STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door lindoke »

Brusselmans 2.0 schreef: 05 feb 2023, 15:24 Iemand verstaan wat Tex tegen de scheids is gaan zeggen bij de penalty ?
Was alleszins hééééél overtuigend, kaart terug zakje in en de oerkreet als toetje :lol:
Dat is capitano zijn !!!

Tex = matchwinnaar !

Of was het toch niet hoorbaar omdat Hesbania aant repeteren was voor de zondagsmis ?
Kreeg waarschijnlijk gewoon te horen van de VAR via zijn oortje dat het een clear error was. Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV1924 »

Man van de wedstrijd:
Matte Smets als 18-19 jarige. Chapeau voor onze jeugdopleiding en Matte.

Spelpleil:
Was inderdaad matig tot bedroevend langs beide zijden. Ik ben tevreden dat de organisatie op punt staat.

Vooruitblik:
Anderlecht moet, wij mogen! Meestal zijn we dan op ons sterkst. Zeker buitenshuis!

Terugblik penaltyfases beide zijden:

Selemani - Texeira = geen clear error. Vergootte fluit ook niet. Geen penalty. = correct.

Fase D'Haene - Koita = clear error. Vergootte fluit, schatte fout in. VAR tussenkomst = wel penalty.

Referee Departement wil een klinische rapportage. Wel Vergootte voerde dit uitstekend uit.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Piana »

Jones schreef: 05 feb 2023, 12:46 Ik heb de vorige match onthouden van Jasper Vergoote tegen ons.Quasi foutloos gefloten. Ik dacht intussen internationale ref zelfs. Fluiten en amateur roepen als hij floot voor een overduidelijke trekfout van Koita vind ik erover. De man is ook maar een mens. Er was geen intentie van Tex om fout te maken. Hij heeft hem geraakt. Het mag ook eens meezitten. Eerste helft fluit Vergoote geen strafschop na fout op Bruno en ze geven buitenspel aan...gemakkelijkheishalve. Dit wordt zelfs niet bekeken door de VAR.
Ik blijf Vergoote onze beste Belgische ref vinden. Dat heeft Hollerbach zich trouwens ook al laten ontvallen
Ik ben het 100% eens met u over de "amateur"-gezangen bij die fout van Koita.

Over die penalty, het zal misschien door de VAR zijn die we ondertussen al 5 jaar in ons midden hebben. Maar het is toch niet omdat je iemand raakt dat het penalty is? 15 jaar geleden werd hier niet eens over gepraat.
Waarom trapt de man trouwens niet op doel? Bal aan de voet, bijna in de kleine carré alleen voor de keeper. Gewoon in de rechterhoek binnen schuiven lijkt mij.
We denken misschien goed weggekomen te zijn omdat we zeveraars van arbiters gewend geworden zijn. Maar dit was totaal geen strafschop.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Yellow Feaver »

Jones schreef: 05 feb 2023, 13:23
Yellow Feaver schreef: 05 feb 2023, 10:54
Jones schreef: 05 feb 2023, 00:23
Jean-Paul schreef: 04 feb 2023, 18:13 @Lukske de Lange. DMM is reeds bezig met Stvv vanaf het jaar 2017 en ik heb nog geen lange termijn beleid kunnen ontwarren in het web van de Japanners. Veel komen en gaan , zowel van de sportieve staf als van de spelers. Dat trainers zoals Brys, Maes en Hollerbach afhaken voor het toekomstbeleid van de club doet bij mij toch al veel vragen rijzen. Stvv heeft geen transparant beleid laat staan dat ze hun toekomstplannen open en bloot stellen voor de supporters. Als het warm onder hun voeten wordt gaan ze wel eventjes de supporters proberen te sussen en te overtuigen om weer een abo te nemen maar als supporter blijf je op je honger zitten. Lange of korte termijn , je moet ook eens proberen die termijnen te verzilveren zoals de kans om tegen een toch lager gequoteerde tegenstander de halve en zelfs de finale te bereiken van de Belgische beker. Ik begrijp je manifest doch er hangt veel mist rond Stayen zeker door de situatie rond de aflopende contracten.
Toppost !
Jonge spelers naar hier halen, laten ontwikkelen, resultaten mee pakken en verkopen met winst vind ik nochthans een deftige visie.
Ook waar, op voorwaarde dat er een andere in de plaats komt die evenveel in zijn mars heeft of nog beter maar dat is nu niet gebeurd tenzij Matte Smets zich op die positie blijft manifesteren, al zie ik hem toch liever matuurder worden op het middenveld. Daar hebben we de laatste jaren weinig jeugd kunnen laten doorvloeien. Ik zie geen langetermijnvisie, zelfs niet tot volgend seizoen makker. Dat baart me wat zorgen, betekent dat dat ze geen zicht genoeg hebben op wat komen gaat ?

