
5%
Vincent Euvrard, Rwdm
3
8%
Alexander Blessin, vrij
11
30%
Andere (vul aan in reactie)
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Positivo »

Ik heb maar diagonaal gelezen, maar ik heb zo een sterk vermoeden dat Brusselmans (leeft de man nog ? ) hier zijn hart gaat aan kunnen ophalen ....
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jebus4life »

Ik vrees van niet, een trainer die willens nillens niet afwijkt van zijn systeem, zelfs als een blinde ziet dat het (tijdens een specifieke match) niet werkt. Brusselmans ziet Hollerbach alweer in zijn dromen opduiken :grappig:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door stvvilvoorde »

Van bij zijn Vissel kobe periode.
Ook daar hield hij vooral vast aan zijn 4-1-4-1 systeem, dat omschakelt naar 3-5-2 systeem in balbezit

https://totalfootballanalysis.com/team- ... is-tactics
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door tesneusdoek »

stvvilvoorde schreef: 16 mei 2023, 13:48 Van bij zijn Vissel kobe periode.
Ook daar hield hij vooral vast aan zijn 4-1-4-1 systeem, dat omschakelt naar 3-5-2 systeem in balbezit

https://totalfootballanalysis.com/team- ... is-tactics
Hoe zou de invulling van zo een 4-1-4-1 systeem met omschakeling naar een 3-5-2 er met ons huidig spelersmateriaal (inclusief terugkerende huurspelers) kunnen uitzien? Dan weten we ineens welke gaten er moeten opgevuld worden. De “nummer 6”, het verbindingsstuk tussen de verdediging en de meer aanvallend ingestelde spelers wordt levensbelangrijk. Die speler moet er aan de ene kant voor zorgen dat de aanvallend ingestelde spelers op de juiste momenten, op de juiste manier bediend worden. Aan de andere kant, moet hij zorgen voor de defensieve balans, waardoor de tegenstander niet gevaarlijk kan worden in de omschakeling. Verder zie ik als belangrijke figuren: de flankspelers, een kopbalsterke centrumspits en uw centrale verdedigers.

Wie waagt zich aan een eerste (voorlopige) opstelling met de huidige voorhanden spelers?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door stvvilvoorde »

ja de nummer 6 wordt levensbelangrijk.

Konate van vorig seizoen kan die rol dragen, Konate van het afgelopen seizoen niet.
Ik zou ook voor een backup-6 zorgen die ook op andere positie kan spelen (evt centr verdediger)
Marreh van Gent (transfervrij deze zomer) is zo'n profiel, moest Konate niet verlengd worden, zou ik hem sowieso gaan halen.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Yellow Feaver »

stvvilvoorde schreef: 16 mei 2023, 14:05 ja de nummer 6 wordt levensbelangrijk.

Konate van vorig seizoen kan die rol dragen, Konate van het afgelopen seizoen niet.
Ik zou ook voor een backup-6 zorgen die ook op andere positie kan spelen (evt centr verdediger)
Marreh van Gent (transfervrij deze zomer) is zo'n profiel, moest Konate niet verlengd worden, zou ik hem sowieso gaan halen.
Het enigste wat de 6 moet doen in de formaties die ik hierboven lees is op een statische manier het kasteel bewaken en opbouw opstarten. Konate heeft in mijn ogen ander kwaliteiten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jacques »

tesneusdoek schreef: 16 mei 2023, 14:00 Wie waagt zich aan een eerste (voorlopige) opstelling met de huidige voorhanden spelers?
Ik heb me even geamuseerd met een combinatie van nog aanwezige en uitgeleende spelers.
Balverlies
Afbeelding

Balbezit
Afbeelding

Een aantal posities/rollen moeten vanzelfsprekend nog ingevuld worden. Dit zal niet onze kern bij aanvang van volgend seizoen worden, maar het geeft misschien wel al een idee in welke richting het zou kunnen evolueren.
- Voor Koita en Steuckers zijn mooie rollen weggelegd als vleugels die naar binnen zwerven en acties maken bij balbezit.
- Bocat en Hashioka (als hij blijft) zouden de backposities makkelijk moeten kunnen invullen.
- Smets kan in principe ook gewoon telkens in de basis starten.
- Okazaki, als hij zou blijven, kan een rol als werkmier (balverlies) en tweede spits (balbezit) invullen. Hayashi kan hier mogelijk een alternatief zijn, mits een sterke 'kapstok' als aanspeelpunt vooraan (Hara?).
- Konaté en Boya kunnen beiden de rol van 'vallende 6' aan in balverlies, maar als ze de opbouw moeten starten, is het moeilijker voor hen. Dan zullen het toch vooral heel eenvoudige inspeelpasses moeten zijn, want Konaté kan beter meters maken als box-to-box en Boya als passeur gaat ons regelmatig in de problemen brengen want dat is gegarandeerd een risicovolle ziekenhuisbal per match.
- Van Dessel kan de verbindingsman zijn, maar het gebrek aan lengte kan een probleem zijn bij omschakeling. Wie ook een goede verbindingsman zou zijn is Rob Schoofs, maar ja, de meeste dromen zijn bedrog.
-Misschien moet de rol van centrale middenvelder als duobaan begrepen worden. Bij een snelle omschakeling ben je immers misschien meer met de meters van Konaté als box-to-box en de inspeelpass van Van Dessel iets lager. Bij eerder statisch balbezit is de power van Konaté of Boya van minder nut en kunnen zij inzakken, waardoor Van Dessel hoger kan komen.
- Ten slotte: Bauer zou in deze opstelling ook een zeer nuttige pion kunnen zijn. Misschien kan een Duitse coach hem van een verlengd verblijf overtuigen? ja, ondanks heel de heisa van afgelopen zomer... Leistner kan ook in die rol, maar zoals blijkt uit de tactische analyses eerder is deze opstelling vrij kwetsbaar op een snelle tegenprik, dat zal met Toni er net beter op worden.
Laatst gewijzigd door Jacques op 16 mei 2023, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door pat@ »

