STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Piana »

smol schreef: 04 feb 2023, 22:34
Guggenheimer schreef: 04 feb 2023, 22:24
wiekes schreef: 04 feb 2023, 22:17 Zalig zijn zij...... en vul de rest maar zelf in.
... die mensen aanvallen met dooddoeners zoals " ik kom al langer kijken als gij" en "gij moet ne bril dragen" ?

Er zijn mensen op het forum waar ik het niet mee eens ben maar er is er maar 1 die nooit enige argumentatie geeft en enkel en alleen op de man speelt.

Soit deze arme van geest zal het nog een kans geven.

Wat vindt jij dan van de match Wiekes ? Wie speelt beter ? Waarom was het penalty ?

Gebruik aub argumenten deze keer .. .
Klotematch ... eerder de vraag stellen wie speelt minder slecht.
Te snappen waarom beide teams voor een beperkt publiek spelen.
Stvv fan zou zeggen 2 schijtteams
Tussen 2004 en 2008 zat er 3000 man meer, met een spelbeeld dat nog veel dramatischer was en puntengewin dat veel lager lag. Ik geloof dus niet dat het daaraan ligt.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
pat@
Berichten: 1080
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door pat@ »

De zwakste match is gisteren gespeeld en drie punten zijn weer een feit. We staan op de 7de plaats en er is voor het eerst een kloofje met de 10de plaats.
Het blijft toch bedroevend hoe weinig volk er komt kijken naar een STVV dat al een paar seizoenen in de hoge middenmoot speelt. Zijn er weer een paar honderd die thuisblijven na het veranderen vd stadionnaam? Was het te vochtig, te laat, maar tegen Kortrijk?
Het moeten er voor alle duidelijkheid geen 8000 zijn maar op een zaterdagavond mogen er tegen Kortrijk toch een 6000-tal toeschouwers zijn.
Enfin, het is wat het is.
Bloemetje voor Okazaki, die echt wel naar een goed niveau aan het groeien is, enkel de allerlaatste touch ontbreekt nog. Nog wat extra vertrouwen en in POII gaat hij ontploffen.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Yellow Feaver »

Jones schreef: 05 feb 2023, 00:23
Jean-Paul schreef: 04 feb 2023, 18:13 @Lukske de Lange. DMM is reeds bezig met Stvv vanaf het jaar 2017 en ik heb nog geen lange termijn beleid kunnen ontwarren in het web van de Japanners. Veel komen en gaan , zowel van de sportieve staf als van de spelers. Dat trainers zoals Brys, Maes en Hollerbach afhaken voor het toekomstbeleid van de club doet bij mij toch al veel vragen rijzen. Stvv heeft geen transparant beleid laat staan dat ze hun toekomstplannen open en bloot stellen voor de supporters. Als het warm onder hun voeten wordt gaan ze wel eventjes de supporters proberen te sussen en te overtuigen om weer een abo te nemen maar als supporter blijf je op je honger zitten. Lange of korte termijn , je moet ook eens proberen die termijnen te verzilveren zoals de kans om tegen een toch lager gequoteerde tegenstander de halve en zelfs de finale te bereiken van de Belgische beker. Ik begrijp je manifest doch er hangt veel mist rond Stayen zeker door de situatie rond de aflopende contracten.
Toppost !
Jonge spelers naar hier halen, laten ontwikkelen, resultaten mee pakken en verkopen met winst vind ik nochthans een deftige visie.
Gerry's pull
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 aug 2021, 20:26
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Gerry's pull »

De hoofdzaak:
3 mooie punten na een behoorlijk lelijke wedstrijd. Gaat er hier nog iemand het woord degradatie in de mond nemen? Je staat op 3 punten van de top 6. Je speelt volop mee voor play off 2, niet veel om over te klagen...

De belangrijkste bijzaak (met het risico dat ik een hoop bagger over me heen krijg):
Je speelt tegen KVK, het laatste kwartier begin je als sfeergroep anti-Genk liederen te zingen. Ik begrijp dat niet goed. Stel je speelt volgende week de derby, zet dan de boel eens op scherp en zing 1 liedje ofzo(aub, haal dat "Genk-homo-lied" uit uw repertoire, het is 2023 (al trok dat in 1985 of 1999, of... ook al op niks)...

Uw ploeg is dat laatste kwartier nog volop aan het bikkelen om zijn voorsprong te behouden. Moedig uw ploeg aan, jouw de tegenstander uit als hij aan de bal komt, schreeuw Kaya samen met de bal de goal in, doe maar op... Maar concentreer uw gezang aub op de wedstrijd die bezig is.

