STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door lindoke »

miel schreef: 06 feb 2023, 13:53
lindoke schreef: 05 feb 2023, 15:08
Positivo schreef: 05 feb 2023, 09:42 ........Ik zag bij Kortrijk méér voetballend vermogen dan bij ons. Maar Stvv is echt een onverzettelijk blok, met een sterke wil om te winnen.
Dat is inderdaad zo en dat is iets wat de supporters van STVV zorgen zou moeten baren. Kortrijk is natuurlijk geen fantastische ploeg maar er zit wel voetballend vermogen in en desondanks spelen ze om erin te blijven. STVV daarentegen speelt een zorgeloos seizoen maar dat is puur gebaseerd op het in blok verdedigen en op de counter te spelen, alhoewel ze niet de spelers hebben om op de counter te spelen. Bewijs is het doelpuntensaldo met weinig tegendoelpunten maar eveneens weinig gescoorde doelpunten. Als er tegen volgend seizoen niet meer geïnvesteerd wordt in spelers met meer voetballend vermogen zoals bijvoorbeeld Koita er wel één is, en ze kunnen dat hechte blok van dit seizoen niet meer zetten, dan komen ze gegarandeerd zwaar in de problemen.
Alweer , het hoeveelste seizoen ben je dat al het zeggen dat we zwaar in de problemen gaan komen ?
Euh.....het zevende, het achtste? Ik weet het niet meer. :fuck:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Met11tegen12 »

1) Tex duwt(je) in de rug van Selemani, echt wel, scheids kon hiervoor fluiten. Ik vond het belachelijk dat Selemani met zijn schoen naar de scheids ging om de schade te tonen. Nadien op de tv-beelden snapte ik pas waarom. Ook hiervoor kon de scheids fluiten.

2) Scheids geeft 2e geel aan Koita. Van waar ik de fase kon zien, dacht ik penalty! Gelukkig komt de var terecht tussen.

Voor één keer combinatie scheids en var in het voordeel van STVV... De eerste keer in jaaaaaren bij mijn weten.

Ps. Ik geloof niet dat ik dit hierboven geschreven heb.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Met11tegen12 »

Matte onberispelijk op één fase na, chapeau voor zo'n snotneus! Top dat Hollerbach hem opnieuw (de volle zes en negentig minuten) plaatst. Voor mij de man van de match. Ook over onze vier Japanners alleen maar lovende woorden.
"Schmid is de zwakste keeper die we ooit gehad hebben." (Sorry Daniel). Zeg het aan iedereen die het horen wil. Misschien kunnen we hem dan langer bij ons houden ;) ...
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Met11tegen12 »

Homo - gezang van de supporters was de enige valse noot op de match. Ergerlijk en beschamend. Zo jaag je vriend en tegenstander op stang en dat niet alleen in het stadion. Wie dit roept "verheft" zich tot het "niveau" van Raman, ook al niet echt iets om fier over te zijn. Hesbania, blij dat jullie er zijn thuis en op verplaatsing, maar is het niet mogelijk om op te treden bij zulke gezangen? Denk niet dat het ten goede komt van de ploeg...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door voetballiefhebber »

Dit zegt het Referee Department over STVV-Kortrijk en de twee strafschopfases. Ze werden dus correct beoordeeld

K SINT-TRUIDENSE VV – KV KORTRIJK: 2 SITUATIES
41'
KV Kortrijk-speler Faiz Selemani (nr. 10) gaat met de bal aan de voet op snelheid door in het strafschopgebied.

STVV-verdediger Jorge Teixeira (nr. 26) loopt naast de Kortrijk-aanvaller en raakt in zijn lopende actie de rechtervoet van de KV Kortrijk-speler, die neergaat.

De scheidsrechter laat verder spelen.

Het Professional Refereeing Department is van oordeel dat het contact met de voet van KV Kortrijk-speler Selemani in het strafschopgebied onopzettelijk tot stand is gekomen.

De STVV-verdediger heeft geen intentie om in zijn normale loopbeweging de aanvaller te raken (hij wijkt niet af van zijn looplijn).

Vandaar dat het Professional Refereeing Department de beslissing van de VAR en de scheidsrechter volgt.

45+1'
STVV-aanvaller Aboubakary Koita (nr. 7) krijgt de bal toegespeeld in het strafschopgebied en gaat door op snelheid.

KV Kortrijk-speler Abdelkahar Kadri (nr. 18) gaat naar de bal en de STVV-speler gaat neer.

De scheidsrechter fluit voor simulatie van de STVV-aanvaller.

De VAR vraagt een ‘on-field review’ aan en na het bekijken van de beelden geeft de scheidsrechter een strafschop voor STVV omdat de Kortrijk-verdediger te laat komt om de bal te spelen en de voet raakt van de STVV-speler.

Het Professional Refereeing Department steunt de beslissing van de VAR en de eindbeslissing van de scheidsrechter.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Franz »

Met11tegen12 schreef: 07 feb 2023, 00:39 Homo - gezang van de supporters was de enige valse noot op de match. Ergerlijk en beschamend. Zo jaag je vriend en tegenstander op stang en dat niet alleen in het stadion. Wie dit roept "verheft" zich tot het "niveau" van Raman, ook al niet echt iets om fier over te zijn. Hesbania, blij dat jullie er zijn thuis en op verplaatsing, maar is het niet mogelijk om op te treden bij zulke gezangen? Denk niet dat het ten goede komt van de ploeg...
Ik ga eigenlijk meer kijken op verplaatsing dan thuis, en op verplaatsing is Hesbania zeker een grote meerwaarde (winnen we daardoor zo veel punten buitenshuis? :mrgreen:). Maar de gezangen zouden inderdaad op niveau moeten blijven. Over de moeders, de homo's, enzomeer zet eigenlijk meer een domper op de dynamiek dan dat het versterkt. Dan ben ik beschaamd over wat er gezongen wordt.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Dreke »

Kanarieduivelke schreef: 06 feb 2023, 09:32 Brigada de "schuld" geven vind ik persoonlijk niet correct omdat de capo de aanzet hierin niet heeft gegeven. + BH zijn ook maar enkelingen in het vak van 500 man.
Ikzelf heb hem ook gezegd dat die anti liederen (en zeker het SS gedoe) niet moest. Dus best dat de capo en trommelaar in het vervolg gewoon niet meer meedoen hierin, dan stopt het (hopelijk) vanzelf.
Maar ik snap het ook wel. Als je op dieet bent en je staat voor een kast vol snoep, is de verleiding ook groot om toch iets te nemen.
Het klopt dat het anti-Racing repertoire (met een aantal foute dingen) van hoger in het vak in gang gestoken is. Als je aanjager van de sfeer bent of wilt zijn, heb je voor mij ook een rol te spelen als gezangen de foute kant op gaan.
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door enerkey »

voetballiefhebber schreef: 07 feb 2023, 10:56 Dit zegt het Referee Department over STVV-Kortrijk en de twee strafschopfases. Ze werden dus correct beoordeeld

K SINT-TRUIDENSE VV – KV KORTRIJK: 2 SITUATIES
41'
KV Kortrijk-speler Faiz Selemani (nr. 10) gaat met de bal aan de voet op snelheid door in het strafschopgebied.

STVV-verdediger Jorge Teixeira (nr. 26) loopt naast de Kortrijk-aanvaller en raakt in zijn lopende actie de rechtervoet van de KV Kortrijk-speler, die neergaat.

De scheidsrechter laat verder spelen.

Het Professional Refereeing Department is van oordeel dat het contact met de voet van KV Kortrijk-speler Selemani in het strafschopgebied onopzettelijk tot stand is gekomen.

De STVV-verdediger heeft geen intentie om in zijn normale loopbeweging de aanvaller te raken (hij wijkt niet af van zijn looplijn).

Vandaar dat het Professional Refereeing Department de beslissing van de VAR en de scheidsrechter volgt.

45+1'
STVV-aanvaller Aboubakary Koita (nr. 7) krijgt de bal toegespeeld in het strafschopgebied en gaat door op snelheid.

KV Kortrijk-speler Abdelkahar Kadri (nr. 18) gaat naar de bal en de STVV-speler gaat neer.

De scheidsrechter fluit voor simulatie van de STVV-aanvaller.

De VAR vraagt een ‘on-field review’ aan en na het bekijken van de beelden geeft de scheidsrechter een strafschop voor STVV omdat de Kortrijk-verdediger te laat komt om de bal te spelen en de voet raakt van de STVV-speler.

Het Professional Refereeing Department steunt de beslissing van de VAR en de eindbeslissing van de scheidsrechter.
Dat "referee department" is wel iedere keer spot on. Kunnen ze die niet in het VAR busje steken? Of moeten die eerst 2 dagen naar beelden kijken om het juiste zien.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Zo scheef en inconsequent als maar kan !