Met de tiental aangekondigde vertrekkers, om die te vervangen moeten we toch ook in 1A of 1 B moeten zoeken en die komen ook niet voor een pan eieren spelen, zijn ze zich daar voldoende van bewust ? Mogelijk wel maar wat concrete transpatantie daarrond zou vele supps gerust stellen.
Verwacht men een instorting van de markt ? Is dat enkel in België dat de RSZ-normen worden aangepast ? Is dit in het buitenland ook of ook al ?
Als ge een speler met winst doorverkoopt is het onmogelijk nog een betere te halen. Anders betaal je nog meer.

Hier zit zeker een visie. Een schoolvoorbeeld zelfs. Presteren met sommige spelers en ze dan doorverkopen. En dan begin je er opnieuw aan. En voor de kwaliteit op korte termijn huur je gewoon.

Als je het aan-en verkopen van DMM samen met de sportieve prestaties en financieel beleid een 10 tot 5-tal jaar terug kon beloven liepen we elkaar omver om een pen te halen om hiervoor te tekenen.
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Guggenheimer »

Yellow Feaver schreef: 05 feb 2023, 16:38 Als ge een speler met winst doorverkoopt is het onmogelijk nog een betere te halen. Anders betaal je nog meer.

Hier zit zeker een visie. Een schoolvoorbeeld zelfs. Presteren met sommige spelers en ze dan doorverkopen. En dan begin je er opnieuw aan. En voor de kwaliteit op korte termijn huur je gewoon.

Als je het aan-en verkopen van DMM samen met de sportieve prestaties en financieel beleid een 10 tot 5-tal jaar terug kon beloven liepen we elkaar omver om een pen te halen om hiervoor te tekenen.
"Als ge een speler met winst doorverkoopt is het onmogelijk nog een betere te halen. Anders betaal je nog meer." -> Moeilijk ? Absoluut. Onmogelijk ? Helemaal niet. Met een goed scoutingsapparaat moet dat mogelijk zijn.

Akkoord wat de rest betreft.

Als DMM in het begin niet zo hoog van de toren had geblazen bij de overname en/of er niet de illusie was ontstaan dat de financiële instroom eindeloos zou zijn, zouden de meeste fans net iets positiever staan tov van het beleid. Niet dat er geen commentaar zou zijn maar nu is het soms wel heel erg streng voor een beleid dat geleid heeft tot de uitbouw van een relatief stabiele middenmotor.

De situatie ziet er met alle einde contractspelers niet fantastisch uit maar ik ben bereid de rekrutering het voordeel van de twijfel te geven.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Dreke »

Gerry's pull schreef: 05 feb 2023, 10:58 De belangrijkste bijzaak (met het risico dat ik een hoop bagger over me heen krijg):
Je speelt tegen KVK, het laatste kwartier begin je als sfeergroep anti-Genk liederen te zingen. Ik begrijp dat niet goed. Stel je speelt volgende week de derby, zet dan de boel eens op scherp en zing 1 liedje ofzo(aub, haal dat "Genk-homo-lied" uit uw repertoire, het is 2023 (al trok dat in 1985 of 1999, of... ook al op niks)...
Amen. Brigada Hesbania geraakt veel mensen in het sfeervak hun steun kwijt. Het klopt gewoon allemaal niet: het opgelegde sfeergebeuren is niet afgestemd op wat er op het veld gebeurt (dat ze dat niet zelf door hebben... of het is koppigheid) en het niveau van bepaalde gezangen is echt triestig. Zingen over homo's en de SS. Jongens, het is inderdaad fucking 2023. Als ge nu nog niet doorhebt. Triestig.
A loyal football fan only supports the shirt...
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Yellow Feaver »