P.s. als Koita op het half uur geel krijgt voor truitje trek, is dat terecht, de scheids is dan geen amateur. Niet iedere scheids is tegen u, ge moet er niet voor zorgen dat ze allemaal een hekel krijgen aan fluiten op stayen 😁.

Tot daar de belangrijke bijzaak. Nog eens onderstrepen, ge staat 8e, da's mooi voor een ploeg als STVV. Volgende week winnen en ge doet een prachtige zaak :geelblauw:
Guggenheimer
Berichten: 534
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Guggenheimer »

wiekes schreef: 04 feb 2023, 22:55 Sorry Guggenheimer als ge u aangevallen voelt maar voor mij was het strafschop Texeira raakt hem boven op zijn voet, een verschrikkelijke wedstrijd om naar te kijken wat ga je daar goed aan vinden, de 3 punten en de rest is bijzaak zeker, zo goed of niet.
Ik heb de beelden nog eens teruggezien en ik denk dat je alsnog gelijk hebt.

Ik kan het standpunt van de ref volgen maar aan de andere kant zou ik ook teleurgesteld zijn moesten wij die strafschop niet gekregen hebben ;)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jean-Paul »

Bij de samenstelling van een kern bij een eersteklasser beeld ik me in dat de kwaliteit van de meerderheid van de spelers kort bij mekaar ligt. Tijdens het lopende seizoen kunnen jeugdige talenten zich ontwikkelen tot evenwaardige kernspelers. Voor de spelers die zijn aangebracht door de trainer wordt verondersteld dat die bepaalde meerwaarde binnen het basisteam brengen. De sportief verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij de coach maar ook bij het beschikbare materiaal dat het bestuur toereikt. Ik vind het goed dat jongeren die weinig kans maken om hier door te groeien elders worden gestationeerd , echter er moeten ook evenwaardige spelers aangetrokken worden wanneer vaste basisspelers verkocht worden . We hebben een ultieme kans laten liggen in het teken van de Belgische beker. Hollerbach haalt verbazend hoge resultaten met deze kern. Dat is enkel zijn verdienste, dat wil daarom niet zeggen dat ik de coach niet bekritiseer. Het feit is dat ondanks het soms technisch zwakke voetbal er een hecht blok staat die weliswaar tegen bijna iedere tegenstrever in een egelstelling moeten treden en dit was ook duidelijk tegen Kortrijk dat in een degradatie strijd gewikkeld is. Als supporter zou ik dan ook graag willen weten wat dit bestuur van plan is met onze club, niet in een soort talkshow om onze supporters te sussen maar in een transparant toekomstbeleid die de dikke mist boven Stayen wegblaast.
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Lukske de Lange »

Jean-Paul schreef: 05 feb 2023, 11:11 Bij de samenstelling van een kern bij een eersteklasser beeld ik me in dat de kwaliteit van de meerderheid van de spelers kort bij mekaar ligt. Tijdens het lopende seizoen kunnen jeugdige talenten zich ontwikkelen tot evenwaardige kernspelers. Voor de spelers die zijn aangebracht door de trainer wordt verondersteld dat die bepaalde meerwaarde binnen het basisteam brengen. De sportief verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij de coach maar ook bij het beschikbare materiaal dat het bestuur toereikt. Ik vind het goed dat jongeren die weinig kans maken om hier door te groeien elders worden gestationeerd , echter er moeten ook evenwaardige spelers aangetrokken worden wanneer vaste basisspelers verkocht worden . We hebben een ultieme kans laten liggen in het teken van de Belgische beker. Hollerbach haalt verbazend hoge resultaten met deze kern. Dat is enkel zijn verdienste, dat wil daarom niet zeggen dat ik de coach niet bekritiseer. Het feit is dat ondanks het soms technisch zwakke voetbal er een hecht blok staat die weliswaar tegen bijna iedere tegenstrever in een egelstelling moeten treden en dit was ook duidelijk tegen Kortrijk dat in een degradatie strijd gewikkeld is. Als supporter zou ik dan ook graag willen weten wat dit bestuur van plan is met onze club, niet in een soort talkshow om onze supporters te sussen maar in een transparant toekomstbeleid die de dikke mist boven Stayen wegblaast.
Ik heb beperkte tijd deze week, maar hier wens ik alsnog even bij stil te staan.

Opnieuw ivm verzilveren van sportieve prestaties akkoord.

