STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Alles over de wedstrijden van STVV
Xperia
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 okt 2010, 18:49

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Xperia »

Iemand nieuws over de gereanimeerde Brugge supporter?
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door DJ Amiga »

ertee schreef: 20 jan 2023, 08:54 Beetje non-discussie hier. Volgens HBvL zat er 7.000 man. Waarschijnlijk met een stevige korrel zaat op de fritte te nemen, maar er was zeker volk. Ook tribune West wat voller dan anders. Of het allemaal betalende supporters waren weet ik niet, maar dat interesseert me ook niet.
Volgens hln 5000.
En Alain Coninckx zei gisteren na persconferentie 6000, dus veronderstel dat dat wel correct is
Oost zal voor helft vol. Vak k zat bvb niemand, in middenvakken amper helft.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Jacques »

Een goed punt, maar het had meer mogen en kunnen zijn. Ongelukkig tegendoelpunt met een buitenspelgeur, overduidelijke penalty, maar je krijgt de fout tegen. :zot: Het zou grappig zijn, als het niet zo triest was. Beste man bij Brugge was Laforge. Dank aan Simon om weer naar zijn hart te luisteren. Haal nog even een gouden (hand)schoen op en kom maar naar huis, jongen. In Brugge valt dit seizoen geen eer meer te rapen.
Bruno pikt weer zijn doelpunt mee. Geef hem ballen in de box en hij is een bijna garantie op doelpunten. Niet normaal. Hayashi voor en na het WK is een wereld van verschil. Toni die wekelijks zijn directe tegenstander domineert. Maar, vooral, wat te zeggen van ons collectief? Binnen zes maanden zit de helft zonder club, maar ze geven zich stuk voor stuk volledig. Een pluim voor Herr Bernd die iedereen scherp en in het gareel houdt. Je ziet duidelijk de hand van de trainer. Het is niet altijd even spectaculair, maar wij zijn 9 wedstrijden op 10 op post. Omgekeerd geven Brugge en Anderlecht, met beiden een veel duurdere en in principe betere kern, momenteel wekelijks niet thuis. Finaal zijn het de speler die het moeten doen, maar een goede coach maakt een wereld van verschil.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door pat@ »

Blij met de vertoning op en langs het veld. Zeer leuke avond met een team dat voor de 3 punten ging, we gingen er het laatste kwart wel niet vol vol voor omdat we er de bank (nog) niet voor hebben.
Hashioka heeft in zijn periode hier nog zo een paar matchen gehad om dan daarna niet meer te bevestigen. Hopelijk kan hij dit nu brengen tot de laatste match.
Okazaki speelde prima gisteren, jammer van die misser.

De penaltyfase, tja. Ik heb het even terug gezien en het leek mij geen buitenspel. Dus er is ons een zuivere penalty ontnomen.
Die buitenspelregel snap ik niet meer hoor. De owngoal van Wolke komt er toch alleen maar omdat Yaremchuk gaat deelnemen aan het spel?

Man van de match voor mij is diezelfde Wolke. De vorige match tegen Lang liet hij zich nog verschalken maar gisteren op geen enkel foutje te betrappen. De arme Nederlandse jongen werd er op een gegeven moment zelfs moedeloos van.
Het enigste wat Coach Hollerbach Wolke nog moet inprenten is dat hij, eens richting bezoekende 16, wat meer moet durven met zijn verleden als spits.

Zondag Gent, hopelijk met even veel volk en ambiance.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 20 jan 2023, 00:15
darion schreef: 19 jan 2023, 22:52 Wel een schande dat de ref die penalty niet fluit... En zo zakt het niveau hier in België qua refs met de match, huilen met de pet op :?
Jama blijf kalm, want sewes zijt ge ne Calimero....

Jaremtsjoek wie?

Bruno en Hayashi, das wie.

Als Hayashi ne speler van Brugge is, is dit altijd penalty.
Op Brugge, Anderlecht, Genk, Gent krijgt ge die fouten tegen.