Dreke schreef: 05 feb 2023, 19:56
Gerry's pull schreef: 05 feb 2023, 10:58 De belangrijkste bijzaak (met het risico dat ik een hoop bagger over me heen krijg):
Je speelt tegen KVK, het laatste kwartier begin je als sfeergroep anti-Genk liederen te zingen. Ik begrijp dat niet goed. Stel je speelt volgende week de derby, zet dan de boel eens op scherp en zing 1 liedje ofzo(aub, haal dat "Genk-homo-lied" uit uw repertoire, het is 2023 (al trok dat in 1985 of 1999, of... ook al op niks)...
Amen. Brigada Hesbania geraakt veel mensen in het sfeervak hun steun kwijt. Het klopt gewoon allemaal niet: het opgelegde sfeergebeuren is niet afgestemd op wat er op het veld gebeurt (dat ze dat niet zelf door hebben... of het is koppigheid) en het niveau van bepaalde gezangen is echt triestig. Zingen over homo's en de SS. Jongens, het is inderdaad fucking 2023. Als ge nu nog niet doorhebt. Triestig.
Ik vind het thans het beste in jaren. Niet dat ik me met alles kan vinden. Vind net dat er voeling is met wat op het veld gebeurd, terwijl er voorheen een programmaboekje kon meegegeven worden van wat wanneer zou gezongen worden. Alleen nog leren wanneer een ploeg moet 'joage' en wanneer totaal niet. :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jacques »

De waarheid lijkt me in het midden te liggen. Over het algemeen is het beter dan in het verleden, maar dat laatste kwartier tegen Kortrijk, tja, daar krijg je mij ook niet mee. Bedenkelijk niveau.
Of misschien worden we gewoon oud, dat kan ook. De jeugd leek er zich precies minder aan te storen. Vroeger werden er nog wel bedenkelijkere zaken geroepen, al is dat nu ook niet echt een argument (want dan kan je ook zeggen dat we nog altijd in grotten moesten leven).

Over de wedstrijd: het meeste is gezegd. Ik vond Kortrijk op geen enkel moment overtuigend. Voor een ploeg die moest winnen en die tegen een gelegenheidsverdediging mocht spelen, was het toch allemaal zeer pover. Meer technisch vermogen? Misschien, maar tot wat leidt het? Niet bijster veel. De les hier is dat meer technisch vermogen volgend seizoen wenselijk is voor ons, maar dat we vooral ook een coach nodig hebben die een ploeg kan neerzetten. Het begint allemaal bij de basis.

Verder: ik zag goede dingen van Smets, werd ook actief gecoacht door Teixeira, zeker in de eerste helft. Daarin zie je de meerwaarde van een oude krijger. Onze wissels vind ik weinig geslaagd vanuit tactisch standpunt. Ik kan Bruno zijn onvrede ergens begrijpen, al moet hij ook zijn plaats kennen.
Overdrijven is een kunst
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Underdog »

Ik had eerlijk gezegd niet het gevoel dat Bruno zo ontevreden was over zijn wissel. Mij leek het dat hij meer moeite had met het feit dat er vanop de bank (in casu Hollerbach) geen uitgestoken hand kwam. Dat kwam bovenop de uitbarsting van de coach na het lang talmen bij de pass naar Hara, waardoor Bruno dan misbaar begon te maken.
Kanarieduivelke
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2012, 08:25

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Kanarieduivelke »

Jacques schreef: 06 feb 2023, 08:47 De waarheid lijkt me in het midden te liggen. Over het algemeen is het beter dan in het verleden, maar dat laatste kwartier tegen Kortrijk, tja, daar krijg je mij ook niet mee. Bedenkelijk niveau.
Of misschien worden we gewoon oud, dat kan ook. De jeugd leek er zich precies minder aan te storen. Vroeger werden er nog wel bedenkelijkere zaken geroepen, al is dat nu ook niet echt een argument (want dan kan je ook zeggen dat we nog altijd in grotten moesten leven).
Precies dat :-)
Brigada de "schuld" geven vind ik persoonlijk niet correct omdat de capo de aanzet hierin niet heeft gegeven. + BH zijn ook maar enkelingen in het vak van 500 man.
Ikzelf heb hem ook gezegd dat die anti liederen (en zeker het SS gedoe) niet moest. Dus best dat de capo en trommelaar in het vervolg gewoon niet meer meedoen hierin, dan stopt het (hopelijk) vanzelf.
Maar ik snap het ook wel. Als je op dieet bent en je staat voor een kast vol snoep, is de verleiding ook groot om toch iets te nemen.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door miel »

lindoke schreef: 05 feb 2023, 15:08
Positivo schreef: 05 feb 2023, 09:42 ........Ik zag bij Kortrijk méér voetballend vermogen dan bij ons. Maar Stvv is echt een onverzettelijk blok, met een sterke wil om te winnen.
Dat is inderdaad zo en dat is iets wat de supporters van STVV zorgen zou moeten baren. Kortrijk is natuurlijk geen fantastische ploeg maar er zit wel voetballend vermogen in en desondanks spelen ze om erin te blijven. STVV daarentegen speelt een zorgeloos seizoen maar dat is puur gebaseerd op het in blok verdedigen en op de counter te spelen, alhoewel ze niet de spelers hebben om op de counter te spelen. Bewijs is het doelpuntensaldo met weinig tegendoelpunten maar eveneens weinig gescoorde doelpunten. Als er tegen volgend seizoen niet meer geïnvesteerd wordt in spelers met meer voetballend vermogen zoals bijvoorbeeld Koita er wel één is, en ze kunnen dat hechte blok van dit seizoen niet meer zetten, dan komen ze gegarandeerd zwaar in de problemen.
Alweer , het hoeveelste seizoen ben je dat al het zeggen dat we zwaar in de problemen gaan komen ?
Als ge geen kwaliteit hebt , haal je onmogelijk 35 punten begin februari waarvan er weinig zijn gestolen .
Kwaliteit is één , maar een ploeg hebben die ervoor wil gaan is .........keer belangrijker .
Van dat voetballend vermogen bij Kortrijk heb ik toch ook niet veel gezien en dat tegen een vertimmerde verdediging
In het begin van de wedstrijd , was het even zoeken maar de tweede helft zijn we geen enkele keer in de problemen gekomen tegen die voetballende kwaliteit .
Als ge dan nog eens beweert dat ons zorgeloos seizoen enkel gebaseerd is op verdedigen en we niet eens de spelers hebben om de counter te spelen
Dan moet ik vaststellen dat Hollerbach al 2 seizoenen enorm veel geluk heeft gehad en het niks te vroeg is dat hij vertrekt .
Deze kern heeft meer kwaliteiten dan ge denkt , Bruls en AAD nog niet gemist , en zelf Leistner en Wolke zijn uitstekend vervangen .
Ik heb in elk geval meer vertrouwen in de kennis van de Japanners als van menig forum ganger als het om transfers gaat , de Japanners hebben reeds bewezen dat ze van hun fouten leren , in tegenstelling van de targets die hier steeds opduiken , om maar een paar kleine voorbeelden te geven een Stef Peeters die haalt hoogstens de bank bij het huidige STVV en Wouters wat zou die hier in godsnaam komen doen .
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Mobius »

Over de toeschouwers en waarom mensen geen abonnement meer nemen of niet naar het stadion komen even mijn gedacht. Tot 2 jaar terug had ik 4 abonnementen. Voor mij, mijn vrouw en ons 2 klein mannen. En toen die er nog niet waren voor ons 2 en voor ik mijn vrouw kende voor mij alleen. Dan zijn ze ineens afgekomen met matchen op zondag/maandag om 21u. Zondag om 13u-15u,... e.d. heel plezant als de kinderen school hebben of zelf noeten shotten,.... Dan zijn we eens een paar matchen gaan kijken met losse tickets en dan komt ge vaak aan 100+ euro voor anderhalf uur voetbal terwijl mijn playsports abo 12 euro per maand kost ( heb een pakket korting). Soit, ik zit zelf veeeeeeeel liever in het stadion believe me maar er zijn gewoon een aantal dingen die voor mij ( en veel met mij denk ik) belangrijker zijn geworden. Alles is schijteduur en het gaat nog veel erger worden vrees ik.
Ben ik gene echte? Misschien niet voor sommigen maar ik kan wel zeggen dat ik als 12-jarige nog een lidkaart had van de oude spionkop ( yep, ge moest toen een lidkaart hebben om in dat vak te staan) en herinner mij nog altijd het getoeter e.d. Ook zal ik het niet nalaten om als ik ergens ben ( feest, terrasje....) de match op mijn gsm te volgen. Mijn hart bloed als STVV het slecht doet en dat kan nog steeds mijn heel weekend verkloten. Als het voor mij terug interessant is een abonnement te nemen ( kinderen wa groter, geen achterlijke uren van matchen meer...) dan zal ik zeker terug een abonnement nemen.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door miel »

Mobius schreef: 06 feb 2023, 14:27 Over de toeschouwers en waarom mensen geen abonnement meer nemen of niet naar het stadion komen even mijn gedacht. Tot 2 jaar terug had ik 4 abonnementen. Voor mij, mijn vrouw en ons 2 klein mannen. En toen die er nog niet waren voor ons 2 en voor ik mijn vrouw kende voor mij alleen. Dan zijn ze ineens afgekomen met matchen op zondag/maandag om 21u. Zondag om 13u-15u,... e.d. heel plezant als de kinderen school hebben of zelf noeten shotten,.... Dan zijn we eens een paar matchen gaan kijken met losse tickets en dan komt ge vaak aan 100+ euro voor anderhalf uur voetbal terwijl mijn playsports abo 12 euro per maand kost ( heb een pakket korting). Soit, ik zit zelf veeeeeeeel liever in het stadion believe me maar er zijn gewoon een aantal dingen die voor mij ( en veel met mij denk ik) belangrijker zijn geworden. Alles is schijteduur en het gaat nog veel erger worden vrees ik.
Ben ik gene echte? Misschien niet voor sommigen maar ik kan wel zeggen dat ik als 12-jarige nog een lidkaart had van de oude spionkop ( yep, ge moest toen een lidkaart hebben om in dat vak te staan) en herinner mij nog altijd het getoeter e.d. Ook zal ik het niet nalaten om als ik ergens ben ( feest, terrasje....) de match op mijn gsm te volgen. Mijn hart bloed als STVV het slecht doet en dat kan nog steeds mijn heel weekend verkloten. Als het voor mij terug interessant is een abonnement te nemen ( kinderen wa groter, geen achterlijke uren van matchen meer...) dan zal ik zeker terug een abonnement nemen.
Dat is één van de meest eerlijke posts die er zijn geschreven waarom mensen afhaken ,
Zeer aanvaardbaar en zonder drogredenen , waarvoor alle respect .
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1567
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Tsja, over de resultaten valt nie veel te zeggen, ook van mijn kant niet,dat zou nu eens echt superbelachelijk zijn !
Alleen vind ik dat Herr Bernd er niet het maximum haalt, want volgens mij kunnen ze nog beter !

Dan maar naar volgend seizoen zeker, als er nu weinig te zeggen valt !
Zo kunt ge bezig blijven ....
Gene ploeg meer, iedereen weg, degraderen, wat nog ?
De Japanners zullen dat wel oplossen, gene bang !

In plaats van te panikeren over wat uwe eigen glazen bol vertelt, beter in het nu leven.
Verleden is voorbij, wat komen gaat weet niemand !
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans 2.0 schreef: 06 feb 2023, 15:43 Tsja, over de resultaten valt nie veel te zeggen, ook van mijn kant niet,dat zou nu eens echt superbelachelijk zijn !
Alleen vind ik dat Herr Bernd er niet het maximum haalt, want volgens mij kunnen ze nog beter !

Dan maar naar volgend seizoen zeker, als er nu weinig te zeggen valt !
Zo kunt ge bezig blijven ....
Gene ploeg meer, iedereen weg, degraderen, wat nog ?
De Japanners zullen dat wel oplossen, gene bang !

In plaats van te panikeren over wat uwe eigen glazen bol vertelt, beter in het nu leven.
Verleden is voorbij, wat komen gaat weet niemand !
Is er al enige vooruitgang in het dossier omtrent de nieuwe trainer? Als Hollerbach bij zijn standpunt blijft, zou het fantastisch zijn, mocht er nu al iemand in de coulissen klaarstaan. Op die manier kan er al gewerkt worden aan de "lijstjes" naar volgend seizoen toe. Wie krijgt een contractverlenging aangeboden, wie mag of moet weg, wat voor een spelers wil de nieuwe T1 om met zijn systeem te kunnen spelen,...? Nu we eens voor één keer, dankzij omstandigheden, de concurrentie een paar maanden voor kunnen zijn, moeten we daar toch kunnen van gebruik maken. We hebben de "luxe" dat we dit seizoen nog weinig onheil te verwachten hebben. Gezien de huidige stand van zaken, is het zelfs waarschijnlijker dat we op een ontspannen manier nog een mooi seizoenseinde kunnen beleven, waarin de spelers en trainer zich van hun beste kant kunnen tonen. Door de vroege aankondiging van het vertrek van Hollerbach, kunnen we van de nood een deugd maken, en nu al een nieuwe T1 de huidige groep en de spelersmarkt laten analyseren. Op dit moment, met een zo goed als gegarandeerd verlengd verblijf in eerste klasse, kan je spelers overtuigen om beter naar hier te komen dan naar alle ploegen die momenteel nog minder dan 30 punten hebben.

Dat moet allemaal niet aan de grote klok gehangen worden, integendeel...discretie is een grote plus in dit soort zaken, maar enige geruststelling in de zin van dat er hard wordt gewerkt aan de lopende dossiers en dit alles met de goedkeuring van de technische staf die hier volgend jaar zal staan, zou toch zo mooi zijn. :stvv:
Plaats reactie