Maar zou het kunnen dat het verhaal dat geuit wordt niet is wat je wil horen?

https://www.voetbalbelgie.be/artikel/japanse
Van dat Europese voetbal op drie jaar zijn ze al realistischer in geworden. de club zelfbedruipend maken = doelstelling

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... -uit-regio meer doorstroming van jeugd naar A-kern

Meekers verteld in de podcast dat met de kern van voor de wintertransfers er volgend seizoen 2 miljoen extra aan lonen dient betaald te worden (enkel door wegvallen RSZ voordelen). Als metafoor gebruik ik de volgende: als goede huisvader ga je je uitgaven toch ook bekijken als al je levensnoodzakelijke aankopen ineens met pakweg 20 tot 25 procent omhoog gaan ? Die nieuwe auto laten staan en elektrische fiets overwegen om naar het werk te gaan lijkt me aangewezen. Zo kom je er ook, maar trager dan voorheen ;) :cool:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door miel »

De brief heeft zijn vruchten afgeworpen , en met deze 3 punten zijn we definitief gered reeds op 2feb eindelijk is het eens in ons voordeel gekantelt
Het was inderdaad geen mooie match , maar met 2 jaar Hollerbach , heb ik nog geen handvol mooie matchen gezien
De winst is nu belangrijker , ook wort de kern schromelijk onderschat , ook door de trainer .
Tex had het de eerste helft bijzonder moeilijk , en ook Boya heeft het één en ander uitgespookt
De tweede helft werd stvv sterker en sterker en vergaten ze het af te maken , doch KVK kwam er niet meer aan te pas .
Een pluim voor onze centrale as met de jonkies Smets en Retz , ook Hayasiwas een gesel voor de KVK verdedigers
Wat ik moeilijk kan begrijpen , dat ze gisteren op BRUNO aan het roepen waren , met alle respect , maar gisteren onze slechtste man
Dat kan gebeuren , maar maak dan niet zulke moves als ge wordt vervangen
Jones
Berichten: 3186
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

Ik heb de vorige match onthouden van Jasper Vergoote tegen ons.Quasi foutloos gefloten. Ik dacht intussen internationale ref zelfs. Fluiten en amateur roepen als hij floot voor een overduidelijke trekfout van Koita vind ik erover. De man is ook maar een mens. Er was geen intentie van Tex om fout te maken. Hij heeft hem geraakt. Het mag ook eens meezitten. Eerste helft fluit Vergoote geen strafschop na fout op Bruno en ze geven buitenspel aan...gemakkelijkheishalve. Dit wordt zelfs niet bekeken door de VAR.
Ik blijf Vergoote onze beste Belgische ref vinden. Dat heeft Hollerbach zich trouwens ook al laten ontvallen
Laatst gewijzigd door Jones op 05 feb 2023, 13:14, 3 keer totaal gewijzigd.
wiekes
Berichten: 877
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door wiekes »

Inderdaad Guggenheimer zo heb ik het ook gezien, niet van op tribune onmogelijk om dat te zien van daar gelijk sommige beweren, thuis opnieuw bekeken en hij raakt hem bovenop voet niet bewust maar ze kunnen hem geven.
Jones
Berichten: 3186
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

Yellow Feaver schreef: 05 feb 2023, 10:54
Jones schreef: 05 feb 2023, 00:23
Jean-Paul schreef: 04 feb 2023, 18:13 @Lukske de Lange. DMM is reeds bezig met Stvv vanaf het jaar 2017 en ik heb nog geen lange termijn beleid kunnen ontwarren in het web van de Japanners. Veel komen en gaan , zowel van de sportieve staf als van de spelers. Dat trainers zoals Brys, Maes en Hollerbach afhaken voor het toekomstbeleid van de club doet bij mij toch al veel vragen rijzen. Stvv heeft geen transparant beleid laat staan dat ze hun toekomstplannen open en bloot stellen voor de supporters. Als het warm onder hun voeten wordt gaan ze wel eventjes de supporters proberen te sussen en te overtuigen om weer een abo te nemen maar als supporter blijf je op je honger zitten. Lange of korte termijn , je moet ook eens proberen die termijnen te verzilveren zoals de kans om tegen een toch lager gequoteerde tegenstander de halve en zelfs de finale te bereiken van de Belgische beker. Ik begrijp je manifest doch er hangt veel mist rond Stayen zeker door de situatie rond de aflopende contracten.
Toppost !
Jonge spelers naar hier halen, laten ontwikkelen, resultaten mee pakken en verkopen met winst vind ik nochthans een deftige visie.
Ook waar, op voorwaarde dat er een andere in de plaats komt die evenveel in zijn mars heeft of nog beter maar dat is nu niet gebeurd tenzij Matte Smets zich op die positie blijft manifesteren, al zie ik hem toch liever matuurder worden op het middenveld. Daar hebben we de laatste jaren weinig jeugd kunnen laten doorvloeien. Ik zie geen langetermijnvisie, zelfs niet tot volgend seizoen makker. Dat baart me wat zorgen, betekent dat dat ze geen zicht genoeg hebben op wat komen gaat ?

Met de tiental aangekondigde vertrekkers, om die te vervangen moeten we toch ook in 1A of 1 B moeten zoeken en die komen ook niet voor een pan eieren spelen, zijn ze zich daar voldoende van bewust ? Mogelijk wel maar wat concrete transpatantie daarrond zou vele supps gerust stellen.
Verwacht men een instorting van de markt ? Is dat enkel in België dat de RSZ-normen worden aangepast ? Is dit in het buitenland ook of ook al ?
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door KNRI »

Gerry's pull schreef: 05 feb 2023, 10:58 Uw ploeg is dat laatste kwartier nog volop aan het bikkelen om zijn voorsprong te behouden. Moedig uw ploeg aan, jouw de tegenstander uit als hij aan de bal komt, schreeuw Kaya samen met de bal de goal in, doe maar op... Maar concentreer uw gezang aub op de wedstrijd die bezig is.
Heb het gevoel dat ze soms teveel bezig zijn met een 'Ultra's profiel' op de kaart proberen te zetten... Maar met de rug naar het veld verlies je inderdaad feeling met de wedstrijd. Nogmaals; met bepaalde gezangen krijg je de massa niet mee. In tegendeel!

De beste sfeer is nog steeds het spontane opjagen van de spelers, en hier hebben we op Stayen gene parlefon voor nodig ;)
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Franz »

Gisteren de match niet live kunnen zien, en ben er precies niet al te rouwig om :)
Naar de samenvatting op tv gekeken en dan moet je toch concluderen dat dit keer de scheids ECHT NIET tegen ons heeft gefloten.
De fase met Teix kan je absoluut wel penalty fluiten: hij raakt de voet van Selemani én hij geeft hem ook nog een duwtje met zijn hand. Het vergt veel inzicht om dan te zien dat het eerst in zijne nestel is dan daardoor hij uit balans zijn evenwicht zoekt met zijn hand en zo Selemani aanraakt.
De zwierige duik van Koita zag er ook als een schwalbe uit, dankzij de VAR en de scheids dan toch terecht de penalty.
Twee keer correct denk ik, maar ik begrijp Kristof Dhaene van KVK wel als die gefrustreerd achterblijft.
We winnen, we staan 8ste, we hebben een stevig blok (dat is he-le-maal volgens onze traditie als onverzettelijk team): het is een prima seizoen.
We liggen uit de beker omdat Schmidt na 45 seconden een lichte rode kaart pakt... anders zou die match totaal anders lopen.
DMM wil precies toch graag in POII geraken, anders zouden ze Reitz en Hara niet aangetrokken hebben (enkel huur voor dit seizoen).
Volgend seizoen is af te wachten, in het huidige voetbal is dat nog extreem ver weg, elke week verandert de situatie wel...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4160
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door lindoke »

Positivo schreef: 05 feb 2023, 09:42 ........Ik zag bij Kortrijk méér voetballend vermogen dan bij ons. Maar Stvv is echt een onverzettelijk blok, met een sterke wil om te winnen.
Dat is inderdaad zo en dat is iets wat de supporters van STVV zorgen zou moeten baren. Kortrijk is natuurlijk geen fantastische ploeg maar er zit wel voetballend vermogen in en desondanks spelen ze om erin te blijven. STVV daarentegen speelt een zorgeloos seizoen maar dat is puur gebaseerd op het in blok verdedigen en op de counter te spelen, alhoewel ze niet de spelers hebben om op de counter te spelen. Bewijs is het doelpuntensaldo met weinig tegendoelpunten maar eveneens weinig gescoorde doelpunten. Als er tegen volgend seizoen niet meer geïnvesteerd wordt in spelers met meer voetballend vermogen zoals bijvoorbeeld Koita er wel één is, en ze kunnen dat hechte blok van dit seizoen niet meer zetten, dan komen ze gegarandeerd zwaar in de problemen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1546
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Iemand verstaan wat Tex tegen de scheids is gaan zeggen bij de penalty ?
Was alleszins hééééél overtuigend, kaart terug zakje in en de oerkreet als toetje :lol:
Dat is capitano zijn !!!

Tex = matchwinnaar !

Of was het toch niet hoorbaar omdat Hesbania aant repeteren was voor de zondagsmis ?
Plaats reactie