Maar gij zijt MAAR STVV....

Als wij de beslissingen van die de G 5 meekrijgen ook meekrijgen winnen we vandaag....

Verwijt mij Calimero zoveel ge wilt ma den arbiter gaat die penalty nie fluiten
Ge moet misschien toch elke week op voorhand zagen over de arbiters.. als ge het niet doet, zoals gisteren, fluit hem in ons nadeel :D ..

Dat hij hem niet fluit is 1.. dat de var hem niet terugroept snap ik totaal niet.. Vanop de tribunes zag je al duidelijk dat zijn armen helemaal rond Hayashi waren..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Franz »

Vond dat het gisteren toch mooi vol zat, ondanks de donderdag en ondanks het late uur en ondanks de koude. En er was ook sfeer!
Over de match:
Brugge combineerde (zeer) goed maar slaagde er niet in om veel gevaar te creëren. Ze hadden precies niet echt veel goesting om zich moe te maken, Yaremchuk, Lang en Vanaken.
STVV speelde in feite zoals op verplaatsing: met drie man centraal in blok achteraan, en op de flanken Koita en Hashioka die steeds laag stonden en van daaruit vertrokken. Op het middenveld eigenlijk ook drie verdedigers centraal. We probeerden steeds verticaal de omschakeling te spelen maar dat lukte maar zeer sporadisch. Toch kregen we zo de beste kansen, met Hayashi en Okazaki. En dat was dus echt wel penalty, ongelooflijk dat die niet gefloten/gecorrigeerd wordt. Clear error!
Veel vechtvoetbal, veel duels, direct verticaal spel, dat is zoals het 'oude' STVV.
Het gelijkspel is een logische uitslag, STVV had uiteindelijk nog de beste kansen om te winnen.
Voor mij waren Hayashi, Leistner, Boya, Koita en Hashioka de uitblinkers. Okazaki voor het eerst ook echt op niveau (zeker tactisch nuttig gisteren)! Reitz gaf zich 100% maar was nog onwennig in het systeem en kwam weinig in het spel.
Terzijde: blijf het schandalig vinden hoe STVV de bezoekende supporters opsluit in die vieze laffe kooi (ik weet het: met dank aan RC Genk).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door zipke373 »

BoemBoem schreef: 20 jan 2023, 09:42
STVV-fan schreef: 20 jan 2023, 00:15
darion schreef: 19 jan 2023, 22:52 Wel een schande dat de ref die penalty niet fluit... En zo zakt het niveau hier in België qua refs met de match, huilen met de pet op :?
Jama blijf kalm, want sewes zijt ge ne Calimero....

Jaremtsjoek wie?

Bruno en Hayashi, das wie.

Als Hayashi ne speler van Brugge is, is dit altijd penalty.
Op Brugge, Anderlecht, Genk, Gent krijgt ge die fouten tegen.

Maar gij zijt MAAR STVV....

Als wij de beslissingen van die de G 5 meekrijgen ook meekrijgen winnen we vandaag....

Verwijt mij Calimero zoveel ge wilt ma den arbiter gaat die penalty nie fluiten
Ge moet misschien toch elke week op voorhand zagen over de arbiters.. als ge het niet doet, zoals gisteren, fluit hem in ons nadeel :D ..

Dat hij hem niet fluit is 1.. dat de var hem niet terugroept snap ik totaal niet.. Vanop de tribunes zag je al duidelijk dat zijn armen helemaal rond Hayashi waren..
En dat hij daareenboven de fout dan nog tegen fluit. :vomit:
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door BoemBoem »

Xperia schreef: 20 jan 2023, 09:09 Iemand nieuws over de gereanimeerde Brugge supporter?
Die zou stabiel en buiten levensgevaar zijn.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door voetballiefhebber »

pat@ schreef: 20 jan 2023, 09:33 Zondag Gent, hopelijk met even veel volk en ambiance.
Eén groot probleem is dat zondag Bruno niet mag spelen. Dat is zo ongeveer de enige speler die een goal kan maken. Hollerbach zal nog iets zijn hoge hoed moeten toveren om dan ook kans te maken op een goed resultaat.
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Roman »

Niemand zal het kunnen betwisten dat de grote ploegen, de zogenaamde G5, stelselmatig bevoordeeld worden in allerhande fases. Kunnen zich ook veel meer permitteren als het aankomt op gele/rode kaarten.
Maar Brugge spant toch wel de kroon, de persoon Verhaeghe speelt hierin volgens mij een grote rol :
- en zeker als je een van de gesettelde refs treft : Laforge - Boucaut - Visser ... dan weet je al vooraf dat je gekl**t wordt
- als je nu bekijkt dat Syla in Genk weg komt met geel voor een horor tackel waarvoor hij eigenlijk meerdere weken had geschorst moeten zijn, laat iemand van stvv deze fout maken en hij staat minimaal 5 weken aan de kant
- loepzuivere strafschop gisteren waar scheids noch VAR in meegaan
- bal naar Bruno waar Boya en een Brugge speler gelijk de bal raken, dit was op de beelden die ze getoond hebben niet te onderscheiden, en dan zou het voordeel naar de aanvaller moeten gaan maar ... die was van stvv, dus niet
Wat als beide fases gisteren omgekeerd waren dan ben ik quasi zeker van dat het 2 maal in het voordeel van Brugge uit zou draaien.
En dit heeft helemaal niks met calimero-gedrag te maken, enkel met objectiviteit.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Tompie »

7BEA9ED7-DDE6-42A9-8F46-02D8D7563BEF.png
Heb het beeld eens proberen stil te zetten, hier zit toch ook een buitenspelgeur aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Dreke »

Me gisteren toch wat geërgerd aan de capo in de eerste helft. En ik was niet de enige. Dringend tijd om wat meer rekening te houden met wat er op het veld gebeurt. Het is tegen Klup, zit die toch eens wat meer in de nek. Zo een johnny als Lang, die moet je van in het begin op zijn zenuwen werken. En niet tralala boemboem tjingtjing willen zingen de hele tijd als je merkt dat het niet pakt. Voor mij was de viering na de match ook wat te uitbundig voor een punt. Steun aan Wolke was wel top.

De scheidsrechter was echt slecht gisteren, samen met de VAR. Er is niemand die een zinnige uitleg kan geven dat je met VAR geen penalty krijgt. Onmogelijk. Wat heb je nog meer nodig? Ik snapte dat gisteren niet, ik snap dat vandaag niet en ik zal dat morgen ook niet snappen. Schaf die boel gewoon terug af. Vandenbempt noemt het hallucinant, ik noem het een schande. Komt nog eens bij dat Odoi al eerder geel had moeten krijgen door het opvallend afbreken van een uitbraak. Altijd geel. En iemand met geel achter zijn naam gaat zo niet verdedigen. Het zijn ook kleinere beslissingen die een invloed kunnen hebben op een match.

En wat ging Vanaken juist uitsteken in Londen? Ook al wordt er anders beweerd, volgens mij heeft West Ham dat alleen maar gebruikt om de transfer van Paqueta te sturen. Goed voor Klup, al de rest is veel te hoog gegrepen. Geen schande overigens.

Hopelijk komt het goed met die supporter uit het bezoekersvak.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door Jan Bulder »

Tompie schreef: 20 jan 2023, 10:33 7BEA9ED7-DDE6-42A9-8F46-02D8D7563BEF.png

Heb het beeld eens proberen stil te zetten, hier zit toch ook een buitenspelgeur aan.
Mij leek dat ook gewoon buitenspel. Zeker als je rekening houdt met de donkergroene lijnen die vaag zichtbaar zijn in het veld. Die lopen gewoon evenwijdig met de witte belijning.

Als ge dan bekijkt hoe die lijn getrokken wordt bij de VAR-check van het doelpunt van STVV, vraag ik mij echt af of die technologie die lijnen wel correct plaatst.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door STVV-fan »

Tompie schreef: 20 jan 2023, 10:33 7BEA9ED7-DDE6-42A9-8F46-02D8D7563BEF.png

Heb het beeld eens proberen stil te zetten, hier zit toch ook een buitenspelgeur aan.
Ik zag het direct na herbekijken van de goal.

Wij zijn twee keer gekloot geweest met het dubieus affluiten van een goal voor buitenspel (Suzuki tegen Cercle) (Bruno tegen Waregem).

Daar was het scheidsrechterskorps er heilig van overtuigd dat beide heren deelnamen aan het spel omdat ze de keeper zouden hinderen.

Hier is de voorzet bedoelt voor Yaremtchuk, die offside staat, maar hij is de overduidelijke ontvanger van de bal, ergo neemt deel aan het spel, maar daar kraait geen haan naar...

Calimero zou het zijn indien het er niet elke keer vingerdik op ligt.
Doen de scheidsrechters dit bewust ist triestig.
Doen ze dit onbewust is het zuiver incompetentie en ist eigenlijk even triestig, zoniet triestiger.

Iemand zette hier een lijstje met de usual suspects.
Gooit daar nog maar die arrogante kl**t van een Wimmeke Smet bij en in mindere maten Vandriessche.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV - Club Brugge 19/01 - 20:45

Bericht door STVV1924 »

Positivo schreef: 20 jan 2023, 09:09
STVVninof schreef: 20 jan 2023, 00:49
DJ Amiga schreef: 19 jan 2023, 23:47 Aan alle forumgangers die net 3 bladzijden deskundige commentaar geschreven hebben, allemaal op tv gekeken ?

Top supporters!
Wat bedoel je hiermee? Hoeft toch niet. Net in totaal anderhalf uur heen en anderhalf uur terug gereden met 5 maten die ik heb overtuigd. Iedereeen zich geamuseerd, leuke sfeer. Er was toch wel aardig wat volk?
Volgens Hbvl 7000 toeschouwers.
Gelet op het uur, de dag en de temperaturen is dat positief bemoedigend. Er is een soort kentering.

Ik ben altijd verbaasd hoe die ploeg blijft lopen ….Okazaki is benaderend 40 jaar of zoiets…. En van Hayashi heb je de indruk dat hij 5% sneller geworden is en dat hij 2 wedstrijden speelt..en Leister vind ik toch wel een van de sterkste centrale verdedigers ooit bij stvv. Bauer respecteert zijn contract…..en als Hara kan aansluiten met zijn vormpeil (?) van eind vorig seizoen komen we dik versterkt uit de transferperiode.
En 4.250.000€ extra op de rekening om aan schuldenafbouw te doen en exploitatie tekorten aan te zuiveren

Wbt. onze club en ons fanbased beleidskeuze die we nu voeren sinds aanstelling Bert Stas. Als we nu nog 3000 man extra hebben gemiddeld in de tribunes aan 25€ gemiddeld en 12,5€ aan consumpties (eten en drinken), nog wat merchandising etc dan komt daar nog een 2 a 3 mijoen € extra (bruto) bij in ons budget en groeien we echt door tot (sub)topclub. Aan de Haspengouwer en Truineers om te beslissen welke koers zij willen zien dat onze club vaart. Als we 8000 toeschouwers gemiddeld zouden hebben spelen we om de twee jaar mee in de play offs. Als we 10 a 12 000 toeschouwes gemiddeld zouden hebben dan doen we om de 2 jaar mee in de play off 1.

Be the change you want to see for your club. Kom zo vaak mogelijk naar uw favoriete ploeg kijken en de rest volgt vanzelf.
Plaats reactie