Fink dus. Hopelijk brengt hij wat attractiever voetbal dan coach Hollerbach. Mijn vermoeden is dat de uitgeleende spelers eens goed zullen blazen met de gedachtengang, weer van hetzelfde.
De verdere invulling van de staff en kern wordt, een cliché natuurlijk, heel belangrijk.
De T2, waar geen haan naar kraait, is wel al bekend.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zie Konate liever op de 6 dan op de 8.
Boya mag wat mij betreft in Antwerp blijven.
(M.i. net wat teveel Pius-gehalte)

Reitz (die ik liever op de 8 dan de 10 zie) kan volgens mij wel de "verbindingsman" in zo'n systeem zijn.
Die zijn contract in Duitsland loopt volgende zomer af en heeft daar geen toekomst meer, dus moet haalbaar zijn hem definitief vast te leggen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jacques »

Reitz had ik over het hoofd gezien, maar zou in die rol inderdaad niet misstaan. Hij had, als ik me niet vergis, in een interview ook aangegeven open te staan voor een langer verblijf.
Overdrijven is een kunst
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Elgromi »

Je wilt Reitz niet op de 6 vaak is het toch de verdedigende middenvelder die de centrale verdediger word wanneer het 3-5-2 word, zoals Casimero deed bij real onder Zidane.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Positivo »

stvvilvoorde schreef: 16 mei 2023, 15:04 Ik zie Konate liever op de 6 dan op de 8.
Boya mag wat mij betreft in Antwerp blijven.
(M.i. net wat teveel Pius-gehalte)

Reitz (die ik liever op de 8 dan de 10 zie) kan volgens mij wel de "verbindingsman" in zo'n systeem zijn.
Die zijn contract in Duitsland loopt volgende zomer af en heeft daar geen toekomst meer, dus moet haalbaar zijn hem definitief vast te leggen.
Ik zie toch een ander soort Boya.
Een muur .... Hoeveel duels wint die niet ? ..... Kopbal ijzersterk ....Loopvermogen... nooit gekwetst ....
De man moet geleerd worden om 10 keer in een wedstrijd, hyper geconcentreerd een pas te geven, 10 keer hé, het is niet dat hij het niet kan .... Dan ruil ik hem voor niemand.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef: 16 mei 2023, 15:25
stvvilvoorde schreef: 16 mei 2023, 15:04 Ik zie Konate liever op de 6 dan op de 8.
Boya mag wat mij betreft in Antwerp blijven.
(M.i. net wat teveel Pius-gehalte)

Reitz (die ik liever op de 8 dan de 10 zie) kan volgens mij wel de "verbindingsman" in zo'n systeem zijn.
Die zijn contract in Duitsland loopt volgende zomer af en heeft daar geen toekomst meer, dus moet haalbaar zijn hem definitief vast te leggen.
Ik zie toch een ander soort Boya.
Een muur .... Hoeveel duels wint die niet ? ..... Kopbal ijzersterk ....Loopvermogen... nooit gekwetst ....
De man moet geleerd worden om 10 keer in een wedstrijd, hyper geconcentreerd een pas te geven, 10 keer hé, het is niet dat hij het niet kan .... Dan ruil ik hem voor niemand.
Duels winnen...maar zoals je zelf aangeeft meestal gevolgd door een ziekenhuisbal...dus kan hij opnieuw in duel om het geleden balverlies goed te maken...etc. Evengoed, als die passing drastisch zou verbeteren speelt hij hier niet meer.
Maar we kunnen hem altijd wel proberen te houden al was het maar om janker Heynen te irriteren.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door stvvilvoorde »

Elgromi schreef: 16 mei 2023, 15:22 Je wilt Reitz niet op de 6 vaak is het toch de verdedigende middenvelder die de centrale verdediger word wanneer het 3-5-2 word, zoals Casimero deed bij real onder Zidane.
Jup, daarom dat ik liever een Konate of Marreh op die positie zie ipv een Boya .
maar de dicussie over Reitz was niet voor die positie, maar in het systeem van jacques, de positie van Van Dessel (min of meer de 8).
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Lukske de Lange »

Die belangrijke rol op de 6 zie ik persoonlijk weggelegd voor een Smets. Hard in duel gaan, goed positiespel, visie én goede passing bij omschakeling. We hadden hier ooit Colombatto lopen, maar die voldeed niet volgens de toenmalige trainer geloof ik ;)

In mindere mate zal Van Helden daar de doublure moeten zijn.
(Vooral gezien zijn ervaring als verdedigende middenvelder én verdediger...en om budgetgewijs niet verder te springen dan uwen stok langs is)

Update: na Elgromi zijn post, was ik Matte Smets vergeten :shock: Die zou inderdaad ideaal zijn voor die rol
Laatst gewijzigd door Lukske de Lange op 16 mei 2023, 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie