Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door Franz »

Guggenheimer schreef: 15 jan 2023, 17:35 [
Nog even zeggen dat Hollerbach overigens niet veel zou moeten veranderen. Je mag wat mij betreft gerust de match starten met zijn soort voetbal.
Maar als je achter komt, moet je durven schakelen. Als het 0-0 staat in minuut 55 moet je durven schakelen.
Wij blijven van minuut 0 tot 90+ hetzelfde doen. Maakt niet uit welk matchverloop er is. Dat is misschien nog wel wat ik Hollerbach het meest aanwrijf.
Vind ik ook de zwakte van STVV en de trainer dit jaar, is intussen toch al een aantal keer gebeurd.
Hollerbach doet het uitstekend, heeft een uitstekend tactisch basisconcept en kan de groep uitstekend bij elkaar houden. En hij haalt bovenmatig veel punten met zijn team.
Maar hij kan geen variant aanbieden bij achterstand, en het is ook duidelijk dat hij sommige spelers vooruit trekt (Okazaki) en andere achteruit zet (Koita) en niet de meest enthousiaste trainer is om jongeren in te schuiven (gebeurt vooral door noodzaak).
Een derde jaar had voor mij gemogen, maar ik vind het zeker OK dat er een nieuwe trainer komt (die hopelijk de sterke punten van vandaag kan meenemen, en kan werken aan bovenvermelde drie zwakkere punten).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door Yellow Feaver »

BoemBoem schreef: 15 jan 2023, 13:49 :D
Yellow Feaver schreef: 15 jan 2023, 12:22 Hollerbach is een geweldige resultaattrainer, maar het is een goede zaak dat hij vertrekt. Als je ziet hoe weinig hij investeert/ gebruik maakt van Van Dessel/Dumont/Koita...past hij niet in het project van volgend jaar waat jongens als Van Dessel, Dumont, Van Helden, Steukers en misschien Delorge en Librici volwaardig deel uitmaken van de kern.

Als Japanner zou ik zeggen....ze vroegen me nochtans de kans te geven aan talentvolle Belgische spelers.
Er is nog een verschil tussen talentvolle Belgische spelers (Al Dakhil) en tieners (uw opsomming).

Die tieners moeten vooral nog bewijzen dat ze genoeg talent hebben om een plaats in 1A te verdienen.
En ja, ge moet ze kansen geven om hun te bewijzen, dat klopt.
Maar 6 à 7 spelers die kansen geven wordt een heel moeilijk verhaal voor elke trainer. Vooral als iedereen dan nog eens achter PO2 en resultaten om volle tribunes zit te roepen.
Hoe ze dat gaan doen volgend jaar blijft mij ook een raadsel. En vooral waar ze iemand gaan vinden die hun alle 3 de dingen kan beloven én dat nog eens durft te verkondigen..

Als Japanner zou ik zeggen, dank u om van Al Dakhil 4 miljoen winst te maken op minder dan 12 maand.

Het is maar hoe ge het bekijkt.. :D
Lap ons eigen jeugd is te jong.

Dus we moeten lokale jeugd zoeken die ineens een meerwaarde zijn bij een eersteklasser? Moet da in het voetbal zijn? Anders denk ik dat ze heel moeilijk te vinden zijn.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door STVV1924 »

Franz schreef: 15 jan 2023, 18:00
Guggenheimer schreef: 15 jan 2023, 17:35 [
Nog even zeggen dat Hollerbach overigens niet veel zou moeten veranderen. Je mag wat mij betreft gerust de match starten met zijn soort voetbal.
Maar als je achter komt, moet je durven schakelen. Als het 0-0 staat in minuut 55 moet je durven schakelen.
Wij blijven van minuut 0 tot 90+ hetzelfde doen. Maakt niet uit welk matchverloop er is. Dat is misschien nog wel wat ik Hollerbach het meest aanwrijf.
Vind ik ook de zwakte van STVV en de trainer dit jaar, is intussen toch al een aantal keer gebeurd.
Hollerbach doet het uitstekend, heeft een uitstekend tactisch basisconcept en kan de groep uitstekend bij elkaar houden. En hij haalt bovenmatig veel punten met zijn team.
Maar hij kan geen variant aanbieden bij achterstand, en het is ook duidelijk dat hij sommige spelers vooruit trekt (Okazaki) en andere achteruit zet (Koita) en niet de meest enthousiaste trainer is om jongeren in te schuiven (gebeurt vooral door noodzaak).
Een derde jaar had voor mij gemogen, maar ik vind het zeker OK dat er een nieuwe trainer komt (die hopelijk de sterke punten van vandaag kan meenemen, en kan werken aan bovenvermelde drie zwakkere punten).
Bij achterstand aan de rust schakel je in de 55e minuut ten laatste van systeem of van type speler op de positie van Okazaki, Stan Van Dessel is momenteel het alternatief.

Of indien je dat minder ziet zitten schakel je naar een
3-4-3 Bocat op links als wingback, Koita en Hayashi kort in steun van Bruno die het diepst bij en in de box speelt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door Jacques »

Voor een aantal jongeren is het tijd om de laatste stap te zetten, mogelijk is Hollerbach daar niet de geknipte trainer voor. De aanstelling van de nieuwe trainer zal er wel boenk op moeten zijn: niet enkel kansen geven, ook resultaten halen met een sterk verjongde kern, want het zou niet de eerste jongere zijn die verzuipt in het moeras van degradatievoetbal. Zoals BoemBoem zegt: men verlangt heel veel tegelijk, ga er maar eens aan staan. De lat ligt een stuk hoger dan na Maes, Muscat en Kostic, gevoelsmatig misschien zelfs hoger dan bij Brys die zijn eigen erfenis deels bezoedelde met zijn aanhoudend gemem en geflirt met Genk.
Als de lat gehaald wordt, zal de moed van Tateishi en Pinto geprezen worden (of zou toch moeten, of het ook gebeurt is nog wat anders). Als de lat niet gehaald wordt, zullen pek en veren hun deel zijn en zal er nog vaak weemoedig gedacht worden aan het resultaatvoetbal van Herr Bernd.

Terzijde: ben het niet eens met de stelling dat je liever 14de wordt met aanvallend voetbal dan 6de met resultaatvoetbal om de simpele reden dat winnen ALTIJD fijner is dan verliezen. Ieder zijn meug maar ik erger me dood aan spelen/verdedigen zoals bv. Mmaee deed (ook wel door zijn hautaine houding). Doe me dan maar Herr Bernd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door zipke373 »

Guggenheimer schreef: 15 jan 2023, 17:35
Jan Bulder schreef: 15 jan 2023, 11:22
Voor mij persoonlijk eindig ik liever 14de maar zie ik een ploeg vol aanvallende overgave dan puur in een defensief blok spelen en hier en daar op een scherpe counter proberen te scoren maar wel 6de worden.


Zoals gezegd. Ieder zijn mening.


Wij blijven van minuut 0 tot 90+ hetzelfde doen. Maakt niet uit welk matchverloop er is. Dat is misschien nog wel wat ik Hollerbach het meest aanwrijf.
Veertiende is wat mij betreft net te kort bij de degradatieplaatsen...als je met die instelling speelt kan het namelijk ook net vijftiende zijn volgens mij.

Dat van minuut 0-90 hetzelfde vind ik ook wel...zelfs al sta je 1-0 achter dan is het nog hopen op een flits. 2-0 verliezen is op dat moment evenveel punten als 1-0 verliezen.

Zoals gezegd. Ieder zijn mening. ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door stvvilvoorde »

Voluit aanvallend voetbal met deze kern en 14de eindigen lijkt me een utopie.
Dan krijg je zoiets als onder Muscat.
Uiteindelijk slik je teveel goals en zakt het vertrouwen in elke linie onder 0.

Met een beperkte kern speel je altijd beter op resultaat.

trouwens hoe vaak hebben we in de thuismatchen al niet geprobeerd om wel hoger en veel aanvallender te spelen?
Zo goed als iedere keer kreeg je het deksel op de neus.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door tesneusdoek »

stvvilvoorde schreef: 16 jan 2023, 11:03 Voluit aanvallend voetbal met deze kern en 14de eindigen lijkt me een utopie.
Dan krijg je zoiets als onder Muscat.
Uiteindelijk slik je teveel goals en zakt het vertrouwen in elke linie onder 0.

Met een beperkte kern speel je altijd beter op resultaat.

trouwens hoe vaak hebben we in de thuismatchen al niet geprobeerd om wel hoger en veel aanvallender te spelen?
Zo goed als iedere keer kreeg je het deksel op de neus.
Ik vrees ook dat dan uw (in het algemeen) beste man in de verdediging dit seizoen, nl. Leistner, dan meer dan eens in snelhoud zou worden gepakt of aan de noodrem gaat moeten hangen.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door bert1924 »

Welke ploeg in Belgie kan mooi aanvallend voetbal spelen????? Slecht een paar.
Hoe mooi was de periode met Boffin : ook toen speelden wij in blok ,met mooie en gevaarlijke tegenaanvallen !!!!!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door Brusselmans 2.0 »

bert1924 schreef: 16 jan 2023, 22:15 Welke ploeg in Belgie kan mooi aanvallend voetbal spelen????? Slecht een paar.
Hoe mooi was de periode met Boffin : ook toen speelden wij in blok ,met mooie en gevaarlijke tegenaanvallen !!!!!
Niemand verwacht hier tiki-taki voetbal, en 90 minuten aanvallend voetbal.
Dat heeft nog niemand geopperd !

Maar bij momenten een beetje meer durf, ook bij een achterstand, daar gaat het over.
1-0 of 2-0 of 3-0, dat maakt toch niks uit, maar niet of te weinig PROBEREN, en gewoon blijven verder doen zoals ervoor, dat is het punt.

Herr Bernd heeft zeker zijn verdienste, absoluut, maar het is een angstige trainer vind ik.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Eupen - STVV 14/01 - 18u15

Bericht door Lukske de Lange »

Ivm prestatie Stef Peeters tegen ons. Wederom niet mijn 1ste keuze, maar als dat zijn toch verzachtende omstandigheden voor zijn wedstrijd.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... aan-corona
Plaats reactie