Onopzettelijk, maar wel geraakt en weg kans, , maar geen penalty
<--->
Bal wordt tegen de arm van een verdediger in beweging geschoten : ook onopzettelijk, of moeten ze hun handen in boeien op de rug gaan dragen, maar toch penalty

:zot:


Penaltygoal wordt omschreven als een own-goal ?
Dus als een keeper de bal nog raakt, maar toch tegen de netten vliegt, das dan ook een own-goal ?
Of een vrije schop die nog licht afwijkt ?
Bij mijn weten wordt de goal dan toch altijd toegekend aan de schutter van dienst.

:zot:
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Yellow Feaver »

Brusselmans 2.0 schreef: 07 feb 2023, 21:33 Zo scheef en inconsequent als maar kan !

Onopzettelijk, maar wel geraakt en weg kans, , maar geen penalty
<--->
Bal wordt tegen de arm van een verdediger in beweging geschoten : ook onopzettelijk, of moeten ze hun handen in boeien op de rug gaan dragen, maar toch penalty

:zot:


Penaltygoal wordt omschreven als een own-goal ?
Dus als een keeper de bal nog raakt, maar toch tegen de netten vliegt, das dan ook een own-goal ?
Of een vrije schop die nog licht afwijkt ?
Bij mijn weten wordt de goal dan toch altijd toegekend aan de schutter van dienst.

:zot:
Neen, de regel is dat als de richting van bal voor het afwijken in het doelkader zou verdwijnen is het geen eigen doelpunt.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door smol »

Brusselmans 2.0 schreef: 07 feb 2023, 21:33 Zo scheef en inconsequent als maar kan !

Onopzettelijk, maar wel geraakt en weg kans, , maar geen penalty
<--->
Bal wordt tegen de arm van een verdediger in beweging geschoten : ook onopzettelijk, of moeten ze hun handen in boeien op de rug gaan dragen, maar toch penalty

:zot:


Penaltygoal wordt omschreven als een own-goal ?
Dus als een keeper de bal nog raakt, maar toch tegen de netten vliegt, das dan ook een own-goal ?
Of een vrije schop die nog licht afwijkt ?
Bij mijn weten wordt de goal dan toch altijd toegekend aan de schutter van dienst.

:zot:
Als de bal de doelman niet opnieuw raakt gaat hij niet binnen, vandaar dat het als own-goal wordt geteld. Lijkt me in dit geval correct.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Heb nochtans ooit een filmpje gezien ...
Penalty bovenop de paal, keeper rent juichend richting ploegmaats, bal maakt een boog en komt terecht op een 6-tal meter van de goal, en door het effect hobbelt hij alsnog in doel, net voor de in allerijl teruggekeerde keeper.

Zal iets anders zijn wsl, altijd gedacht dat een penalty duurde tot de bal stll ligt ...

Mijn excuses !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door stvvilvoorde »

Brusselmans 2.0 schreef: 08 feb 2023, 11:18 Heb nochtans ooit een filmpje gezien ...
Penalty bovenop de paal, keeper rent juichend richting ploegmaats, bal maakt een boog en komt terecht op een 6-tal meter van de goal, en door het effect hobbelt hij alsnog in doel, net voor de in allerijl teruggekeerde keeper.

Zal iets anders zijn wsl, altijd gedacht dat een penalty duurde tot de bal stll ligt ...

Mijn excuses !
De penaltynemer is dan nog altijd de laatste die de bal heeft aangeraakt.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door wiekes »

Als de bal van de strafschop tegen paal of lat gaat en terug in de voeten van de strafschopnemer komt en scoord telt het niet.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Yellow Feaver »

Brusselmans 2.0 schreef: 08 feb 2023, 11:18 Heb nochtans ooit een filmpje gezien ...
Penalty bovenop de paal, keeper rent juichend richting ploegmaats, bal maakt een boog en komt terecht op een 6-tal meter van de goal, en door het effect hobbelt hij alsnog in doel, net voor de in allerijl teruggekeerde keeper.

Zal iets anders zijn wsl, altijd gedacht dat een penalty duurde tot de bal stll ligt ...

Mijn excuses !
Nooit geraakt geweest door de doelman ondertussen , vandaar.

Maar in een straffenschoppenreeks zou deze strafschop inderdaad tellen. Daar is het tot de bal binnen is, uit het spel is, onder controle van de doelman of stil ligt.

Men is nooit te oud om te leren ;)
Plaats reactie